İ SO 7. KONGRES İ : “Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi İ çin Uygun Ortam” İ lyas Ülgür Avrupa Birli ğ i E ğ itim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
HAYAT BOYU ÖĞRENME İÇİN AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Hayat boyu öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), yeterliliklerin anlaşılması için yeni.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
T.C. Yükseköğretim Kurulu
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu 10. YILINDA BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE Bologna Uzmanları Ulusal Takımı 4. Dönem Projesi Kapanış Toplantısı 16 Haziran 2009,
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Gazi Üniversitesi, Ankara
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İ SO 7. KONGRES İ : “Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi İ çin Uygun Ortam” İ lyas Ülgür Avrupa Birli ğ i E ğ itim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlı ğ ı (Ulusal Ajans) Erasmus Program Koordinatörü Bologna Süreci ve Türkiye 4 Aralık 2008, İ stanbul

Bologna Süreci Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Tanınma, AKTS/DE, Europass, Hareketlilik Üç kademeli Akademik Derecelendirme, Müfredat Yenileme, Ayarlama Süreçleri

Bologna Süreci Çalışma Konuları 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ◦ 2/3 kademeli (lisans, yükseklisans, doktora) yüksekö ğ retim sistemi ◦ Kademeler arası geçiş ◦ Ulusal yeterlilikler çerçevesi 2. Kalite Güvencesi ◦ Avrupa ilke ve standartları ile uyumlu Ulusal Kalite Güvence sistemi ◦ Ö ğ renci katılımı ◦ Uluslararası katılım 3. Diplomaların ve ö ğ renim sürelerinin tanınması ◦ Diploma Eki ◦ Lizbon Tanıma Sözleşmesi ◦ AKTS 4. Hayatboyu Ö ğ renme ◦ Tecrübeye dayalı yeterliliklerin tanınması 5. Ortak Dereceler ◦ Ortak derecelerin oluşturulması ve tanınması Bologna 1999 Londra 2007

BOLOGNA SÜREC İ 2010 yılına kadar ABD ile yarışabilir ve onu geçebilecek bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: ◦ ö ğ renci, ö ğ retim elemanı ve yönetsel kadro hareketlili ğ i yüksek, ◦ ulusal e ğ itim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, ◦ ulusötesi e ğ itim boyutlarını dikkate alan, ◦ e ğ itim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş ve ◦ tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen bir Avrupa Yüksek Ö ğ renim Alanı oluşturmak

BOLOGNA SÜREC İ NDEN ETK İ LENENLER Ülkelerin E ğ itim Bakanlıkları Yüksek Ö ğ renim Kurumları Üniversitelerde; ◦ Ö ğ retim Birimleri ◦ İ dari Birimler ◦ Ö ğ retim Üyeleri ◦ Ö ğ renciler Dış paydaşlar: İ şverenler, çalışanlar, STK

BOLOGNA SÜREC İ N İ N YÜKSEKÖ Ğ RET İ ME NE FAYDASI OLACAK ? Üniversitelerin kendilerini tanımaları sağlanacak (İç değerlendirme >Dış değerlendirme, Stratejik Planlama), Üniversiteler, ulusal ve uluslararası akademik dünya tarafından daha iyi tanınacak, Üniversitelerin, Avrupa’da ve dünyadaki rekabet gücü artacak, Üye ülkelerdeki bilimsel çalışmaları ulaşma, ağlarına dahil olma ve başarılı çalışmaları örnek alabilme imkanı sağlayacak, Bu çalışmalar için AB’den finansal destek sağlanacak.

EQF Level 1 EQF Level 2 EQF Level 3 EQF Level 4 EQF Level 5 (Ön Lisans) EQF Level 6 (Lisans) EQF Level 7 (Yüksek Lisans) EQF Level 8 (Doktora) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Ülke A Ülke B Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Nitelikler (Ö ğ r. Çıkt.) Ö Ğ RENME ÇIKTILARININ OLUŞTURDU Ğ U N İ TEL İ KLER İ LE TANIMLANAN AVRUPA N İ TEL İ KLER ÇERÇEVES İ AŞAMALARI YÜKSEKÖ Ğ RET İ M ÖNCES İ

AVRUPA N İ TEL İ KLER ÇERÇEVES İ ’NDE Ö Ğ RENME ÇIKTILARINI İ FADE EDEN N İ TEL İ KLER İ N KURUCU Ö Ğ ELER İ 1. Bilgi (Knowledge): Teorik ve/veya olaya/duruma/gerçekli ğ e dayalı 2. Beceriler (Skills): Bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve pratik (el becerileri ve yöntem, materyal, araç ve enstrüman kullanma becerileri dahil) 3. Yetkinlik/Yeterlilik (Competence): Sorumluluk ve Özerklik

YÜKSEKÖ Ğ RET İ M ÖNCES İ AŞAMALARDA KAZANILMASI GEREKEN N İ TEL İ KLER (Ö Ğ RENME ÇIKTILARI) Bilgi (Knowledge) Beceriler(Skills) Yetkinlik (Competence) Aşama 1 Temel genel bilgi yapabilmek için Basit ödevleri yapabilmek için temel beceriler Yapılandırılmış bir çerçevede doğrudan denetim altında çalışma veya öğrenme Aşama 2 Bir çalışma veya öğrenim alanına dönük temel bilgi Temel ve beceriler: Basit ve kullanarak ödevleri ve çözebilmek için gerekli becerisi Temel bilişsel ve pratik beceriler: Basit kural ve araçları kullanarak ödevleri ve rutin problemleri çözebilmek için gerekli bilgileri kullanabilme becerisi Denetim altında kısmi özerklikle çalışma veya öğrenme

YÜKSEKÖ Ğ RET İ M ÖNCES İ AŞAMALARDA KAZANILMASI GEREKEN N İ TEL İ KLER (Ö Ğ RENME ÇIKTILARI) Bilgi (Knowledge) Beceriler(Skills) Yetkinlik (Competence) Aşama 3 Bir çalışma veya öğrenme alanındaki koşullar, ilkeler, süreçler ve genel konseptler hakkında bilgi Temel,, ve ve kullanarak ödevleri tamamlamak ve için bilişsel ve pratik beceriler Temel yöntemler, araçlar, malzeme ve bilgiyi seçerek ve kullanarak ödevleri tamamlamak ve sorunları çözmek için bilişsel ve pratik beceriler Çalışma ve öğrenmede ödevleri/görevleri bitirme sorumluluğu alma, Sorun çözümünde kendi davranışlarını koşullara uyarlama Aşama 4 Bir çalışma veya öğrenme alanının geniş çerçevesi içinde konuya dönük ve kuramsal bilgi Bir çalışma ve öğrenme alanına ilişkin için bilişsel ve pratik beceriler Bir çalışma ve öğrenme alanına ilişkin özel problemlere çözüm üretmek için bilişsel ve pratik beceriler Çalışma ve öğrenme çerçevesi ilkelerini kendi başına yönetmeye alışma, başkalarının rutin işlerini yönetme, çalışma ve öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi için bazı sorumluluklar alma

Kerim Edinsel 8 YÜKSEKÖ Ğ RET İ M AŞAMALARINDA KAZANILMASI GEREKEN N İ TEL İ KLER İ (Ö Ğ RENME ÇIKTILARINI) İ FADE EDEN KURUCU Ö Ğ ELER (DUBL İ N TANIMLAYICILARI) Bilme ve Anlama Bilme ve Anlama Bilgiyi Uygulama ve Anlama Bilgiyi Uygulama ve Anlama Yargıda Bulunma Yargıda Bulunma İ letişim Becerileri İ letişim Becerileri Ö ğ renme Becerileri Ö ğ renme Becerileri

DUBL İ N TANIMLAYICILARI: B İ LME VE ANLAMA Kısa Aşama (Ön Lisans) Kısa Aşama (Ön Lisans) 5 Genel lise eğitiminin üzerine kurulmuş, bir çalışma alanında bilgi ve anlayış kazanmış, ileri düzeydeki ders kitaplarıyla takviye edilmiş bir seviyede olmak. Birinci Aşama (Lisans Mezunu) Birinci Aşama (Lisans Mezunu) 6 …. takviye edilmiş olmanın yanısıra kendi çalışma alanı için önemli konularda bilgi edinmiş bir seviyede olmak. İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) 7 Birinci aşama üzerine kurulu ve onu geliştirecek düzeyde, ayrıca araştırma çerçevesinde fikir geliştirme ve uygulamada özgünlük fırsatı sağlayacak düzeyde bilgi ve anlama becerisine sahip olmak. Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) 8 Bir alanla ilgili sistematik bir anlayışa ve o alanla ilgili beceriler ve yöntemlerle ilgili ustalığa sahip olmak.

DUBL İ N TANIMLAYICILARI: B İ LG İ Y İ UYGULAMA VE ANLAMA Kısa Aşama (Ön Lisans) Kısa Aşama (Ön Lisans) 5 Bilgisini ve anlama becerilerini mesleki koşullara uygulayabilmek. Birinci Aşama (Lisans Mezunu) Birinci Aşama (Lisans Mezunu) 6 Bilgi ve anlama becerilerini çalışmalara veya mesleğe profesyonel bir yaklaşımla uygulayabilmek, çalışma alanlarında savlar öne sürebilmek, bunları sürdürebilmek ve çalışma alanlarında ortaya çıkan sorunları çözebilmek. İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) 7 Bilgilerini, anlama ve problem çözme becerilerini, yeni veya tanıdık olmayan durumlarda geniş (veya disiplinlerarası) bir çerçeve içerisinde uygulayabilmek. Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) 8 Elle tutulur bir süreci bilimsel dürüstlük ve bütünlük içerisinde planlama, tasarlama, uygulama ve uyarlama becerisini göstermiş olmak.

DUBL İ N TANIMLAYICILARI: YARGIDA BULUNMA Kısa Aşama (Ön Lisans) Kısa Aşama (Ön Lisans) 5 Verileri, iyi tanımlanmış soyut ve somut problemlere cevap verecek şekilde tanımlama ve kullanabilme becerisine sahip olmak. Birinci Aşama (Lisans Mezunu) Birinci Aşama (Lisans Mezunu) 6 İlgili sosyal, bilimsel ve etik konularda yargılara varabilmek için gerekli verileri toplama ve yorumlama becerisine sahip olmak. İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) 7 Bilgileri birleştirme ve karmaşıklıkla başa çıkabilme becerisine sahip olmak, eksik veya kısıtlı bilgiyi kullanarak bu bilgilerin ve yargıların ilgili olduğu sosyal ve etik sorumlulukları yansıtan yargılar oluşturabilmek. Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) 8 Bilginin sınırlarını geliştiren özgün bir araştırmaya özlü bir çalışma yaparak katkıda bulunmuş olmak. Bu çalışmaların bir kısmı ulusal ya da uluslararası hakemli yayın olabilmektedir.

DUBL İ N TANIMLAYICILARI: İ LET İ Ş İ M BECER İ LER İ Kısa Aşama (Ön Lisans) Kısa Aşama (Ön Lisans) 5 Emsalleri, denetleyicileri ve müşterileriyle anlayışları, becerileri ve etkinlikleri hakkında iletişim kurabilmek. Birinci Aşama (Lisans Mezunu) Birinci Aşama (Lisans Mezunu) 6 Uzman ya da uzman olmayan dinleyicilere bilgi, düşünce, problem ve çözümleri sunabilmek. İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) 7 Çalışma sonuçlarını, bilgilerini ve bunların gerekçelerini uzman olan ve olmayan dinleyicilere açıkça ve şüpheye yer bırakmayacak şekilde anlatabilmek. Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) 8 Uzmanlık alanlarıyla ilgili olarak kendi emsalleri, bilimsel topluluk ve genel olarak toplumla iletişim kurabilmek.

DUBL İ N TANIMLAYICILARI: Ö Ğ RENME BECER İ LER İ Kısa Aşama (Ön Lisans) Kısa Aşama (Ön Lisans) 5 Daha ilerideki çalışmalarını bağımsız yapabilecek öğrenme becerilerine sahip olmak. Birinci Aşama (Lisans Mezunu) Birinci Aşama (Lisans Mezunu) 6 Daha ilerideki çalışmaları bağımsız olarak yapmaya devam edebilmek için gerekli öğrenme becerilerini geliştirmiş olmak. İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) İkinci Aşama (Yüksek Lisans Mezunu) 7 Çalışmalarını kendisinin yönlendirebilmesini veya bağımsız şekilde devam ettirebilmesini mümkün kılacak öğrenme becerilerine sahip olmak. Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) Üçüncü Aşama (Doktora Mezunu) 8 Bilgi temelli toplumda, akademik ve sosyal çerçevede, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratması beklenebilen bir kişi olmak.

Türkiye’nin Bologna Karnesi

Türkiye’nin Erasmus Hareketlilik Deneyimi

Kurumların Erasmus’a katılımları ?

Ö ğ renci – Ö ğ renim Hareketlili ğ i

Personel – Ders Verme Hareketlili ğ i

Ö ğ renci– Staj Hareketlili ğ i

Hangi Ülke Ne Kadar Öğrenci Gönderdi? (2006/07)

Ö ğ renci Hareketlili ğ i Artışı (2006/07)

Ö ğ renciler Hangi Ülkeleri Tercih Ettiler? (2006/07)

Türkiye’den Ö ğ renciler Nereye Gittiler? (2006/07

Giden Ö ğ renciler – Cinsiyet Oranları (2006/07)

Türkiye’ye Ö ğ renciler Nereden Geldiler? (2006/07)

Aylık Ö ğ renci Hibeleri (2006/07)

Ö ğ retim Elemanı Hareketlili ğ i – Hangi Ülke Ne Kadar Gönderdi? (2006/07)

Ö ğ retim Elemanı – Ülkelerdeki Yıllık Artış Oranları (2006/07)

Akademisyenler Ders Vermek için Hangi Ülkeleri Tercih Ettiler? (2006/07)

Türkiye Nerelere Akademisyen Gönderdi? (2006/07)

Akademisyenlerde Cinsiyet Oranları (2006/07)

Türkiye’ye Akademisyenler Nerelerden Geldiler? (2006/07)

Öğrenci Öğrenim Hareketliliği – 2007/08 – İlk 21 Üniversite

Ö ğ renci – Staj Hareketlili ğ i 2007/08 – İ lk 14 Üniversite

Personel – Ders Verme Hareketlili ğ i 2007/08 – İ lk 22 Üniversite

Personel – E ğ itim Alma Hareketlili ğ i 2007/08 – İ lk 14 Üniversite

Toplam Hibe Kullanımı 2007/08 – İ lk 25 Üniversite

2008/09 Talepleri

Karşılaşılan Zorluklar Vize Koordinatör De ğ işikli ğ i Hibelerin Yetersizli ğ i Kurumsallaşma problemleri Stajda tecrübesizlik Tanınma problemleri Hayatboyu Ö ğ renme Geçiş Dönemi Web Sayfalarının Yetersizli ğ i Yeterli Tanıtım materyali eksikli ğ i Erasmus Ö ğ renci Beyannamesi Dosyaların Tanzimi Erasmus Üniversite Beyannamesi

Teşekkürler! Sorular & Cevaplar!!!