Üniversite Sanayi İşbirliği Platformu Danışma Kurulu Üyesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
Middle East Technical University
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Küreselleşme ve Etkileri Küreselleşme; Malların, paranın ve bilginin uluslar arası akışının önündeki engellerin kaldırılması olarak tanımlanabilir. Küreselleşmeden.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
ÜNİVERSİTE - SANAYİ İŞBİRLİĞİ. A R A Ç A M Ç A Temel Bilimler Ana Teknolojiler İnovasyonlar Toplumsal (İstihdam ve Yaşam Kalitesi) Ekonomik (Endüstriyel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SWOT ANALİZİ.
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
Panel #7 –Looking Forward: Turkish Experience
NÜKLEER ENERJİ ALANINDA ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
6. SANAYİ KONGRESİ Üniversitelerin teknoloji tabanlı inovasyon sürecindeki rolü ve teknolojiye dayalı ekonomiye geçişte tetikleyici model arayışı Doç.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Öğrenen Bölgelerin Gelişiminde Teknoparkların Rolü A. Mete ÇAKMAKCI Altan KÜÇÜKÇINAR A. Fırat ÖZPINAR Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı Gazi Mağusa TGB.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Capacity Building Sorun ve Çözüm Önerileri
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
Sunum transkripti:

Üniversite Sanayi İşbirliği Platformu Danışma Kurulu Üyesi Sektörel İnovasyon Sistemi ve Firma Değer Zinciri Analizi Perspektiflerinden Ekonomi Bakanlığı UR-GE Programı Mahmut Kiper Üniversite Sanayi İşbirliği Platformu Danışma Kurulu Üyesi

Ekonomi Bakanlığı Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Desteği Proje Yaklaşımı Kümelenme Yaklaşımı Koordinasyon Ve Sektörel Analiz Firma Analiz Stratejik Planlama

Desteklerde Yeni Yaklaşım 1.Nesil İnovasyon Destekleri: Arza Dayalı, Bireysel Ar-Ge Destekleri 2. Nesil İnovasyon Destekleri Sistem ve Küme Odaklı işbirliği ağyapılarının oluşumunu destekleyici 3. Nesil İnovasyon Destekleri Farklı ağyapılar ve aktörler arasındaki ilişki ve bağları güçlendirici ve yeni bağlar kurulmasını sağlayıcı Kaynak: “UN-Economic and Social Council”, Eylül 2007

Yeni Yaklaşımlar Açık İnovasyon (Open İnnovation) (Chesbrough 2003) Bilimsel Bilgi Üretiminde Yeni “Mode 2” Yaklaşımı (Gibbons 1994) Üniversite-Sanayi İşbirliğinde “Üçlü Sarmal” modeli (Etzkowitz H. Ve Leydesdorff L., 1995) Birlikte Yaratmak (Co-Creation) (Prahalad&Ramaswarny 2004) İşbirliği Ağyapıları (Networking) (Etzkowitz 2005)

Türevler/Bazı Araçlar: Bölgesel İnovasyon Sistemleri/Stratejileri Sektörel İnovasyon Sistemleri Kümeleşmeler vb. Uluslararasılaşma Kollektif Araştırmalar Teknoloji Transfer Arayüzleri(Teknoparklar, Teknoloji Transfer Ofisleri, Kuluçkalıklar, ÜSİM’ler vb.) Teknoloji Platformları …...

Sektörel İnovasyon Sistemi Sektör ve inovasyon sistemi tanımlarından hareketle “sektörel inovasyon sistemi”ni; bir ekonominin ortak ve birleştirilebilen niteliklere sahip bir bölümünün ihtiyaç duyduğu ya da ileride duymasının planlandığı ürünleri, süreçleri ve/veya servisleri yüksek katma değerli ve rekabetçi nitelikler taşıyacak şekilde tasarlamak, üretmek ve satmak üzere gerekli bilgi ve teknoloji setlerinin oluşmasını ve ilgili aktörler arasındaki etkileşimle küresel ölçekte pazar faaliyetlerine dönüşmesini sağlayacak şekilde birbiriyle ilişkilendirilebilecek parçalar bütünü olarak açıklayabiliriz. Kaynak: Kiper Mahmut, “Sektörel İnovasyon Sistemi” içinde “Biyoteknoloji Sektörel İnovasyon Sistemi, TTGV

Değer Zinciri Değer zinciri (value chain), bir hizmetin, ürünün ya da benzeri bir çıktının, bir problemin tesbitinden ya da bir gereksinimden yani fikir aşamasından başlayarak, kavramsallaştırma, geliştirme ve ardından değişik üretim süreçlerinden geçerek (fiziksel değişim ve birçok değişik üretici hizmetlerinin katkısını da içermek üzere) nihai yararlanıcıya erişimine ve kullanım sonrasına dek bir parçası olduğu tüm operasyonları açıklayan,aynı zamanda, bir işletmede katma değerin nasıl ortaya çıkarıldığına yönelik bir döngüdür.

Hedef: Fiyatı belirleyen olmak (Hruby F.Michael)

Firma Değer Zinciri “Pazarı Kesen Balta Bileşenleri” (Roger Smith)

Teknolojik Yetkinlik (Keskin Uç) Kesilecek olan unsuru pazar olarak tanımlarsak, bu keskin uç pazarda ilk çentiğin açılmasını sağlar. Keskin ucun inovatif ürünleri temsil ettiğini varsayarsak, balta ucunu daha keskinleştirmek için bileme yapan bileşenler olarak da Ar-Ge faaliyetleri, yeni malzeme uygulamaları ve son teknolojileri içeren altyapılar sayılabilir

Organizasyonel Yetenekler (Çentiği Genişletme) yarma işlemi ile pazara daha yaygın penetrasyon ve böylece pazar payını artırmak mümkün olabilecektir. İşte bu bölüm yani konik kısım “Organizasyonel Yetenekler” olarak tanımlanmaktadır. Bu kısım özellikle rakip ürünlerin yerinin alınması süreçlerinde çok gerekli olan lojistik ve işbirlikleri gibi pazara yayılma araçlarını temsil etmektedir.

Kurumsal Kaynaklar (Yarma) Tüm bu süreçlerin daha da derinleşmesini ve kalıcı olmasını sağlayan baltanın en arkadaki destekleyici bölümü olan balyoz (sledge) kısmı ise imalat altyapısı, sermaye, sarf malzemeleri, kalite yönetim sistemi, insan kaynakları gibi daha geniş ve pazar büyümesini olanaklı kılan artcı sistemleri bir başka deyişle kurumsal kaynakları temsil etmektedir.

Yetkinlik Tuzağı Firmalar kendilerini oldukça yetkin konumda görmektedirler. Bu duruma “yetkinlik tuzağı” (competence trap) ya da “öz katılık” (core rigidity) denilmektedir. Bu durumdan kurtulmak için kuruluş mevcut yetkinliklerini ve uygulamalarını değerlendiren, işe yaramayanları ortaya çıkaran gözlemcilere ihtiyaç duyar. Bu kişiler “unutmak için öğrenecekler” (learn to forget) böylece kalıplaşmış, taşlaşmış ve artık iş görmeyen unsurlara karşı körleşmeyerek, kuruluşun zayıflıklarını ortaya çıkaracaklardır.

Katılımcıların Birlikte Gelişme Aşamaları a-Temsil/Gözlem: Bu ilk aşamada katılımcılar temsil ettikleri kurumlar adına, katıldıkları ortamı gözlemlemeye ve anlamaya çalışmaktadır. b-Güven/Uzlaşma/Niyet Aşaması: Bu aşama tarafların birbirlerinin gözlükleriyle bakmaya başladıkları, aralarında kuracakları işbirliği yapıları için güven ve niyetin oluştuğu, uzlaşılabilecek ve ortak çalışılabilecek konuların belirlenmeye başlandığı safhadır. c-Pasif Katılım: Çalışmalarda ve verilen görevlerde çekingen bir katılım söz konusudur. d-Aktif Katılım: Ağ yapının fonksiyonlarının gerçekleşmesi için projelerde ve karar süreçlerinde aktif yer alınmaya başlandığı evredir. e-Proaktif Sorumluluk: Roller ve görevler içselleştirilmiş ve benimsenmiştir. Bunların yerine getirilmesinde ve karar süreçlerinde özgüvenli, kararlı ve sürekli çabalar mevcuttur. Kaynak: Kiper Mahmut, “Dünyada ve Türkiye’de Ünivesite-Sanayi İşbirliği”, TTGV, 2010

İşbirliği Ağyapıları için Kurumsallaşma Aşamaları: a-Farkındalık Yaratma: İşbirliği yapısının katılımcılarının ortama uyum sağlamalarına ve yapının amaç ve hedeflerini anlayıp benimsemelerine bağlı olarak ağyapıda kurumsallaşma amacıyla farkındalık gelişmeye başlamaktadır. b-Ortak Görüşlerde Buluşma Aşaması: Yapının amaç, hedef, strateji ve işplanları üzerinde uzlaşma sağlanıp, bunların dokümanter hale getirilerek ilgililerle paylaşılması ve kamuoyuna deklare edilmesi fazıdır. Genellikle “beyaz kitap”, “strateji dokümanı” vb. temel dokümanların oluştuğu dönemdir. c-Kapasite Oluşturma Aşaması: Yapılacak faaliyetler için insan kaynağı, laboratuar, ekipman vb. altyapı unsurların oluşturularak, talebe göre biçimlendirilmiş tanımlı hizmet türleriyle uygun ve yeterli bir kapasitenin oluşturulduğu ve planlanan şekilde faaliyetlerin sürdürüldüğü süreç(ler)dir. d-Yetkinlik Aşaması: Yapı yetkinlik kazanmıştır. Bu aşamaya gelindiğinin önemli göstergeleri kamuoyunda bilinirlik ve kurumun “prestiji”dir. Bu aşamada yetkinliğin sürdürülebilir olması için dünyada benzerleri ile kıyaslama ve buna bağlı ölçme-geliştirme planları-izleme döngüsünün sağlıklı işletilmesi kritik önemdedir. Kaynak: Kiper Mahmut, “Dünyada ve Türkiye’de Ünivesite-Sanayi İşbirliği”, TTGV, 2010

Öneriler İşbirliği Kuruluşları, yararlanıcı firmalar arasındaki işbirliğinin proje bitiminden sonra da devam ettirmek için stratejiler geliştirmeli, - Danışmanlık Kuruluşları özellikle sektörel değerlendirmelerinde sektöre özel farklılıkları ve unsurları dikkate alarak değerlendirmelerini planlamalı, - Yararlanıcı firmalar bu projenin her aşamasından-özellikle dış değerlendirme ve eğitim ve danışmanlık faaliyetleri- maksimum yararı sağlamak için stratejiler oluşturmalı, - Program sahibi kurum, kurulmasına öncülük ettiği işbirliği ağyapılarının kurumsallaşması için değerlendirme sistem(ler)i kurgulamalı ve farklı fazlar için 2. ve hatta 3. aşama destek modülleri tasarlamalı…..

Kolaylık ve Başarı Dileklerimle ve Teşekkürlerimle,