Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
AHMET YESEVİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Proje, Performans Değerlendirme
Akran destekli öğrenme
Hemodiyaliz Hastalarında Endovasküler Yolla Tedavi Edilen Santral Ven Darlık ve Tıkanıklıklarının Uzun Dönem Sonuçları Dr. Serkan Gür, Şifa Üniversitesi.
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
AKTS Hesaplaması.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Merkeze Yayılma Ölçüleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları Budakoğlu Iİ, Coskun O, Yetkin İ, Bideci A Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD

Giriş Eğitim programlarının ölçme değerlendirilmesi basamağında, performansın değerlendirilmesi için dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri, görüşme ve gözlem formları, öz-akran-grup değerlendirme formları vb. kullanılabilir Öz değerlendirme, bireysel veya kendini değerlendirme olarak da adlandırılabilir Akran değerlendirmesi bir grup içinde yer alan bireylerin akranlarını değerlendirmeleridir

Amaç Bu çalışmadaki amacımız Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2009-2010 eğitim yılı dönem 5’de yer alan bir stajda öğrencilerin öz değerlendirme, akran değerlendirmesi ve staj notları arasındaki ilişkinin saptanmasıdır.

Yöntem Ekim 2009 – Mart 2010 tarihleri arasında toplam 138 öğrencinin puanları değerlendirilmiştir. Stajın son günü tüm öğrencilere değerlendirme formları dağıtılmakta ve doldurulduktan sonra toplanmaktadır. İstatistiksel analiz SPSS for Windows versiyon11.5’de yapılmış ve Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır.

Yöntem Öz ve akran değerlendirme formları Planlı çalışmaya özen gösterme Çalışmalar sırasında grup planına uygun hareket etme Çalışmalar sırasında zamanı akıllıca kullanma Çalışma sırasında değerlendiren kişiden fazla çalışma Çalışma sırasında değerlendiren kişi kadar çalışma Çalışma sırasında değerlendiren kişiden az çalışma, gibi soruları ve en son genel puanlamayı içermekteydi

Bulgular Tablo1. Öğrencilerin Puan Ortalamalarının Dağılımı, GÜTF, 2010 Çoktan Seçmeli Test Proje/ Sunum Akran Öz Staj notu Ortalama 77,3 81,5 90,2 91,5 83,8 Std. Hata 0,9 1,1 0,8 0,7 Ortanca 80,0 82,0 93,0 94,0 84,0 Min 35 17 Maks 100 97

Bulgular Tablo2. Değerlendirme Puanları Arasındaki Korelasyonlar, GÜTF, 2010

Tartışma Öz değerlendirme öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini, özellikle basarı düzeylerini ve öğrenme sonuçlarını değerlendirmeleridir. Öz değerlendirmeden elde edilen puanların öğrencilere not vermede kullanılmaması önerilmektedir.

Tartışma Akran değerlendirmesi, değerlendirmeye temel oluşturan beceriler ve ölçütlerin saptanması konusunda öğrenciye bakış açısı sağlar. Akranlar arasında arkadaşlık durumu birbirlerine yüksek veya çok düşük puan verilmesine neden olabilir. Kendi aralarında anlaşarak birbirlerine yüksek puan verebilirler. Eğitici kadar bilgili ve bilinçli değillerdir.

Sonuç Yaptığımız bu çalışmada öz değerlendirme puanı ile staj puanı arasında korelasyon saptanmış ancak staj notu ile en ilişkili olan puanının proje puanı olduğu belirlenmiştir. Çoktan seçmeli sınav puanı staj notu ile en az ilişkili olarak belirlenmiştir.

TEŞEKKÜRLER