YEREL DÜZEY HİZMET GRUBU OPERASYON PLANLARININ HAZIRLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
Yeniden Yerleşim Planlaması
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
T.C. Bursa Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü Türkiye Afet Müdahale Planı
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
Kütahya İl Afet ve Acil Durum Müdürü
Kütahya Afet Müdahale Planı
İSTAMP (İstanbul Afet Müdahale Planı)
 Doğal afetler gerçekleştiğinde kamu kurum ve kuruluşlar olarak çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.  Bu çalışmalardan bir kısmı afet gerçekleştiği andan.
İL AFET MÜDAHALE PLANLARININ HAZIRLANMASI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
ULUSAL VE YEREL DÜZEY PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMET GRUBU PLANI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Türkiye Afet Müdahale Planı
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
Sunum transkripti:

YEREL DÜZEY HİZMET GRUBU OPERASYON PLANLARININ HAZIRLANMASI TAMP PROJE EKİBİ ANKARA 8-9 / 11-12 Eylül 2014

YEREL DÜZEY HİZMET GRUBU OPERASYON PLANLARININ HAZIRLANMASI Genel Çerçeve & TAMP Vizyonu İl Afet Müdahale Planlarının Hazırlanması Yerel Düzey Hizmet Grubu Operasyon Planlarının Hazırlanması Yerel Çözüm Ortaklarının Planlama Sürecine Sahiplenme Seviyelerinin Artırılması

OLAY TÜRÜNE GÖRE MÜDAHALE PLANLARI TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI Operasyonel Planlar TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI İl Afet Müdahale Planları Ulusal Düzey Hizmet Grubu Planları Yerel Düzey HG Operasyon Planları OLAY TÜRÜNE GÖRE MÜDAHALE PLANLARI

Türkiye Afet Müdahale Planı TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI Plan Entegrasyonu Türkiye Afet Müdahale Planı Ulusal Düzey Hizmet Grubu Planları Ulusal Düzey Olay Türü Planları Ulusal Düzey DİKEY ENTEGRASYON YATAY ENTEGRASYON İl Afet Müdahale Planı İl (Yerel Düzey) Hizmet Grubu Operasyon Planları Yerel Düzey

Ulusal Düzey Yerel Düzey TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI Ulusal ve Yerel Düzey Ulusal Düzey Yerel Düzey AFAD Valilikler Bakanlıklar İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri İçişleri, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme, Sağlık, Enerji ve Tabii Kaynaklar, Çevre ve Şehircilik, Aile ve Sosyal Politikalar, Gıda Tarım ve Hayvancılık, Maliye 8 Bakanlık Yerel Teşkilatları ve Kızılay Kızılay

Desteğin Koordinasyonu Desteğin Koordinasyonu ve Yönetimi TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI Ulusal Düzey Yönetim Sistemi Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu Desteğin Koordinasyonu ve Yönetimi TC BAŞBAKANLIK AADYM AFAD BAKANLIK AADYM Desteğin Koordinasyonu ve Yönetimi Hizmet Grupları Koordinasyon Ekipleri Saha Destek Ekipleri Destek Çözüm Ortakları STK’lar Ana Çözüm Ortakları Destek İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi

İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI Yerel Düzey Yönetim Sistemi İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Ana ve Destek Çözüm Ortakları Özel Sektör 1. Ve 2. Grup Destek İller Desteğin Koordinasyonu ve Yönetimi Saha Destek Ekipleri Ulusal Düzey Hizmet Grupları Destek Operasyon Ekipleri Lojistik Ekipleri Standart üst düzey ekip teşkili bu şekilde ama iller kendi yapılarına göre gerekli alt ekipleri oluşturabilir güncelleme yapabilir. Burada önemli olan, planda ekip teşkili ve organizasyon yapısını göstermek ve görev ve sorumlulukları detaylı olarak tanımlamak.

YEREL DÜZEY HG OPERASYON PLANLARININ HAZIRLANMASI Giriş Yerel düzey planlama çalışmaları İl Afet Müdahale Planı ve Ekleri Olan 26 Yerel Düzey Hizmet Grubu Planının hazırlanması sürecini kapsamaktadır. Yerel Düzey Planlar kapsamında İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri ; İl Müdahale Planlarının hazırlanmasından HG Operasyon Planlarının ilgili Bakanlık / Kurumun Yerel Birimlerince Hazırlanmasının koordinasyonundan, AFAD’a bağlı HG’ları Operasyon Planlarının hazırlanmasından Planların onaylanması sürecinin sekretaryasından sorumludur. Yönetim yetkisi ve fonksiyonu yok ama o planın hazırlanması ile ilgili yol gösterme, gerekmesi halinde diğer destek illeri, destek çözüm ortaklarını entegre etmek gibi genel koordinasyona yönelik sorumluluklar olmalı

YEREL DÜZEY HG OPERASYON PLANLARININ HAZIRLANMASI Amaç ve Kapsam İl Afet Müdahale Planlarının ekinde yer alan ve ana çözüm ortağı [….] tarafından hazırlanan yerel düzey Hizmet Grubu operasyon planları; haberleşme sistemi ve bilgileri, toplanma yerleri, intikal planlaması, rapor ve form örnekleri, müdahale çalışmalarında ekipler ve alt ekiplere görevlendirilecek personel, alet, ekipman, araç, gereç vb. kaynak envanterleri, iş akışları, vardiya planlaması ve standart operasyon prosedürlerini kapsamaktadır. standart operasyon prosedürleri: HER BİR EKİBİN ADIM ADIM NE YAPACAĞI PLANDA YER ALMALI

Müdahale için Hazırlık Aşamaları Mevcut Durumu Belirlemek Mevcut Kaynakları Belirlemek Plan yapmak Organize olmak Ekipman ve araçları hazırlamak İhtiyaçları tespit etmek ve Kapasiteyi geliştirmek Erken Uyarı sistemleri kurmak geliştirmek Eğitim ve tatbikat düzenlemek Değerlendirme ve izleme yapmak

Plan hazırlama sürecinde görevlendirme nasıl yapılmalı? AFAD’ın sorumluluğunda olan 8 HG Planının hazırlanması için konusuna hakim farklı ve eşzamanlı çalışan ekipler oluşturulması önerilmektedir. Diğer Kurum ve Kuruluşlar hazırlanacak 18 HG Planının izlenmesi ve koordinasyonu için de görev paylaşımı yapılmalıdır. Bu ekipler; Ulusal düzey ile gerekli iletişimin sağlanmasından Planların ilgili destek çözüm ortakları ile işbirliği içerisinde hazırlanmasından Planların gerekmesi halinde güncellenmesinden Planların sürekli bir şekilde izlenmesi ve değerlendirilmesinden Gerekmesi halinde planlarla ilişkin raporlama yapılmasından sorumludur Plan Hazırlama Ekipleri

Paydaşlar nasıl belirlenir Paydaşlar nasıl belirlenir? Plana (müdahale faaliyetlerine) nasıl dahil edilir? Özellikle arama-kurtarma, beslenme, HGL gibi HG planlarının hazırlanması sürecinde ve incinebilir gruplar dikkate alınarak STK ve özel sektör ile işbirliği içerisinde olunması önemlidir ve etkin afet müdahale sistemine katkı sağlayacaktır. Planların hazırlanması sürecinde destek çözüm ortakları ile sürekli iletişim içerisinde olunmalı, gerekli eğitim, bilgilendirme çalışmaları ile çalıştaylar yürütülmelidir. İldeki nüfus yapısına göre (yatalak hasta, yaş grubu vb) önlem alınmalıdır.

Destek İllerle İlgili Planlama İlinizin 1. ve 2. seviye destek illerini plana nasıl dahil edeceksiniz? Bu illerden ne yapmaları bekleniyor? Bunları yapabilecek kapasiteleri var mı? Destek illerin afetten etkilenme durumu bu planı nasıl değiştirir? B planınız var mı? Destek olunacak iller: İliniz hangi illerin destek ili olarak belirlenmiş? (1. ve 2. seviye) Bu illere vereceğiniz destek nasıl plana yansıtılmalı? İl afet müdahale planında, bu başlık altında anlatılan daha genel.. Bu sunumda HG bazında planlama yapılması ve HG planlarına yansıtılması gerektiğinin altını çizebiliriz.

İl Afet Müdahale Planı Bölümler Hakkında İL AFET MÜDAHALE PLANININ HAZIRLANMASI İl Afet Müdahale Planı Bölümler Hakkında HG TEŞKİLİ, GÖREV VE SORUMLULUKLARI HAZIRLIK, KAPASİTE TESPİTİ VE MÜDAHALE PLANLAMASI AFET ANI VE MÜDAHALE ÇALIŞMALARI GİRİŞ PLANIN TAKİBİ, GELİŞTİRİLMESİ VE GÜNCELLENMESİ HABERLEŞME SİSTEMLERİ RAPORLAMA EKLER

Toplanma, İntikal ve Sahadaki Ekiplerin Koordinasyonu Planlarda ilk anda HG’nin nerede toplanacağı, merkezden ve destek illerden gelen ekiplerin ilk anda nereye gideceği ve operasyon yönetim üssünün neresi olacağı (alternatifli olarak – biri hasar görürse 2. ve 3. alternatif neresi) belirtilmelidir. HG’nin sahada çalışacak ekipleri (yerel, saha destek, destek il) ve onlara hizmet veren ek personel (örneğin, geçici işçiler) ve gönüllülerin nasıl koordine edileceği tasarlanmalı ve planda yer almalıdır.

Raporlama

Ulusal ve Yerel HG Arasında İş ve Bilgi Akışı Yerel Düzey Yerel düzey HG’ler ulusal planlarda yer alan ekip yapılanmaları ve iş akış çerçevesinden faydalanmalıdır Yerel düzeyde Hizmet Grupları, ulusal düzeyde Bakanlıklar ve yerel düzeyde AFAD İl Müdürlüğü ile bilgi paylaşımında bulunmalıdır. Ulusal Düzey Ulusal düzey HG sorumlularının yerel düzeyde kendi teşkilatlarını plan hazırlıklarına ilişkin bilgilendirmesi ve Ulusal planları yerel düzey ile paylaşmaları gerekmektedir

İhtiyaç Analizi Senaryoya göre gereken insan kaynakları, ekipman ve teknik kapasite analizi.   SENARYODA ÖNGÖRÜLEN VAROLAN İHTİYAÇ DUYULAN OPERASYON EKİPLERİ LOJİSTİK EKİPLERİ TOPLAM Ekipman ve teknik kapasite / ihtiyaç analizinde bu verilere nasıl ulaşıldı? Hangi verilerin kullanıldığı ve hesaplama yöntemleri belirtilmeli – HG personeli değişirse yeni personelin aynı yöntemi kullanabilmesi gerekir. Bunun başında senaryo konusunda da değinilebilir. Yani illere standart senaryo verilecek, bu senaryoya kendi illerinin afetsellik durumlarına göre eklemeler yapabilirler.

İhtiyaç Analizi Tabloya göre eksik kalan kapasite (ihtiyaç) nasıl tamamlanacak? Protokoller, Tedarikçi Kısa Listeleri, İlave eğitim, Personel rotasyonu, Yeni personel, vb. İnsan Kaynağı, Ekipman ve Teknik Kapasite analizi için: Vardiyalı çalışılacaksa İhtiyaç Analizi ve Kapasite Geliştirme Kararlarında her vardiya için ihtiyaç dikkate alınmalıdır.

İhtiyaç Analizi Ekipman ve teknik kapasite analizi için: Ham veriler, operasyonel olarak anlamlı verilere dönüştürerek ifade edilmelidir. Örnekler 100 adet çadır yerine  100 adet 80 kişilik 4 bölmeli çadır: Toplam barınma kapasitesi = 4000 kişi. 20 araç yerine  10 adet 4 kişilik binek, 10 adet 6 kişilik arazi aracı. 3 adet seyyar mutfak yerine  1 adet seyyar mutfak: 100 kişi/öğün, 2 adet seyyar mutfak: 200 kişi/öğün, Toplam yemek servisi: 3 adet seyyar mutfak: 500 kişi/öğün

Kapasite Geliştirme Kararları Belirtilen KGK’ına ilişkin hizmet ve mal alımları hangi kaynaktan ve hangi mali yılın bütçesinden karşılanacak? Eğitim ve Tatbikat bütçesi de burada belirtilmelidir.

Kapasite Geliştirme Kararları

Ek Hatırlatmalar Bu bölümdeki tablolara rakamsal değerler girilmeli, x veya  olmamalı. Senaryo, mevcut kapasite, ihtiyaç analizi ve kapasite geliştirme kararları eklere alınacak. Plan ekleri internette yayınlanmayacak. Mevcut kapasite bilgileri bölümünde kritik önem taşıyan envantere Destek Çözüm Ortaklarınınki de yazılacak, böylece o kaynağın temini için finansman ayrılmasına gerek olmadığı görülecek. Ancak aynı kritik ekipman veya kaynağın, farklı HG’ler tarafından birden fazla kez yazılmasını engellemek için DÇO’lar birbiriyle iletişimde olmalı.

Tahmini Bütçe

Örnek

Lütfen Plana Eklemeyi Unutmayın…. Hizmet Gruplarının diğer hizmet grupları ile ilişkileri Haberleşme bilgileri (Telsiz frekansları, uydu telefonları, cep telefonları, vs.) Müdahalede kullanılacak kapasite bilgileri Müdahalede kullanılacak destek il kapasite bilgileri Kapasite Geliştirme Kararları HG için Tahmini Bütçe (1. versiyonlar için Plan eki değil)

Hizmet Grubu Operasyon Planında Kritik Noktalar (1) Ana ve destek çözüm ortaklarının görev ve sorumlulukları yer almalı, ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte hazırlanmalı ve kabul edilmelidir. Hizmet Gruplarının diğer hizmet grupları ile ilişkilerini içermelidir. Plan yazılmaya başlanmadan önce tüm AÇO ve DÇO’larla bir başlangıç (tanışma) toplantısı/çalıştayı yapılmalıdır. Farklı kurumlardan ve birimlerden paydaşları içeren bir planlama çalışmasının başarıyla hayata geçirilmesi için, paydaşların bir araya gelmesi ve yüz yüze çalışması olmazsa olmaz kuraldır.

Hizmet Grubu Operasyon Planında Kritik Noktalar (2) Planla ilgili görev dağılımı, sorumluluklar ve beklentilerin mutlaka ilgili taraflarca konuşularak karşılıklı mutabakatla belirlenmesi gerekir. İletişimde kurumlar arası ve birimler arası sınırlara dikkat edilmeli, tarafları uzaklaştıracak veya demotive edecek davranış, yaklaşım ve ifadelerden özenle kaçınılmalıdır. Afet müdahalesinin bir takım çalışması olduğu ve başarının ancak tüm tarafların çabasıyla mümkün olacağı unutulmamalıdır.

İzleme, Değerlendirme Mekanizması TAMP kapsamında hazırlanmış olan planlarının işlerliğinin, sürdürülebilirliğinin ve etkinliğinin sağlanmasına yönelik Plan İzleme, Değerlendirme ve Onay Metodolojisi geliştirilmektedir. Planların Sürdürülebilirliği Planların Entegrasyonu Organizasyon Yapısı İçerik Risk / Kapasite Analizi Dokümantasyon Müdahalenin Etkinliği PLANLARIN YAŞAYAN PLANLAR OLMASI VE KAĞIT ÜZERİNDE KALMAMASI İÇİN PLANLARIN İŞLEYİP İŞLEMEDİĞİ ULUSAL DÜZEYDE DE KONTROL EDİLECEK.

Onay Mekanizması İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu Yerel Düzey Hizmet Grubu Operasyon Planlarının onaylanmasından sorumludurlar. Tüm planlar için; Plan üzerinde etkisi olmayan ekler, planı hazırlayan kurumun en üst yöneticisi tarafından; Plan değişiklikleri ile planı etkileyen eklerdeki değişiklikler; planı onaylamaya yetkili makam tarafından onaylanır. Onaylanan planların birer sureti AFAD Başkanlığına ve sorumlu bakanlık, kurum ve kuruluşlara gönderilir. Yapılan güncellemeler asli değişiklik içeriyorsa onaya tabidir. Planların güncellenmesinden sorumlu kişilerin değişmesi durumunda AFAD’a bilgi verilmelidir. İAADKK Başkanlığın görüşünü almak üzere planın başkanlığa gönderilmesi için olur vermelidir. Gereği için AFAD’a bilgi için Bakanlığa son onay için planlar gönderilebilir. Bu konuyu bir netleştirmek lazım…

Teşekkürler