TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Edirne Bölge Müdürlüğü
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Teknoloji Ödülü Yürütme Kurulu (TÖYK) Başkanı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Ar – Ge Yardımı İstek Formu Dönem Raporu Hazırlanması
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
STRATEJİK PLANLANMA DA İZLEME DEĞERLENDİRME
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MEB EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
MİLLÎ EĞİTİMBAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNERGESİ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MEB EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Toplam Kalite Yönetimi
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ

Bu Yönergenin amacı, MEB’e bağlı okul ve kurumlarda toplam kalite yönetimi uygulamalarında emsallerine göre üstün başarı gösteren okul/kurum ve ekiplerin ödüllendirilmesine ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.

Temel İlkeler Ödül süreci, her yıl belirlenen plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir. Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki okul/kurum, ödüle başvurabilir. Ödül; okul/kurum çalışanlarında kalite bilinci kazandırma, ortak aklı kullanma, tüm süreçlerde; sürekli geliştirme ve iyileştirme, verimliliği artırma, rekabet ortamı oluşturma, kalite uygulamalarını yaygınlaştırma, eğitimin kalitesini ulusal ve uluslararası okullarla/kurumlarla karşılaştırma gibi kalite yönetimi hedeflerinin ne derece gerçekleştirildiğini belirlemeye yöneliktir.

Ödül sürecinde; güvenirlik, objektiflik, şeffaflık ve genellik esastır. Rapor değerlendirme sonucunda son değerlendirmeye kalan okullara/kurumlara saha ziyareti yapılır. Değerlendirme, değerlendirilen okulun/kurumun gelişmesine katkı sağlayacak sonuçlar içermelidir.

Ekiplerin değerlendirilmesinde; okulun/kurumun bulunduğu çevrenin şartları dikkate alınır. Değerlendiriciler, değerlendirme konusunda yeterli ve yetkin kişiler arasından seçilir. Değerlendiriciler, değerlendirme ve puanlama konusunda ihtiyaç duyuldukça eğitime alınır.

ÖDÜLLENDİRME Ödül Kategorileri Yılın ekibi Yılın kaliteli okulu/kurumu

ÖDÜLE BAŞVURU

Ödül için okullar/kurumlar, yaptıkları çalışmalarla ilgili olarak; yılın kaliteli ekibi kategorisinde 15 sayfayı, yılın kaliteli okulu/kurumu kategorisinde ise 40 sayfayı geçmeyecek şekilde Times New Roman karakterleri ve 11 punto ile bir buçuk satır aralığı ile ilgili formları esas alarak bağlı bulundukları millî eğitim müdürlüğüne başvururlar.

Yılın Kaliteli Ekibi kategorisinde; Birinciye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi Birincilik Ödülü, plaket ve ekip üyelerinden her birine Takdir Belgesi İkinciye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi İkincilik Ödülü,plaket ve ekip üyelerinden her birine Takdir Belgesi Üçüncüye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi Üçüncülük Ödülü,plaket ve ekip üyelerinden her birine Takdir Belgesi Son değerlendirmeye kalan diğer okullara/kurumlara MEB Kalite Teşvik Ödülü ve ekip üyelerinden her birine Teşekkür Belgesi

Yılın Kaliteli Okulu/kurumu kategorisinde; Birinciye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu Birincilik Ödülü, Birincilik Beratı ve Plaket İkinciye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu İkincilik Ödülü, İkincilik Beratı ve Plaket Üçüncüye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu Üçüncülük Ödülü, Üçüncülük Beratı ve Plaket Son değerlendirmeye kalan diğer okul/kurumlara MEB Kalite Teşvik Ödülü

İl/ilçe düzeyinde yapılacak değerlendirmelerde verilecek ödüller, millî eğitim müdürlüğü kalite kurullarınca belirlenir.

Okul/Kurum Müdürlüklerinin Görevleri Formatına uygun bir şekilde raporun hazırlanması “Saha Ziyareti” yapılacağı unutulmamalıdır. Okul/kurumun bir diğer görevi de “Yılın Kaliteli Ekibi” kategorisinde ödüle başvurmak için birden fazla ekip başvurusu olduğunda bu başvuruları değerlendirerek okul/kurum adına ödüle başvuracak ekibi belirlemektir.

Kalite Kurulu ve Kalite Geliştirme Ekibini ( OGYE ) oluşturmak Okul temsilcisini belirlemek Mükemmellik Modeli kriterlerini esas alarak kriter ekipleri oluşturmak Okul/kurumun özdeğerlendirmesini yapmak Özdeğerlendirme sonucu ortaya çıkan İyileştirmeye Açık Alanların önceliklendirilmesini yapmak

İyileştirme planlarını yapmak ve uygulamak Zaman çizelgesi ile uygulamaları takip etmek

İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Kalite Kurulunun Ödüllendirme İle İlgili Görevleri ; Ödül sürecini yönetmek, Okul/kurumların başvuru raporlarını Ek: 3-4 formları esas alarak değerlendirmek, Dereceye giren okullara/kurumlara verilecek ödülü belirlemek, Ödül törenini düzenlemek, Her iki kategoride ilk üçe giren okul/kurum raporlarını il düzeyinde yapılacak değerlendirme için il millî eğitim müdürlüğüne göndermektir.

İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kalite Kurulunun Ödüllendirme İle İlgili Görevleri Ödül sürecini yönetmek, Okul kurumların başvuru raporlarını Ek: 3-4 formları esas alarak değerlendirmek, Dereceye giren okullara/kurumlara verilecek ödülü belirlemek, Ödül törenini düzenlemek, Her iki kategoride il birincisi okul/kurum raporlarını Bakanlık düzeyinde yapılacak değerlendirme için MEB Personel Genel Müdürlüğüne göndermektir.

2010/2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖDÜL TAKVİMİ 15 KASIM 2011 (09 OCAK 2012) Okul/Kurum ve ekip raporlarının İlçe Kalite Kuruluna teslimi 09 ARALIK 2011 (20 OCAK 2012) İlçelerde her iki kategoride ilk üçe giren raporların ile teslimi 06-10 ŞUBAT 2012 Saha Ziyaretleri 17 ŞUBAT 2012 Her iki kategoride İl birincisi olan raporların Bakanlığa teslimi 31 MAYIS 2012 Finale kalanların açıklanması HAZİRAN 2012 Paylaşım toplantısı ve ödül töreni

Tekrar Başvurma Yılın kaliteli okul/kurumu kategorisinde “Kalite Beratı” alan okul/kurum üç yıl süre ile aynı kategoride ödüle başvuramaz.

YILIN KALİTELİ EKİBİ KATEGORİSİ RAPOR FORMATI (Bu kategoride başvuracak okul/kurumlar, yaptıkları çalışmaları aşağıda sıralanan başlıkları kullanarak 15 sayfayı geçmeyecek şekilde raporlaştıracaklardır.) S. No Rapor Ara Başlıkları 1. İl/İlçe 2. Okul/Kurum Adı 3. Adres 4. İletişim Kurulacak Kişinin Adı, Soyadı, Telefonu, E-Posta Adresi 5. Ekibin Adı 6. Ekip Üyelerinin Adı, Soyadı ve Unvanı 7. Yaptığı Çalışmanın Adı 8. Seçilen Problemin (İyileştirme Konusunun) Okul/Kurum İçin Önem Derecesi 9. Problemin (İyileştirme Konusunun) Tanımı ve Analizi 10. Problem Çözme (İyileştirme) Sürecinin Kısa Özeti 11. Elde Edilen Sonuçlar

Verilen Puanla İlgili Açıklama Kriter Sıra No EKİP RAPORLARI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Kriter Puanı Verilen Puan Verilen Puanla İlgili Açıklama 1 Seçilen problemin okul/kurum için önem derecesi (Özdeğerlendirme sonuçları ile ilişkisi): 10 2 Seçilen problemin/iyileştirme konusunun okulun/kurumun misyonu ile ilişkisi: 18 3 Problemin/iyileştirme konusunun tanımlanmasındaki yeterlilik : 5 4 Problem çözme/kalite geliştirme tekniklerinin doğru ve yerinde kullanılma derecesi: Problem çözüm seçeneklerinin/iyileştirme adımlarının belirlenmesi ve seçimi: 6 Çözüm yada iyileştirme adımlarının uygulanması için yapılan planlama:. 7 Belirlenen hedeflerin gerçekleşme derecesi/problemin çözümündeki ya da iyileştirme çalışmasındaki başarı 17 8 Çözümün yada iyileştirmenin okula/kuruma,hizmet götürülen kesime,çalışana vb. sağladığı katma değer: 20 9 Problemin çözümündeki/iyileştirmedeki orijinallik,başka kurumlar için örnek model olma:. Yapılan çalışmanın raporlama kalitesi: TOPLAM PUAN 100

YILIN KALİTELİ OKULU/KURUMU KATEGORİSİ RAPOR FORMATI ( Bu kategoride başvuracak okullar/kurumlar, yaptıkları çalışmaları aşağıda sıralanan başlıkları kullanarak 40 sayfayı geçmeyecek şekilde raporlaştıracaklardır.) S. No Rapor Ara Başlıkları 1. İl/İlçe: 2. Okul/Kurum Adı : 3. Adres : 4. İletişim Kurulacak Kişinin Adı, Soyadı, Telefonu, E-Posta Adresi: 5. Okulun/Kurumun Tarihçesi ve Bugünkü Durumu (kısa): 6. 1. Kriter: Liderlik 7. 2. Kriter: Okulun/Kurumun Plânı 8. 3. Kriter: İnsan Kaynakları Yönetimi 9. 4. Kriter: Maddi Kaynakların, Bilgi Birikiminin ve İşbirliklerinin Yönetimi 10. 5. Kriter: Süreç Yönetimi 11. Sonuçlar (Öğrenci Memnuniyeti Algılama Sonuçları) kurumlar için hizmet götürülen kesimin memnuniyeti 12. Sonuçlar (Veli Memnuniyeti Algılama Sonuçları) kurumlar için hizmet götürülen kesimin memnuniyeti 13. Sonuçlar (Öğrenci Memnuniyeti Diğer Sonuçlar) kurumlar için hizmet götürülen kesimin memnuniyeti Öğrenci ile İlgili Performans Sonuçları Sonuçlar (Veli Memnuniyeti Diğer Sonuçlar) kurumlar için hizmet götürülen kesimin memnuniyeti Veli ile İlgili Performans Sonuçları 14. Sonuçlar (Çalışan Memnuniyeti Algılama Sonuçları) 15. Sonuçlar (Çalışan Memnuniyeti ile İlgili Diğer Sonuçlar) 16. Sonuçlar ( Toplumsal-Sosyal Sorumluluk ile İlgili Sonuçlar) 17. Sonuçlar (Finansal Sonuçlar) 18. Sonuçlar (Temel Performans Sonuçları)

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ ( KURUM ) Puan Değeri GİRDİLER (280) Yönetim ve Organizasyon (Eğitim Liderliği) 90 Okulun/Kurumun Plânı ( Okul Gelişim Planı, Stratejik Plân vb.) İnsan Kaynakları Yönetimi 60 Maddi Kaynakların ve Bilgi Birikiminin Yönetimi 40 İŞLEMLER (120) Süreç Yönetimi 120 SONUÇLAR (600) Öğrenci memnuniyeti sonuçları 70 Veli memnuniyeti sonuçları Hizmetten Yararlananlar ile İlgili Performans sonuçları Çalışanlar ile ilgili memnuniyet ve performans sonuçları 130 Toplumsal-Sosyal sorumluluk ile ilgili performans sonuçları 50 Finansal sonuçlar 30 Temel performansa ilişkin diğer sonuçlar: 140 TOPLAM 1000

www. urfamemarge. gov. tr tkyurfa@gmail www.urfamemarge.gov.tr tkyurfa@gmail.com 3131559/251 Veysi YILMAZ İsa KAÇAR İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER!