REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
MMO ÖRGÜT KURULUŞ GÖREV VE YETKİ YÖNETMELİĞİ ŞUBE ÖRGÜTÜ Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu, Şube Danışma Kurulu, İl/ilçe Temsilcilikleri, Mesleki.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİNE GÖRE REHBERLİK HİZMETLERİ
İLK ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
TANILAMA.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Rehberlik hizmetleri planlı, programlı ve sistemli faaliyetlerdir. Bu nedenle hizmetlerin hiyerarşik bir şekilde örgütlenmesi, görev ve sorumlulukların belirlenmesi gerekir. Örgütlenme Milli Eğitim Bakanlığı düzeyinde başlayarak, il düzeyine ve okul düzeyine yayılır. Okuldaki yönetici, sınıf öğretmeni ve uzmanların görev ve sorumlulukları yönetmeliklerle belirlenmiştir.

1. Bakanlık Düzeyinde (Merkezi düzeyde) Rehberlik Hizmetleri Örgütlenmesi MEB  Talim Terbiye kurulu Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Şubesi Okul Öncesi ve İlköğretim Rehberlik İşleri Orta Öğretim ve Yaygın Eğitim Rehberlik Şubesi Özel Sınıflar ve Kaynaştırma Şubesi Ölçme Araçları Şubesi Dış İlişkiler ve Proje Şubesi Öğrenci İşleri Şubesi

2. İl / İlçe Düzeyinde Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Milli Eğitim Müdürü Milli Eğitim Müd. Yard. / Şube Müdürü Rehberlik ve Psikolojik Danışma Rehberlik ve Araştırma Okul Müdürlükleri İl Danışma Komisyonu Merkezi (RAM) İl / İlçe Milli Eğitim Müdür Yardımcısı veya Şube Müdürlerinin Görevleri: ● İl Milli Eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürü, ildeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin organizasyonu ve yönetiminden sorumludur.

● Bakanlık ile Kurumlar arasındaki haberleşmeyi sağlar, gelen yazıları ilgili kurumlara ulaştırır. ● İl ve ilçelerde rehberlik hizmetlerini yürüten kurumların bütçe işlerini yürütür. ● Personel ihtiyacını belirler, yerel olanaklarla giderilemeyen ihtiyaçları bakanlığa bildirir. ● Rehberlik servislerinde görev alan bireylerin atamalarında komisyon üyeliği yapar ve atamalara ilişkin Rehberlik Araştırma Müdürlüklerini bilgilendirir. ● Rehberlik hizmetlerini yürüten kurum ve servislerin yer, donatı, araç-gereç gibi ihtiyaçlarını karşılar. ● İl danışma komisyonunda alınan kararların zamanında bakanlığa iletilmesini sağlar. ● İl danışma komisyonunda alınan kararların uygulanmasına ilişkin gerekli çalışmaları yapar. ● Rehberlik çerçeve programlarının uygulanması için gerekli çalışmaları yapar ve ihtiyaçları giderir. ● Eğitim bölgesinde bulunan eğitim-öğretim kurumlarının yöneltme konusundaki eşgüdümünü ve organizasyonunu sağlar.

● Rehberlik programlarını değerlendirerek bakanlığa gönderir ● Rehberlik programlarını değerlendirerek bakanlığa gönderir. ● Kurumlar arası işbirliğini sağlamak ● Diğer kurumlar ve üniversitelerle işbirliği yapmak ve onlardan faydalanmak

İL DANIŞMA KOMİSYONU İldeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması ve kurumlar arası eşgüdümün sağlanması amacıyla il danışma komisyonu kurulur. Öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere yılda iki kez yapılan toplantı ile çalışmaların planlanması ve değerlendirilmesi işlevlerini yerine getirir. (Eylül ve Haziran aylarında toplanır) Milli eğitim müdürü veya şube müdürü başkanlığında toplanır. Komisyonda bulunanlar (Madde – 21) a) İldeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinden sorumlu şube müdürü b) İlçelerdeki şube müdürleri c) RAM müdürleri d) RAM’ın rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölüm başkanları e) İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarından seçilen birer okul müdürü (Büyük şehirlerde her ilçeden birer okul müdürü) f) Değişik türden okullarda çalışan en az üç psikolojik danışman

Görevi; a) Eylül ayında yapılacak toplantıda, il ve ilçelerde yapılması düşünülen rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarına ilişkin gerekli ihtiyaçları belirler, çalışmalarla ilgili önerileri değerlendirir ve bunların sağlanması yönünde kararlar alır. b) Haziran ayında yapılacak toplantıda il ve ilçelerde yapılan rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının sonuçlarını değerlendirir. Sonraki öğretim yılı için önerilerde bulunur. Toplantıda alınan kararlar, toplantının yapıldığı ay içerisinde ildeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümünce bakanlığa ulaştırır. Not: Evde eğitim hizmetleri yönergesi – 6 ay rapor alan özel eğitim öğrencilerini arama tarama çalışması.

REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ – RAM Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin merkezinde yer alır. Eğitim – öğretim kurumlarındaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin iyi bir şekilde yürütülmesi için gerekli çalışmaları yapar. İl Düzeyinde Ram Müdürlüğü Yapısı (Birimleri) Merkez müdürlüğü b) Merkez müdür yardımcılığı c) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölüm başkanlığı d) Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanlığı RAM müdürlüğü, ilde rehberlik hizmetlerinden sorumlu il milli eğitim müdür yardımcılığına karşı sorumludur.

Merkez müdürünün görevleri ● Merkez müdür yardımcıları arasında işbölümü yapar. ● Merkezin bölümlerine, mesleki formasyonu uygun olan birini bölüm başkanı olarak görevlendirir. ● Bölümlerin çalışmalarını izler, hazırladıkları program, rapor ve projelerini inceleyerek onaylar, sonuçlarını değerlendirir. ● Merkezden hizmet alan bireylerin kayıtlarını tutar. Gizliliğini sağlar. ● Bölümler arası çalışmaları koordine eder. ● Kendi çalışma raporunu ve okulların rehberlik ve psikolojik danışma raporlarını Eylül ayı sonuna kadar il veya ilçenin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümüne gönderir. ● Personelin adaylığının kaldırılmasına ilişkin işlemleri yürütür. Merkez elemanlarının yetiştirilmelerini sağlar. ● Yöneltme ile ilgili hizmetlerin düzenlenmesi için gerekli çalışmaların planlanmasını, uygulanmasını ve değerlendirilmesini sağlar. ● Merkezin personel, bütçe, ayniyat, özlük ve demirbaş işleri ile gereken araç gerecin sağlanması için uygun çalışmaları yapar.

● İl danışma komisyonunun yıla en az iki kez yapılan toplantılarına katılır. ● Özel eğitim gerektiren öğrencileri tespit etmek ve uygun hizmetleri vermek. ● Rehberlik ile ilgili çalışma yapan diğer kurumlarla eşgüdümü sağlamak. ● Merkezin görevlerine ilişkin konularda kurs, seminer ve hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesinde önerilerde bulunur ve çalışmaları izler. Bunların gerçekleştirilmesini sağlar.

Okul Müdürlüğü Okullar rehberli hizmetlerinin uygulanma sahasıdır. Okul Müdürü Okul müdür yardımcısı Rehberlik ve Psik. Dan. Koordinatör Psikolojik Dan. Sınıf Reh. Öğrt. Diğer Öğrt. Hizmetleri yürütme kom. Danışman

Okul müdürünün görevleri ● Rehberlik hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli fiziksel şartları ve uygun çalışma ortamını hazırlar, kullanılacak araç gereci sağlar. ● Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunu kurar, başkanlık eder. ● Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili yıllık program ve yürütme planının hazırlanmasını sağlar ve uygulanmasını izler. ● Okulun psikolojik danışman ihtiyacını, öğrenci sayısına göre (artışı dikkate alarak) belirler ve milli eğitimin gerekli bölümlerine iletir. ● Okulda birden fazla psikolojik danışman varsa bunlardan birini koordinatör olarak görevlendirir. ● Psikolojik danışmanlar arasında işbölümü yapar. Bu işbölümünü öğrenci sayısı, sınıflar, mesleki formasyon veya özel becerilere göre yapar. ● Rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle işbölümü yaparak okuldaki öğretmenleri her sınıfa bir sınıf öğretmeni olmak üzere görevlendirir. Mümkünse aynı öğretmen öğrencilerin mezuniyetine kadar bu görevi üstlenmelidir. ● Psikolojik danışman, sınıf rehber öğretmeni, öğrenciler ve veliler arasında eşgüdümü sağlamak için gerekli özeni gösterir.

Psikolojik danışmanın görevleri ● Okulda rehberlik hizmetlerine ilişkin komisyonlara ve toplantılara katılır, gerekli bilgileri verir. ● Orta öğretim kurumlarında ödül ve disiplin yönetmeliğinin ilgili maddesinde belirtilen görevleri yapar. ● Ders yılı sonunda yapılan çalışmaları değerlendirir ve rapor hazırlar. Rehber öğretmenlerin çalışmalarını engelleyen faktörler ● Çalışılan örgüt yapısı ● Yöneticilerin tavrı ● Gelir düzeyi ● Ortamın uygunsuzluğu ● Kendisine duyulan güven eksikliği

● Hizmet verdiği kesimin düşük farkındalık düzeyi ● Atandığı kadrodan farklı bir mesleğe sahip olmak ● Psikolojik yardım almaya ilişkin olumsuz tutumlar ● Hedef kitlenin hasta olarak etiketlenmekten korkması ● Danışmanın eğitim yetersizliği ● Mesleği yeterli tanımaması