PSİKOLOJİ (TM3) (509 – 446).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Advertisements

PROGRAMIN AMACI: Ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için.
Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen)
Edirne Koleji Rehberlik Servisi Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4 Edirne Koleji Rehberlik Servisi.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Alan ve Meslek Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
AYŞE ŞAHİN MESLEK LİSESİNDE EĞİTİM VERİLEN MESLEKİ EĞİTİM ALANLARI.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
T.C. ULUS KAYMAKAMLIĞI Abdipaşa Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
SINAV SİSTEMİ & BÖLÜMLER.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
AVUKAT Mesleğin Gerektirdiği özellikler; Akademik ve sözel yetenekleri iyi olan, Olayları derinlemesine araştırma merakı olanlar, Akıcı konuşma becerisi.
ÖĞRETİM YILI LYS BAŞARI TABLOSU.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
. TERCİH. En Çok Kontenjan Anadolu Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Atatürk üniversitesi Selçuk Üniversitesi S. Demirel Üniversitesi
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Sosyoloji’ye Mesleki Açılım Prof.Dr.Sami Şener.  Sosyal bilimci, içinde yaşadığı toplumun nabzını tutan  toplumsal olaylardaki dağılma, çözülme ve sapmalar.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘s’
MODA TASARIMCILIĞI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘h’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

PSİKOLOJİ (TM3) (509 – 446)

PROGRAMIN AMACI Psikoloji bölümünde, insan ve hayvan davranışlarının gözlem ve nedenlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik bilimsel bir eğitim verilerek; psikolojinin çeşitli dallarında uzmanlaşmış ve uygulamada başarılı olan bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Psikoloji bölümünden mezun olan kişiler “psikolog” unvanını alırlar. Sağlık Bakanlığı ve üniversitelere bağlı olan ruh ve sinir hastanelerinde, Kreş ve çocuk bakımevlerinde, huzurevlerinde, çocuk ıslahevleri ve cezaevlerinde psikolog olara;, Rehberlik ve araştırma merkezlerinde okul psikoloğu olarak; Eğitimi sırasında felsefe, sosyoloji gibi alanlarda yeterli düzeyde eğitim görmüş olmak ve öğretmenlik sertifikası almak koşulu ile orta dereceli okullarda felsefe grubu öğretmeni olarak görev alabilir. Ayrıca reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında da uzmanlıklarına göre çalışabilmektedirler. Üniversitelerde psikoloji alanında öğretim elemanına ihtiyaç artmaktadır.bunun yanında psikoloji mezunu birinin doyurucu bir iş bulması için psikolojinin bir dalında lisansüstü eğitim görmesi gerekmektedir.

PSİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER Boğaziçi üniversitesi ODTÜ Hacettepe Üniversitesi Ankara Üniversitesi Ege Üniversitesi Uludağ Üniversitesi

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (TM-3) 487-439

PROGRAMIN AMACI Kişilerin çevrelerine uyumunu ve gelişimlerini güçleştiren faktörleri ortadan kaldırarak,onlara daha iyi bir gelişim ortamı sağlayacak; Kişinin sahip olduğu yeteneklerin farkına varmasını sağlayarak bu yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olacak, Kendi yeteneklerine uygun eğitim programlarına yönelmelerini sağlayacak olan bireyleri yetiştirmek amacındadır.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Özel dershanelerde, Resmi ve özel okullarda, Rehberlik ve araştırma merkezlerinde, Çocuk mahkemelerinde, Sağlık ve sosyal yardım kuruluşlarında, Yuva ve kreşlerde çalışabilmekteler.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER Boğaziçi Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Ankara Üniversitesi Gazi Üniversitesi Marmara Üniversitesi Dokuz Eylül Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Ege Üniversitesi Kocaeli Üniversitesi

SOSYAL HİZMET (439 – 426 TM-3) / (431- 423YGS-5)

PROGRAMIN AMACI Sıkıntı içindeki insanların toplumsal olarak kendilerine verilen haklardan ve kişisel olarak sahip oldukları haklardan daha iyi biçimde yararlanmalarına yardımcı olacak, ülkenin sosyal sorunları hakkında bilgi sahibi,sosyal politika ve planlamaya katılacak, çeşitli sosyal hizmetlerde araştırmacı ve uygulayıcı olarak yer alacak, donanımlı sosyal hizmet uzmanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Mezunlar, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı rehberlik ve araştırma merkezlerinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Cezaevlerinde Nüfus Planlama ile ilgili kuruluşlarda DPT’de Sosyal Hizmet İl Müdürlüklerinde Rehabilitasyon Merkezlerinde Körler ve sağırlar okullarında Çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında Kreş ve gündüz bakımevlerinde Islahevlerinde Huzurevlerinde çalışabilirler.

SOSYAL HİZMET EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER Selçuk Üniversitesi (Y.O) Hacettepe Üniversitesi (kız) Ankara Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi (erkek) Sakarya Üniversitesi Adnan Menderes Üniversitesi Başkent Üniversitesi

SOSYOLOJİ (TM-3) 495 - 320

PROGRAMIN AMACI Toplumu, insan ilişkilerini, toplusal kurumları ele alarak bunların kökenleri, işlevleri, birbiri ile ilişkileri konusunda çalışılmaktadır. Bölüm sosyolog yetiştirerek, bu alandaki akademik eleman kaynağını zenginleştirmek,kamu ve özel kuruluşlarla bağlantılı araştırma projeleri hazırlayarak teorik ve uygulamalı sosyolojik çalışmalar gerçekleştirmektir.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Akademisyen olarak DPT’de Bayındırlık ve İskan Bakanlığında Tarım ve Köy İşleri Bakanlıklarında TRT ve Kamu İktisadi Kuruluşlarında uzman, danışman,araştırmacı olarak, Öğretmenlik sertifikası alınması koşulu ile felsefe grubu öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

SOSYOLOJİ EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER Boğaziçi Üniversitesi Galatasaray Üniversitesi ODTÜ Marmara Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Uludağ Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Ankara Üniversitesi Ege Üniversitesi Uludağ Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

FELSEFE (TM-3) 476 - 304

PROGRAMIN AMACI İnsanın dünyadaki yeri ve rolü,doğru ve güzelin ne olduğu ile ilgili problem alanlarında düşünce üretebilecek,zihinsel anlamda özgür,başkalarının özgürlüğünü kabul eden,sorunlarla başa çıkmayı bilen,toplumu kendi doğruları çerçevesinde geliştirmeye çalışan aydın insanı ortaya çıkarmaktır.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Milli Eğitim Bakanlığı Kültür Bakanlığı Kamu ve özel kuruluşların eğitim,kültür,planlama,insan ilişkileri ve değerlendirmeyle ilgili birimlerinde, Akademisyen olarak TRT ve basında Liselerde felsefe grubu öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

FELSEFE EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER Boğaziçi Üniversitesi Galatasaray Üniversitesi ODTÜ Gazi Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Ankara Üniversitesi Kocaeli Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Ege Üniversitesi Uludağ Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI (TM1) 441

PROGRAMIN AMACI İnsan ihtiyaçlarına ve eldeki malzemelerin niteliğine bağlı olarak iç mekanların ve o mekanlara ait mobilyaların çağın şartlarına göre düzenlenmesini gerçekleştirecek bireyler yetiştirmektir.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Bir iç mimarın çalışma alanı; Tasarım aşamasında büro, Uygulama ve denetim aşamasında yapılar, Malzemelerin yapım aşamasında ise atölye ve fabrikalardır. Bayındırlık ve İskan Bakanlığında, Belediyelerde, Kendi özel bürolarında çalışabilmektedirler.

İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER Bilkent Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (TM-2) 441 - 390

PROGRAMIN AMACI İlköğretimin ilk 5 sınıfını eğitecek olan eğitime gönül vermiş öğretmenler yetiştirmektir.

ÇALIŞMA OLANAKLARI Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında çalışabilirler. Bu programa ÖSYS tercihlerinde ilk beş tercihi arasında yer veren ve bu tercihlerinden birine yerleştirilen adaylar Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği koşullar çerçevesinde burs alabileceklerdir.

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER İstanbul Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Ege Üniversitesi Gazi Üniversitesi Dokuz Eylül Üniversitesi Sakarya Üniversitesi Ankara Üniversitesi Marmara Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Uludağ Üniversitesi Kocaeli Üniversitesi Pamukkale Üniversitesi

SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ/ SAĞLIK İDARESİ (TM-1) 410 - 378

PROGRAMIN AMACI Tüm sağlık kurumlarının daha iyi ve verimli biçimde yönetimini sağlamak adına sağlık kurumlarında orta ve üst düzey yönetim kademelerinde çalışacak bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

ÇALIŞMA ALANLARI Kamu, vakıf,üniversite,özel hastanelerde, Rehabilitasyon merkezlerinde, Emekli sandığı, Bağkur,SSK gibi kuruluşların sağlık sigortası ile ilgili bölümlerinde, Özel sigorta şirketlerinde, İlaç,tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında, Sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler.

SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ/ SAĞLIK İDARESİ EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİÜNİVERSİTELER Afyon Kocatepe Üniversitesi (Y.O), Hacettepe Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, Lefke Avrupa Üniversitesi (Y.O)

SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ (TM-1,YGS-6) 428 – 353 YGS 6 / 335 – 228 TM1

PROGRAMIN AMACI Havacılık sektöründe,para, malzeme ve insan gücünü en verimli şekilde kullanacak, Uçakların kârlı bir şekilde çalıştırılması için yönetim planları hazırlayarak çalışmaları denetleyecek bireyler yetiştirmektir.

ÇALIŞMA ALANLARI THY’de ve özel havacılık şirketlerinde, Kara, Hava, Deniz Kuvvetleri,Jandarma Komutanlığı, HAVAŞ’da Pilot,uçak mühendisi,hostes,hava trafik kontrolü,bilgisayar ve haberleşme uzmanları ile birlikte çalışırlar.

SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER Anadolu Üniversitesi (Y.O) Kocaeli Üniversitesi (Y.O)

ÇOCUK GELİŞİMİ (TM-3) 431 - 421

PROGRAMIN AMACI Çocukların, zihinsel,duygusal,fiziksel ve toplumsal açıdan gelişmesine yardımcı olacak, anne-baba-çocuk arasındaki sorunların çözümünü sağlayacak bireyler yetiştirmektir.

ÇALIŞMA ALANLARI Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda, Kamu ve özel sektördeki anaokulu,kreş,bakımevlerinde çalışabilirler.

ÇOÇUK GELİŞİMİ EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ ÜNİVERSİTELER Hacettepe Üniversitesi

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ YGS-5) 483 - 413

PROGRAMIN AMACI Zorunlu eğitim yaşına kadar çocukların zihinsel,duygusal ve sosyal yönden gelişimlerinde yardımcı olacak, onlardaki yaratıcı yönlerini ortaya çıkaracak ve kendilerine güvenlerinin temellerini atacak eğitimciler yetiştirmektir.

ÇALIŞMA ALANLARI Kamu ve özel sektörde anaokullarında ve kreşlerde çalışabilirler.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ VEREN BAZI ÜNİVERSİTELER Boğaziçi Üniversitesi, ODTÜ, Hacettepe Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi

Gelecekteki Yeni Meslekler.. Network Uzmanı: Kurumların bilgisayar ağlarının kurulması ve sistem güvenliğinin korunması İnternet Direktörü: Firmaların internet sayfalarının hazırlanması ve web reytinglerinin yükseltilmesi Alışveriş Koçu: Alışveriş için zaman bulamayan, alışveriş yönetimini iyi yapamayanların yerine alışverişin yapılması

Gelecekteki Yeni Meslekler.. Nosyon Yaratıcısı: (Marka genetik uzmanı) Markanın sahip olduğu her şeyin yönetiminden sorumlu Mühendislik Yönetimi: İşletmedeki teknik işlerin bütünleştirilmesi için, plan ve projeler üreterek, hedefler belirlemek Deneyim Tasarımcısı: Perakende sektöründe, müşterinin satın alma oranını artırmak için düzenlemeler yapan Haber Analistleri: İnternet üzerinde yeni haber merkezlerinin yönetiminden sorumlu

Gelecekteki İlginç Meslekler.. ABD Ticaret Bakanlığı’ nın 2030 yılında beklediği meslekler; Karantina Uygulayıcısı Hava koşulları değiştirme polisi Nano-sağlıkçı Bebek tasarımcısı Nüfus durum yöneticisi Zihin okuma uzmanı Genetiği değiştirilmiş ekin ve canlı hayvan yetiştiricisi