“Türk zeytin ve zeytinyağı” markası ve ZZTK Hazırlayan ve Sunan: Metin Ölken ZZTK Başkan Vekili Edremit Meslek Yüksekokulu 14 Aralık 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARET BİRİMİ DEİK TEMSİLCİLİĞİ
Advertisements

Online İletişim Eğitimi
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
KAYSERİ KİTAP VE EĞİTİM FUARI 9-18 EKİM KAYSERİYİ TANIYALIM  Türkiye’nin önde gelen ve köklü üniversitesi Erciyes Üniversitesinin buradadır. 
Böylelikle toplam üye sayımız ’ya ulaştı. İlk bilgi evini açtığımızdan bu yana toplamda ödünç kitap verdik.
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
DIGITAL PROJELER. C-Elysée Lansmanı ve AUTOSHOW ISTANBUL Citroën Fuarda! Citroën, yeni modeli C-Elysée’yi dünya sahnesine ilk defa İstanbul Auto Show’da.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
Çin’de temsilcilik ofisi açma
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
 1960 yılında Emek Tavukçuluk adıyla kuruldu  Damızlık kümes yatırımlarının artmasıyla 1990 yılında bir yem fabrikası kuruldu. Yatırımlarla hızla büyüyen.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
FUAR DEĞERLENDİRME TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ. Güç Birliğinin Eseri İFEXPO.
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI. Hannover Messe Sanayi ve Endüstri Fuarı dünyanın en dinamik ve kapsamlı fuarlarından biridir.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Teknik Müşavirlik Sektörünün Desteklenmesi 2014/10 sayılı Karar Kapsamlı müteahhitlik projelerinin yurtdışında üstlenilmesi; projelerin teknik şartnamesinin.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
Heyet İstatistikleri İran Yabancı firma ile İkili iş görüşmesi gerçekleştirildi. Firma İran ile görüşmelere devam etmektedir. Firma İran’a ihracat gerçekleştirdi.
KONYA 8 Eylül 2016 SONUÇ RAPORU. TİMAKADEMİ 2023 HEDEF PAZARLAR Seminer dizisinin üçüncüsü 8 Eylül 2016 tarihinde Konya’da gerçekleşmiştir. Seminerin.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
18 Nisan 2017 günü MAİB ve EXİMBANK ortak toplantısında makine ihracatının desteklenmesine yönelik bir bilgilendirme sunumu yapılmıştır. Eximbank Genel.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Yönetim Kurulu Toplantısı Temmuz’2018
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

“Türk zeytin ve zeytinyağı” markası ve ZZTK Hazırlayan ve Sunan: Metin Ölken ZZTK Başkan Vekili Edremit Meslek Yüksekokulu 14 Aralık 2010

Türkiye Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi 2 Kuruluş: 3 nisan 2007 Köklü Türk zeytinciliğini tanıtacak bir vizyon, önemli bir girişim.

Hedef imiz Dünyada ve ülkemizde TÜRK zeytin&zeytinyağını, hak ettiği değere kavuşturmak.

Dış pazar

Markalar ülkenin her alana yansıyan imajını oluştururlar ve en büyük desteğini kendi ülkelerinden alırlar. Bireysel ve Endüstri Markaları

Çünkü; “marka olmak yıllar ister, süreklilik ister” Ve en önemlisi bu desteği uzun yıllar almak isterler... Öyle birden olsun diye beklenmesin isterler.

Ve bizim zeytinimiz, zeytinyağımız?

Eğer biz kendi markanızı yaratamıyorsak, Başkaları yaptıklarımız ve yapmadıklarımızla bizim markamızı yaratacaklardır, çünkü aslında.. Sessiz kalarak, Adımızla Ülkemizin imajıyla İtibarımızla Uluslararası pazarlardaki duruşumuzla Fiyat skalamızla İletişime devam etmekteyizdir.

İnsanlar seçim yaparken listelerine bakarlar ve karar verirler. Eğer insanlar Türkiye'nin var olduğunu bile bilmiyorlarsa, “liste dışı” kalmışız demektir! Bizim şu anda yaptığımız iş öncelikle bu listeye adımızı kaydettirmek... Bir marka değeri yaratamazsak, turizm satışlarında olduğu gibi yatırımlarda, yabancı sermaye girişinde, hatta siyasi alışverişlerde de her şeyimiz “ucuz”a gider.

Başarmanın ilk adımı: Ortak bir sektörel girişim. Bütün iyi örneklerde başarının kolektif çabadan geldiği görülüyor. Kendi markamızı yaratmak ve tüketicimizi bilinçlendirmek için;

İşte bu nedenle ZZTK çalışıyor. Tabii böyle değil

Dış pazar

Özetle ZZTK/dış pazar Kuruluşundan itibaren yurtdışı fuar ve etkinliklere katıldı. –İlk yıl 8 etkinliğe katılarak hem pazarları yakından inceleyerek araştırma yaptı, hem de Türk zeytin ve zeytinyağı ile tanıştırdı. –2. yıl 6 etkinlik ile kalan pazarları da tanıdı ve tanıtım çalışmalarına devam etti.

Özetle ZZTK/dış pazar –2010 yılını ise önceki yıllardaki araştırmalarına ve deneyimlerine dayanarak Uzakdoğu yılı ilan etti. Özellikle uzakdoğudaki fuarlarda tadım seminerleri ve yarışmalarla, bölgedeki danışmanlık firmalarından da hizmet alarak etkin katılımlar gerçekleştirdi.

Özetle ZZTK/dış pazar –Standda yapılan tadım yarışması ile data toplandı.

Japonlara Zeytinyağlı SUSİ yedirdi.

Özetle ZZTK/dış pazar –Yine standda gidilen ülke mutfaklarından yemekler Türk zeytinyağı ve zeytini ile hazırlanarak ikram edildi. 3 etkinlikten de elde edilen data fuar sonrası katılımcılara teşekkür e-postaları göndermek, ticari alım heyetleri ile ilgili bilgi vermek amacı ile kullanıldı. Bu sayede iletişim fuar sonrası da sürdürüldü.

Özetle ZZTK/dış pazar –Ayrıca Türkiye Zeytin ve Zeytinyağı konusunda seminerler verildi, tadım etkinlikleri düzenlendi. Zeytinyağı ve zeytin tadımı hem seminer odasında hem de standda yapıldı.

Özetle ZZTK/dış pazar 2010 yılı Kasım ayında Japonya ve Çin ile bir alım heyeti organizasyonu planlandı ve ön çalışmalar fuar ile başlatıldı Kasım’da Japonya ve Çin’den sektör ticareti yapan kişiler ve gazetecilerden oluşan bir heyet ağırlandı.

Japonya & Çin Alım Heyeti

Özetle ZZTK/dış pazar 2007 yılından bugüne; 15 yurtdışı, 1 yurtiçi fuara, 5 yurtiçi, 8 yurtdışı organizasyona katıldı/düzenledi. Katıldığı fuarlarda binlerce kişiye ulaştı. Fuar katılımı yaptığı ülkelerle ihracat oranlarında artış sağladı. Her fuarda binlerce ihracatçı firmalarımızın adres bilgilerini de içeren kataloglar, Akdeniz diyeti kitapları, özel dizayn edilmiş etiketli Türk zeytinyağları ve zeytin numuneleri, gittiği bölge dilinde hazırlanmış broşürler, el ilanları gibi tanıtım malzemeleri dağıtıldı. Zeytinyağı numuneleri Şişecam’ın Türkiye için özel dizaynı zeytinyağı şişelerinde sunuldu ve bu önemli bir farklılaşma unsuru oldu. Zeytin numuneleri cam kavanozlarda özel etiketleri ile dağıtıldı..

İşte bu çabaların sonucu: Japonya’ya sezonunda %7 olan ihracatımız 2009 / 2010 döneminde %10’a ulaşmıştır.

İç pazar

Markalar ülkenin her alana yansıyan imajını oluştururlar ve en büyük desteğini kendi ülkelerinden alırlar. Çünkü sürdürülebilir ihracat için güçlü bir iç pazar önem taşır. Bireysel ve Endüstri Markaları

Özetle ZZTK / iç Pazar Global başarı için ilk olarak fethetmemiz gereken kendi tüketicimiz… Nisan 2008’de sektörün tek fuarı Anatolive’e katıldı. 18 Temmuz 2008’de Sn. Kürşad Tüzmen ile basın toplantısı düzenleyerek basında geniş yer aldı. Mut hasat şenliği ve Akhisar hasat şenliklerine katılındı.

Özetle ZZTK / iç Pazar Gençler önemli bir kitle… 2010 yılında “Zeytin Aşkına” fan page’i yapılandırılarak sosyal medyada da zeytin ve zeytinyağımızın yeri oldu üyeli sayfamızı el birliği ile büyütme çabasındayız. Yaptığımız küçük bir slogan yarışması sayesinde artan üye sayısı yakında eklenecek yeni yarışmalar ve önemli paylaşımlarla bilgilendirmeye, zeytinyağını güncel hayata sokmaya devam edecek. Zeytin aşkına fan page paylaşımları güncel sosyal medya tweeter’dan izleyicilerine ulaşmakta. Milliyet gazetesi ege ekinde zeytinyağı ilanı yayınlandı. ZZ dergisi sektör iletişimi için kullanıldı. National geographic sektör sayısında yer alındı.

Hepinizi facebook ve twitter sayfamıza üye olup büyütmeye çağırıyoruz… Zeytin Aşkına

Kolektif çabayı desteklemek için sektörümüze katkıda bulunanlara da teşekkür ettik.

Özetle ZZTK / iç Pazar Global başarı için önce yerel güç… 2009 yılında iç tanıtım çalışmaları için kampanya oluşturuldu. Kampanya sosyal sorumluluk kampanyası olarak projelendirildi. Projeye destek alabilmek için; –Sağlık Bakanı Müsteşarımız Sn. Prof. Dr. Nihat Tosun –Devlet Bakanı Sn.Selma Aliye Kavaf –Devlet Bakanı Sn. Zafer Çağlayan –RTÜK bir heyet olarak ziyaret edildi ve sunumlar yapıldı. Görüşmeler sonrası tüm ilgili makamlardan ön onaylar alındı.

Özetle ZZTK / iç Pazar Global başarı için önce yerel güç… 6 Ekim’de Ege İhracatçı Birliklerinde yapılan bir toplantı ile iç tanıtım kampanyası borsalara ve odalara sunuldu, destekleri istendi.

Güçlü bir iç pazarın ihracatın da dinamiklerinden olacağına inanıyoruz…

Destek verdiğimiz projeler

Zeytinimiz de zeytinyağımız da bol Hadi bunu hem kendi ülkemize hem de dünyaya duyuralım!

Hepinize teşekkürler Lütfen zeytin aşkınıza, zeytinyağı aşkınıza bir fanatik olarak devam edin. Zeytinyağı tüketin, tükettirin. Herkes biliyor diye düşünmeyin, çevrenizi bilinçlendirin. FANPAGE: ZEYTİN AŞKINAwww.facebook.com