insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve dini topluluklar arasında anlayış, hoşgörü ve dostluğu güçlendirmeli ve Birleşmiş Milletler'in barışın sürdürülmesi yolundaki çalışmalarını geliştirmelidir” ifadesi ortaya konulan hedefler ve amaçlarla aşılanmalıdır.
Türk eğitimi ilk önce Fransız ensiklopedistlerinin öğretimi Rus politeknizisimlerinin amerikan pragmastistlerinin ve türk milletçiliyinin üzerinde kurulmuştur. Bu da Atatürçülük ideolojisinin esas bel kemiyidir.
O RD. P ROF. D R. İ SMAIL H AKKı U ZUNÇARŞıLı
1973’ TE KABUL EDILEN 1739 SAYıLı M ILLI E ĞITIM K ANUNU Birincisi, bütün öğrencilere ortaöğretim düzeyinde genel kültür vermek, kişi ve toplum sorunlarını ve çözüm yollarını tanıtmak, yurdun iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunmak bilinci ve gücünü kazandırmaktır. İkincisi, öğrencileri çeşitli program ve okullarla ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda yüksek öğretime veya mesleğe hem de yükseköğretime veya hayata ve iş alanlarına hazırlamaktır.
araştırma yapmaya yönelik motivasyon, performansa yönelik motivasyon, işbirlikli çalışmaya yonelik motivasyon iletişime yönelik motivasyon, katılıma yönelik motivasyon şeklinde isimlendirilmişlerdir. araştırma yapmaya yönelik motivasyon, performansa yönelik motivasyon, işbirlikli çalışmaya yonelik motivasyon iletişime yönelik motivasyon, katılıma yönelik motivasyon şeklinde isimlendirilmişlerdir. M OTIVASYON
Öğrencilerin duyularıyla edinilen yaşantılar yoluyla öğrenir %83 ‟ ü görme %11 ‟ i işitme %1 ‟ i tatma %1.5 ‟ i dokunma %3.5 ‟ i koklama
İ NSANLAR ; Okuduklarının %10 ‟ unun, İşittiklerinin %20 ‟ sini, Gördüklerinin %30 ‟ unu, Hem görüp hem işittiklerinin %50 ‟ sini, Söylediklerinin %70 ‟ ini, Yapıp söylediklerinin %90‟ını hatırlamaktadır
İşbirliği Diğerlerinin ihtiyaclarına ve bu ilişkilere odaklanmak İşbirlikci “Baykuş” tarzı Bir yandan anlaşmazlığı mutlu bir şekilde cozerken diğer yandan ilişkiyi koruyacak şekilde, iki taraf icin de kabul edilebilir bir cozum aranır Kazan-kazan