KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Mimio İle İnteraktif Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Zeka Dr. Ege Akgün.
Çoklu Zeka Kuramı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR. Doğa Zekası NEDEN ÇOKLU ZEKA? Müzik Zekası Çünkü, öğrencilerimizin bir insan ve bir öğrenci olarak belki de tek ortak özellikleri, benzersiz olmalarıdır. Biz biliyoruz ki; KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR. Görsel Zeka Sosyal/Kişilerarası Zeka

Bedensel Zeka Sözel/Dilsel Zeka İçsel Zeka Her öğrencinin kolaylıkla öğrenebildiği bir yol vardır ve yine her öğrencinin, ne kadar öğrenme güçlüğü çekse de, mutlaka yetenekli olduğu bir beceri alanı vardır. Önemli olan eğitimciler ve aileler olarak, çocukların ilgi ve yeteneklerini dikkatle gözlemleyerek, onların kendilerini güçlü hissettikleri alanları keşfedebilmektir. Matematik Zekası

ATANUR OĞUZ ANAOKULU’NDA; Sınıflarımızda görsel, bedensel, doğa ve müzik zekası gibi Çoklu Zeka öğretim alanlarını kullanmadaki amacımız; Öğrencilerin bu alanlardaki yeteneklerini en üst noktaya çıkarmak ve onların bu alanlardaki ilgi ve eğilimlerini bir araç olarak kullanarak, eğitim ve öğretim ortamlarını zevkli hale getirmek, dolayısıyla da öğrenme fırsatlarını arttırmaktır.

YAŞAMIN İLK YILLARI İNSANIN KENDİNİ TANIMA VE DÜNYAYI KEŞFETME YILLARIDIR. BU NEDENLE ÖĞRENCİLERİN KEŞFEDEBİLECEKLERİ, ZENGİN ÖĞRENME ORTAMLARININ SUNULMASI SON DERECE ÖNEMLİDİR. HER ÇOCUK KENDİSİNE SUNULAN OLANAKLARLA, KENDİ İÇİNDE ÖZEL BİR GELİŞİM SÜRECİNE SAHİPTİR. ZENGİN BİR ÖĞRENME ORTAMINDA BULUNAN BİREYLER, KENDİNİ TANIMA VE KENDİNE GÜVEN GİBİ PEK ÇOK ÖNEMLİ YETİNİN GELİŞİMİ İÇİN FIRSAT BULURLAR.

ÇOKLU ZEKA TEORİSİ’NİN UYGULANMASI İLE OKUL, DUVARLAR ÖTESİ DÜNYALARA TAŞINIR Her çocuk kendi entellektüel kumaşını dokur. Dokunan kumaşın niteliği, aktif olarak ilgi gösterilen uyarıların çeşit ve zenginliğine bağlıdır. Çocuğun yaşadığı çevre, aile ve okul ortamı, birlikte bulunduğu bireylerle ilişkileri ve yaşadığı her şey, bu dokumanın bir şaheser haline gelmesinde en önemli etkendir.

Bunları kullanış biçimleri farklıdır. Çoklu Zeka Teorisi’nin kurucusu Prof.Dr. Hovard GARDNER’a göre; ZEKA: Değişen dünyada yaşama ve değişimlere uyum sağlamak amacıyla her insanda kendine özgü yetenek ve becerilerin bütünüdür. İnsanlar farklı zeka türlerinin tümüne, sahiptirler. Bunları kullanış biçimleri farklıdır.

ÇOKLU ZEKA TEORİSİ İLKELERİ Her insan aktif olarak kullandığı zekaları ile; özel bir karışıma sahiptir. Her insanın kendine özgü bir zeka profili vardır. Zekaların her biri insanda, farklı bir gelişim sürecine sahiptir. Bütün zekalar dinamiktir. İnsandaki zeka türleri tanımlanabilir ve geliştirilebilir. Her insan kendi zekasını tanımak ve geliştirmek fırsatına sahiptir. Her bir zekanın gelişimi kendi içinde değerlendirilmelidir.

Her bir zeka türü hafıza, dikkat, algı ve problem çözümü açısından farklı bir sisteme sahiptir. Bir zekanın kullanımı esnasında, diğer zekalardan da yararlanılabilir. Bütün zeka türleri insanın kendini gerçekleştirmesi yolunda farklı ve özel kaynaklardır. İnsan gelişimini değerlendiren tüm bilimsel teoriler Çoklu Zeka Teorisi’ni desteklemektedir.

EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK OLAMAZ Önemli olan ne kadar zeki oldukları değil, hangi konuda zeki olduklarıdır.