Duran Uygur 092110035.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Resimlerin Kullanımı.
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
MERHABA.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GÖRSEL TASARIM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Duran Uygur 092110035

Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Duyuşsal Davranışlar ve Araç Gereç seçimi Araç Gereçlerin Özellikleri

Kaynaklar Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Newby ve Diğerleri, 1996

Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi Kullandığımız bütün araç gereçler öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmalıdır. Kullanacağımız araç gereçlerin tek olmaması daha fazla materyal ile öğretim hedeflerini gerçekleştirmeye çalışmamız gerekir.

1.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Sözel Bilgi Sözel bilgilerin öğretiminde kullanılabilecek araçlardan biri yazılı materyallerdir. Ancak öğrencilerin ilgisini çekmek için görseller kullanılmalıdır. Grafikler öğrencilerin bilgiyi anlama ve hatırlamalarını kolaylaştırır. Bilgisayar özel ders yazılımları, uygun bir biçimde tasarlandıklarında, sözel bilgilerinin öğretilmesinde etkili bir araçtır. Ses kayıtları, mesajın istenildiği kadar tekrarlanmasına imkân sağladığından sözel bilgilerin öğretiminde yararlı bir araçtır.

Ayırt Etme Becerileri Gerçek eşyaların kullanılması, ayırt etme becerilerinin öğretiminde etkili bir yaklaşımdır. Orijinalleri olmadığı zaman, eşyaların modelleri ya da resimleri ayırt etme becerilerinin öğretiminde etkili olur. Eğer renk ayırt edilebilecek nesnelerin önemli bir özelliği ise, materyallerin tasarımında kesinlikle kullanılmalıdır.

Kavram Öğrenme Gerçek örnekler kullanılmalıdır. Resimler, gerçek eşyaların yerine kullanılabilir ve bazen elde etmesi ve kullanılması daha kolaydır. Soyut bazı kavramlar modeller ve görsel analojilerin kullanılmasıyla açık hale getirebilir.

2.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Psiko-Motor becerilerin öğretiminde hareket gösteren araçlar yararlıdır. Film ve video bölümleri kritik hareketlerin detaylı olarak algılaması açısından çok hızlıdır. Videolu mikro öğretim tekniği – öğretmen beceriyi gösterir, gösteri videoya çekilir ve yeniden incelemek için oynatılır, yararlı bir geri bildirim metodudur.

3.Duyuşsal Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Duyuşsal davranışların nasıl öğrenildiğine yönelik araştırmalara göre, en etkili yöntemlerden biri yaptıklarından dolayı ödüllendirilen ve saygı duyulan birini gözlemektir. Sınıfa konuşmak üzere uygun kişiler davet edilebilir veya bu kişilerin konuşmaları bir videoya çekilerek sınıfta öğrencilere izlettirilebilir. Hareketsiz resimler daha az etkili olmakla birlikte, tartışmayı başlatmak amacıyla kullanılabilir. Uygun tutumların geliştirilmesi için bireyler hakkında yazılmış materyallerin okunması, ses kayıtlarının dinlenmesi de etkili bir yöntemdir.

Araç Gereçlerin Özellikleri Araç gereç seçimini etkileyen en önemli değişkenlerden biride araç-gereçlerin özellikleri, avantaj ve dezavantajlarıdır.

Öğretim Araçlarının Özellikleri