Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Advertisements

NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Stratejik Plan Şablonu
MODÜL 4 Organizasyon.
Algoritma ve Akış Diyagramları
PROJE OLUŞTURMA VE YÖNETİMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Değer biçme / Etki kestirimi ve SED’e paydaşların katılımı Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
PROJE RAPORU NASIL YAZILIR.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Algoritmalar (Algoritms)
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,
Problem Çözme Becerileri
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Problem / Hedef Ağacı.
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Fiyatlandırma ve Ödemeler
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
Probleme Dayalı Öğrenme
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Probleme Dayalı Öğrenme
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
SINIF YÖNETİMİ.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Proje Yönetimi.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Algoritmanın Hazırlanması
Algoritma ve Akış Diyagramları
[Yıl Ekleyin] Okul Yılı Okul Adı Öğretmenin Adı Sınıf
Sunum transkripti:

Paydaş Analizi Nasıl Yapılır? Sorunu tespit edin. Herhangi bir çıkarı/etkileşimi olan tüm tarafları belirleyin Potansiyel projedeki sorun ve hedeflerle gizli veya açık ilgilerini belirleyin. Projenin bu ilgilere yönelik etkisini (olumlu, olumsuz, belirsiz) belirleyin Projenin amaçları açısından olası rollerini, farklı çıkarlarını/beklentilerini, projeye katılım açısından güçlü ve zayıf yönlerini tespit edin. Proje döngüsünün her aşamasına katılması gereken paydaşları belirleyin Paydaşlar arası ilişkilerde olası işbirliği ve çatışmaları belirleyin

Sorun Analizi - Aşamalar Paydaşlar için öncelikli sorunların beyin fırtınası yöntemi ile tartışın. Tartışma sonucu belirlenen sorunlardan birini başlangıç sorunu olarak ele alın. Başlangıç sorunu ile ilgili diğer sorunları araştırın. Neden-sonuç hiyerarşisini oluşturun. Buna neden olan ne? sorusu ile tüm sorunları hiyerarşik sırayla düzenleyin. Oklar aracılığıyla sorunları birbirlerine bağlayın ve ilişkileri net bir şekilde gösterin. Diyagramı gözden geçirin: eksik sorunlar var mı? Varsa ekleyin. Diyagramı çoğaltarak paydaşlara dağıtın.

Hedef Analizi Nedir? Gelecekte, sorunların çözülmesi durumunda, erişilmek istenen durumun, ilgili tarafların katılımıyla tanımlanması amacıyla, “hedefler hiyerarşisinin” doğrulanması ve araçlarla sonuçlar arasındaki ilişkinin şematik olarak gösterilmesidir.

Hedef Analizinin Aşamaları Sorun analizinde ortaya konan “olumsuz durumları”, “arzu edilen, olumlu durumlar” şeklinde ifade edin. Bu olumlu durumların, aynı zamanda gerçekçi olmasına dikkat edin. Neden-sonuç ilişkilerini, araçlar-sonuçlar/hedefler ilişkilerine dönüştürün. Bu ilişkiler hiyerarşisinin geçerliliğini ve bütünlüğünü kontrol edin. Gerekirse: İfadeleri revize edin. Bir üst düzeydeki amaca ulaşmak için gereken hedefler eksikse araya ekleyin. Gereksiz hedefleri şemadan çıkarın.

DİKKAT Sorun ağacında bir hata varsa, otomatik olarak hedef ağacında da problem olacaktır. Örneğin sebep-sonuç ilişkilerinde atlanan bir basamak varsa, hedefler anlamsız hale gelir. Gerçekçi olmayan hedefler çıkarılmalıdır. Hedefler, arzu edilen durumlardır; projede yapılacak faaliyetler değildir.