Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
Advertisements

BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
MERHABA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
LİDERLİK.
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Lojistik Yönetimi Ders – II
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PEER SUPPORT TEAM.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
ETKİLİ İLETİŞİM.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Yönetim Fonksiyonları
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
GÜDÜLER VE İŞ TATMİNİ BU SUNUM PROF DR. RANA ÖZEN KUTANİŞ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
İLETİŞİM MODELLERİ.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İnsan davranışlarının değişimi
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İşletmelerde İletişim
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
İKNA SÜRECİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ÜNİTE 5 YÖNETİM SÜREÇLERİ

Konu başlıkları İletişim Eşgüdümleme Etkileme Denetleme ve değerlendirme

İletişim İletişim: En az iki birey arasındaki karşılıklı duygu, bilgi ve düşünce alışverişidir. İletişimin temel öğeleri: A)Kaynak B)Mesaj C)Kanal D)Alıcı E)Dönüt

İletişim Sağlıklı bir iletişimi etkileyen unsurlar: Psikolojik etkenler Dilden kaynaklanan problemler Konum ve statü farkları Sorumluluk istememe Görmezden gelme

Eşgüdümleme Örgüt yöneticisinin örgütteki işlemleri ve iş görenler arasındaki etkileşimi koordine edip yönetmesidir. Rekabetçi değil işbirlikçi bir tutum gereklidir. Grup çalışmaları ve etkileşim önemlidir. Sonuç olarak, para ve insan kaynakları daha verimli kullanılabilir.(Kaya,1991:105)

Etkileme Örgütteki bireylerin motive edilip etkileşimle çalışma arzularının artırılması önemlidir. Bireylerin iş yapma becerilerinin tek tek bulunması gerekir. Aksi halde: Gönülsüz işgören hizmeti ortaya çıkar Üretim ve verimlilik azalır.

Etkileme Örgütteki bireylerin beklenti ve istekleri anlaşılmalıdır. Parasal beklentiler mi? Sosyal yani sağlıklı etkileşime bağlı beklentiler mi? Değer görme beklentisi mi? Bu beklentiler anlaşılırsa sorunlar daha kolay çözülür.

Etkilemede Yöneticinin nitelikleri Yöneticiler zamanı verimli ve sistemli kullanır. Ulaşılabilir hedeflerle sonuç almaya odaklanır. Kendisinin ve astlarının güçlerinin farkındadır. Öncelikler belirler. Etkili kararlar alır.

Denetleme ve değerlendirme A)İŞBİRLİĞİ B)BİLİMSEL C)GÜDÜLEYİCİ D)GEÇMİŞE VE GELECEĞE YÖNELİK E)ÇÖZÜMLE VE BİRLEŞTİR

DEĞERLENDİRME TARAFSIZ İŞLEYİŞİN KONTROLÜ SONUÇ: ÇÖZÜM YOLLARI BULUNUR.

Kaynak Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Doç. Dr. Bilal Yıldırım