Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
SINO 314 Topluma Hizmet Uygulamaları
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
Bilim ve Teknoloji haftası
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AYDINLANMA ÇAĞI.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PISA (Programme for International Student Assessment)
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Ünite Portfolyö Sunumu
Pazarlama Araştırması
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Bilgisayar Destekli Eğitim
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü

BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Faik Özgür KARATAŞ
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
5. ÜNİTE : İYİ Kİ VAR KONU : HAYATIMIZDA TEKNOLOJİ Rabia TAYFUR /2.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN
Temel Bilgi Teknolojileri
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Doç. Dr. Faik Özgür KARATAŞ Dr. Canan CENGİZ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim Yrd. Doç. Dr. Faik Özgür KARATAŞ

Tanışalım Faik Karataş Sıra sizde!!! Kimya/Mühendislik Eğitimi D-Blok 2. Kat Elmek: ktufegitim@gmail.com Ders blogu: http://counselingedu.blogspot.com Twitter: @KaratasF / Fatih Egitim @ facebook Sıra sizde!!!

Kurallar Derse devam ve katılım Geç kalan hesabını verir Soru-Cevap Katılma-karşı çıkma Derse devamsızlık hak değil özür 4 hafta Normalar Parmak kaldırarak söz isteme Başkalarını kırmadan aktif fikirleri beyan Yiyecek-içecek sorumlu davranış

Ders İçeriği ve Amacı Dersimizin amacı; bilimin nasıl ve hangi sosyal-kültürel şartlar altında doğup geliştiğini irdeleyerek günümüz bilgi toplumlarının oluşumunda bilimin nasıl katkılar yaptığını anlamlandırabilmek ve daha geniş bir bilimsel algı geliştirebilmektir. Ayrıca, günümüzde cereyan eden ve toplumu ilgilendiren bilimsel olaylara daha bilinçli yaklaşım geliştirebilmektir

Ölçme ve Değerlendirme Ara-sınav : %50 Test (doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya çoktan seçmeli) Yarıyıl-sonu : %50 Test/ Açık uçlu Derse gelemeden 30 dakika ilgili üniteyi okuma

Bilim Nedir?

Bilim Nedir? En genel manada bilim; insanlığın evreni anlama ve anlamlandırma çabalarından biridir. Başka var mı? Dinler, felsefe… Bilimin farkı ne? Gözlenebilen ve test edilebilen olgular ve olgular arası ilişkiler

Bilim Nedir? İnsanların gözlem ve deneylerle elde ettiği tarafsız ve düzenli bilgi birikimleridir. Araştırma bulgularına dayanarak, neden-sonuç niteliğinde ilişkiler bulmaya çalışan, olay ve olguları yöntemlere dayalı olarak çözümleyip genellemelere ulaşmaya çalışan sistematik bilgiler bütünüdür.

Bilim Tarihi? ?

Bilim Tarihi Geçmişten günümüze bilimin geçtiği aşamaları bize aktaran bir araştırma alanıdır. Sadece buluşlar ve icatlar mı? Bilimsel bilginin ortaya çıkma, yayılma ve kullanılması Bilimsel bilginin sosyal yaşantı, kültür ve toplumlar üzerine etkileri Toplumun bilimin gelişimine etkileri Bilimsel düşünce, metot ve yöntemlerin gelişimi

Neden Bilim Tarihi? Genel kültür Bilimsel okur-yazarlık Bugünü düne bakarak yorumlama Toplumların bilimi nasıl etkilediği ve bilimin toplumları nasıl değiştirdiğinin farkında olma Bilimsel okur-yazarlık Bilimin doğasının farkında olma (sürekli gelişen ilerleyen bilim; bilimsel bilginin gücü, kesinliği ve doğruluğu) Bilimsel düşünceye karşı olumlu tutum Alana daha bütüncül bakış ve kendine güven

Hafta 2 Bilimin Tarihsel Gelişimi

Kaynaklar Bilim, Teknoloji, Toplum ve Sosyal Değişim (2012) Prof. Dr. Salih Çepni, Doç. Dr. Hakan Şevki Ayvacı ve Yrd. Doç. Dr. Ahmet Bacanak, Süzer Kırtasiye: Trabzon.