EĞİTİM SETİ TANITIMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Çocuğunun Koçu olarak Aile
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Görsel / Uzaysal Zeka.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
Çarpma İşlemi.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Kaynak Bilgisi Çizer belirtilmemiş Çeviren bilgisi yok Gönül Yayıncılık Yayın tarihi belirtilmiş.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Sembolik Düşünce Nedir
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
7th International Congress of Research in Education
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Dijital Öyküleme
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİM SETİ TANITIMI

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Set; 48 er sayfalık 10 eğitim kitabı ve 1 aile katılım kitabından oluşmaktadır. Kitapların ince olması, çocukların kitapları kullanımını kolaylaştıracaktır.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Eğitim seti içerisindeki kavram sıralaması basitten zora doğru tasarlanarak, set içerisinde her kavramın pekiştirecine yer verilmiştir.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Sayfaların çalışma yöntem sıralaması çocukların yaş grubu genel gelişim özellikleri ve gelişim sıraları göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır (ilk sayfalar daha çok boyama ve çizmeye yönelikken sonlara doğru bilişsel becerilere yönlendirilmektedir).

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Boyama yapılacak sayfalardaki nesneler çocukların boyamalarında zorluk yaşamayacakları büyüklüktedir.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Kitaplar içerisinde klasik yönergelerle birlikte, yaratıcı düşünmeye ve problem çözmeye teşvik edici, sade, çocuğun anlayabileceği düzeyde ve sayfadaki resimlerle birebir ilişki içerisinde yönergeler bulunmaktadır.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Bilişsel,sosyal, özbakım, dil, motor gelişim (tüm gelişim alanları) alanlarının tümünü destekleyici niteliktedir. Farklı zeka alanlarına yönelik (çoklu zekayı destekleyici) olarak hazırlanmıştır.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Klasik set temalarından farklı olarak güncel konuları ve bilgi teknolojilerini kapsayan çok geniş içerikli, ufuk genişletici bir tema yapısına sahiptir.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Set içerisinde grafik okuma ve oluşturma, ses çalışmaları ve sesleri tanıma, matematik becerileri, örüntü oluşturma, geçmişte öğrendiklerini tekrar hatırlama ve pekiştirme imkanına yer verilmiştir.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Aile Katılım Kitabı: Kitap 32 aile katılım etkinliğinden oluşmaktadır. Aile katılımı etkinlikleri, ailelerin çocuklarıyla birlikte evlerinde çok basit materyallerle hazırlayabileceği ve hazırlarken de eğleneceği niteliktedir.

EĞİTİM SETİNİN BAŞLICA ÖZELLİKLERİ Aile Katılım Kitabı: İçerisinde yırtma-katlama-kesme-yapıştırma, origami, bilmece-bulmaca, baskı çalışmaları, deney, mutfak faaliyetleri, alışveriş faaliyetleri, ev içi oyunları, artık materyal,koleksiyon vb. çalışmalar almaktadır.

YILLIK ve GÜNLÜK PLANLARININ ÖZELLİKLERİ Yıllık ve günlük planlar set ile birebir uyumlu şekilde hazırlanmıştır. Set içerisinde belirli gün ve haftalar eksiksiz olarak tarihlerle uyumlu şekilde ele alınmıştır. Kitabın günlük kullanılma yoğunluğu çocukların yaş grubu genel hazırbulunuşlukları göz önünde bulundurularak ayarlanmış ve giderek yoğunluk derecesi artırılmıştır.

YILLIK ve GÜNLÜK PLANLARININ ÖZELLİKLERİ Günlük planda alınan tüm etkinlikler plan içerisinde açıklamalı olarak (tekerlemeler, oyunların tanıtımları, şiirlerin tümü...) yer almaktadır. Yani öğretmen ayrıca başka yerden tekerleme, hikaye veya şarkı aramak zorunda kalmayacaktır.

YILLIK ve GÜNLÜK PLANLARININ ÖZELLİKLERİ Günlük planlar öğretmenin kendi dilinden yansıtılarak hazırlanmıştır. (Örn: “Öğretmen çocukları sınıfın geniş olan bir bölümüne alır” değil, “çocuklar sınıfın geniş bir bölümüne alınır” şeklinde ifadeler kullanılmıştır.)

YILLIK ve GÜNLÜK PLANLARININ ÖZELLİKLERİ Günlük plan içerisinde yer alan etkinliklerin tümü daha önceden ilgili yaş grubu çocuklarla uygulanmış ve dönüt-düzeltmeleri sağlanarak günlük plana alınmıştır. Günlük planlarda temel olan üç etken her zaman göz önünde bulundurulmuştur: ekonomiklik, esneklik ve çocuğuğa görelik.

YILLIK ve GÜNLÜK PLANLARININ ÖZELLİKLERİ Amaç kazanımlar günlük planların en başında açık bir şekilde yer almaktadır. Günlük planların aile katılımında, setin aile katılımı kitabından ayrı olarak, hergün küçük çaplı etkinlikler yer almakta ve aylık aile katılımı planı yıllık planda ayrıca yer almaktadır.

10 KİTAPLIK HİKAYE SETİ TANITIMI 10 kitaptan oluşan hikaye seti içerisindeki tüm hikayeler temelde birbiriyle ilişkili ama birbirinden bağımsız olaylardan oluşaçak şekilde tasarlanmıştır. Hikayelerin tamamı eğitici konuları içermektedir.

10 KİTAPLIK HİKAYE SETİ TANITIMI Hikayelerin hiç birisinin sonunda çocuğa öğüt verici ifadeler yer almamakta ve hikayelerin sonunda çocuklara farklı bakış açıları kazandırma, kendini ve olayları sorgulayabilme becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.

10 KİTAPLIK HİKAYE SETİ TANITIMI Hikayelerde klasikleşmiş konulardan ziyade daha bilimsel ve teknolojik içeriklere yer verilmiştir. Kitapların her sayfasındaki ifadeler tamamen o sayfadaki resmi yansıtmaktadır. Hatta bazı bölümler görsel olarak daha net çizimlenebilmesi için iki sayfaya yayılmıştır.

10 KİTAPLIK HİKAYE SETİ TANITIMI Hikayeler; çocukların gelişim özellikleri ve çocuk edebiyatı standartları göz önünde bulundurularak yazılmıştır. (Ör: kısa ve öz cümleler, sayfa başına düşen cümle sayısı vb.) Bazı hikayelerin sonlarında, hikayeyi pekiştirici etkinlikler yer almaktadır.