T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Stratejik Planlama Nedir?
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
AKTS Hesaplaması.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI Eğitimde Kalite Çalışmaları Dosyası Belma T. AKŞİT ve Yasemin KİLİT AKLAR 21 Mayıs 2010

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA SUNUM PLANI Eğitimde Kalite çalışmaları dosyasında bulunması gereken dokümanlar ÖRNEK DOSYA: ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (EM) Bölüm Hakkında Genel Bilgi Bölüm Misyonu ve Vizyonu Program Hedefleri Program Hedefleri ve Gerçekleme Yöntemleri Tablosu Program Çıktıları Program Çıktıları-Program Hedefleri İlişkisi ve Ölçme Yöntemleri Tablosu Program Çıktıları Ders Matrisi Bölüm Öğretim Elemanları 4 Yıllık Bölüm Programı Ders Tanımları Ders İzlenceleri 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

EM Bölümü Hakkında Genel Bilgi Elektronik mühendisliği bölümü, Mühendislik Fakültesi bünyesinde 2005-2006 eğitim öğretim yılında kurulmuş ve bu akademik yılda ilk öğrencilerini almıştır. Henüz genç bir bölüm olmasına rağmen elektronik mühendisliği eğitimi, çağdaş mühendislik felsefesi ve birikimi hedeflerine emin adımlarla ve hızla yaklaşmaktadır. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA Türkiye’de mühendislik eğitiminin düzeyi, uluslararası platformda yer almış çok sayıda mezununun kalitesi ve görev aldıkları kritik pozisyonlarla kanıtlanmıştır. İlk mezunlarını 2008-2009 akademik yılının sonunda veren Elektronik Mühendisliği bölümü de, yetiştirdiği mühendislerin iş hayatındaki konumlarıyla övünülecek bir konum almaya başlamıştır. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA Bölümümüz, ürettikleri teknolojilerle başarılarını kanıtlamış kişi ve firmalardan aldığı görüş ve desteklerle, ayrıca her birisi güçlü piyasa ve araştırma/geliştirme geçmişine sahip öğretim üyeleriyle müfredatını ve altyapısını sürekli canlı tutmakta, günümüzden geleceğe piyasa ve akademik çalışmalar için en uygun bilgi ve laboratuarlarla donanmaya gayret etmektedir. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA Bölüm Misyonu Bir kurum veya kuruluşun varoluş nedeni, bir kurum veya kuruluştan beklenen görevdir. Misyon tanımı, NE? NE İÇİN? NASIL? KİME? sorularının cevabını içermelidir. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Misyon Kavramı? Bir kimse kurum veya kuruluşun var oluş nedeni, Bir kimse, kurum veya kuruluşun yapması beklenen görevi’dir (TDK Sözlüğü). Misyon üstlenmek: özel bir görevi üstüne almak (TDK Sözlüğü). ÖRNEK: MİSYONERLİK

Misyon ifadesi neden önemlidir? Hizmet alanlarımızı gösterir. Ne yapmamız gerektiğini belirler. Programımızın değişmez karakterini tanımlar.

Misyon Özlü, açık ve çarpıcı şekilde ifade edilir, Hizmetin yerine getirilme sürecini değil, amacını tanımlar, Yasal düzenlemelerle kuruluşa verilmiş olan görev ve yetkiler çerçevesinde belirlenir, Kuruluşun hizmet sunduğu kişileri belirtir, Sunduğu hizmet veya ürünler tanımlanır. 9

Misyon Amaç tanımı, Görev ve yetkiler, Hizmet alanlar ve Hizmet veya ürün tanımından oluşur. 10 10

Misyon için cevaplanması gereken sorular: NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? Bunları KİM için yapıyoruz? Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız?

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA EM Bölümü’nün Misyonu Elektronik mühendisliği alanında, uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi ve becerilere sahip, etkili iletişim kurabilen, bireysel ya da grup çalışması yapabilen, yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanındaki gelişmeleri izleyebilen ve bunlara katkıda bulunan, toplumların sorunlarına yaratıcı çözümler üretebilen, özgüven sahibi, evrensel değerlere duyarlı, etik ilkelere bağlı ve sorumluluk duygusu gelişmiş mühendislerin yetişmesi için eğitim vermek ve bu alanlarda, toplumun ihtiyaç duyduğu bilgi ve teknolojileri üretmek ve yaymak. 12 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

EMB için “misyon” İfadesi doğru ve yeterli mi? NE? Elektronik mühendisliği alanında öğretim, araştırma ve yayın NEDEN? Toplumun ihtiyaç duyduğu bilgi ve teknolojileri üretmek ve yaymak için KİME? Toplum ve bilim dünyasına NASIL? Araştırma, eğitim ve yayın

Vizyon? Fr: vision Tr: özülkü, uludüş, geniş görüşlülük, uzgörü. Gösterim, geniş görüş, ileri görüş. Görme gücü, önsezi, algılamada olağanüstü yetenek ve seziş, bir şeyin tasarlanmış ve ya görülüş tarzı, hayal gücü ile zihinde yaratılan simge, derin görme, ileriyi görme (TDK).

VİZYON 3 Temel Soru: İdeal geleceğimiz nedir? Çalışanlar ve yararlanıcılar tarafından nasıl algılanmak isteniyor? Otoriteler nasıl bir gelecek öngörüyor? 15

GÜÇLÜ BİR VİZYON: İdealisttir: Yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir. Özgündür: Aidiyeti belirtir. Ayırt edicidir: Diğer kurumlardan farklı olmalıdır. Çekicidir: Kurum içinden olan/olmayan herkesin ilgisini çeker.

İYİ İFADE EDİLMİŞ BİR VİZYON: Kısa ve akılda kalıcıdır. İlham vericidir. Gelecekteki başarıları ve ideal olanı tanımlar.

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA EM Bölümü’nün Vizyonu Elektronik Mühendisliği alanında, eğitim, araştırma ve uygulamaları ile yurtiçi ve yurt dışındaki Elektronik Mühendisliği bölümleri arasında saygın bir yer almaktır. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Vizyon Kontrol Listesi Kısa ve öz olmalı.  Basit olmalı. Ana mesajları içermeli.   Toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte olmalı.  Sorunun özünü anlamalı. Vizyon oluşturan birimin kendisini aşan bir amaç vermeli.  Heyecanlandırıcı ve cesaret verici olmalı. Stratejik karar ölçütlerini belirlemeli.  Zamandan bağımsız olmalı? 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Program Hedefleri nasıl olmalı? Spesifik olmalı.  Ölçülebilir olmalı.  Ulaşılabilir olmalı.  Gerçekçi olmalı.  Zaman çerçevesi olmalı.  Açık ve anlaşılabilir ayrıntıda olmalı Sonuca odaklı olmalı. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

EMB için Program Hedefleri 1. Matematik, temel bilimler ve temel mühendislik konularında güçlü bir altyapıya sahip ve bunu kendi mühendislik alanında uygulayabilen, 2. Elektronik Mühendisliği alanında mühendislik problemlerini tanımlayabilen, 3. Alanında ve ilgili disiplinlerde çözümler üretebilen, 4. Modern mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve aygıtlarını etkin şekilde kullanabilen, 5. Disiplinlerarası konularda çalışma yapabilen, 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

EMB için Program Hedefleri 6. Yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmış, alanındaki gelişmeleri izleyebilen ve bunlara katkıda bulunabilen, 7. Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilen, 8. Etik değerlere bağlı, 9. Bireysel sorumluluk alabilen ve takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirmek. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Program Hedefleri ve Gerçekleme (?) Yöntemleri Tablosu Yöntemler/Araçlar? Matematik, temel bilimler ve temel mühendislik konularında güçlü bir altyapıya sahip ve bunu kendi mühendislik alanında uygulayabilen mühendisler yetiştirmek. Zorunlu Matematik ve Fizik dersleri Seçmeli Alan Dersleri Elektronik Mühendisliği alanında mühendislik problemlerini tanımlayabilen mühendisler yetiştirmek. Zorunlu ve seçmeli Elektronik Mühendisliği dersleri Ödev ve proje çalışmaları Seminerler 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

PROGRAM ÇIKTILARININ (PÇ) HAZIRLANMASI Bölümün/Programın amaçlarına ulaşabilmek için programdan beklenen “program çıktıları”nın belirlenmesi gerekmektedir. Bölüm/program mezunlarının ne tür yeterliklere (qualifications) sahip olması gerektiği, “mezun neleri bilir, ne tür becerileri kazanır, neleri yapabilir, vb.” soruları yanıtlanarak belirlenecektir. Program Çıktıları (PÇ1) Uluslararası İlişkiler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek (PÇ2) Uluslararası İlişkiler alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,   (PÇ3) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, (PÇ4) Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. (PÇ5) Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek (PÇ6) Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, (PÇ7) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, (PÇ8) Uluslararası İlişkilerde yapılar, aktörler ve rol oynayan çeşitli etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek (PÇ9) Uluslararası İlişkiler temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak (PÇ10) Uluslararası İlişkilerin klasik ve güncel kuramları, aralarındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek ve değerlendirebilmek (PÇ11) Bir yabancı dili kullanarak uluslar arası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) (PÇ12) İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek (PÇ13) Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 24

Mezunumuzun neyi bilmesini ve neyi yapabilmesini istiyoruz? Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alana Özgü Yeterlilikler Özelleştirme (Kendi programlarına göre) Güncelleme (Kendi programlarına göre) Değerlendirme (Kendi programlarına göre) Bölümler, YÖK tarafından belirlenen “Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”ni ve “Alana Özgü Yeterlilikleri” dikkate alarak kendi program yeterliklerini belirlerler. Ulusal yeterlikler genel olarak yazılmıştır. Pek çok madde “alanında” gibi genel ifadelerle başlamaktadır. Programınıza ilişkin özelleştirme yapılmalıdır. Güncellenen programın ulusal yeterlikler haricinde içermesi gereken yeterlik ve sektörel yeterlik olup olmadığını değerlendiriniz.Yeni bir tablo yaparak, bu tabloda gerekli özelleştirmeleri yapınız. Örneğin; “alanında” kelimesi yerine “Makine Mühendisliğinde” gibi özelleştirmeleri yapınız. Eklenmesi gereken başka yeterlik varsa, bunlara da yeni numara vererek ekleyiniz. Eklenecek maddelerin özel uygulamalara ilişkin değil de, genel kavramsal olarak farklı konularda olması gerektiğine dikkat ediniz.Programın sağlaması gereken özel sektörel yeterlikler varsa, planlayacağınız bu yeterliklere de yeni numaralar verip ekleyerek, güncelleme yaptığınız programın yeterlikler tablosunu tamamlayınız.PÇ/Yeterlik sayısının genel olarak 10-15 arasında kalmasına özen gösteriniz. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 25

PROGRAM YETERLİKLERİNİN/ÇIKTILARININ OLUŞTURULMASI Bölüm Misyonu Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Avrupa Yeterlilikler Çevresi Ulusal Yeterlilikler Çevresi Alana Özgü Yeterlilikler Öğrenme Çıktıları 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 26

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA EMB Program Çıktıları Elektronik mühendisliği problemlerinin çözümünde matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi. 2. Elektronik devrelerin ve sistemlerin üretim ve denenmesinde karşılaşılabilecek sorunları tanımlama, uygun çözümleme ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisi. Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 21 Mayıs 2010

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA EMB Program Çıktıları (devam) 3.İhtiyaç duyulan gereksinimleri karşılayabilecek elektronik devreleri ve sistemleri tasarlayabilme ve geliştirebilme becerisi. 4. Elektronik mühendisliği araç ve yazılımlarını etkin şekilde kullanabilme becerisi. 5. Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 6. Takım çalışmasında ve disiplinlerarası çalışma gruplarında etkin görev alabilme becerisi. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA EMB Program Çıktıları (devam) 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisi. 8. Teknolojik yenilikleri izleme yeteneği ve yaşam boyu öğrenme bilinci. 9. Mesleki ve etik sorumlulukların bilincinde olma. 10. İş hayatındaki uygulamalara yönelik farkındalık. 11. Mühendislik uygulamalarının ulusal ve evrensel düzeydeki, hukuksal, toplumsal ve çevresel etkilerini kavrayabilme. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA Program Çıktıları-Program Hedefleri İlişkisi ve Ölçme Yöntemleri Tablosu Program Çıktıları İlgili Program Hedefleri Ölçme Yöntemi Elektronik mühendisliği problemlerinin çözümünde matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi 1, 3 • Matematik ve Fizik dersleri sınıf ortalamaları • Alan seçmeli ders ortalamaları • Öğrenci ders değerlendirmeleri • Öğrenci anketleri • Mezun anketleri • İlgili ders öğretim elemanı değerlendirmeleri 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Program Çıktıları Ders Matrisi DERSLER PROGRAM ÇIKTILARI Kodu Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ELK 201 Devre Teorisi XX X ELK 203 Bilgisayar Destekli Tasarım 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA Ders Tanımları ELK 201 Devre Teorisi Devre teorisinin temel yasa ve kurallarının gözden geçirilmesi. Sistematik devre çözümleme yöntemlerine ilişkin temel tanımlamalar. Düğüm gerilimi ve göz akımı yöntemleri ile devre çözümleme. Thevenin ve Norton Teoremleri. İki uçlu devrelerin Thevenin ve Norton eşdeğer devrelerinin elde edilmesi. Maksimum güç aktarımı. Toplamsallık (superposition) ilkesinin doğrusal devre çözümlemesinde uygulanması. Dualite kavramı, bir devrenin dualinin elde edilmesi. İki kapılı devrelerin terminal eşitlikleri, iki kapılı devre parametrelerinin elde edilmesi, devre parametreleri arasındaki ilişkiler, iki kapılı devrelerde karşılıklılık (reciprocity) ve simetri, iki kapılı devrelerin eşdeğer devreleri, sonlandırılmış iki kapılı devreler, iki kapılı devre bağlantıları. RL, RC ve RLC devrelerin zaman alanında çözümlenmesi. Kredi: 4 Ön koşul: ELK 102 Temel Elektrik 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 32

Teorik: … s/hafta Uygulamalı: … s/hafta Dersin dili T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ ………….. FAKÜLTESİ …………………. LİSANS PROGRAMI 2010-11 Güz Yarıyılı Dersin adı... Dersin Kodu... AKTS Kredisi 1. yarıyıl – 2. yarıyıl Lisans Zorunlu/ Seçmeli … s/hafta Teorik: … s/hafta Uygulamalı: … s/hafta Dersin dili Öğretim elemanı ve iletişim bilgileri: Görüşme Saatleri: (Varsa) Dersin web sayfasının adresi:

Dersin Genel Amacı Öğrenme Çıktıları ve Alt Beceriler Genel Yeterlilikler Öğretim Yöntem ve Teknikleri Değerlendirme Yöntemi Önkoşul Ders Kitabı Yardımcı Okumalar

Dersin İçeriği Ara sınav(lar) ve final sınavı için belirlenen günler de belirtilecektir Haftalar Tartışılacak/İşlenecek Konular 1. Hafta 2. Hafta ….. … 14. Hafta

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkıpayı Devam Laboratuar Uygulama Alan Çalışması Derse Özgü Staj (Varsa) Ödev

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkıpayı Sunum Projeler Seminer Ara sınavlar Final Toplam YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKISI

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ No Program Yeterlikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi* 1 2 3 4 5 …. 11 *1 en düşük, 2 düşük, 3 orta, 4 yüksek, 5 en yüksek ya da tamamen/kısmen şeklinde de belirtilebilir.

AKTS (İŞ YÜKÜ TABLOSU) Etkinlikler Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) Laboratuar Uygulama Derse Özgü Staj Varsa Alan Çalışması Sunum/Seminer Hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (Ön çalışma/pekiştirme) Proje Ödevler Ara sınavlar Yarıyıl Sonu Sınavı

TYUYÇ DÜZEYLERİ KREDİ VE İŞ YÜKÜ ARALIKLARI SÜRE (Yıl) TOPLAM AKTS KREDİSİ (Yıl x 60 AKTS) TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) (1 AKTS= 25- 30 saat) 6. DÜZEY (LİSANS) 4 240 6.000 – 7.200 7. DÜZEY (YÜKSEK LİSANS) 1,5 - 2 90 – 120 2.250 – 2.700 3.000 - 3.600 8. DÜZEY (DOKTORA) 3 - 4 180 – 240 4.500 – 5.400 6000 – 7.200 * Bir akademik eğitim-öğretim yılı 60 AKTS ve 1500-1800 saat iş yükü esas alınarak hesaplanmıştır. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA 40

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA ÖĞRENME ÇIKTISI Öğrenenin öğrenme süresi sonunda ne bilmesi, anlaması ve/veya sergileyebilmesinin beklendiğini belirten ifadedir. 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

ÖĞRENME ÇIKTILARI belirli ve ölçülebilir başarılardır. öğretenin gayesinden çok öğrenenin başarıları ile ilgilidir. zaman zaman hedef ile karıştırılmaktadır. Hedef, öğretmek ile ilgili olup öğretenin gayesini belirtir. Oysa ÖÇ öğrenme ile ilgilidir. farklı kategorilere ayrılabilir: disiplinlere bağlı, derse özel çıktılar ve ona özel bilgi ve yetenekler genel çıktılardır (yani iletişim, problem çözme, bilgi teknolojileri ve grupla çalışma becerileri gibi)

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA ÖĞRENME ÇIKTISI Şeffaf yükseköğretim sistemi ve yeterlilikler için temel yapı taşlarını sunmaktadır. Öğrenme Çıktıları üç farklı seviyede kullanılabilir: her bir yüksek öğretim kurumu için yerel düzeyde (derslerde ünite/modül, çalışma programları ve deneyimler) ulusal düzeyde (yetkinlik yapıları ve kalite güvence yönetimleri) uluslararası düzeyde (tanıma ve şeffaflık amacı ile). 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

Çalışma Dosyaları, BTA/YKA BİRİNCİ AŞAMADA ÇALIŞMA ÜRÜNLERİ NE OLACAK? 1 1. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 3 Alan yeterli-likleri 4 Program yeterlilikleri / öğrenme çıktıları ile ders çıktıları- nın ilişkisi 2. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 2 Programın amacı Program yeterli-likleri/ çıktıları 3. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 D1 X D2 D3 4. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Ulusal yeterli-likler 5. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 6. Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 21 Mayıs 2010 Çalışma Dosyaları, BTA/YKA

ÇALIŞMA SIRASI FAKÜLTE/YÜKSEK OKUL/ENSTİTÜ/BÖLÜM Mühendislik Fakültesi Tıp Fakültesi 3. Fen Edebiyat Fakültesi (İlk ziyaret: 17-18 Mayıs) 4. Eğitim Fakültesi (İlk ziyaret: 20-21 Mayıs) 5. Güzel Sanatlar Fakültesi (İlk ziyaret: 24-25 Mayıs)? 6. Hemşirelik Yüksekokulu (İlk ziyaret: 27-28 Mayıs)? İletişim Fakültesi (İlk ziyaret: 31 Mayıs-1 Haziran) İktisadi ve İdari Bilimler F. (İlk ziyaret: 5-4 Haziran) Hukuk Fakültesi (İlk ziyaret: 7-8 Haziran) 10. Mimarlık Fakültesi (İlk ziyaret: 8-9 Haziran) 11. Sosyal Bilimler Enstitüsü (İlk ziyaret: 10-11 Haziran) 12. Fen Bilimleri Enstitüsü (İlk ziyaret: 14-15 Haziran) 13. Meslek Yüksekokulu (İlk ziyaret: 15-16 Haziran) 14. Türk Dili ve Ed. Bölümü (İlk ziyaret: 16-17 Haziran) 15. Bilişim Bölümü (İlk ziyaret: 18 Haziran) 16. Yabancı Diller Bölümü (İlk ziyaret: 21-22 Haziran) 17. Atatürk İlkeleri ve İB (İlk ziyaret: 22-23 Haziran)