Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
Microsoft Access Bu program Microsoft program paketinin içerisinde yer alan; çok büyük miktarlardaki verilerin depolanabileceği veritabanı oluşturmamıza.
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
Google Adwords Dönüşüm Optimize Edici
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
Facebook’ta iletişim biçimi üzerine Işık Barış Fidaner.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
E-Posta Nedir?.
eTwinning araçları hakkında Bilgilendirme
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Oturum aç butonuna tıklayın.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Yazılım Geliştirme Projesi
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Modül 5 FACEBOOK. Arkadaşlık ilişkilerinin yönetimi.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
ETwinning Avrupa okullar için topluluk Öğretmenler için Avrupa’da işbirlikçi projeler geliştirebilecekleri ve fikir paylaşabilecekleri, güvenli ve ücretsiz.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet GÖKHAN BAKIR Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Tehditler Taklit Hesap Spam ya da Bot Enfeksiyonları
Kullanıcı Kılavuzu: Hızlı İpuçları
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
İKNA SÜRECİ.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Bilgisayarların birbirine bağlanması ve bir ağ oluşturmasının temel amacı veri alışverişi yapabilmekti. Yani bir nevi haberleşmeyi sağlamaktı.
Sunum transkripti:

Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk oluşturmadaki ilk ve belki de en önemli nokta, karşılıklı bilgi alışverşini destekleyen bir ortam ya da forumun kurulmasıdır. Çevrimiçi topluluklara giren kullanıcılar insanlarla tanışmak, belirli bir konu üzerinde bilgi alışverişinde bulunmak, tartışmaktır.

E-Posta Bültenleri: İletişimin düzenli, belirli aralıklarla, gönderenden alıcıya tek yönlü olmasıdır. Alıcılar arasında hiç biri tartışma olmaz. Gönderen kişi olarak posta listesi için adresleri nasıl alırsınız? Genellikle olası abonelere değerli ve ilgi çekici bir şey edinme şansı sunarsınız. Web sayfasına küçük bir kayıt olma kutusu koyabilirsiniz. Buna ek olarak kayıt olmanın faydaları, yardım için bir bağlantı ve abonelikten çıkma konularında da yeterli bilgi sağlayın.

Sitenizden alışveriş yapan herkesi kayıt etmek ve harika bülteninizi istemeyenlerin kendi istekleriyle bunu iptal etmesini(ya da isteğe bağlı abonelikten çıkmasını) beklemek yerine insanların bülteninize kendilerinin kayıt olmalarına izin vermek önemlidir. E-POSTA TARTIŞMA GRUPLARI E-Posta Tartışma Grupları: Çoğunluktan Çoğunluğa E-Posta tartışma gruplarında bir kişi( veya bir şirket) abonelerden oluşan(veya üyeler) bir pota listesi kurar ancak herhangi bir üyeye bütün diğer üyeler tarafından alınabilecek biçimde bir ileti gönderebilir. Ardından herhangi bir üye yorum ya da sorularla karşılık verebilir ve bu karşılık bütün diğer üyelere gider. İşte bu bir tartışmadır.

Tartışmalar,’’sohbetin”belirlenen konunun dışına çıkılmadığını,yönetim konularının ele alındığının ve hatta anlaşmazlıkların çözüldüğünün görülebileceği biçimde denetimli olabilir veya üyelerin kendi düzenlemelerini belirlemeleri anlamında denetimsiz olabilir. Aboneler bir e-posta tartışma grubuna genellikle bir bültendeki gibi kayıt olur(isteğe bağlı abone olma).Yine insanlara isteğe bağlı katılma şansını vermek isteğe bağlı çıkmak zorunda bırakmaktan daha iyi bir stratejidir.İnsanların e-posta tartışma grubunuza katılmak istediklerini varsaymak büyük bir hatadır.Bültenlerde olduğu gibi değerli bir şey önermelisiniz.”Benim tartışma grubuma katılın” cümlesi çok ikna edici değildir.Bir tartışma grubunun yürümesini sağlamak için belirli bir grup insanın tartışacağı güçlü,ortak bir ilgi (daha önce ”Odaklanmış Topluluk Oluşturmak”başlığına bakın) içeren bir forum ortaya koymalasınız.Tartışma grupları sık sık konu dışı yan tartışmalara kayar;bunlara izin vermek gruba ( ya da denetleyiciye aittir.)

Bir tartışma grubunun” ev sahibî” olarak üyelere açıkca belirlenmiş gizlilik politikanızın yanı sıra temel kurallar listesi sağladığınızdan emin olun.(Tartışma grubunuza abone olanların e-posta adreslerini paylaşmak onları öfkelendirir ve yapmak istediğinizin bu olduğu fark edilirse çok az insan abone olmak isteyecektir.) İkna edici bir e-posta tartışma grubu düşük kapasiteli sitelere akış çekmenin bir yolu olarak işe yarar.Gerçekte basir bir iş e-posta tartışma grubuyla başlayan birden çok işletme sonunda kendi endüstrisinde bir deve dönüşmüştir.Ancak akış oluşturmak bir topluluğa ev sahipliği yapmanın yararlarından yalnızca biridir.Gruptan edindiğiniz malzemeleri site içeriğinin geliştirilmesi gibi çeşitli yollarla kullanabilirsiniz.

İleti Panoları:Zincir ve Seri Tartışmalar İleti panoları,tartışmaların e-posta iletilerinde değil bir web sayfasındaki elektronik forum şeklinde yapılması yönüyle e-posta tartışma gruplarından ayrılır.Kullanıcılar bir tartışmaya katılmak için kayıt olmak zorunda değildir;yalnızca ileti gönderip diğerlerinin iletilerine yanıt verebilirler.Sohbet oturumlarının tersine bu tartışmalar gerçek zamanlı olmaz; kullanıcılar istedikleri zaman iletileri okuyabilir,gönderebilir ve yanıtlayabilirler.

Tipik biçimler zincir (iletilerin konuya göre gruplandırıldığı bir başlığa tıklayarak konu hakkındaki bütün iletileri okuyabildiği) ve seri (bütün iletilerin dizinli olmayan tek bir listede olmayan tek bir listede göründüğü)tartışmalardır. Zincir tartışmalar genellikle,kullanıcıların belirli bir konudaki’’sohbetleri”izlemek istedikleri durumlarda,örneğin kullanıcılar bir konunun belirli özellikleri hakkındaki tartışmalarla ilgilendiklerinde ya da belirli sorulara yanıt aramak için konuşmak istediklerinde çok işe yarar. Seri tartışmalar konunun daha belirsiz ve büyük olasılıkla daha sosyal olduğu durumlarda çekicidir.

Topluluğunuzun Amaçları Nelerdir? Her e-ticaret girişiminde olduğu gibi başarılı bir topluluk kurmak için de amaçlarınızı tanımlamak çok önemlidir. Topluluğun tartışmalarında yer alacak reklamları satabileceğimiz bir abonelik tabanı oluşturmak. Reklam, içerik veya hizmet ya da ürünlerinizi satış yapabileceğiniz bir akış oluşturmak. Hizmet ya da ürünlerinizi destekleyecek veya satacak bir ticari topluluk oluşturmak. Belirli bir topluluğa olan çekiciliğinden dolayı kullanıcıların arayıp bulacağı bir hedef web sitesi oluşturmak.

Görüş, düşünce ya da inançlarınız için bir izleyici oluşturmak. Kendinizi bir danışman veya kişilik olarak tanıtabileceğiniz bir forum oluşturmak. E-POSTA BÜLTENLERİ E-Posta bültenleri aşağıdaki iki temel türe girer: Duyuru Bültenleri: Daha geleneksel olan türdür. Genellikle ürün ya da hizmet bilgisi sunar. Değer içerikli ya da içerik merkezli bültenler: Bunlar genellikle kullanıcılara ücretsiz bilgi, ipuçları, haberler veya başka değerli içerikler sunar. Gelir kaynakları olarak sıklıkla kısa reklamlar içerirler.