Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk oluşturmadaki ilk ve belki de en önemli nokta, karşılıklı bilgi alışverşini destekleyen bir ortam ya da forumun kurulmasıdır. Çevrimiçi topluluklara giren kullanıcılar insanlarla tanışmak, belirli bir konu üzerinde bilgi alışverişinde bulunmak, tartışmaktır.
E-Posta Bültenleri: İletişimin düzenli, belirli aralıklarla, gönderenden alıcıya tek yönlü olmasıdır. Alıcılar arasında hiç biri tartışma olmaz. Gönderen kişi olarak posta listesi için adresleri nasıl alırsınız? Genellikle olası abonelere değerli ve ilgi çekici bir şey edinme şansı sunarsınız. Web sayfasına küçük bir kayıt olma kutusu koyabilirsiniz. Buna ek olarak kayıt olmanın faydaları, yardım için bir bağlantı ve abonelikten çıkma konularında da yeterli bilgi sağlayın.
Sitenizden alışveriş yapan herkesi kayıt etmek ve harika bülteninizi istemeyenlerin kendi istekleriyle bunu iptal etmesini(ya da isteğe bağlı abonelikten çıkmasını) beklemek yerine insanların bülteninize kendilerinin kayıt olmalarına izin vermek önemlidir. E-POSTA TARTIŞMA GRUPLARI E-Posta Tartışma Grupları: Çoğunluktan Çoğunluğa E-Posta tartışma gruplarında bir kişi( veya bir şirket) abonelerden oluşan(veya üyeler) bir pota listesi kurar ancak herhangi bir üyeye bütün diğer üyeler tarafından alınabilecek biçimde bir ileti gönderebilir. Ardından herhangi bir üye yorum ya da sorularla karşılık verebilir ve bu karşılık bütün diğer üyelere gider. İşte bu bir tartışmadır.
Tartışmalar,’’sohbetin”belirlenen konunun dışına çıkılmadığını,yönetim konularının ele alındığının ve hatta anlaşmazlıkların çözüldüğünün görülebileceği biçimde denetimli olabilir veya üyelerin kendi düzenlemelerini belirlemeleri anlamında denetimsiz olabilir. Aboneler bir e-posta tartışma grubuna genellikle bir bültendeki gibi kayıt olur(isteğe bağlı abone olma).Yine insanlara isteğe bağlı katılma şansını vermek isteğe bağlı çıkmak zorunda bırakmaktan daha iyi bir stratejidir.İnsanların e-posta tartışma grubunuza katılmak istediklerini varsaymak büyük bir hatadır.Bültenlerde olduğu gibi değerli bir şey önermelisiniz.”Benim tartışma grubuma katılın” cümlesi çok ikna edici değildir.Bir tartışma grubunun yürümesini sağlamak için belirli bir grup insanın tartışacağı güçlü,ortak bir ilgi (daha önce ”Odaklanmış Topluluk Oluşturmak”başlığına bakın) içeren bir forum ortaya koymalasınız.Tartışma grupları sık sık konu dışı yan tartışmalara kayar;bunlara izin vermek gruba ( ya da denetleyiciye aittir.)
Bir tartışma grubunun” ev sahibî” olarak üyelere açıkca belirlenmiş gizlilik politikanızın yanı sıra temel kurallar listesi sağladığınızdan emin olun.(Tartışma grubunuza abone olanların e-posta adreslerini paylaşmak onları öfkelendirir ve yapmak istediğinizin bu olduğu fark edilirse çok az insan abone olmak isteyecektir.) İkna edici bir e-posta tartışma grubu düşük kapasiteli sitelere akış çekmenin bir yolu olarak işe yarar.Gerçekte basir bir iş e-posta tartışma grubuyla başlayan birden çok işletme sonunda kendi endüstrisinde bir deve dönüşmüştir.Ancak akış oluşturmak bir topluluğa ev sahipliği yapmanın yararlarından yalnızca biridir.Gruptan edindiğiniz malzemeleri site içeriğinin geliştirilmesi gibi çeşitli yollarla kullanabilirsiniz.
İleti Panoları:Zincir ve Seri Tartışmalar İleti panoları,tartışmaların e-posta iletilerinde değil bir web sayfasındaki elektronik forum şeklinde yapılması yönüyle e-posta tartışma gruplarından ayrılır.Kullanıcılar bir tartışmaya katılmak için kayıt olmak zorunda değildir;yalnızca ileti gönderip diğerlerinin iletilerine yanıt verebilirler.Sohbet oturumlarının tersine bu tartışmalar gerçek zamanlı olmaz; kullanıcılar istedikleri zaman iletileri okuyabilir,gönderebilir ve yanıtlayabilirler.
Tipik biçimler zincir (iletilerin konuya göre gruplandırıldığı bir başlığa tıklayarak konu hakkındaki bütün iletileri okuyabildiği) ve seri (bütün iletilerin dizinli olmayan tek bir listede olmayan tek bir listede göründüğü)tartışmalardır. Zincir tartışmalar genellikle,kullanıcıların belirli bir konudaki’’sohbetleri”izlemek istedikleri durumlarda,örneğin kullanıcılar bir konunun belirli özellikleri hakkındaki tartışmalarla ilgilendiklerinde ya da belirli sorulara yanıt aramak için konuşmak istediklerinde çok işe yarar. Seri tartışmalar konunun daha belirsiz ve büyük olasılıkla daha sosyal olduğu durumlarda çekicidir.
Topluluğunuzun Amaçları Nelerdir? Her e-ticaret girişiminde olduğu gibi başarılı bir topluluk kurmak için de amaçlarınızı tanımlamak çok önemlidir. Topluluğun tartışmalarında yer alacak reklamları satabileceğimiz bir abonelik tabanı oluşturmak. Reklam, içerik veya hizmet ya da ürünlerinizi satış yapabileceğiniz bir akış oluşturmak. Hizmet ya da ürünlerinizi destekleyecek veya satacak bir ticari topluluk oluşturmak. Belirli bir topluluğa olan çekiciliğinden dolayı kullanıcıların arayıp bulacağı bir hedef web sitesi oluşturmak.
Görüş, düşünce ya da inançlarınız için bir izleyici oluşturmak. Kendinizi bir danışman veya kişilik olarak tanıtabileceğiniz bir forum oluşturmak. E-POSTA BÜLTENLERİ E-Posta bültenleri aşağıdaki iki temel türe girer: Duyuru Bültenleri: Daha geleneksel olan türdür. Genellikle ürün ya da hizmet bilgisi sunar. Değer içerikli ya da içerik merkezli bültenler: Bunlar genellikle kullanıcılara ücretsiz bilgi, ipuçları, haberler veya başka değerli içerikler sunar. Gelir kaynakları olarak sıklıkla kısa reklamlar içerirler.