Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
İNTERNET.
Duran Uygur
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Görsel-İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
BASILI MATERYALLER.
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Ders Etkinlikleri Hazırlama
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Neler üzerine konuşacağız?
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Bölüm 3: Sunum Materyallerinin Hazırlanması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yansıtıcılar (Projektörler)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğrenme Öğretme Süreci
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Neden Bilişim
AKILLI SINIF NEDİR? Görsel ve işitsel elektronik teknolojilerin kullanılarak, bir sınıfın özel olarak tasarlanmasıyla, derslerin daha anlaşılabilir ve.
AKILLI TAHTA.
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması Edip KOŞAR Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması Teknoloji Destekli Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Kitaplar Radyo Audio Text Yazı Tahtaları Teyp Teletext Resimler Ses Bantları Videotext Eşyalar/Modeller Ses CDleri Telekonferans Grafikler Audiokonferans Projektörlü Araçlar Videokonferans Görsel ve İşitsel Araçlar Film Makinesi Kapalı Devre Televizyon TV+Video Bilgisayar+Projeksiyon cihazı

Görsel Araçlar Kitaplar Ders Kitapları Öğretmen Kitapları Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Ders Kitapları Öğretmen Kitapları Alıştırma Kitapları Kaynak Kitaplar

KİTAPLAR Sınıfta kullanılan görsel öğretim araçlarının başında gelir. Edip KOŞAR KİTAPLAR Sınıfta kullanılan görsel öğretim araçlarının başında gelir. Eğitimde kitap kullanmanın amacı bilgiyi duyurmak, aktarmak, yorumlamak, korumaktır. Yararlanılan kitapları sayarsak:Ders kitapları, yardımcı ders kitapları, alıştırma ve test kitapları, öğretmen kılavuz kitapları, ünite el kitabı, ansiklopediler, sözlükler, hikaye kitapları gibi. Ders kitabını kullanmayı gerekli kılan nedenler: -organizasyon -ders kitabı bir öğretim aracıdır. -rahatlık -öğrenci değerlendirmesi

Ders Kitaplarının Yararları Edip KOŞAR Ders Kitaplarının Yararları Ekonomiktir Bireysel öğrenmeye elverişlidir Öğrenmeyi yapısallaştırır Taşınması kolaydır Başka araçlarla birlikte kullanılabilir Belli bir konuda herkesin anlayabileceği, bir örnek ve ortak bilgi kaynağı oluşturur.

DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI Edip KOŞAR DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI Bilgiler kısa sürede eskiyip kullanılmayabilir Sınıfta tek kaynak olarak kullanılmamalı, çünkü diğer görsel araçlar ihmal edilir. Nitelikli ders kitabı seçmek zaman alır. Bilgiler ana hatlarıyla aktarılır. Öğretimi kendi eksene etrafındadır. Bilgiler direk olarak sunulmamalı. Aksi taktirde ezbercilik artar ve tek bir kitap izlenmemelidir. Dar alanda birçok kavram iletilir.

Yeşil, Katlanabilir Tahta Edip KOŞAR Görsel Araçlar Yazı Tahtaları Kara/Yeşil Tahta Yeşil, Katlanabilir Tahta Pazen Tahta Manyetik Tahta Bülten Tahtası Kara Tahta 6

YAZI TAHTALARI Edip KOŞAR Sınıflarda en yaygın kullanılan tahtalardır. Pratiktir, kolay ulaşılabilir öğretim materyalidir. Doğru kullanılırsa etkili olur. Günümüzde sabit, taşınır, katlanır, değişik renklerde, ebatlarda ve tarzlarda, tebeşirle veya özel keçe uçlu kalemle yazılan yazı tahtaları kullanılmaktadır. Amacı ve işlevlerine göre tahta çeşitleri: Yazı tahtası (kara yeşil tahta, çok amaçlı tahta)

Yazı Tahtasının Sınırlılıkları Edip KOŞAR Yazı Tahtasının Sınırlılıkları Kullanıcı sırtını sınıfa dönmesinden dolayı sınıfla iletişim azalır. Uzun çok sık yazmak öğretmen için yorucudur. Sürekli yazı yazan öğrenciler monotonluğa alışır. Zaman planlaması zorlaşır. Öğretmenin yazdıkları okunaklı olmalı.

Yazı Tahtalarının Kullanımına Yönelik Öneriler Edip KOŞAR Yazı Tahtalarının Kullanımına Yönelik Öneriler Kapsamlı çizim yada yazıları tahtaya dersten önce hazırlamalı Tahtaya yazmayı planlanılan ve onların yerleşimi önceden organize edilmeli. Öğrencilerle göz teması önemlidir. Değişik sunu teknikleri kullanılmalı. Yazı ve çizimler temiz, anlaşılır ve düzenli olmalıdır. Önemli kısımları belirtmek için renkli kalem kullanılmalıdır. Yazılan şeylerin önü kapanmamalıdır. Çizimden tasarruf sağlamak ve düzgün çizebilmek için cetvel, pergel gibi araçlar kullanılır.

Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Edip KOŞAR GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır

Gerçek Eşya ve Modeller Edip KOŞAR Gerçek Eşya ve Modeller Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar.

GERÇEK EŞYA VE MODELLER GENEL BAKIŞ Edip KOŞAR GERÇEK EŞYA VE MODELLER GENEL BAKIŞ Özellikle ilköğretim öğretmenlerinin en çok yararlandıkları araçlar gerçek eşya ve modellerdir. Örnekler verirsek - öğretmenler toplama,çıkarma gibi basit işlemlerini öğretiminde fasulye, portakal, elma gibi nesnelerden yararlanırlar. -insan kulağının iç ve dış yapısını göstermede plastik kulak modeli -resim dersinde çizim alıştırmaları için çiçek,manzara,saksı gibi gerçek eşyalardan -yapıcı hikayeler yazdırmak için müze veya çevre gezilerinden yararlanılır.

GERÇEK EŞYALAR Edip KOŞAR Çevremizde öğretme-öğrenme amaçlı kullanabileceğimiz sayısız nesne var. Gerçek eşyalar,,öğrencilere somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. Öğrenilenlerin genellenmesini kolaylaştırılır Her bireyin kendi yeteneği ölçüsünde bireysel olarak eğitim görmesini sağlar. Öğretmeni uzun açıklamalar yapmaktan kurtarır. Somut,gerçek,kalıcı öğrenmeler sağlar. Soyut düşünce gelişmemiş küçük yaştaki çoçuklar da etkili olur.

MODELLER -gerçek eşyalar sınıfa getirilemeyecek kadar büyük Edip KOŞAR -gerçek eşyalar sınıfa getirilemeyecek kadar büyük -gözlenemeyecek kadar küçük -satın alınmayacak kadar pahalı -çok kirli,tehlikeli yada hassas olabilir. -eşyanın gösterilmek istenen özellikleri açık olmayabilir yada bir ilke bazı materyallerle daha iyi öğretilebilir. Bu durumlarda ise model yada resim ,şema,grafik gibi görsel materyallerin kullanımı öğretme-öğrenme açısından daha pratik ve anlamlıdır. Modeller, bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsilleridir. Asıl cisimden daha büyük,daha küçük olabildiği gibi temsil ettiği eşya ile aynı büyüklükte olabilir. Üç boyutlu insan modelleri,atom ve molekül modelleri,güneş ve çevresindeki gezgenler modeli,yapılması tasarlanan bina ve uçak maket modelleri gibi. Özellikle söküp,takılabilen,bundan dolayı iç detayların görünebilmesini sağlayan ,önemli detayların renk kullanılarak vurgulandığı modeller öğrencilere,gerek eşyanın sağlayamayacağı öğrenme tecrübeleri sağlar.

ÖZETLE ÖĞRETMEN: Kullanmadan önce eşya ve modeli iyi tanımalı Edip KOŞAR Kullanmadan önce eşya ve modeli iyi tanımalı Nesnelerin görülebilir büyüklükte olmasına dikkat etmelidir. Derste nesneleri sadece gerektiği zaman göstermeli Modelin temsil ettiği nesnenin boyut,renk ve şeklini belirtmeli ve nesneyi sınıfta elden ele dolaştırmaktan kaçınmalıdır.

Tepegöz Projektörleri Edip KOŞAR Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır.

Edip KOŞAR Göze hitap eden tepegöz bir materyal üzerindeki görüntüyü büyüterek perdeye yansıtma temel işlevi üzerine yapılandırılmıştır. Tepegöz, üzerinde cam bir tabla bulunan bir kasa ve bu kasaya monte edilmiş,bir grup mercekle aynayı taşıyan bir başlık kutusundan oluşur.

TEPEGÖZLE SUNU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Edip KOŞAR TEPEGÖZLE SUNU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Sunuya içeriği gösteren bir saydamla başlanmalıdır. Saydamı tepegöze doğru yerleştirmeye dikkat edilmelidir. Perde kullanılmıyorsa görüntünün yansıtıldığı alan pürüzsüz olmalıdır. Saydam değiştirirken açık bırakılmamalıdır. Sunucunun yüzü ekrana değil,öğrencilere dönük olmalıdır. Görüntü her öğrenci tarafından iyi görülebilmelidir. Görüntünün yansıya 90 derecelik açıyla gelmesi sağlanmalıdır. Yansıtılan görüntünün alt sınırının,izleyicilerin baş hizasından yukarı olmasına dikkat edilmelidir.

Tepegöz - Avantajlar Parlaklık Göz teması Kolay kullanım Edip KOŞAR Tepegöz - Avantajlar Parlaklık Göz teması Kolay kullanım Düzenlenebilir Erişilebilirlik Kolay hazırlama Detaylı bir içeriği sunma Davranışlara etkisi Organizasyon ve tartışma

Tepegöz – Dezavantajlar Edip KOŞAR Tepegöz – Dezavantajlar Önceden programlanamaz Bireysel kullanım için uygun değildir Hazırlık için süre gerektirir Görüntü yüksekliği faktörü

Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler Edip KOŞAR Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler Özel asetat kalemi ile yazılıp-çizilebilir, veya Bilgisayarda hazırlanıp direkt çıktısı alınarak kullanılabilir. Ya da bilgisayarda hazırlanan materyalin kağıda alınan çıktısı fotokopi yoluyla saydama aktarılabilir

Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır. Edip KOŞAR Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır. Yansıların Hazırlanması 22

Yansıların Hazırlanması Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE DOĞA 23

Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır. Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır. yarıçap 24

Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; olarak tespit edilmiştir. Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması Türkiye’de Bilgisayar Okur-Yazarı Oranları Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; 1998’ de %15, 1999’da %18, 2000’de %22 ve 2001 yılında ise %32 olarak tespit edilmiştir. 25

Edip KOŞAR Slayt Makinası Her bir gösterimde, bireysel olarak yerleştirilmiş, ufak, fotografik saydamların gösterimini sağlayan cihazdır. 26

Slayt Makinası – Avantajlar Sıralama Otomatik odaklama Edip KOŞAR Slayt Makinası – Avantajlar Sıralama Otomatik odaklama Otomatik gösterim Koleksiyon oluşturma Bireysel kullanım 27

Slayt Makinası – Dezavantajları Edip KOŞAR Slayt Makinası – Dezavantajları Slaytların iyi organize edilmemiş olması Sıkışık & kalabalık slaytlar Kolay hasar görebilmesi Maliyet 28

Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılbilir. Çoğunlukla, Edip KOŞAR Slayt Makinası – Uygulamalar Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılbilir. Çoğunlukla, resim/sanat, coğrafya, biyoloji gibi derslerde kullanılır. 29

Dijital Kamera Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir. Edip KOŞAR Dijital Kamera Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir. Filmler bir diskette, hafızada veya akıllı bir kartta saklanır. 30

Dijital Kamera Avantajlar Filmlerin dijital olması Edip KOŞAR Dijital Kamera Avantajlar Filmlerin dijital olması Film saklama kapasitesi Yakınlaştırma özelliği Kolay kullanım 31

Dijital Kamera Uygulamalar Doğa resimleri Edip KOŞAR Dijital Kamera Uygulamalar Doğa resimleri Öğretim metodlarının sınıf içinde görüntülenmesi Bir okulun tanıtımı 32

Projeksiyon Cihazı Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir. Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir. Grafiksel yazılımları sunmak amacı ile tasarlanmıştır 33

Projeksiyon Cihazı Avantajlar Monitor yansısı Bilgisayar kapasitesi Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Avantajlar Monitor yansısı Bilgisayar kapasitesi Etkileşim 34

Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerektirir Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerektirir Çözünürlük sorun olabilir Maliyet yüksektir 35

Projeksiyon Cihazı Uygulamalar Yazılımların gösterimi Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Uygulamalar Yazılımların gösterimi Elektronik bir ansiklopedinin taranması Internet bağlantısı Animasyonların gösterimi 36

Edip KOŞAR Opak Projektör Şeffaf olmayan materyallerin çok kuvvetli bir ışık kaynağı (~1000 watt) yardımı ile büyütülerek yansıtılmasını sağlayan cihazdır. 37

Opak Projektör Karanlık bir ortam gerektirir Hacim olarak büyüktür Edip KOŞAR Opak Projektör Karanlık bir ortam gerektirir Hacim olarak büyüktür Çabuk ısınabilir Dezavantajlar 38

Edip KOŞAR AUDİO TEXT Audio text, kullanıcı kişinin ulaşmak istediği bilgilerin daha önceden ses kaydı biçiminde depolanmış olduğu bir bilgisayarla telefon aracılığıyla mesaj alışverişi yapabilmesini sağlayan bir sistemdir Kulanın kolaylıyı ve maliyetinin düşük olması avantajlarıdır Sınırlı iletişim ve kullanım darlığı ise dezavantajlarıdır.

Edip KOŞAR AUDİOTEXT

Edip KOŞAR TELETEXT Teletext,doğrudan yayın ya da uydu yayını yoluyla yayınladıkları metin ya da hareketsiz grafik biçimindeki bilgiler içinden kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda seçtiklerini uygun donanımlı televizyon ekranına çağırabilmesini sağlayan bir sistemdir. Güncel bilgilere anında ulaşma ve maliyet düşüklüğü avantajlarındandır Tek yönlü iletişim ve zaman alıcı olması ise dezavantajlarıdır.

Edip KOŞAR TELETEXT

Edip KOŞAR VİDEO TEXT Video text, kullanıcı kişinin önceden bilgisayara depolanmış metin, hareketsiz ve hareketli grafik biçiminde olabilen bilgilere telefon hattı, kablo ya da uydu üzerinden modem ve klavye bağlantılı bir televizyon ekranı, bir kişisel bilgisayar ya da özel olarak

Edip KOŞAR VİDEO TEXT üretilmiş bir terminalden herhangi birisi aracılığıyla ulaşabilmesini sağlayan sistemlerin genel adıdır. Güncel bilgilere anında erişim ve başka ortamlara aktarılabilme avantajlarıdır. Maliyetinin yüksek olması ise dezavantajıdır.

Edip KOŞAR VİDEOTEXT

TELEKONFERANS Telekonferans sistemleri birçok Edip KOŞAR TELEKONFERANS Telekonferans sistemleri birçok ülkede uzaktan eğitim uygulamalarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra, örneğin, hastalığı ya da sakatlığı nedeniyle okula gidemeyen öğrencilerin evlerinden derslere katılabilmelerini ya da belirli bir dersi verecek öğretmenin,

bulunmadığı durumlarda öğrencilerin başka bir okulda o dersi veren Edip KOŞAR bulunmadığı durumlarda öğrencilerin başka bir okulda o dersi veren öğretmenin derslerini izleyebilmelerini sağlamak üzere telekonferans sistemlerinden örgün eğitim uygulamaları içinde de yararlanmak olanaklı olmakta.

Telekonferans sistemleri, coğrafi olarak birbirinden uzak yerlerde Edip KOŞAR Ancak, ülkemizde örgün ya da uzaktan eğitimde bu sistemlerin kullanımı henüz yaygınlaşmamıştır Telekonferans sistemleri, coğrafi olarak birbirinden uzak yerlerde bulunan kişi yada gruplar arasında çeşitli teknolojik araçlar yardımıyla iletişim kurulmasını sağlamaktadır.

Bu sistemlerden yalnızca ses iletimine Edip KOŞAR Bu sistemlerden yalnızca ses iletimine dayalı olanı "audio telekonferans",ses ve hareketsiz grafik iletimine dayalı olanı "audio-grafik telekonferans", ses ve hareketli görüntü iletimine dayalı olanı ise "video telekonferans" adını almaktadır.

TELEKONFERANS ÜRÜNLERİ Edip KOŞAR TELEKONFERANS ÜRÜNLERİ Offices, Smaller Areas Team Products Group Systems SoundStation SoundStation Premier SoundPoint Pro SoundStation Premier EX with Satellite VoiceStation 100 SoundStation EX

Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS Audio konferans ses yoluyla gerçekleştirilebileceği gibi, aoudiografik konferansta olduğu gibi görüntü yada bilgi aktarımı yoluyla da gerçekleştirilebilir. Birden fazla yerleşim birimindeki insanlar arasındaki bağlantıyı sağlamak için genel telefon sisteminden faydalanılır.

Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS

AUDİO-GRAFİK KONFERANS Edip KOŞAR AUDİO-GRAFİK KONFERANS

AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Kurulumu, çalıştırılması ve bakımının sağlanması diğerlerine göre daha ucuzdur, Telefon teknolojisini kullandığı için bütün öğrencilere ulaşabilir. Öğrenci ve öğretmen ortama aşinadır. Bu yüzden, kullanımı diğerlerine göre daha kolaydır,

AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Öğrenci ve öğretmenin direkt katılımını sağlayan etkileşimli bir ortamdır, Yazılı materyal, video ve bilgisayar ile kullanıldığında daha etkili olabilir.

AUDİO KONFERANSIN DEZAVANTAJLARI Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN DEZAVANTAJLARI Öğretilecek olan bilgilerin görsel yanı önem kazanıyorsa sınırlamalarla karşılaşılır. Kullanıcı, başlangıçta eğitim aracını tanıyana kadar bir takım sınırlamalarla karşılaşabilir

ETKİN KULLANIM İÇİN AUDİO KONFERANS Edip KOŞAR ETKİN KULLANIM İÇİN AUDİO KONFERANS Etkileşime ve geri bildirime fırsat verebilmek için konu 10-15 dakikalık bloklar halinde sunulmalıdır, Öğrencinin katılımı ve etkileşimine göre dersin yapısı değiştirilmelidir, İşitsel ders içeriği görsel (resim,slayt) efektlerle zenginleştirilmelidir. Daha sonra bu bilgiler elektronik posta ve benzeri elektronik ortamlarla kullanıcılara dağıtılabilir.

Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Uluslar arası haberleşme standartlarını kullanarak, güvenli bir şekilde ve yüksek performansla ses, görüntü ve bilgi aktarımını eş zamanlı olarak gerçekleştirebilen profesyonel sistemlerdir.

VİDEO KONFERANS Videokonferans görüşmeleri noktadan Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Videokonferans görüşmeleri noktadan noktaya (Point to Point ) ve Çok Noktalı ( Multipoint ) olmak uzere iki sekilde yapılmaktadır.

Noktadan Noktaya ( Point to Point ) Görüşme Edip KOŞAR Noktadan Noktaya ( Point to Point ) Görüşme Bu tip videokonferans görüşmelerinde bir arayan bir de aranan lokasyon olmak üzere iki taraf vardır. Bir ekranda karşı tarafın görüntüsü diğer ekrandada arayan tarafın görüntüsü gözükmektedir.

Çok Noktalı ( Multipoint ) Görüşme Edip KOŞAR Çok Noktalı ( Multipoint ) Görüşme Bu tip videokonferans görüşmelerinde ikiden fazla lokasyon aynı anda görüşmektedirler. Bunun için harici bir Çoklu Konferans Ünitesine ( MCU- Multipoint Control Unit ) veya MCU desteği olan bir uç sisteme gerek vardır. Bu görüşmelerde yapılan ise MCU cihazı aranarak sanal odalardan birine katılmaktır.

Daha sonra o sanal odada bulunan diğer Edip KOŞAR Daha sonra o sanal odada bulunan diğer sistemlerle beraber iletişime geçmektir. Toplantı şekline göre ekrana gelen görüntü konuşan kişinin ekrana gelmesi ve bütün seslerin mix edilerek her lokasyona bu seslerin iletilmesidir. Bir diğer toplantı şekli ise sürekli sunum ( Continouos Presence ) denilen ekranın dörde veya altıya bölünerek toplantıya katılan herkesin aynı anda görüntülenmesidir

VİDEO KONFERANS YARARLARI Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS YARARLARI Aynı anda birden çok yerde olabilmenizi sağlar, Meslektaşlarınızla, öğrencilerinizle, ofis dışına çıkmadan kesintisiz, sık ve güvenli iletişim kurmanızı sağlar,

Edip KOŞAR Bedensel olarak bulunmadığınız ortamlarda sesiniz ve görüntünüzle sanki bedenen de ordaymış olduğunuz hissini verir ve iletişim için göz göze kontak kurabilme imkanı sağlayarak iletişimi güçlendirir, Zamanı, kaynakları ve parayı etkili kullanma imkanı verdiği için yapılan eğitimin niteliğini artırır,

Karar alma sürecini hızlandırır, gerektiğinde işinde uzman kişilere Edip KOŞAR Verimliliği artırır, Karar alma sürecini hızlandırır, gerektiğinde işinde uzman kişilere bağlanarak konuyla ilgili kesin bilgilere ulaşılmasını kolaylaştırır, Ulaşımda harcanan zamanı, stresi ve maliyeti azaltır, Riskleri ortadan kaldırır.

VİDEO KONFERANS DEZAVANTAJLARI Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS DEZAVANTAJLARI Maliyet yüksekliği Teknik alt yapıya bağımlı olma Öğretmen eğitimi zorunluluğu Program hazırlama zorluğu Yönetimin öğretmenden yapımcıya geçmesi

Edip KOŞAR VİDEOKONFERANS

Video Konferansın Bileşenleri Edip KOŞAR Video Konferansın Bileşenleri Video Konferans ünitesi ISDN Santral Multiservice Router MCU IP-ISDN Gateway Gatekeepr Broadcast Server İstanbul Frame Relay Gateway MCU ISDN Şebekesi PBX Router Gatekeeper Ankara Almanya

Edip KOŞAR AKILLI SINIF

Edip KOŞAR AKILLI SINIF

Edip KOŞAR AKILLI SINIF