Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
MERHABA.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Programlı Öğretim.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning) Bloom, “olumlu öğrenme koşulları sağlandığında ve bu koşullar öğretme –öğrenme süreci boyunca devam ettiğinde herhangi bir kişinin öğrenebileceği her şeyi herkes öğrenebilir” düşüncesinden hareketle bu modeli geliştirmiştir.

Tam öğrenme modelinin üç değişkeni Öğrenci nitelikleri Öğretim süreci Öğrenme ürünleri Öğrenme Ünitesi Bilişsel ürünler Duyuşsal ürünler Bilişsel giriş davranışları Duyuşsal giriş davranışları Öğretim Hizmetinin Niteliği İpuçları Pekiştirme Öğrenci katılımı Dönüt ve düzeltme

Özellikler Ön öğrenmeleri kapsayan (bilgi, beceri, yeterlik) bilişsel giriş dav. tek başına öğrenci başarısının (öğrenme düzeyi) % 50’sini açıklamaktadır. İlgi, tutum, akademik öz güveni içeren duyuşsal giriş özellikleri öğrenci başarısının % 25’ini açıklamaktadır Öğretim hizmetinin niteliği öğrenci başarısının % 25’ini açıklamaktadır Bilişsel Giriş Davranışları+Duyuşsal Giriş Özellikleri birlikte başarının % 65’ini açıklar Değişkenler kontrol edilerek öğrenme düzeyi % 90’lara yükseltilebilir.

İpuçları (işaretler) Öğrenme sürecinde öğrenciye yol gösteren yönergelerin tümüdür. İstenilen davranışın ortaya çıkmasına yardımcı olan uyaranlardır. Yazı, sözlü ya da görsel olabilir. Örneğin: Sorular, yönergeler, örnekler, kaynak kitaplar, numune ve modeller, vurgular, grafik, şema ve haritalar, beden dili kullanılarak iletilen mesajlar

Pekiştirme Bir davranışın olma sıklığını arttıran uyarıcılara pekiştireç, bu uyarıcıların verilmesi işlemine de pekiştirme denir. Pekiştirmeler öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun ve ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli olmalıdır.

Öğrenci katılımı Katılımı öğrencinin iç ve dış koşulları etkiler. İç koşullar: öğrencinin dikkati, güdülenme düzeyi ve hazırbulunuşluk özelliklerini kapsar. Dış koşullar: Öğretim ortamının özellikleri ve değişkenleridir.

Dönüt ve Düzeltme Dönüt: Öğrencinin gösterdiği davranışın doğru olup olmadığının, eksik ve yanlışlarının bildirilmesidir. Düzeltme: Yanlışların düzeltilmesi ve eksiklerin giderilmesidir.

İzleme testi ve Tamamlayıcı eğitim Tam öğrenmede ”Bir birim öğrenilmeden diğerine geçilmez” ilkesi gereği her birimin sonunda eksik veya yanlış öğrenmeler varsa bunları belirleyip tamamlamak amacıyla izleme testleri kullanılır.

İzleme testi ve Tamamlayıcı eğitim Test sonucuna göre şu tamamlayıcı etkinlikler kullanılır: Bire bir öğretim Küçük gruplarla öğretim Okulda veya evde ek öğretim Programlı öğretim Tekrar Kaynak veya yardımcı kitaplarla öğretim Eğitsel oyunlarla öğretim

Tam öğrenme modelinin yararları Etkinlikler öğrencilerin düzeylerine göre ayarlanabilir Kazandırılacak davranışlar önceden belli olduğundan; Öğretim etkinliklerinin planlı ve programlı yürütülmesini sağlar Her öğrenci kendi öğrenme hızında ilerler

Tam öğrenme modelinin sınırlılıkları Bireysel farklılıkların yoğun olduğu gruplarda çok zaman alıcı olması Yavaş öğrenen öğrencilerin hızlı öğrenen öğrencileri engellemesi Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur Her öğrencinin belirlenmiş hedefleri tam olarak gerçekleştirmesine dayalı olduğundan bireysel farklılıkları dikkate almaz