Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Duran Uygur
SOSYAL ÖYKÜ TEKNİĞİNİN AKILLI OYUNCAKLAR İLE ÖĞRETİMİNİN OTİZMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ Meryem Demirkaya Necdet Karasu 2014, Eylül.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Anket Geliştirme.
Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri ve ÖZTEK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
TANILAMA.
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Gesture-Based Interfaces
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma Büşra GÜLEN Cemil UZUN Hasan ÇAKIR Kürşat ÇAĞILTAY Necdet KARASU Göknur KAPLAN AKILLI Çalışma 111K394 no’lu TÜBİTAK projesi kapsamında hazırlanmıştır.

Giriş Özel eğitim gereksiniminde olan öğrencilerin dil gelişimi, zihinsel süreçler, iletişim, davranış ve öğrenme özellikleri birbirinden farklılık göstermektedir (Başoğlu, 2009). Bireyselleştirilmiş öğrenme ortamları, bu öğrencilerin temel yaşam becerileri, bazı davranış ve iletişim becerilerini kazanmalarını sağlayabilir.

Giriş Zihinsel engelli öğrencilerle yapılan araştırmalara göre, etkileşimli bilgisayar programları, videolar, sanal ortamlar gibi teknoloji destekli öğrenme ortamlarının öğrencilerin öğrenme süreçlerini kontrol edebilmesine ve aktif olarak sürece katılmasına imkân sunmaktadır. Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının zihinsel engelli öğrencilerin eğitiminde kullanılması, öğrenme çıktılarının iyileştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması açısından destekleyici olmaktadır (Wehmeyer, Palmer, Davies, & Stock, 2012).

Giriş Kinect, bilgisayar ortamında herhangi bir kontrol aracı olmadan sadece beden hareketleriyle kontrol edilebilen sistemdir.

Giriş Kinect teknolojisinin en önemli özelliği iskelet algılama ve izleme sistemine sahip olmasıdır. Kinect üzerinde bulunan hareket algılama sensörleri sayesinde insanın hareketli eklemleri algılanabilmekte ve izlenebilmektedir.

Giriş Yapılan çalışmalar, Kinect teknolojisiyle oluşturulan öğrenme ortamlarının günlük yaşam becerilerini kazanma ve gerçek yaşama transfer etme konusunda öğrencilere yardımcı olduğu ayrıca motivasyonlarını artırdığını göstermektedir (Chang, Chen, & Huang, 2011; Nottingham Trent University, 2011).

Amaç Bu çalışmanın amacı, zihinsel engelliler eğitimi alan uzmanlarının görüşlerine başvurarak beden hareketleriyle kontrol edilen kinect teknolojisinin zihinsel engelli öğrenciler açısından eğitimde kullanım potansiyelini ortaya çıkarmaktır.

Yöntem Araştırmanın modeli olarak kuram oluşturma, Araştırmanın örneklemi, nitel araştırma örneklemden amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesidir. Çalışmaya, Türkiye’deki 4 farklı üniversiteden özel eğitimin zihinsel engelliler eğitimi alanında uzman, toplam 11 kişi katılmıştır. Verilerin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemi kullanılarak ortak temalar oluşturulmuştur.  

Bulgular Kinect teknolojisi kullanılarak geliştirilebileceği öngörülen beceriler, Bu teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımında oluşabilecek olumlu ve olumsuz özellikler, Sınıf içi kullanım potansiyeli, Eğitim programlarına entegrasyon yöntemleri. 1 2 3 4

Geliştirilebileceği öngörülen beceriler Günlük yaşam becerileri Bilişsel beceriler Kavram öğretimi Kişisel bakım becerisi Dil becerisi El-göz koordinasyon becerisi Görsel algılar

Olumlu ve olumsuz özellikler Eğlenceli bir ortam sağlaması Etkinliklerin tekrar tekrar kullanılabilir olması Araç gereç eksikliğini gidermesi Görsel destek sağlaması Teknolojik gelişmelerden özel eğitim öğrencilerine de faydalanma fırsatı sunması Öğretmenler açısından zaman ve emek kazancını sağlaması

Olumlu ve olumsuz özellikler Kinect teknolojisinin olumsuz yönleri Teknolojinin her öğrenci için uygunluk göstermeyeceği gibi her öğrenciye her becerinin de kazandırılamayacağı Belirtilen önkoşul becerilere sahip olmayan öğrencilerin bu teknolojiyi kullanamayacakları şeklindedir.

Sınıf içi kullanım potansiyeli, Motivasyonun artırır, Bu teknoloji eğitimin her aşamasında kullanılabilir, Öğretmenle birlikte kullanımının daha anlamlı olacaktır Bu teknoloji ile geliştirilen ürünlerin basamaklı şekilde olması sınıf içi kullanımlarını kolaylaştıracaktır.

Eğitim programlarına entegrasyon yöntemleri Kullanım için gerekli önkoşul becerilerin belirlenmesi, Müfredat konularını kapsaması, İyi yapılandırılmış pilot çalışmalar sonucunda elde edilen geri dönütlere göre düzenlenen ve geliştirilen bir süreç sonunda uygulamaya konulmasının önemi, Bu tip uygulamaların Milli Eğitim Bakanlığı eli ile kontrolünün sağlanması hususlarına dikkat çekmektedir.

Sonuç Alan uzmanları Kinect teknolojisinin; özel eğitim ortamlarına entegrasyonu ile öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlayacağı zihinsel engelli öğrencilerin öğrenme hızına uygun olduğunu motivasyonun artırarak kalıcı öğrenmeye yardımcı olabileceğini belirtmişlerdir.

Sonuç Bu avantajların yanında alt yapı eksikliği öğretmenlerin Kinect teknolojisine yabancı olmaları, bu teknolojinin, zihinsel engelli öğrencilerin eğitiminde kullanımını olumsuz yönde etkileyebileceği ortaya çıkmıştır.

Sonuç Dezavantajlarına rağmen bu teknolojinin fazla maliyetli olmaması, özel eğitim kurumlarının bu teknolojiyi edinerek teknik altyapı oluşturmalarına ve teknik altyapı sorununu çözmelerine yardımcı olabilir. Ayrıca öğretmenlere bu teknolojiyi öğretim sürecinde nasıl verimli ve etkili olarak kullanılabilecekleri konusunda verilecek eğitimlerle bu sınırlılıkların giderilebileceği belirtilmiştir.

Öneriler Uygulayıcı olan öğretmenlerin Kinect teknolojisi ve özel eğitimde Kinect teknolojinin sınıf içerisinde kullanım potansiyeli hakkında görüşleri alınabilir. Hazırlanan uygulamalar ve oyunlar ile öğrencilerin Kinect teknolojisini kullanım şekilleri ve bu teknolojiye karşı algı ve tepkileri gözlenebilir.

Öneriler Özel eğitimde, motor becerileri öğreniminde Kinect kullanımı ve potansiyel katkıları araştırılabilir. Özel eğitimde sosyalleşmek için spor ve dans eğitiminde Kinect kullanımın katkıları ve potansiyeli incelenebilir. Özel eğitimde öğrencilerin dil becerileri gelişiminde Kinect kullanımının katkıları incelenebilir.

Soru ve Öneriler

Teşekkür ederim.