OTİZM (AUTISM).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
Advertisements

ABLLS Nicky Nükte Altıkulaç
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
OTİZM OTİZM: Sosyal, sözel ve sözel olmayan iletişim ve dil gelişimini içeren yaygın gelişimsel bozukluk olarak kabul edilmektedir. Dünyada ilk olarak.
OTİZM.
Gelişimsel Açıdan OTİZM
ÇOCUK İHMALİ.
Aile eğitimi.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK OTİZM
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
OTİZM.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Otizm, Otizmli Çocuklarda Davranış Problemleri
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ. Otizmli çocuklar; Kendine yöneltilen sözel ifadeleri sıklıkla aynı şekilde tekrar eden, ‘‘ben” yerine “sen’’ gibi.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Ezgi Günger, Medine Taşdemir, Selin Kaymaz, Alize Yılmazlar, Asiye Gok
ÇOCUKLARDA GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN

SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
BESNİ RAM 2017 BESNİ RAM 2017.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OTİZM NEDIR HAZIRLAYAN BÜŞRA ÖZLER. OTİZM VE OTİZMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Otizm: Erken çocukluk döneminde görülmeye başlayan, sosyal etkileşim ve iletişim.
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Sunum transkripti:

OTİZM (AUTISM)

OTİZM NEDİR? Yaşamın ilk üç yılı içinde ortaya çıkan, ve yaşam boyu devam eden iletişim ve sosyal etkileşim yetilerinde şiddetli bozukluk gösteren ve gelişmede bir uyumsuzluk ortaya çıkaran özürlülük durumudur.

Otizm ilk olarak 1943 yılında Amerikalı çocuk psikiyatristi Leo Kanner tarafından “Erken Çocukluk Otizmi” olarak adlandırılmıştır. Kanner’a göre otistik çocuklar; Kendine yöneltilen sözel ifadeleri sıklıkla aynı şekilde tekrar eden “ben” yerine “sen” gibi şahıs zamirlerini ters kullanan, ekolalisi ve gecikmiş dil gelişimi olan,

Stereotip hareketleri bulunan yada belli hareketlere aşırı bağlılık gösteren Aynılığı koruma isteği olan İnsanlarla ilişki kurmada zorluk çeken Cansız nesne veya resimleri tercih eden çocuklardır.

Otizmin Nedenleri Otizmin genetik tabanlı olduğu yönünde ipuçları olsa da bu kesin bir kanıt değildir. Otizmin nedenleri arasında annenin hamileyken geçirdiği hastalıklar, çocuğun beyninin zedelenmesi de yer almaktadır.

Otizmin çocuk yetiştirme özellikleriyle veya ailenin sosyo-ekonomik koşullarıyla ilişkisi yoktur. Otizme her çeşit toplumda, ırkta ve ailede rastlanmaktadır.

Otizmin Belirtileri Sosyal ilişkilerde güçlük İletişimde zorluk Sınırlı ve tekrarlayıcı davranışlar

Otistik Çocukların Özellikleri Duyusal özellikler İşitsel uyarılara karşı tepkiler Görsel uyarılara karşı tepkiler Acı,sıcak,soğuğa karşı tepkiler Dokunulmaya karşı tepkiler

Motor gelişim özellikleri Sosyal gelişim özellikleri Dil ve iletişim özellikleri Sözel olmayan iletişim Sözel iletişim Zihinsel gelişim özellikleri

Davranış özellikleri Duygusal tepkiler Özel korkular Tehlikelerin farkında olmama Nedensiz gülme ve ağlama Değişikliklere karşı tepki gösterme Davranış problemleri Özel beceriler

Otizmin Seviyeleri Ağır Otistik Dönem Orta Otistik Dönem Hafif Otistik Dönem Normal Dönem

Ağır Otistik Dönem : Ağır otistik dönemde kalanlar bedenleri gelişmesine rağmen sosyal seviyede bebeklik veya ilk çocukluk döneminde kalırlar.

Orta Otistik Dönem: Bu dönemde otistik davranışların hemen hepsi görülür. Çok hızlı ya da yavaş konuşan, ses tonları yüksek ya da alçak olan, vurguları cümle içinde yanlış kullanan çocuklardır.

Hafif Otistik Dönem: Bu dönemde otistik davranışlar giderilir,çocuk kendisiyle ve çevresiyle uyumlu bir birey olarak ortaya çıkar.

Normal Dönem: Hafif otistik dönemden sonra gelen dönemdir. Otistik uzantılar ya da izleri görülebilir fakat bu sosyal hayatı sınırlamaz.

Otizm Tanısı Koyma Otistik bir çocuğun dış görünümü diğer çocuklardan farklı değildir. Otistik çocukların davranışlarında farklılıklar vardır.

Çocuklara otizm tanısı uzman kişiler tarafından konulur. Çocuklara otizm tanısı konulduktan sonra nasıl bir eğitim alınması gerektiğine karar verilir.

OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ

Eğitimde Kullanılan Teknikler Yardım Fiziksel Yardım İşaret Yardımı Sözel Yardım

Ödül Birincil ödül İkincil ödül Etkinlik ödülleri

Ayırıcı Uyarıcı Normal konuşma ifadelerinden farklı ses tonu ve vurgulamayla çocuğa verilen sözel uyarıdır.

EĞİTİMDE KAZANDIRILMASI AMAÇLANAN BECERİLER Öğrenmeye Hazırlık Becerileri Göz Kontağı Kurma Uygun Oturma Basit Emirlere Uyma

Öz bakım Becerileri Tuvalet Eğitimi Giyinme-Soyunma Beslenme Vücut Temizliği

Dil ve Konuşma Becerilerinin Kazandırılması Alıcı Dil Becerileri İfade Edici Dil Becerileri Konuşmanın Sürekliliği ve Geliştirilmesi Ekolaliyi Azaltma

Sosyal Becerilerin Kazandırılması Uygun sosyal tepkilerin öğretilmesi Bağımsız yaşam becerilerinin önemi Kardeşler ile oyun Hayali oyun etkinliklerinin gelişimi

DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN AZALTILMASI Problem Davranışın Belirlenmesi Öğrenmeyi engelleyici davranışlar Kazanılmış becerileri engelleyici davranışlar Aile ilişkilerini bozucu davranışlar

Ortam- Davranış-Sonuç İlişkisi Bir davranışın ortaya çıkma nedenini anlayabilmek için, tek başına o davranışı incelemek yerine bu davranışa neden olan ortamı değerlendirmek gerekir.

Problem Davranışlarının Azaltılmasında Kullanılan Teknikler Görmezlikten gelme Ödülü geri çekme Ara verme (timeout)

Otistik Çocukların Ailelerinde Gözlenen Duygusal Problemler Birincil Tepkiler Şok Reddetme Acı Çekme Ve Depresyon

İkincil Tepkiler Suçluluk Duyma Kararsızlık Kızgınlık Duyma Utanma- Mahçup Olma

Üçüncül Tepkiler Pazarlık Etme Davranışı Uyum Sağlama Ve Her Şeye Yeniden Başlama