PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
“TÜRKİYE SAĞLIKLI BESLENME VE HAREKETLİ YAŞAM PROGRAMI İL EYLEM PLANI”
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
OYNUYORUM, EĞLENİYORUM ÖĞRENİYORUM PROJESİ
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BANA 30 DAKİKA BORÇ VERİR MİSİNİZ?
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sağlıklı Yaşam, Mutlu İnsan… Projesi
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
“TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM ”
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TANILAMA.
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TÜRK Eğitim Sistemi.
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI PROJENİN AMACI PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI Öğrencilerimizin; beden, zihin, duygu gelişimleri ve iyi alışkanlıklar kazanmaları; ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünden geliştirilerek, asgari ortak bir genel kültür vermek suretiyle, onları kişi ve toplum sorunlarını tanıyan, çözüm yolları arayan, hayata ve üst öğrenime hazır; insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek noktasında aile eğitimi önem kazanmaktadır. Bu bağlamda; Ailenin toplumdaki yerini, aile bireyleri arasındaki sağlıklı iletişimin önemini ve aile sevgisini kavratmak, çocuğun bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor becerileri açısından gelişimini sağlamak, aile içi sorunların yaşanmaması için koruyucu önlemler almak, çocukların akademik başarılarına olumlu katkı sağlamak, çocukların sosyal bir ortamda sağlıklı bir birey olarak yetişmelerini sağlamak için ebeveynlerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerimizin akademik başarısını arttırmak, öğrencilerimize olumlu tutum ve davranışlar kazandırmak, gelecekteki yaşamlarında sosyal ilişkilerinin sağlam zeminlere dayandırmak konularında sağlıklı bir aile yapısının önemi büyüktür. Bunun için “Benim Ailem Projesi” çalışması başlatılmıştır. İl-ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından projenin ana hedefleri bir toplantı ile tüm personele ve öğretmenlere duyurulacaktır. Projenin yürütülmesi, takibi ve sekreteryası İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Ar-Ge Birimlerince yapılacaktır. Velilere ve öğrencilere verilecek eğitimler için uzman kişilerle görüşülerek, eğitimlerin planlanması yapılacaktır. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından yazılı ve görsel basında projenin tanıtılması, uzman eğitimciler tarafından Aile bütünlüğünün korunması, çocuk- anne- baba ilişkilerinin uyum içerisinde sağlıklı bir yapıda devamlılığı, Ailenin Önemi vs. konulu söyleşilerin yayınlanması sağlanacaktır. Proje kapsamında belirlenen paydaşlarla protokol imzalanması sağlanacak ve projenin işlerliği hakkında bilgi verilecektir. İl MEM Ar-Ge Birimi tarafından proje tanıtım broşürü hazırlanması ayrıca, İl Sağlık Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğünden afiş ve broşürler temin edilerek İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine ve okullara ulaştırılması sağlanacaktır. Veli bilgilendirme, yönlendirme e- kitapçığının hazırlanarak İl-İlçe MEM web sayfasına konulması sağlanacaktır. Proje değerlendirmesi ve raporlandırılması İl/İlçe MEM Ar-Ge Birimleri tarafından yapılacaktır. PROJENİN PAYDAŞLARI Manisa Valiliği TUİK Emniyet Müdürlüğü, Celal Bayar Üniversitesi Müftülük Belediye Sosyal Hizmetler Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü Rehberlik Araştırma Merkezi Sağlık Müdürlüğü PROJENİN HEDEF KİTLESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI Manisa il genelinde bulunan Tüm Resmi ve Özel Anaokulları, İlköğretim ve Ortaöğretim okulları öğrencileri ile velilerini kapsar. İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılması gereken işler: Proje uygulama esaslarının hazırlanması. Proje paydaşlarına bilgilendirme yapılması Proje uygulama onayının alınması. Uygulamanın başlatılması. Uygulamanın denetlenmesi. PROJENİN BAŞLAMA TARİHİ VE SÜRECİ Projenin başlangıç tarihi: 03 Ekim 2011 Projenin bitiş tarihi: 04 Mayıs 2012

PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI PROJENİN PAYDAŞLARI Okul Müdürlükleri Tarafından; Okul idaresi tarafından projenin ana hatlarının okul toplumuna duyurulması sağlanacaktır. Proje kapsamında okullarda Okul Proje Yürütme Kurulu ihtiyaç duyulan personel ilavesi ile beraber, projenin takibinden sorumlu olacaktır. Okullar proje kapsamında yer alan tüm paydaşlarla işbirliği içinde çalışacaklardır. Okul İdaresi tarafından proje paydaşları ile iletişime geçilerek öğrenci ve veli seminerlerinin planlaması yapılarak belirlenen konulardaki seminerlerin yıl içinde gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. Seminerler tamamlandıktan sonra velilere tavsiye mektubu verilecektir. Proje kapsamında verilecek eğitimlerin koordinasyonundan okul proje yürütme ekibi, okul idaresi ve okul rehber öğretmeni sorumlu olacaktır. Belediye Tarafından; İl-İlçe geneli uzmanlarca verilecek eğitimlerin gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyulması halinde uygun konferans salonlarına sahip belediyeler salon tahsisi sağlayacaktır. Celal Bayar Üniversitesi tarafından; Proje konularında akademisyenlerle belirlenen planlama doğrultusunda İl-İlçe geneli veli seminerleri düzenlenmesi sağlanacaktır. İl-İlçe Müftülüğü Tarafından; Aile bütünlüğünün önemi ve çocuğa etkisi ile ilgili halk bilgilendirmesi yapılacaktır. İhtiyaç durulması halinde öğrenci ve velilere yönelik çalışmalarda uzman desteği sağlanacaktır. İl-İlçe Sosyal Hizmetler Müdürlüğü Tarafından; İhtiyaç duyulması halinde istatistikî verilen temini ve uzman desteği ile okullarda velilere ve öğrencilere eğitim verilmesi sağlanacaktır. İl-İlçe Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü Tarafından; Yaygın Eğitim kapsamında ailelere seminer verilmesi sağlanacaktır. İl-İlçe Sağlık Müdürlüğü Tarafından; İhtiyaç duyulması halinde Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi bünyesinde bulunan AMATEM’ den okullarda velilere ve öğrencilere yönelik uzman desteği sağlanacaktır. TUİK Tarafından; İhtiyaç duyulması halinde İl-İlçe geneli istatistikî verilerin hazırlanması ve Milli Eğitim Müdürlüğüne iletilmesi sağlanacaktır. İl/İlçe Rehberlik Ve Araştırma Merkezleri Tüm resmi-özel anaokulu, ilköğretim ve ortaöğretim okulları ile işbirliği içinde çalışılacaktır. İhtiyaç duyulması halinde okullarda velilere ve öğrencilere yönelik uzman desteği sağlanacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge Birimi PROJENİN PAYDAŞLARI Manisa Valiliği Tarafından; Manisa Valiliği Sosyal Etüt Proje Müdürlüğü çalışmaları kapsamında İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ihtiyaç duyulması halinde ( Toplumsal İlişkiler ) işbirliği sağlanacaktır. Emniyet Müdürlüğü Tarafından; İhtiyaç durulması halinde öğrenci ve velilere yönelik çalışmalarda uzman desteği sağlanacaktır. Çocuk Şubesinden, Toplum Destek Büro Amirliğinden ve Kaçakçılık Organize Suçlar Şube Müdürlüğünün Narkotik Bölümünden proje kapsamında gerekli dokümanlar sağlanarak İl-İlçe de bulunan tüm okullara gönderilmesi sağlanacaktır. BENİM AİLEM PROJESİ 2011-2012