AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
TOHUMDAN FİDANA ELİF DUMANLI 6-C 725.
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Tutarlı Bir Katalog için Otorite Kontrolü
Hazırlayan: Cihan UĞUR
CEIT 101 Teorik Vasfi Tuğun - Konu 9 -.
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
İNTERNET.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
WWW Geniş Dünya Ağı ( World Wide Web ) LAN
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
RİZE ÜNİVERSİTESİ BAHAR YARI YILI MATERYAL DERSİ
E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M YILI BU BEN İ M ESER İ M MATEMAT İ K FEN PROJE ÇALI Ş MASI GAZ İ KEMAL B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ KÜTAHYA PROJENİN.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Kablosuz Sensör Ağı Teknolojisi
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Hazırlayan Öğretmenler: Arzu ARSLAN Serap TÜRKİSTAN Süreyya ÖZCAN
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
DERS 11 KISITLAMALI MAKSİMUM POBLEMLERİ
LEKELERE TURP GİBİ ÇEVRECİ ÇÖZÜM!..
TÜRK TELEKOM - TTNET AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI KAPSAMINDA KARŞILAŞILAN TELEFON – ADSL – STATİK İP PROBLEMLERİ, ÇÖZÜMLERİ VE SİSTEMİN HIZLI, VERİMLİ ÇALIŞMASI.
Bilişsel Kablosuz Ağlar (Cognitive Wireless Networks)
HIGH SCOPE.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bilgisayar Ağları İki veya daha fazla bilgisayarın bir araya gelerek oluşturdukları yapıya bilgisayar ağı denir.
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
OKSİJENLİ SOLUNUM FOTOSENTEZ İLİŞKİSİ
Teknolojinin Çevreye Olumlu Ve Olumsuz Etkenleri
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Spathiphyllum bitkisi Türkçe adı: barış bitkisi Ben bu bitki üzerinde 2 tane çalışmam olacak çalışmama başlamadan önce bu bitkinin nasıl büyüdüğünü ve.
Mustafa COŞAR- Murat DOĞAN- İsmail ARIK Hitit Üniversitesi
(Bircom – Ergin BOYACI Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Sunum transkripti:

AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ KABLOSUZ İNTERNET (WİRELESS) BAĞLANTISININ BİTKİLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Proje Sorumlusu: ALPER ERDEM Mail: alper1erdem@hotmail.com Danışman Öğretmen: Murat AYDIN Mail:muray74@hotmail.com KURUM: AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ

ARAŞTIRMANIN AMACI Kablosuz İnternet (wireless) bağlantısının bitkiler üzerindeki etkisinden yola çıkarak canlılara verdiği zararları ortaya çıkarmak ve çözüm önerisi sunmaktır.

PROBLEM CÜMLESİ Wireless cihazının yaydığı radyasyon canlılara zarar vermektedir. Bu konuda neler yapılabilir?

ALT PROBLEMLER 1.Kablosuz internet bağlantısının canlılar üzerindeki zararları neler olabilir? 2.Bu konuda insanları bilinçlendirmek için nasıl proje geliştirilebilir? 3.Kablosuz internet bağlantısının zararlarını azalta bilmek için alternatif çözümler neler olabilir?

YÖNTEM Projede; Literatür taraması, Deney, Anket, Gözlem metotları uygulanmıştır. Kablosuz İnternet (wireless) bağlantısının bitkiler üzerindeki etkisinden yola çıkarak canlılara verdiği zararları ortaya çıkarmak için kaynak taraması yapıldı. Projede kullanılmak üzere fasulye, nohut, bezelye ve ıspanak tohumları temin edildi. İnsanların wireless’ in zararları hakkında bilinç düzeyini ölçme anketi oluşturuldu. Okulumuzdaki öğrenci ve öğretmenlere uygulanarak, geri dönütler alındı. Kontrollü deney yöntemi ile bütün tohumlardan oluşan iki tane deney grubu ve bir tanede kontrol grubu oluşturuldu. 4’erli gruplar halinde 12 tane pet bardağa fasulye ,nohut, bezelye ve ıspanak tohumları dikildi. Ektiğimiz tohumlarımız için eşit ortam koşulları oluşturuldu. Sıcaklık(25 ±2),ışık, su(gün aşırı 20 ml), toprak haricinde sadece mesafe farkı bulunmaktadır. (İlk grubumuz Wireless’e 15 cm uzaklıkta diğer grubumuz aynı odada Wireless’e 5 m uzaklıkta son grubumuz ise 15 m uzaklığa yerleştirilmiştir).

PROJE MALZEMELERİMİZ

DENEY AŞAMALARI KONTROL GRUBU

1.DENEY GRUBU

2.DENEY GRUBU

BULGULAR Kontrollü deney yöntemi kullanıldı.5 günün sonunda wireless ’in yanında olan 1.deney grubumuzda hiçbir çimlenme belirtisi görülmedi. Wireless’le aynı odada 5 m uzaktaki 2.deney grubumuzda sadece fasulye bitkisinin tohumları çimlendi. Wireless’ın olmadığı diğer odada (15m uzaklık hariç şartlar aynı) ki tohumlarımızın hepsinin çimlendiği gözlemlendi. Wireless’ın yaydığı radyasyona çözüm olacak bir bitki araştırdık ve kaktüs bitkisinin radyasyonu engellediği bilgisine ulaştık. wireless’in yanına yeniden tohumlarımızı ekip bu sefer yanına kaktüs koyduk ve 5 günün sonunda fasulye ve nohut tohumlarının çıktığını gördük. En son olarak wireless hakkında 4 soruluk bilinç düzeyi ölçme anketi oluşturduk.

WİRELESS HAKKINDA BİLİNÇ DÜZEYİ ÖLÇME ANKETİ Sıra Sorular Evet Hayır   Erkek Kız 1 Wireless hakkında bilginiz var mı? 32 - 3 2 Evinizde wireless var mı? 21 14 Wireless bağlantısıyla neler yapabileceğiniz hakkında bilginiz var mı? 30 4 Wireless’ın bildiğiniz zararları var mıdır? 20 7 8 NOT: 1) Bu anket 35 kişiye uygulanmıştır. (10 öğretmen 25 Öğrenci) 2) Anketimize 17 erkek 18 kız katılmıştır. Anketimiz incelendiğinde wiriless yoğun bir şekilde kullanılmakta ve zararları hakkında ise bilinç düzeyi %55 düzeyindedir. Cinsiyet açısından incelendiğinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir.

DENEYİMİZİN SONUCU 1.DENEY GRUBU

2.DENEY GRUBU

KONTROL GRUBU

DENEYİMİZİN SON HALİ

ULAŞILAN SONUÇLAR Projemiz wireless ’in zararlarının canlıların gelişimini olumsuz etkilediğini ve bu olumsuz etkiden bir kaktüs bitkisinin etkilenmeyip wireless ’in yaydığı radyasyonu engellediği sonucuna ulaştık. Anketimizde öğrencilerin yarı yarıya kablosuz interneti kullandığı,yarı yarıya da zararlarından haberdar oldukları gözlemlendi. Öğretmenlerdeyse bu durum kullanım olarak %50 ye %50 olduğu tespit edildi, wireless’in zararlarından da bütün öğretmenlerimizin haberdar oldukları gözlemlendi.Kaktüsle yaptığımız deney ve gözlem sonucu diktiğimiz bitkilerden sadece fasulyenin çimlediği gözlemlendi. Ayrıca insanlar kablolu internet kullanmaya özendirilmelidir.

KAYNAKLAR Wlana Org, Education, What is a Wireless LAN? http://www.wlana.org/learn/educate1.htm Öztürk E. WLAN kablosuz yerel alan ağları (wireless local area networks) teknolojisinin incelenmesi, mevcut düzenlemelerin değerlendirilmesi ve ülkemize yönelik düzenleme önerisi. Uzmanlık Tezi. Ankara: 2004 Canseven AG, Atalay SN. Manyetik alanın dokuya etkisi. Bilişim Toplumuna Girerken Elektromanyetik Kirlilik Etkileri Sempozyumu1999; 89–95 Yılmaz H. Kablosuz yerel alan ağlarından kaynaklanan elektromanyetik alanın, işitme üzerine etkilerinin araştırılması. Uzmanlık Tezi İstanbul: 2007 www.bilsimlive.com tr.wikipedia.org/wifi/Wİ-Fİ www.tubitak.gov.tr

TEŞEKKÜR EDERİM MAİL: alper1erdem@hotmail.com