DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
GRUP ÜYELERİNİN HERHANGİ BİRİNİN YALNIZ KALMASI, HAYAL KIRIKLIĞI, BİRŞEY SÖYLEMEK İSTEMESİNİ BELİRLEYEBİLECEK BEDEN DİLİNİ GÖZLEYİN !
ETKİLEŞİM VE TARTIŞMA YARATACAK AÇIK UÇLU SORULARA ÖNEM VERİN !
AÇIK UÇLU KAPALI UÇLU ZORLANMIŞ YANIT SORULARI Devlet bütçesi işsizlik konusunu ele alıyor mu? Devlet bütçesinin işsizlik üzerindeki etkileri neler olabilir ? Bütçe maceracı bir bütçe mi yoksa tutucu bir bütçe mi?
ETKİN SORU SORMA 1.Öğrencinin bilgi düzeyi hakkında bir fikir edinmeyi, 2.Öğrencilerin iletişim becerilerini ve kendilerine olan güvenlerini geliştirmelerini 3.Yaratıcı düşünmeyi 4.Öğrenme sürecine aktif katılımı 5.Öğrenciilerin bildiklerini veya düşündüklerini söyleme, savunma ve tartışmasını
ETKİN DEĞİL !! Zamanlarını boşa harcıyorlar, ben yanıtlamalıyım.. DOĞRU DEĞİL !! Yanlış düşünüyorlar, doğru yanıtı söylemeliyim.. EKSİK !! Eksikler var, ben tamamlamalıyım..
GRUBUN SİZE YÖNELTTİĞİ SORULARI HEMEN YANITLAMAYIN! Soruyu sorana yönlendirin Grup üyelerine yönlendirin Öğrenim hedefi olarak algılanmasını teşvik edin Yanıtlayın
KAYNAK KİŞİ ROLÜNÜ SADECE SİZCE ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞU ZAMAN ÜSTLENİN ! Öğrencilerin beden dili sizin ne kadar aktif olmanızı istediklerinin en önemli belirleyicisidir.
Öğrencilerin, neyi bilip bilmediklerini değerlendirebilmeleri için soru sormaları gerektiğini çok çabuk fark etmeleri çok önemlidir.
OLUMLUVETANIMLAYICI GERİBİLDİRİM VERİN
TARTIŞMANIN DOĞRU YÖNLENMESİNE YARDIMCI OLUN ! Tartışma boyunca ara özetler yapmaya yönlendirin Ayrıntıları, olgunun bütünü ile ilişkilendirmeye teşvik edin. Bilme ve anlamayı kontrol edebilmek için, uygulama yapmalarını isteyin: şekil, akış şeması çizdirin Bilmedikleri terminolojiyi kullanmalarına izin vermeyin Zamanı etkin kullanmalarını sağlayın. Tartışma gündemi oluşturmalarını isteyin. Açık uçlu sorular ile konuya odaklanmalarını sağlayın.
BİLGİNİN NİTELİKSEL VE NİCELİKSEL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ OLANAĞINI SAĞLAYIN! Tanımlayıcı ayrıntıları tartıştırın. Temel bilimsel mekanizmaların tam olarak açıklanmasını isteyin. Verilerin eleştirel olarak değerlendirilmesini sağlayın. Öğrenim hedeflerini, problemle ilişkilendirmeye teşvik edin.
DEĞERLENDİRME Her oturumun sonunda dakika oturumun değerlendirilmesi için zaman ayırın. Her oturumda önce kendinizi değerlendirerek örnek olun. Her oturumun sonunda tek tek öğrencilere ve gruba dürüst, yapıcı ve olumlu geri bildirim vererek örnek olun. Öğrencilerin kendi değer yargılarının farkında olmalarına yardımcı olun.
DAVRANIŞ İSTEKLİ OLAN, ARKADAŞ CANLISI, ÇEKİNGEN OLMAYAN, GÜLÜMSEMEYİ BİLEN, ÖĞRENCİLERE KARŞI SAYGILI, ELEŞTİRİYE AÇIK, MİZAH ANLAYIŞI OLAN YETENEKLER UYGUN YERDE KARIŞAN, GEREKLİ OLDUĞUNDA TARTIŞMAYI BAŞLATAN, HAZIR CEVAPTAN KAÇINAN, GERİ BİLDİRİM VEREN VE ALMAYA İSTEKLİ OLAN, ÇOK KONUŞMAYAN, ÖĞRENCİLERDEN DÜZENLİ OLARAK ÖZET İSTEYEN, GRUP DİNAMİKLERİNİ GRUPLA TARTIŞAN, GRUBUN GİDİŞİNE YÖN VEREN