DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Oyun Oyunlaştırma Yöntemi
MAİ VE SİYAH.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Çocuğunun Koçu olarak Aile
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ROL OYNAMA.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !

GRUP ÜYELERİNİN HERHANGİ BİRİNİN YALNIZ KALMASI, HAYAL KIRIKLIĞI, BİRŞEY SÖYLEMEK İSTEMESİNİ BELİRLEYEBİLECEK BEDEN DİLİNİ GÖZLEYİN !

ETKİLEŞİM VE TARTIŞMA YARATACAK AÇIK UÇLU SORULARA ÖNEM VERİN !

AÇIK UÇLU KAPALI UÇLU ZORLANMIŞ YANIT SORULARI  Devlet bütçesi işsizlik konusunu ele alıyor mu?  Devlet bütçesinin işsizlik üzerindeki etkileri neler olabilir ?  Bütçe maceracı bir bütçe mi yoksa tutucu bir bütçe mi?

ETKİN SORU SORMA 1.Öğrencinin bilgi düzeyi hakkında bir fikir edinmeyi, 2.Öğrencilerin iletişim becerilerini ve kendilerine olan güvenlerini geliştirmelerini 3.Yaratıcı düşünmeyi 4.Öğrenme sürecine aktif katılımı 5.Öğrenciilerin bildiklerini veya düşündüklerini söyleme, savunma ve tartışmasını

ETKİN DEĞİL !! Zamanlarını boşa harcıyorlar, ben yanıtlamalıyım.. DOĞRU DEĞİL !! Yanlış düşünüyorlar, doğru yanıtı söylemeliyim.. EKSİK !! Eksikler var, ben tamamlamalıyım..

GRUBUN SİZE YÖNELTTİĞİ SORULARI HEMEN YANITLAMAYIN!  Soruyu sorana yönlendirin  Grup üyelerine yönlendirin  Öğrenim hedefi olarak algılanmasını teşvik edin  Yanıtlayın

KAYNAK KİŞİ ROLÜNÜ SADECE SİZCE ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞU ZAMAN ÜSTLENİN ! Öğrencilerin beden dili sizin ne kadar aktif olmanızı istediklerinin en önemli belirleyicisidir.

Öğrencilerin, neyi bilip bilmediklerini değerlendirebilmeleri için soru sormaları gerektiğini çok çabuk fark etmeleri çok önemlidir.

OLUMLUVETANIMLAYICI GERİBİLDİRİM VERİN

TARTIŞMANIN DOĞRU YÖNLENMESİNE YARDIMCI OLUN !  Tartışma boyunca ara özetler yapmaya yönlendirin  Ayrıntıları, olgunun bütünü ile ilişkilendirmeye teşvik edin.  Bilme ve anlamayı kontrol edebilmek için, uygulama yapmalarını isteyin: şekil, akış şeması çizdirin  Bilmedikleri terminolojiyi kullanmalarına izin vermeyin  Zamanı etkin kullanmalarını sağlayın. Tartışma gündemi oluşturmalarını isteyin.  Açık uçlu sorular ile konuya odaklanmalarını sağlayın.

BİLGİNİN NİTELİKSEL VE NİCELİKSEL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ OLANAĞINI SAĞLAYIN!  Tanımlayıcı ayrıntıları tartıştırın.  Temel bilimsel mekanizmaların tam olarak açıklanmasını isteyin.  Verilerin eleştirel olarak değerlendirilmesini sağlayın.  Öğrenim hedeflerini, problemle ilişkilendirmeye teşvik edin.

DEĞERLENDİRME  Her oturumun sonunda dakika oturumun değerlendirilmesi için zaman ayırın.  Her oturumda önce kendinizi değerlendirerek örnek olun.  Her oturumun sonunda tek tek öğrencilere ve gruba dürüst, yapıcı ve olumlu geri bildirim vererek örnek olun.  Öğrencilerin kendi değer yargılarının farkında olmalarına yardımcı olun.

DAVRANIŞ İSTEKLİ OLAN, ARKADAŞ CANLISI, ÇEKİNGEN OLMAYAN, GÜLÜMSEMEYİ BİLEN, ÖĞRENCİLERE KARŞI SAYGILI, ELEŞTİRİYE AÇIK, MİZAH ANLAYIŞI OLAN YETENEKLER UYGUN YERDE KARIŞAN, GEREKLİ OLDUĞUNDA TARTIŞMAYI BAŞLATAN, HAZIR CEVAPTAN KAÇINAN, GERİ BİLDİRİM VEREN VE ALMAYA İSTEKLİ OLAN, ÇOK KONUŞMAYAN, ÖĞRENCİLERDEN DÜZENLİ OLARAK ÖZET İSTEYEN, GRUP DİNAMİKLERİNİ GRUPLA TARTIŞAN, GRUBUN GİDİŞİNE YÖN VEREN