FUTBOL SAHASINDA DENKLEM ÇÖZÜMÜNÜN ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Fiilde Kip Konusunda En iyi 3 Siteye İlişkin Sunum
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Birinci Dereceden Denklemler
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
EŞİTLİK VE DENKLEM KURMA PROBLEMLERİ
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Matematiğe merakı olan arkadaşlar, lütfen aşağıdaki soruyu çok dikkatle inceleyiniz ve hemen cevaba bakmayınız !!! Aşağıdaki soru Barcelona Üniversitesi.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Eşitlik ve denklem.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 6.SINIF
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
Mentör Öğretmenlik.
SANAT EĞİTİMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
7th International Congress of Research in Education
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
M A T E M A T İ K.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
21. YY BECERİLERİ.
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
Sunum transkripti:

FUTBOL SAHASINDA DENKLEM ÇÖZÜMÜNÜN ÖĞRETİMİ ln Grubu TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2 TUBİTAK-BİDEB

PROJE EKİBİ Cevat Aslan ÖZKAN (MERKEZ YİBO- ARDAHAN) Ahmet Onur YARDIM ( Merkez İMKB YİBO- SİİRT) Nihat DİKBIYIK ( Güzelsu YİBO- GÜRPINAR/VAN) TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

AMAÇ Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemlerin çözümünün oyun etkinliği ve materyal kullanımıyla kalıcı bir şekilde öğretilmesi TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Öğrencilerin Matematiğe Bakışı GİRİŞ Öğrencilerin Matematiğe Bakışı TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

GİRİŞ “Öğrenenler bir şeyler öğrenmek için motive oldukları zaman öğrenme için zaman ve çaba sarf etmeye, öğrenmeye ve gelecekte bu öğrendiklerini kullanmaya istek duyarlar” Malone, 1980 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

GİRİŞ “Matematikte amaç sadece öğrenilen konulardan hareketle birtakım problemlerin çözümünü bulmak değil, verilen problemlerin çözümünü ararken matematiksel kavram ve genellemelere ulaşmak olmalıdır. Öğrencilerin, matematik dersinin bir parçası olmalarını sağlamadan onları matematiğin ne kadar keyifli olduğuna ikna etmek mümkün değildir.” Köroğlu H., Yeşildere S. 2004 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

GİRİŞ Bu araştırmalar sonucunda matematik anlatımında öğrencileri motive etmek, merak ve istek uyandırmak, öğrencilerin katılımını sağlamak başarıyı arttırmada önemli rol oynamaktadır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Başarının artması, öğrencilerin katılımının sağlanması için en etkili yöntem drama yöntemidir. Drama ; bir sözcüğü , kavrama , bir yaşantıyı , bir olayı oyun veya oyunlar geliştirerek canlandırmaktır. Bireyler arası doğrudan etkileşime dayanır. Oyun , gelişimin ve büyümenin temel bir aracıdır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Altun M. Bursa-1998 Drama yöntemi öğrencilerin, Kendini ifade edebilme yeteneğinin gelişmesini sağlar. Öğrenilenlerin kalıcılığının oluşmasını sağlar. Eğitim ve öğretim çalışmalarında aktif rol almasını sağlar. Altun M. Bursa-1998 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Matematik konuları arasında en temel konulardan biri denklemler konusudur. Konunun başlangıcı 6. sınıflarda başlamaktadır. Bu konunun anlaşılmaması daha ileriki konularda; denklem çözme problemleri, fen ve teknolojide bazı konularda zorluk oluşturmaktadır. Konunun daha zevkli ve akılda kalıcı olarak öğretilmesi için en etkili yöntem oyun ve drama yöntemidir. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Denklemler konusunun anlatımı 6 Denklemler konusunun anlatımı 6. sınıf MEB ders kitabında terazi sistemi üzerinde modelleme yoluyla anlatılmaktadır. Bu anlatım öğrenciler için yeterli motivasyonu sağlamamaktadır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

MATERYAL VE YÖNTEM Denklemler konusunun anlaşılabilmesi için bir oyun oluşturulmuştur. Oyun öğrencilerin genel bilgisi olan futbol üzerine tasarlanmıştır. Oyunda oyuncular yüzleri değişik renklerde olan iki farklı şekilden oluşmuştur. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Oyuncular farklı şekillerdedir. Şekillerin bir yüzü siyah, diğer yüzü beyaz renklerden oluşmaktadır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Oyunun Kuralları Aynı şekildeki oyuncular aynı tarafta olmalıdır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2 TUBİTAK-BİDEB

Oyunun Kuralları Şekiller rakip takımın sahasına geçtiğinde renk değiştirirler. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Oyunun Kuralları Bir yarı alanda farklı renkteki iki oyuncu olduğunda bu iki farklı rengi oluşturan kişi rakibe gol atmış sayılır. GOOOLLLL Karşıya atma işlemleri bittiğinde bir yarı alanda aynı şekilli zıt renkli iki şekil varsa bunu oluşturan kişi rakibe gol atmış sayılır. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Oyunun Kuralları Golü atan takım oynamaya devam eder. Oyunun sonunda her iki tarafta da hiçbir şey kalmamışsa takımlar denktir demektir. Tarafların her ikisinde de aynı şekil ve zıt renkli şekiller kalmayana dek oyuna devam edilir.

Oyunu Açıklayalım Verilen şekillerden daire şeklinde olanlar bilinmeyeni Kare şeklindekiler ise her biri 1 sayısını Siyah renk negatif (-), beyaz renk ise pozitif (+) sayıları Orta saha çizgisi denklemde eşittiri (=) temsil etmektedir. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Bir denklemin oyunla beraber çözümünü anlatalım: Denklem: 3x+5=2x-3 1 1 Bir denklemin oyunla beraber çözümünü anlatalım: Denklem: 3x+5=2x-3 İlk olarak oyunu başlatmadan önce denkleme göre modelleme yapılır. Sonra iki öğrenci seçilerek yazı-tura yöntemiyle oyuna ilk başlayacak kişi seçilir. X 1 1 1 X X -1 -1 X -1 X TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

1 1 Oyunun birinci ve ikinci kuralı gereği aynı şekiller aynı tarafta toplanmalı ve karşı tarafa geçen şekil renk değiştirir. Bu işlem iki tarafta da farklı şekil yapılmayana kadar devam edilir. Denklemde de yaptığımız gibi bilinenler bir tarafa bilinmeyenler bir tarafa toplanacaktır. -X X 1 1 1 -X X X -1 -1 -1 X -1 X -1 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

-1 X -X Şekillerin karşı taraflara atılması sonucunda oyun bu hale gelmektedir. Şimdi golleri atma zamanı… TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

-1 X -X Oyunun üçüncü kuralı gereği aynı alanda şekilleri aynı renkleri farklı olan iki şekil varsa bunu oluşturan kişi gol atmış demektir. Zıt işaretli terimler birbirini yok eder. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Artık oyun sonuçlandı… Denklemlere göre x = -8 olduğu bulunur. -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

SONUÇLAR Futbol sahasında denklem çözümü oyunuyla, konu öğrencilerin de aktif rol oynayacağı, yaşayarak öğrenebileceği ve öğrencilerin öğrenirken zevk alabileceği bir oyun oluşturulmuştur. Oyun sayesinde konu daha basit ve karmaşık yapısından kurtulmuştur. Öğrencinin kazanabilmesi için ilk başta hangi tarafı seçeceğine çok iyi karar vermelidir. Bu da bir durum karşısında öğrencide yorumlama ve pratik düşünme yeteneğini geliştirebilir. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

ÖNERİLER Oyun materyal yardımıyla oynanabileceği gibi sınıfta iki öğrenci grubu oluşturulmasıyla da oynanabilir. Öğrencilere iki yönü de farklı renkte olan iki farklı şekil takılır. Bundan sonra oyunun adımları takip edilerek iki öğrenci yerine daha fazla öğrenci aktif hale getirilebilir. İleriye dönük olarak rasyonel ifadeli denklemlerde de bu oyun geliştirilebilir. İkinci dereceden denklemler için de bir oyun geliştirilebilir. TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2

Değerli Yardımlarını Ve İlgilerini Eksik Etmeyen Prof. Dr. İrfan ŞİAP Doç. Dr. Ünal UFUKTEPE ve Tüm arkadaşlara TEŞEKKÜRLER… TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2 TUBİTAK-BİDEB

KAYNAKÇA Altun M., Matematik Öğretimi Bursa-1998 http://www.egitim.gov.tr Haziran-2009 http://www.math-videos-online.com/solving-equation-games.html Haziran-2009 http://www.projeokulu.net Haziran-2009 Köroğlu H., Yeşildere S., İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersi Tamsayılar Ünitesinde Çoklu Zeka Teorisi Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi 2004 Malone, T. W. What makes things lun to learn? A study of intrinsicaııy motivating computer games. California: PaloAlto Research Center 1980 MEB 6. sınıf ders kitabı 2009 TUBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİM ÇALIŞTAYI 2009-2