MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V
Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak tanımlanabilir. Marka imajı olarak açıklanan kavram, ürün kişili ğ i, duygular ve zihinde oluşan ça ğ rışımlar gibi tüm belirleyici unsurları içerecek şekilde ürünün algılanmasıdır. Tüketiciler, ürünleri ve markaları, oluşturdukları imajlara göre de ğ erlendirme e ğ ilimindedirler.
“Tüketiciler sigara de ğ il, sigaranın yarattı ğ ı imajı içerler”
Marka Kişili ğ i Marka kişili ğ i kavramı, temelde markaların da insanlar gibi kişilik özelliklerine, belli duygular ya da izlenimlere sahip oldu ğ u varsayımına dayanır. Böylece marka, yaş, toplumsal-ekonomik sınıf ve cinsiyet gibi açılardan de ğ erlendirildi ğ i gibi, tipik karakter özellikleri ile de ilişkilendirilir.