HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAKKARİ ÜNVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Advertisements

BİLİM LABORATUVARLARI’ndan Yeni bir hizmet ONLINE ÖDEME SİSTEMİ www
Ülke, Şehİr ve bÖlge tanimlamasi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları.
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
BORDRO MODÜLÜ.
BİLGİ İŞLEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU BELGELERİNİN HAZIRLANMASI Adet Aday Öğrenci Başvuru Formu (Duyurular Bölümündeki linkten indirebilirsiniz) 2- 2 Adet Transkript.
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kantin işleri ile ilgili öneriler
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
ARŞİV DAİRE BAŞKANLIĞI 2011
Halk Sağlığı Müdürlüğü
Yıl Sonu Taşınır Hesap Kapatma İşlemleri
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Kütahya Sağlık Müdürlüğü 2014 SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ.
KAMU HARCAMALARI VE MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMİ
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
TEFBİSTE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ Süleyman Demirel Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Isparta, 2012.
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
MELİKGAZİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
TAŞINIRLARIN GİRİŞ İŞLEMLERİ Akış Şeması
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Bütçe Daire Başkanlığı
TURGUTLU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE MODÜLÜNDEN İHALE ONAY BELGESİ ve İHALE YÖNETİMİ İBRAHİM ARAÇ DÖNER SERMAYE.
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖN ÖDEME (AVANS) İŞLEMLERİ
Tüm birimler DYS başlangıcı olan 2013 Mart’tan itibaren birer aylık tarih aralıklarıyla Birim Giden Evrak Sorgusu yaparak Cevaplanmamış gözüken yazıları.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Ödeme Planı.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
PERSONEL MAAŞ İŞLEMLERİ ve say2000i UYGULAMASI
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yıllı SODES Uygulama Süreci
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ ESRA ÖZÇELİK
DÖNER SERMAYE BÜTÇE, MUHASEBE İŞLEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI MEVZUAT BİRİMİ MUSTAFA KARAKAYA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA.
ÜCRETLİ ÖĞRETMEN İŞE GİRİŞ VE İŞTEN AYRILIŞ İŞLEMLERİ
TAPU KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ TAKBİS/ERP DE BANKA BİLGİSİ DEĞİŞTİRME DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ / PERSONEL SERVİSİ.
ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER İÇİN ÖDEME EMRİ YAPMA
Sunum Planı 1.1. Sayım Tutanağı Oluştur, 1.2. Sayım Tutanağı Listesi,
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
Ünite 5 UYAP Genel İşlemler.
Sadece ihale usulü ile yapılan alımlarda SGK borcu sorgulanır.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı KBS MAAŞ İŞLEMLERİ HAZIRLAYAN Ali KONÜR

A-Asgari Geçim İndirimi, Çocuk Yardımı, Aile Yardımı 2-BİRİM MUTEMETLERİNİN MAAŞ İŞLEMLERİN DE GERÇEKLEŞTİRECEKLERİ EYLEMLER: A-Asgari Geçim İndirimi, Çocuk Yardımı, Aile Yardımı Giriş işlemini gerçekleştirdikten sonra daha önceden Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının Say2000i Sisteminde bilgilerini girdiği biriminiz personelleri ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. Bilgileri girilmiş personellerin eksik bilgi girişi yapılıp yapılmadığını buradan takip edebilirsiniz. Biriminizde Asgari Geçim İndirimi, Çocuk Yardımı ve Aile Yardımından yararlandırılmamış bir personel varsa aşağıda ki yörüngeleri izleyerek durumu düzeltebilirsiniz.

“Personel Aile Durumu Bilgileri” bölümüne gelinir Personeli Listele butonuna tıkanır. Personel Listelendikten sonra ilgili personelin adının üstüne tıklanır. Alt kısımda personelin Sosyal haklarının bulunduğu bir bölüm açılır. Eğer bu bölümde herhangi bir bilgi girişi bulunmuyorsa, “Mernisten Getir” Butonuna tıklanır. Ve personel bilgileri gelir. Eğer bu durumu gerçekleştirdiğiniz halde bilgiler gelmiyorsa “Yeni Kayıt Ekle” Butonuna tıklanır ve ilgili personelin T.C. kimlik numarası girilerek kayıt oluşturulur. Kişi evli ve çocuklu ise yukarda ki işlemler kişinin aile bilgilerini de getirir.

Kişiyi asgari geçim indiriminden yararlandırmak için “Asgari Geçim İndirimi Bölümünün altında bulunan bölüme “Yararlanıyor” seçeneği getirilir. Not: Bütün kamu personelleri asgari geçim indiriminden faydalanır. Ancak kişi başkası üzerine kayıtlı ise sistem “yararlanıyor” butonuna tıklamanıza müsaade etmez. Bu durumda personeli bilgilendirip kimin üzerinden yararlanıyorsa o durumu düzeltmesini istemelisiniz. Kişi evli ise eş durumu bölümünden; 1- Eşi çalışıyorsa “Eşi Çocuk Yardımı almıyor” seçeneği 2- Eşi Hem çalışıyor hem çocuk yardımı alıyorsa “eşi çocuk yardımı alıyor” seçeneği (Çocuk yardımın genel olarak erkek alır) 3- Eşi Hem çalışıyor hem çocuk yardımı alıyorsa “eşi çocuk yardımı alıyor” seçeneği (Çocuk yardımın genel olarak erkek alır) 4- Eşi çalışmıyor ise “Eşi Çalışmıyor” Seçeneği Seçilir. (Aile Yardımı Bu seçenek Seçildiğinde verilir)

Çocuk sahibi ise; 1-Yeni Çocuk sahibi olmuş bir personelin çocuk bilgileri “Mernisten Getir” Butonuna tıklanarak getirilir. 2-Sistemde yakınlık derecesi bölümü bazen çocuğu “eşi-kendisi-annesi-babası” şekilden gösterebilir. Durumu düzeltmeniz aynı bölümde mümkündür. 3-Personel eğer kendisi çocuk yardımı alıyorsa Çocuğun olduğu bölümde çocuk yardımı seçeneği yararlanıyor olarak seçilir. Eğer eşi yararlanıyorsa yararlanmıyor seçilir. Yeni Evlenen bir personel için yukarıda yapılan işlemler yapıldıktan sonra “Maaş Bilgi Ekranı” Bölümüne gelinerek ilgili personelin 3. Örnekte görülen maaş bilgi ekranına gelinir. Burada Kişinin Durumu “Evli” yapılır. Eğer bu işlem gerçekleştirilmezse önceden yapılan işlemler geçerlilik kazanmaz. Ve personelin aile yardımı alması gerekiyorsa bile alamaz. Bu yüzden bu işleme dikkat edilmeli. İlgili İşlemler yapıldıktan sonra “Kaydet” Butonuna tıklanır. Aşağıda görsel örnekler verilmiştir.

B-Dil Tazminatı Girişi; “Maaş Bilgi Ekranı” Bölümünden ilgili personelin sayfası açıldıktan sonra “Dil Tazminatı Bilgi Girişi” Butonuna tıklanır. Açılan bölümde “Yeni Kayıt Ekle” Butonuna tıklanır. Sonra personelin dil tazminatı girişleri yapılır. Giriş sırasında; Önce hangi dil olduğu seçilir. Çalıştığı kurumda dil tazminatından yararlandırılıp yararlandırılmadığı seçilir.(Üniversitelerde yararlanırlar) Sonra Personelin getirdiği evrak doğrultusunda ilgili dil sınavından (KPDS, ÜDS vb.) aldığı puana göre seviyesi girilir. Sınav tarihi girişi yapılır. Ve personelin bu dil tazminatından ne kadar süre faydalanacağı tarih girilir. (Personelin sınava giriş tarihinden 5 yıla kadar faydalanırlar) İlgili girişler yapıldıktan sonra “Kaydet” Butonuna tıklanır. Aşağıda görsel örnekler verilmiştir.

3. BİRİM MUTEMETLERİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR KBS sistemi üzerinden Birim mutemetleri şuan yukarıda verilen işlemleri gerçekleştirebilmektedir. Personeller ile ilgili Diğer bilgiler ay içerisinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına getirilerek ya da telefon açılarak bilgi girişi yapılması sağlanacaktır. Sistem üzerinde gerçekleşen değişikliklerden dolayı ilgili maaş döneminden 7 gün önce Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında maaşlar hesaplanacak ve ilgili birimlerin mutemetleri KBS sistemi üzerinden hesaplanan maaşlarını takip edecektir. Personeller hakkında eksik ya da hatalı girişlerin olması halinde bu durum Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına bildirilecek. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ilgili hataları düzelterek maaş hesaplamasını tekrar gerçekleştirecektir. İlgili maaş dönemine 3 gün kala(ayın 12’si) bütün birimler maaş evraklarını KBS sistemi üzerinden alarak evraklar da gerekli imzaları gerçekleştirdikten sonra Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına aynı gün içerisinde teslim edeceklerdir. Banka Listeleri işlemlerinin merkezden yürütülmesinden dolayı bekleme yapılmayacaktır. Bekleme olması durumunda ilgili birimin maaşları ödenmesi gereken tarihte ödenmeyebilir. Bu sebepten konunun hassasiyetine dikkat edilmesi gerekmektedir.

Naklen Geçme, İstifa, İşe Başlama ve Naklen Gelme durumunda olan personellere dikkat edilmesi gerekmektir. Naklen geçme yapacak personellerin işlemlerini erken gerçekleştirmeleri istenmeli süre yetersizliği durumu varsa İşlemler maaş ödeme tarihinden sonrasına bırakılmalı ya da Personel Nakil Bildiriminde personelin maaş hakkı bir sonra ki ay için gideceği kuruma bırakılmalıdır. İstifa Durumunda olan personellerin işlemleri gecikmeye uğrayacaksa bu durum Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Bildirilmelidir. Öyle bir durum olması halinde personelin maaşı hesaplanacak fakat kendisine ödenmeyecektir. İstifasının kabul edilmemesi durumunda maaşı iade edilecek. İstifası kabul edilirse ilgili hesaplamalar iptal edilecektir. İşe Başlama ve Naklen Gelme durumunda olan personeller işe geç başlamış ya da evrakları gecikmeye uğramışsa; İlgili personel için maaş ödemesi maaş döneminden hemen sonra gerçekleştirilecektir. Personel bilgi girişleri ayın 11’i mesai bitimine kadar yapılacak, daha sonra gelen evraklar bekletilecektir.

Birim mutemetleri personelleri ile ilgili bilgileri Personel Daire Başkanlığından takip etmelidir. Evrak takibi birimler tarafından yapılacağı için Strateji Geliştirme Daire Başkanlığın da evraklar toplanmayacaktır. Konu hakkında yaşanabilecek aksaklıkların sorumluluğu birim mutemetlerine aittir. Maaş işlemleri sırasında bir personele sehven herhangi bir kalemde eksik ödeme yapılmış olması durumunda, ilgili hatanın düzeltilmesi bir sonra ki maaş dönemine bırakılmayacak konu hakkında Harcama Yetkilisinin Oluru alınarak İlgili bütçe kaleminden personele ödeme yapılacaktır. Aksaklık yaşanması durumunda Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Başvurulacaktır. Maaş işlemleri sırasında bir personele sehven herhangi bir kalemde fazla ödeme yapılması durumunda, ilgili hata için birimin harcama yetkilisinin oluru alınır, Kesinti bir sonra ki maaş döneminde gerçekleştirilir. Evrak gecikmelerinden kaynaklı olarak personelin verilmeyen Terfi, Kadro Değişikliği vb. konularda bir sonra ki maaş döneminde geriye dönük işlem yapılabildiğinden dolayı maaşların ilgili sebeplerden bekletilmemesi gerekmektedir. Akademik personellerden idari görevde bulunanların, kadrosu sizde bulunmasa dahi kadrosunun bulunduğu birime konu hakkında üst yazı yazılması gerekmektedir. Özellikle akademik birimlerde İdari Görev Ödeneği konusunda sıkıntılar yaşanmaktadır. Geriye dönük ödemelerde sıkıntı oluşmaması için konuya dikkat edilmesi gerekmektedir.

4-ÇIKTILARI ALINACAK EVRAKLAR VE İLGİLİLERİN İMZALARI Birim mutemetleri aşağıda belirtilen evrakları KBS sistemi üzerinden alarak belirtilen kişilere imzalatacaklardır. Ödeme Emri Belgesi -Gerçekleştirme Görevlisi -Harcama Yetkilisi -Muhasebe Yetkilisi Personel Bildirimi Dökümü -Personel Birim Yetkilisi (Harcama Yetkilisi)

Banka Listesi ya da Banka Kontrol Listesi -Gerçekleştirme Görevlisi -Harcama Yetkilisi -Muhasebe Yetkilisi Bordro İcmal -Birim Mutemedi Kesintiler(Sendika, İcra, Kişi Borcu, Kira vb.) (bulunmayabilir) Asgari Geçim İndirimi Dökümü Bordro Dökümü ( AŞAĞIDA GÖRSEL OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR.