İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON AD. HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 06.04.2017
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 06.04.2017
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis - 1(10 yatak) 6 aydır kapalı 1 (10 yatak) Yoğun Bakım 3 (25 yatak) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. ( Ağrı Polikl. Günübirlik Yatak) 1(4 yatak) 1 (4 yatak) Masa Sayısı Derlenme Ünitesi 4 (19) 4 (19) Birim Sayısı (Oda Sayısı) Anesteziyoloji Polikliniği 1 Ağrı Polikliniği Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 06.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 2 Yoğun Bakım 52 47 5 Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane (Derlenme) 12 10 Poliklinik (Ağrı) Tetkik Birimi TOPLAM 68 59 9 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 06.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 5 7,57 ÖNLİSANS 4 6,06 LİSANS 52 78,78 YÜKSEKLİSANS DOKTORA - TOPLAM 66 100,0 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 29 yoğun bakım hemşireliği sertifikası 06.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ %12,9 2013 ⇨ %10,2 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ %2,8 2013 ⇨ %3,5 Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 2012 : 47 kişi ortalama 16,7 gün rapor 2013 : 74 kişi ortalama 12,9 gün rapor 06.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 83,9 69,6 16,1 30,4 - Çalışma Ortamı 19,4 7,1 64,5 55,4 37,5 Yönetim 77,4 53,6 39,3 6,5 HHM Kurum Politikaları 58,1 32,1 35,5 35,7 İşin Kendisi 45,2 19,6 50,0 58,9 4,8 21,4 Başarı Duygusu 33,9 46,4 8,1 14,3 Saygı ve Kabul Görme 66,1 51,8 32,3 42,9 1,6 5,4 GENEL MEMNUNİYET 59,7 40,3 12,5 06.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 76,3 45,8 20,3 54,2 3,4 - İletişim 23,7 40,7 62,7 5,1 13,6 Profesyonel davranış 59,3 35,6 50,8 Kuruma/işe bağlılık 33,9 18,6 42,4 22,0 39,0 1,7 Uygulama 64,4 44,1 30,5 49,2 6,8 Ekip anlayışı 27,1 10,2 11,9 Hasta ve yakınını bilgilendirme 16,9 Enfeksiyon kontrolü 8,5 Kalite bilinci 37,3 55,9 Vizyonerlik 71,2 15,3 Koçluk yapma Problem çözme 47,5 GENEL 52,5 66,1 Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek. 06.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 97,8 99,4 2,2 0,5 - 0,1 İletişim ve İlişkiler 97,7 98,3 2,1 0,6 0,2 1,0 Bakım ve Tedavi 98,7 98,5 1,3 1,4 GENEL MEMNUNİYET 98,2 1,8 1,5 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 06.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 1630 1442 88,4 75 5,2 Oral Mukozit 1441 49 3,4 Düşme 1444 88,5 1 0,06 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 3809 3 0,079 Flebit 5 0,13 Giriş Yeri Enfeksiyonu - Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 06.04.2017
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri HHM’e Bağlı Katılan Hemşire sayısı Acil Bakım Koordinasyon Komisyonu 2 Araştırma Geliştirme Eğitim Komisyonu Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi 1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 3 Sosyal Komite Yoğun Bakım Yapılandırması Projesi Hemşirelik İşlevlerinin Yapılandırması Projesi Toplam 14 CTF’e Bağlı Katılan Hemşire sayısı Çevre Yönetim Birimi 1 Toplam 06.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨ 5 hemşire Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 62 (İç kat.) + 13 (Dış Kat.) CPR Eğitimleri ⇨ 6 Kongre ve Sempozyum ⇨ 37 katılımcı (7 konuşmacı – 1 poster bildiri – 29 dinleyici) Kurslar ⇨ YB Hemşireliği Sertifika Programı 1. Dönem; (23 kişi katılımcı – 6 kişi eğitimci) YB Hemşireliği Sertifika Programı 2. Dönem; (4 kişi katılımcı – 3 kişi eğitimci) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 2 (tıbbi beceri) + 6 (öğr staj) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 06.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI “Yoğun Bakım Hemşirelerin Sedo-Analjezi konusunda bilgi ve tutumlarını incelenmesi” (Kelez A., Yurdakul S., Aksoy F.) “Bir Üniversite Hastanesinin YBÜ'de yatan Hastalarda Deliryum ve Risk Faktörleri” (Balcı N.) TARK 2013 Poster Sunum Anket doldurularak destek olunan Araştırmalar; 12 06.04.2017
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Düğünler – Yılbaşı Partisi – Veda Partileri Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi Kapak – Artan yemeklerin köpeklere götürülmesi 06.04.2017
Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Sadi Sun Yoğun Bakım Ünitesi - 1 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 10-16 Mart 2014 Yatak Sayısı:13 Yatan Hasta Sayısı:20 Hemşire Sayısı: 37 (her vardiyada 5 hemşire) Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Sadi Sun Yoğun Bakım Ünitesi - 1 06.04.2017
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 76 (29 SUT) (47 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 20983 (4386 SUT) (16597 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min; 1 (Mes. Sond) max; 821 (IV Enjeksiyon) SUT DIŞI: min: 1 (İşlem Hak eğit) max: 2183 (Hayati bulgu takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 39.696 TL 27.007 TL (2695 işlem) 12.688 TL (1691 işlem) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 45.476 TL 85.173 TL 06.04.2017
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 20983 : 7 gün = 2997 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 2997 : 3 vardiya = 999 ( 8 saatlik işlem sayısı) 999 x 3 dk = 2997 dk 2997 / 60 = 49.9 saat (8 saatlik vardiyada işlemlere ayrılan süre) 06.04.2017
5. FİNANSAL PERFORMANS 1 Haftalık Gelir: 39.696 TL (SUT Toplam) Tahmini Yıllık Gelir=39.696 x 52 hafta = 2.064.192 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 45.476 TL Tahmini Yıllık Gelir =45.476 x 52 hafta = 2.364.752 TL 1 Haftalık Gelir(Fatura edilebilen SUT Toplam): 27.007 TL Tahmini Yıllık Gelir=27.007 x 52 hafta = 1.404.364 TL Tümü geçerli olsa Tahmini Yıllık Gelir: 2.064.192 + 2.364.752 = 4.428.944 TL FARK : 4.428.944 – 1.404.364 TL = 3.024.580 TL Artış Oranı: %315 / 3,15 KAT 06.04.2017
ANESTEZİYOLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS ANESTEZİYOLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 25 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 265066 FATURA EDİLEN TUTAR: 1.628.097 AD TOPLAM GELİR: 3.625.446,53 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %44,9 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 76 BİR SERVİSİN TAHMİNİ FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 27.007 x 52 hafta = 1.404.364 TL AD TAHMİNİ SUT YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 1.404.364 x 2 YBÜ = 2.808.728 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 4.428.944 x 2 YBÜ= 8.857.888 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: SUT %77 - TÜMÜ %244 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS 1. İnsan Kaynakları Yönetimi Hemşire sayısının yetersizliği Hasta Bakıcı personel sayısının yetersizliği Hemşire memnuniyetinin düşük olması Gebe, doğum izni ve doğum sonrası ücretsiz izinli hemşire sayısının fazla olması Rapor alma oranlarının yükselmesi İstifa ve yer değişikliği düşünen hemşire sayısın fazla olması Kuruma olan inancın, güvenin ve bağlılığın zayıflaması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Çözüm Önerileri; Hemşirelerle yapılan aylık toplantılarda memnuniyeti azaltan faktörler sorgulanmalı HHM ile işgücü planlaması konusunda sürekli işbirliği içinde olunmalı YB Ünitelerini diğer servislerden farklı kılacak maddi ve manevi özendirici motivasyon kaynaklarının olmalı ( Performans ücretleri ↑ - Çalıştıkları birimlerden memnun olmayan hemşirelerin yerleri değiştirilmeli 5 yıl ve üstünde YBÜ’de çalışanların yerleri değiştirilmeli Sağlanan maddi ve manevi motivasyon kaynakları ve sosyal olanaklarla kurumsal bağlılık güçlendirilmeli BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS 2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri YBÜ’lerinde hemşire başına düşen hasta sayısının fazla olması ve buna bağlı olarak bakım kalitesinin düşmesi (1 hemşireye 2 hasta oranının sağlanması) Hasta bakım kalitesini arttıracak araç,gereç ve malzeme yetersizliği (kinetik yataklar, kaldırma lifleri …vb) Bakıma yardım eden hasta bakıcı personel sayısının yetersizliği YB Ünitelerine özgü bakım indikatörlerinin olmaması (Self Ekstübe olan hasta izlemi gibi) Hemşirelik bakım protokolleri ve talimatlarının hızla revize edilerek standardizasyonun sağlanması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS 3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Komite ve komisyon faaliyetlerinde görev alınması konusunda özendirilmesi (Ek performans ücreti gibi) BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Eğitim ve araştırma faaliyetleri için finansal destek sağlanmalı Uygulamaya dönük, hasta bakım kalitesini artırmayı hedefleyen araştırmalar planlanmalı ve uygulanmalı Kongre ve sempozyumlara bilimsel destek vererek katılan çalışanlara finansal olanaklar sağlanmalı BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER FİNANSAL PERFORMANS Yoğun Bakım gibi özellikli birimlerde çalışanlar için performans ücreti yeniden düzenlenmeli Tüm hemşirelik işlevleri ücretlendirilmeli SUT’da ki sınırlılık ve filitrelendirmeler yeniden gözden geçirilmeli BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 06.04.2017
Teşekkürler… 06.04.2017