PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bil-Tek Bil-Tek Nur ERGÜL Nuray Doğan KARABAYIR KARACA Mahmut DALKIRAN
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Öfke Yönetimi.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
KURGU KUŞAĞI.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ETKİNLİK HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
KURGU KUŞAĞI Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
SANAT EĞİTİMİ.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
İnternet Okur Yazarlığı
NEDEN TEKNOLOJİ VE TASARIM PROGRAMI ?
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Teknoloji ve tasarım dersi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN

Paradigma Değişimi Bir an için ilkçağlarda yaşayan biri olduğunuzu düşününüz. Tarımla, madeni işlemekle uğraşılan dönemler. Kabilenin ya da toplumun başındaki kişi sizsiniz. Nasıl bir insan yetiştirilmesini isterdiniz?

Paradigma Değişimi Bir an için ortaçağda yaşayan biri olduğunuzu düşününüz. Varlığını korumaya çalışan, dini dogmaların baskın olduğu (skolastik düşünce tarzı), sürekli başka topluluklarla mücadele edilen dönemler. Toplumun başındaki kişi sizsiniz. Nasıl bir insan yetiştirilmesini isterdiniz?

Paradigma Değişimi Bir an için sanayi devriminin yaşandığı dönemde yaşayan biri olduğunuzu düşününüz. Fabrikalardaki üretimin sürekli ve artarak devam etmesi gereken, zenginleşmek istenilen, başkaları üzerinde hakimiyet kurmak istenilen dönemler. Toplumun başındaki kişi sizsiniz. Nasıl bir insan yetiştirilmesini isterdiniz?

Paradigma Değişimi Artık günümüzdeyiz! Bilginin artış hızına yetişemediğimiz, 4 yaşındaki bir çocuğun bir yetişkine “ama bu şekilde davranmamalısın!”diyebildiği, Kaynakların büyük bir hızla tüketildiği, Cep telefonu kullanan bir çocuğun 20 saniyede 160 karakterli bir kısa mesajı gönderdiği, Arkadaşının babasına “sizin facebook’unuz yok mu?” diyen çocukların olduğu

Paradigma Değişimi Artık dünyaya nasıl ve nereden geldiğini anne babasına sorma gereği duymayan (anne-babanın da leylek yalanına ihtiyacının kalmadığı) çocukların olduğu, Navigasyon cihazı kullanarak hiç tanımadığı bir ülkede, ilde gideceği her yeri bulan insanların olduğu, En gelişmiş bilgisayarların iki yılda çöpe atılacak duruma geldiği bir dönemde yaşıyoruz. Toplumun başındaki kişi sizsiniz. Nasıl bir insan yetiştirilmesini isterdiniz?

Teknoloji ve Tasarım Dersi Nasıl Bir Birey Yetiştirmek İster? Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’nı tamamlayan öğrencilerin; Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmaları, Çevresindeki olay ve mekânlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmeleri, Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri, Öz güvenini, hayal gücünü ve estetik duygularını geliştirmeleri,

Teknoloji ve Tasarım Dersi Nasıl Bir Birey Yetiştirmek İster? Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’nı tamamlayan öğrencilerin; Kendisi ve çevresi ile barışık, rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık olmaları, Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinmeleri, Özgün tasarımlar ortaya çıkarmaları, Aldığı kararları değerlendirmeleri ve sorumluluklarını taşımaları, Gelecek ile ilgili kurgular yapmaları, Teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenilemeleri, Duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmeleri

Teknoloji ve Tasarım Dersi Nasıl Bir Birey Yetiştirmek İster? Teknoloji ve Tasarım Dersinin Öğrencilere Kazandırmak İstediklerinden Örnekler: Meraklarının, hayallerinin ve düşüncelerinin çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. Farkına vardığı sorunlardan birini seçerek çözümüne yönelik öneriler getirir. Çözüm önerisine yönelik çizimlerin başkaları tarafından anlaşılması için taşıması gerekli nitelikleri sorgular. Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.

Teknoloji ve Tasarım Dersi Nasıl Bir Birey Yetiştirmek İster? Teknoloji ve Tasarım Dersinin Öğrencilere Kazandırmak İstediklerinden Örnekler: Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır. Tasarımın yapım aşamalarını planlar. Tasarımını yaptığı plana göre gerçekleştirir. Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. Ürünün üzerinde kullanabilmek için logolar tasarlar. Pazarlanabilirlik açısından uygun gördüğü fikirleri dikkate alarak ürününde değişiklik (inovasyon) yapar.