Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Lojistik Yönetimi Ders – V
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
BASİT MAKİNELER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yazılım Proje Yönetimi
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
Lojistik Yönetimi Ders – I
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ÜRETİM YÖNETİMİ PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR NORMAN GAITHER,GREG FRAZIER, OPERATIONS MANAGEMENT Slides prepared by John Loucks  2002.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
Stok Politikasına Göre Üretim Sistemleri
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 1: Operasyonun Stratejik Önemi

OPERASYON Ürün ve Hizmet Yaratma, Üretme ve Teslim Etme Aktiviteleri Zinciri Operasyonlar süreçlerden oluşur 3

POM Nedir? FİRMA Girdiler: Ham Maddeler İş Gücü Üretim Sermaye Süreçleri FİRMA Girdiler: Ham Maddeler İş Gücü Sermaye Teknoloji Enerji …… Çıktılar: Mallar Hizmetler POM = üretim süreçlerinin tasarım ve yönetimi

Yaptığımız her şeyin arkasında Bir “süreç” vardır İç Süreçler için Dış Müşteriler için Operasyonel Süreçler İdari Süreçler Bazen bu süreçlere biraz dikkat etmek büyük kazançlar ortaya çıkarır

? Süreç müsteri için deger artırmak üzerine mi tasarlanmıstır? Iyi bir baslangıç sorusu: Süreç müsteri için deger artırmak üzerine mi tasarlanmıstır? Müşteri için değer ? Süreç tasarlama ve yönetme Pek çok olay için cevap “Tam Olarak Degil!” 6

Daha fazla soru? … Maliyet Kalite Hizmet Esneklik Müşterilerinizi rakibiniz yerine sizden almaya iten nedir? Maliyet Kalite Hizmet Esneklik

Operasyon İçin Tipik Performans Ölçekleri Maliyet (Etkinlik) Birim başı maliyet, İş gücü üretkenliği, Kapasite kullanımı, … Kalite Spepisifikasyonlara uygumnluk, reddedilmeler, yeniden işlemeler, … Hizmet (Bağımlılık) Teslimatın Güvenilirliği, Erişilebilirlik, Öngörülebilirilik, …. Esneklik Teslim hızı, özelleştirme yetkinliği, Min. Sipariş miktarları, … Tabi ki Güvenliğin yanı sıra diğer çevresel ölçekler ve iyi bakım ölçümleri

Müşteri süreçten ne ister? Maliyet Kalite Hizmet Esneklik “kabul görebilecek olanlar” ile “sipariş kazananlar” arasındaki farklı tanımla

Basit görünür ama kolay değildir! Her zaman kontrol et, tekrar kontrol et ve “uydur” Müşteri için değer “siparis kazananlar” ve “kabul görecek olanlar” belirtilmis mi? (güncelleniyor mu? Maliyet Kalite Zaman Esneklik “siparis kazananlar” ı artırmaya mı yoksa kabul görecek olanlar için kabul edilebilirlik seviyelerini karsılamaya mı odaklanılmalıdır? Süreç Tasarım ve Yönetimi Basit görünür ama kolay değildir!

Operasyonel Süreçler Farklı Market Segmentlerine Göre Mi Ayarlanmıştır? İş Yapılan Market Segmentleri ? Operasyonel Süreçler

Yönetimsel Kararlar Bu süreçlerin ardındaki Operasyonel Süreçler Üretim kapasitelerinibulun Sistemi şekillendir ve geliştir Kaynakları planla ve yerleştir 12

Kapasiteleri Bulun Ne? Tesisler, ekipman, insanlar Mülkiyet? Dikey entegrasyon Ne kadar? En yoğun zaman için ve normal yükleme için?... Ne zaman? Öncü Talep? Sonraki talep?... Nerede? Merkezi ya da merkezi olmayan?...

Şekillendir ve Geliştir Oryantasyon? İş Atölyesi, küme, akış Atölyesi İş Organizasyonu? Fonksiyonel, hücresel,… Aşağı ve yukarı doğru bağlantılar? R&D ile uyum? Kilit Performans Göstergeleri?

Planla & Yerleştir Maliyet etkinliği, kalite, esneklik ve güvenilirlik için… Akışlar, Stoklar, ve sıralar? Siparişler ve Kapasite kullanımı? Sürekli Gelisim?

Arz ve talepte her zaman değişkenlik vardır Ve bu operasyon yönetimindeki önemli problemlerden biridir

Bir Sistem olarak İş OPERATIONS ACT FIN MKT OB Operasyon & Lojistik

BAĞLANTILAR Maliyetler Programlar Esneklik Yüksek Kalite Fiyat Rol: Mal ve Hizmet Üretimi Rol: Talebi araştırmak ve dağıtım zincirini kurmak Organizasyonun Üst Yönetimi Operasyon Pazarlama BAĞLANTILAR Maliyetler Programlar Esneklik Yüksek Kalite Fiyat Teslim Sözü Model Sayısı Tekrar Satışlar

Üreticinin Bakış Açısı Operasyon DÖNÜŞÜM SÜREÇLERİ GİRDİLER Mallar &Hzmt ÇIKTILAR Malze. İş gücü $$$

Müşterinin Bakış Açısı Sipariş Girişi TALEP Lojistik BAĞLANTI SÜREÇLERİ Teslim& Hizmet ARZ

Maliyet Hizmet Kalitesi Esnekliği Sipariş Girişi Malze İş Gücü $$$ ÜRETKENLİK Malze İş Gücü $$$ Operasyon & Lojistik Mallar & Hzmt Teslim& Hizmt Maliyet Kalitesi Hizmet Esnekliği HİZMET SEVİYESİ

Maliyet Yüksek kalitede ürün Maliyet Standart ürün Kalite /Performans Kalite

Wilson Spor Ürünleri Yılda 96 milyon golf topu!! * 2% den 18% e çıkan Pazar payı * Fabrika çapında % 21 oranında üretkenlik Maliyet: Toplam envanter % 67 oranında düşürüldü (6.5‘tan 85’e çıkan envanter geri dönüşleri) * Esneklik: 1 düzineden 85.000 düzineye çıkan siparişler * Hizmet: % 99.9 zamanında teslim, Normal teslim süresi = 10 gün * Kalite: % 67 oranında azaltılan hurda (kalite maliyetinde 9.5 milyon$) * Sürekli Gelişim, Kuruma bağlılık, TQM, JIT, “En Düşük Toplam Maliyet” ile üretim

İş Portföyü Muhtemel Kazanç ? Kazanç havuzu ? PAZAR ÇEKİCİLİĞİ DÜŞÜK YÜKSEK BAK / KORU YATIRIM YAP / BÜYÜT GÜÇLÜ ZAY I F Kazanç havuzu ? Muhtemel Kazanç ? REKABETÇİ POZİSYON HARVEST/ DIVEST GELİŞTİR YA DA GERİ ÇEK

Pazarlama / Finansal Çerçeve KAPASİTE YATIRIM PAZAR POTANSİYELİ PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ PAZAR SATIŞLAR R.O.I. PENETRASYONU PAZAR PAYI KAZANÇLAR iŞ/ ÜRETİM PORTFÖYÜ FİYAT KAR M/P I/G MARJI H/D D/W MALİYET

Büyüme Fırsat Matriksi ESKİ YENİ PAZARLAR Ü R N L E Y İ S K Çeşitlendirme Pazar Gelişimi Ürün Geliştirme Performans

Operasyon Stratejisinin Elemanları 1. İş Gücü 2. Süreç Teknolojisi 3. Kapasite 4. Üretim Planlama Ve Kontrol 5. Tedarik Zinciri 6. Yeni Ürün & Süreç Geliştirme 7. Tesisler 8. Organizasyon 9. Performans Ölçümleri

Ürün / Süreç Spektrumu

Amaç: İş Atölyesinden to Akış Atölyesine İş Atölyesi Küme akışı Şunlar arasındaki farklılıkları anlamak: İş Atölyesi Küme akışı Hat akışı Akış Atölyesi

Örnek: Araba Yıkama GİRİŞ ÇIKIŞ Otomatik Yıkama 2.5 dak / araba İç Temizlik 3 dak / araba Sıra 1 Sıra 2 Let us look at an example. You go to the car wash, what does the process look like? There are two stages in the process: automatic wash and interior cleaning. The first stage is capital intensive: it is performed by a relatively expensive machine. The second stage is labor intensive as it is performed by an employee. The cycle time for the automatic wash is the time spent to wash each car. It is 2.5 min for each car. Therefore it can wash 1 divided by 2.5 cars per minute, that is 0.4 cars per minute or 24 cars per hour. This is the capacity of this machine. Capacity provides a measure of the potential rate of production. The cycle time for the interior cleaning is 3 minutes, therefore the interior cleaning capacity is 20 cars per hour. Even though the automatic wash can clean 24 cars per hour, the capacity of the total process is 20 cars, due to the capacity at the interior cleaning section. In this process, interior cleaning is the limiting resource, or the bottleneck resource. WE have mentioned about variability in the last session. First of all the customers arrival time are random, that is, there is demand variability. Second, the processing times are variable, especially at the interior cleaning section. As a result, from time to time, we see a queue build –up in front of the processes. At other times, the washer and the cleaner may stay idle.

Süreç Spektrumu İş Karmaşık Benzer gruplar ekipmanlar birlikte Atö İşler farklı hatlarda akar Küme Akışı Bağlantısız Hat akışı Benzer gruplar ekipmanlar birlikte Kümeler belli bir standardizasyon sağlar. Hat Akışı Montaj Hattı akışı Ekipmanlar parçaların montaj sırasına göre yerleştirilir. İşçi ya da makine bazlı akış. Akış Atö Sürekli akış Ekipmanlar süreç sırasına göre yerleştirilir. Pahalı ekipmanlar kullanılır fakat kullanım Oranları yüksektir.

Süreç Tipleri Hacim İş Atö Küme Akışı Ürün Çeşitliliği Hat Akışı Akış Yüksek İş Atö Küme Akışı Ürün Çeşitliliği Hat Akışı Akış Atö Düşük Düşük Hacim Yüksek

Job Shop vs Flow Shop İş Atölyesi: Üretim sistemi özelleştirilmiş ürün ve hizmetlerin düşük hacimlerde üretilmesi üzerine tasarlanmıştır. Akış Atölyesi: Üretim sistemleri standartlaşmış ürünlerin yüksek hacimlerde üretilmesi yönünde tasarlanmıştır.

Job Shops Flow Shops Ürünler Çeşitli Standart Ekipman Genel kullanım Özel Materyal akışları Karışık Lineer Planlama & Programlama Karmaşık Basit Kapasite Kullanımı Dalgalı Yüksek Stoklar WIP Kayıtsız Hesaplama İş maliyeti Süreç maliyeti Bilgi akışı Yapılandırılmış Basit Direk iş gücü Vasıflı Az vasıflı Yönetimsel odak Denetim Planlama Rekabetçi Meydan Okuma Esneklik, cevap Fiyat, tedarik

Üretim Süreç Tipleri İş Atölyesi Akış Atölyesi Proje Kümeleme Süreci Montaj Hattı Sürekli Akış İş Atölyesi Akış Atölyesi Artan Hacim Artan Çeşit

Ürün Spektrumu Bir cins ürün çeşidi Uydular Çok farklı ürünler Yüksek Bir cins ürün çeşidi Uydular Çok farklı ürünler için kümeler Kıyafet Ürün Çeşitliliği Bir tema üzerine çeşitlilik Oto Hafif lambalar Standart ürün Düşük Düşük Yüksek Hacim

Ürün Yaşam Döngüsü Başlangıç Büyüme Olgunlaşma Düşüş talep zaman

Ürün X Süreç X X Ürün yaşam Döngüsü Yüksek Özelleştirilmiş Düşük Hacim Yüksek Standardizasyon Yüksek hacim İş Atölyesi X Süreç X Akış Atölyesi X Ürün yaşam Döngüsü Giriş Büyüme Olgunlaşma

Ürün Süreç Matriksi Rekabetçi Modlar Uydular Kıyafet Özel Tasarım marjı Kalite, Hizmet marjı Std, Tasarımlar erişilebilirlik Dikey, Ölçek ekonomileri maliyet Araştırma ve iş takibi, İş zemin kontrolü Uydular STD geliştirme, Süreç glştrm. Envanter Yntm. Kıyafet İdari Sorumluluklar Hat dengeleme, Süreç geliştirme Personel yntm. Oto Light bulbs Sermaye artırımı Etkin sürüş Materyal yntm.

Matriks içi gerilim İş Atölyesi Akış Atölyesi Ürün Çeşitlilği Hacim Yüksek İş Atölyesi Esneklik Ürün Çeşitlilği Maliyet yeterliliği Akış Atölyesi Düşük Düşük Yüksek Hacim

Notlar Her firma bir süreçler bütünüdür. Operasyonel Performans ölçekleri: Maliyet, esneklik, kalite ve hizmet Süreci tasarlarken , yeterlilik ve esneklik arasında bir değiş tokuşa maruz kalabilirsiniz. Süreçleri rekabet öncelikleriyle eşleştirmek gerekir