ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REHBERLİK.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÖRNEK OLAY.
REHBERLİK DERS II.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ

Çocukların eğitiminde aile ve yakın çevrenin önemli bir rolü olduğunu hepimiz biliyoruz. Türkiye’de okul-aile birliklerinin kuruluşu 1940’lı yıllara dayanmaktadır. Okul aile birliğinin temel amacı okulla aile arasında bütünleşmeyi gerçekleştirmek, veli ve okul arasında iletişimi ve işbirliğini sağlamak, eğitim-öğretimi geliştirici faaliyetleri desteklemek, maddi imkanlardan yoksun öğrencilerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak ve okula maddi katkı sağlamaktır.

Okul-Aile İşbirliği Çocuğun okuldaki başarısı ve gelişimi, okul idaresi, öğretmen, veli ve öğrenci iş birliği ile çevre koşullarının uyumlu olmasına bağlıdır. Okul-aile işbirliği yönetici, öğretmen, veli ve öğrencileri, okul kültürü çevresinde eğitimsel değerlere dayalı olarak bir araya getirip, ortak amaç ve hedefler etrafında birleşmelerini, bu konuda neler yapabileceklerini ve birbirlerine nasıl katkıda bulunabilecekleri konusunda ortak görüş ve eylem birliği sağlar. Etkili bir veli-öğretmen-okul işbirliği, bir çok olumsuzluğun ortaya çıkmasını önleyebilir.

Okul-Aile İşbirliğinde Uyulacak İlkeler Aileler okulun ayrılmaz bir parçasıdır. Ailelerin eğitim sürecine katılması aile çocuk okul arasındaki etkileşimi de başlatır. Okul-Aile işbirliği çocuğun gelişim ve başarısına yoğunlaşmalıdır. Okul-Aile işbirliği sorunları çözme ve önlemeye yönelik olmalıdır. Eğitim düzeyine bakmaksızın her ailenin okula katılımı sağlanmalıdır. Okul-Aile işbirliği bütün eğitim kademelerinde sağlanmalıdır. İşbirliği konusunda farklı model ve bakış açılarından yararlanılmalıdır.

Okul-Aile İşbirliğini Geliştirme Velilere, çocuklarına evde yardım konusunda bilgi verilmelidir. Okulda yapılacak toplantı ve etkinlikler önceden duyurulmalıdır. Ailelerin okulda düzenleyecekleri etkinliklere desteği sağlanmalıdır. Aileler, okula katkı ve destek sağlamaya özendirilmelidir. Ailelerin okul ve öğretmenleri ziyaret etmeleri teşvik edilmelidir. Aile ve öğretmen görüşmeleri için uygun ortam ve zaman belirlenmelidir. Ailelerin sınıfları ziyaret etmelerine izin verilmelidir.

Ailelerin Okul ve Eğitime Katılımını Sağlama Veliler, boş zamanlarında okul etkinliklerine katılmaya teşvik edilmelidir. Özel eğitime muhtaç çocuklar için özel çalışmalar yapabilirler. Okulun mekanlarının düzenlenmesine katkıda bulunabilirler. Özel beceri sahibi olan velilerden okul için yararlanılabilir. Okul etkinliklerinin hazırlanmasında ve uygulanmasında görev alabilirler. Okul yararına yardım toplama kampanyalarında görev alabilirler. Yardıma muhtaç çocuklara yardımda bulunabilirler.

Velilerle İletişim Kurma Yolları Ulusal ve bölgesel basın ( gazete, dergi, ilan vs.) Milli Bayramlar, törenler, toplantılar İnternet, radyo ve televizyon Görüşme, yazışma ve karşılıklı ziyaretler Velilere dönük toplantı, konferans ve anketler Dilek ve şikayet kutuları Kermesler, tanışma çayları ve mezuniyet yemekleri Geziler, gözlem ve incelemeler Sosyal kültürel etkinlikler Okul gazete ve dergileri vb.

Aile-okul işbirliğinin iki avantajı vardır: Birincisi, ailenin okula ve öğrenciye gösterdiği ilgi, motivasyonu sağlar. İkincisi ise, okulun yapısını, değerlerini ve standartlarını tanıyan aileler çocuklarını daha iyi yönlendirebilirler

Yapılan çalışmalara göre çocuğun okul başarısı üzerinde aile önemli bir rol almaktadır. Eğitim açısından destekleyici bir tutum içinde bulunan ailelerden gelen çocukların okul başarıları daha yüksektir. Aile bakım, şefkat ve korumasının okul başarısının yükselmesinde önemli bir faktör olduğu anlaşılmaktadır.

Okul ile ortak program üzerinde görüş birliği sağlayarak düzenli iletişim içinde bulunan, bu ortak anlayış içinde çocuğuna eğitim desteği sağlayan velilerin çocuklarının okul başarılarının daha da yüksek olduğu anlaşılmaktadır.

Portfolyo Öğrenci performanslarına dayanan değerlendirme araçlarından biri olan portfolyo ; “öğrencinin çabalarını, ilerleme ve başarılarını sergileyen çalışmalarının amaçlı bir koleksiyonudur”.

Okul öncesi eğitiminde portfolyoların amaçları Çocukların ilgi ve eğilimleri ve bu ilgileri hakkında tarih sunmak, Çocukların belli bir süreç içerisinde tüm gelişim alanlarındaki ve okuma yazma gibi bir alandaki büyüme-gelişmeleri hakkında doküman oluşturmak, Her çocuğun öğrenmesini değerlendirmek,

Çocukların öğrenirken kullandıkları yöntemleri belirlemek, Çocuklara öğrenme yöntemlerini yansıtma ve analiz etme olanağı vermek, Çocukların başarılarına dikkat çekmek, Öğrencinin değerlendirmeye katılımını sağlamak, Bir üst sınıfa geçerken çocuklarla ilgili bilgilerin taşınmasını sağlayan kayıtları sunmak.

Aileleri çocuklarının eğitim gördüğü sınıflara dahil etmek, aile katılım programının en önemli fakat aynı zamanda en zor aşamalarındandır. Öncelikle öğretmen ailelere, sınıfta çocuklarının neler yaptıklarını, çocuklarla nasıl iletişim kurduğunu, onlarla nasıl konuştuğunu, hangi durumlarda yardım ettiğini, nasıl rehberlik ettiğini gözleme fırsatı sunmalıdır. Bunun sonucunda anne babalar öğretmeni model alarak, çocuk eğitimi konusundaki bilgi ve tutumlarını geliştirir ve evde çocuğunun gelişimini nasıl destekleyebileceklerini öğrenirler.

Anne babalar, sınıf katılımı sırasında farklı özellikteki çocukların farklı yönlerini görerek insanlara nasıl bir tutum geliştirecekleri konusunda deneyim kazanırlar. Aile sınıfa katılımla kurumu, öğretmeni ve koşulları daha iyi görebileceği için beklentilerinde gerçekçi olmayı öğrenir ve okula, öğretmene güven duyar (Coleman ve Churchill, 1997, 145; Manning ve Schindler, 1997, 30; Gorham ve Nason, 1997, 24).

Aileler sınıf katılımına ilişkin olarak önceden; uygulanan eğitim programı, katılımın ne şekilde olacağı, çocuklarla nasıl iletişim kurulacağı, çocuklara hangi durumlarda nasıl rehberlik edileceği, çocukların özel durumları vb. konularda bilgilendirilmelidir. Öğretmen ve sınıfa katılacak olan aile bireyi önceden sınıfta yapacakları etkinlikler üzerine planlama yapmalıdır.

Anne babalar her zaman kişilikleri, maddî olanakları ve yaşam koşulları nedeniyle programa aktif olarak katılamayabilirler ya da katılmak istemezler. Anne babalar bu konuda zorlanmamalı, sınıf dışındaki etkinliklere katılmaları sağlanmalıdır. Öğretmen ve anne-babalar birlikte çalışarak kendi yetenekleri, ilgileri ve kariyerlerini kullanabilecekleri sınıf etkinlikleri geliştirmelidir (Coleman, 1997, 18).

Ailenin sınıfa katılımı; • Sınıfı ve uygulanan program etkinliklerini gözleyerek, • Şarkı, oyun, hikâye okuma gibi etkinliklerde öğretmen rolünü üstlenerek, • Evde veya okulda eğitim materyali hazırlayarak, • Kahvaltı, yemek ve oyunda rehberlik ederek,

• İnceleme gezileri veya kısa yürüyüşler gibi sınıf dışı etkinliklerde öğretmene yardımcı olarak, • Dosyalama, kayıt tutma, sınıftaki eşyaların korunması, tamiri, gezi ve diğer etkinliklerde vb. konularda öğretmene yardımcı olarak, • Meslekleriyle ya da özel yetenekleriyle ilgili konularda çocuklarla birlikte etkinliğe katılarak sağlanabilir (Bergman, 1990, 12-13; Coleman ve Churchill, 1997, 146; Hohmann ve Weikart, 2000).