YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ORYANTASYON RAQİF QASIMOV.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
ŞEKER PİLİÇ.
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
İŞLETME FONKSİYONLARI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İŞLETME YÖNETİMİ.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
VİZYONER LİDERLİK.
4. GELENEKSEL BAHAR TOPLANTIMIZA HOŞGELDİNİZ AKDENİZ SAĞLIK İDARECİLERİ DERNEĞİ.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kariyer Yönetimi Araçları
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
Bölüm 6 Örgütleme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
FABRİKA VE PROSES TASARIMI
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİM FONKSİYONLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI PLANLAMA KONTROL ETME AMAÇLAR ORGANİZE ETME İŞGÜCÜ SAĞLAMA HAREKETE GEÇİRME ( YÖNLENDİRME )

YÖNETİCİ, KURULUŞUN MEVCUT KAYNAKLARINI KULLANARAK ÇIKTILARI DAHA BÜYÜK GERÇEKLEŞTİRMEKLE SORUMLUDUR. GİRDİLER KAYNAKLAR ÇIKTILAR SONUÇLAR İŞ GÜCÜ ÜRÜNLER EKİPMAN HİZMETLER MALZEME KÂRLAR BİLGİ PARA  

PLANLAMA İŞLEMİNİN ÇEŞİTLİ SONUÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ AMAÇLAR VE HEDEFLER ÖZEL PLANLAR VE PROGRAMLAR BÜTÇELER VE STANDARTLAR GENEL PRENSİPLER İŞLETME YÖNTEMLERİ VE PROĞRAMLARI KONTROL YÖNTEMLERİ KALICI YÖNTEMLER KONTROL SONUCU EDİNİLEN BİLGİLER KALICI YÖNTEMLERİN VE İŞLETME YÖNTEMLERİNİN SONUÇLARINI DEĞİŞTİREBİLİR. İŞLETME KURALLARI VE YÖNETMELİKLERİ KALICI KURALLAR VE YÖNETMELİKLER

PLANLAMA İŞLEMİNE BAŞLAMAK İÇİN EN İYİ YOL NEDİR ?  EN İYİ YOL; NEREYE GİTMEK İSTEDİĞİNİZİ, NEYİ GERÇEKLEŞTİRMEK İSTEDİĞİNİZE BAĞLI OLARAK DEĞİŞİR. BU DÜŞÜNCE İLE YAPILACAK PLAN:  1 – SADECE KENDİ KISMINIZIN DEĞİL, TÜM KURULUŞUN AMAÇLARI İLE ÇELİŞMEMELİDİR.  2 – KISMINIZIN YAPABİLECEKLERİNİ İYİ DEĞERLENDİRMENİZ BU DEĞERLENDİRMENİN ŞİRKET AMAÇLARINA ULAŞMA ÇABANIZDA SİZE NE DENLİ YARDIMCI VEYA ENGEL OLACAĞINI KENDİNİZE SORUNUZ.  3 – ÇABUK KARAR VERMEYİNİZ, YENİ OLANAKLAR ARAŞTIRINIZ ( KALİTEYİ GELİŞTİRMEK, MALİYETİ DÜŞÜRMEK VS. GİBİ ). VE GEÇMİŞ DÖNEM RAKAMLAR! İLE KENDİNİZİ KISITLAMAYINIZ.

PLANLARINIZI GERÇEKLEŞTİRMEDE SİZE YARDIMCI OLACAK İNSANLARA AÇIK OLUNUZ, BİLGİ ALINIZ, DÜŞÜNCE ALINIZ.... VS. HEDEFLEDİĞİNİZ AMAÇLAR; - KURULUŞUN AMAÇLARINA KATKISI OLMALI, - KURULUŞ KAYNAKLARI İÇERİSİNDE ULAŞILABİLİR OLMALI. AMAÇLARINIZI ÖNCELİK SIRASINA GÖRE SIRALAYINIZ  DİĞER BÖLÜMLER İLE İŞ BİRLİĞİNE ÖNEM VERİNİZ

AMAÇLARI BELİRLEME AŞAMASINDAN SONRA PLANLAMA İŞLEMİ İLE NE YAPILMALIDIR ? 1 – ANA PLAN GELİŞTİRİNİZ, BU PLAN ANA HEDEF DOĞRULTUSUNDA OLMALIDIR. ÖRNEĞİN ŞİRKETİN HEDEFİ YÜKSEK KALİTELİ ÜRÜN VEYA HİZMET İSE, KISMINIZIN ANA PLANINDA YÜKSEK KALİTEYE ÖNCELİK VERMELİSİNİZ. 2 – ANA HEDEFE KATKIDA BULUNACAK DESTEKLEYİCİ PLANLAR YAPINIZ, YÜKSEK KALİTE İÇİN TEZGAH OPERATÖRLERİNİN DAHA AÇIK TEKNİK RESİMLERE İHTİYAÇLARI MI VAR? MONTAJCILARIN DAHA İYİ AYDINLATILMIŞ BİR ÇALIŞMA YERİNE Mİ İHTİYAÇLARI VAR? 3 – OLABİLECEK HER ŞEYE SAYI VE TARİH KOYUNUZ, ÇALIŞANLAR KENDİLERİNDEN NEYİN NE KADAR İSTENDİĞİNİ BİLİRLERSE PLAN O KADAR İYİ YÜRÜR.

AMAÇLARI BELİRLEME AŞAMASINDAN SONRA PLANLAMA İŞLEMİ İLE NE YAPILMALIDIR ? 4 – ÇALIŞANLARA PLANIN YÜRÜTÜMÜNÜ YÜKLENECEK SORUMLULUK DAĞILIMI YAPINIZ. 5 – PLANLARI ÇALIŞANLAR İLE PAYLAŞINIZ, PLANA AÇIKLIK GETİREREK, BİLGİ VEREREK, VS. 6 – PLANINIZI DEĞİŞİME AÇIK TUTUNUZ, PLANINIZI SÜREKLİ KONTROLDA TUTARAK DEĞİŞEN ŞARTLARA GÖRE YENİLEYİNİZ.

ÇALIŞMA PRENSİPLERİ DAİMA YAZILI MI OLMALIDIR ? HER ZAMAN DEĞİL. ŞİRKETLERDE ÖYLE KATI PRENSİPLER VARDIR Kİ HİÇBİR ZAMAN YAZIYA DÖKÜLMEMİŞTİR VE HERKES ONA UYAR. AÇIK OLMASI, ANLAŞILIR OLMASI, KALICI OLMASI YÖNÜNDEN YAZILI PRENSİPLERİN AVANTAJLARI OLMASINA RAĞMEN BAZI İŞLETMELERDE İŞLENMEZ. PRENSİPLER SADECE KURALLAR VE YÖNETMELİKLERLE Mİ İLGİLİDİR ?  HER ZAMAN DEĞİL. BAZEN PRENSİPLER ÇALIŞANLARI TEŞVİK EDEN İNSANİ DUYGULARI DA İÇERİR.  

YÖNETİCİ ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ DEĞİŞTİRMELİ MİDİR ? HAYIR. BU ÇOK YANLIŞ BİR DAVRANIŞ OLUR. PRENSİPLER ÇALIŞMA HAYATINA YÖN VEREN, ÖNCEDEN DÜŞÜNÜLMÜŞ, HESAPLANMIŞ HÜKÜMLERİ İÇERİR. BU PRENSİPLER İÇERİSİNDE HAREKET ETMEK YÖNETİCİNİN ÖNEMLİ SORUMLULUĞUDUR. BUNUNLA BERABER YÖNETİCİLER, DÜŞÜNCE VE GÖZLEMLERİNİ ÜST AMİRİNE BİLDİREREK PRENSİPLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA ETKİ EDEBİLİR.  

UYGULAMA SÜRELERİNE VE AMAÇLARINA GÖRE PLANLAR 1 – UZUN VADELİ PLANLAR : GENELLİKLE ÜST YÖNETİM TARAFINDAN ORTAYA KONULURLAR VE SÜRELERİ 2 İLA 5 YIL ARASINDA DEĞİŞİR. 2 – KISA VADELİ PLANLAR : İLK KADEME YÖNETİMİNİ EN ÇOK İLGİLENDİREN PLANLARDIR. GENELLİKLE 1 YIL VE DAHA KISA SÜRELİ OLURLAR. KISIM SEVİYESİNDE İSE 1 GÜN, 1 HAFTA VEYA 3 AY SÜRELİ OLURLAR. 3 – KALICI PLANLAR : SENDEN SENEYE FAZLA DEĞİŞMEDEN, DEVAM EDEN HERHANGİ BİR FAALİYET İÇEREN PLANDIR. İŞE ADAM ALMA İŞLEMLERİ, İŞÇİ SAĞLIĞI, İŞ GÜVENLİĞİ KURALLARI VS. GİBİ. 4 – BİR KEREYE MAHSUS PLANLAR : GÖZDEN GEÇİRİLMEDEN BİR DAHA KULLANILMAMALARI GEREKEN PLANLARDIR. 

BEŞ-NOKTA PLANLAMA KONTROL ŞEMASI NE? HEDEFLER TANIMLAR MALİYET/FİYAT SINIRLARI NEREDE? YER TESLİM YERİ NE ZAMAN? GEÇEN ZAMAN BAŞLAMA TARİHİ BİTİŞ TARİHİ NASIL? TAKTİKLER METODLAR YÖNTEMLER SIRALAMA   STRATEJİ KİM? SORUMLULUK YETKİ KONTROL GÖREVLENDİRME