Öğretim Planlaması
Düşünelim - Tartışalım Hayatınızda planlanarak ve planlanmayarak yaşadığınız olayları düşünün! Bu olayların ortak noktaları ve sonuçları nelerdir? Şimdi kendi planlama becerilerinizi düşünün. Liste yapan, önceden yapacağı işleri düşünüp planlayan bir kişi misiniz, yoksa herşeyi akışına bırakıp doğal süreci yaşamayı mı tercih edersiniz? Planlamaya yönelik kişilik özelliklerinizin öğretim ve planlama etkinliklerinizi nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlamaya Bir Bakış Finansal planlama Kariyer Planlama Çalışma Düzeni Planlaması ... vb. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlamaya Bir Bakış Öğretimde planlama vazgeçilmez bir olaydır. Bu işe harcanan zamana baktığımızda haftalık çalışma saatimizin %10-20 arasında planlama etkinliklerine gittiğini görürüz. Planlama, iyi bir ders planı hazırlamaktan öte bir olaydır. İyi planlama, zamanın iyi kullanımı, uygun öğretim yöntemlerinin seçimi, öğrencinin ilgisinin çekilmesi ve üretken bir öğretim ortamı yaratmayı kapsar. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Lineer Planlama Modeli ÇIKTILAR ETKİNLİKLER AMAÇLAR Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
NonLineer Planlama Modeli AMAÇLAR ÇIKTILAR ETKİNLİKLER Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Ne Kadar Anladık? Öğretmenler her iki modeli de öğretim etkinlikleri için kullanabilir mi? Planlama ve karar verme etkinlikleri öğretimin diğer yönlerini ne şekilde etkilemektedir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Teorik Destek Planlama ve hedeflerin kullanımı, öğrenciler ve öğrenme etkinlikleri için bir odaklanma etkisi yaratabilir. Diğer yandan planlama, beklenmedik bir şekilde öğretmenlerin, öğrencilerin gereksinim ve fikirlerine karşı kayıtsız kalmaları ile sonuçlanabilir. Dikkatli bir planlama derslerin akıcı bir şekilde işlenmesini sağlar. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Net Amaç ve Hedeflerin Sonuçları Öğretim Amaç ve Hedefleri Öğretim sürecine yön verir Öğrenci ve velilerin öğretim çıktılarına odaklanmalarını sağlar Öğrenci başarısının değerlendirilmesine katkı sağlar Derslerin akıcı işlenmesini sağlar Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlama ve Öğretim Döngüsü Değerlendirme Öğretim Öğretim öncesi planlama Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlama Alanları Ders Öncesi Ders Süresince Ders Sonrası Konu seçimi Yaklaşım seçimi Zamanı ayarlama Etkinliklere karar verme Motivasyona karar verme Sunma Sorgulama Destek olma Uygulama Bağlantıları kurma Yönetim ve Liderlik Anlama düzeyini kontrol etme Dönüt sağlama Kritik etme/Yargılama Test etme Not verme Raporlama Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlama Döngüleri Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Ne Kadar Anladık? Öğretim döngüsünün önemli adımları nelerdir? Her bir adımda öğretmenler ne tür planlar yapmakta ve kararlar almaktadır? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlamada Önemli Noktalar Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlamada Önemli Noktalar Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Planlama Araçlarının Kullanımı Ders planı yazılımları Çalışma yaprağı ve bulmaca araçları Kavram haritası oluşturma araçları Sertifika üretim yazılımları Poster ve ilan üretim yazılımları Zaman ve görüşme/randevu yönetim araçları Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Program İçeriğinin Seçimi Okulun Programa Yaklaşımı Toplum Standartları Okulların Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Devletin Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Toplumun Değerleri Okullardaki Ders Programlarını Etkileyen Faktörler Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
İçerik Seçimi için Araçlar Teknoloji ve bilime ilişkin kavramların ekonomik kullanımı Bilgi yapılarına katılım İçerik Matrisi Programı bütünleştirme Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Öğrenme Çıktıları Amaç yazımında kullanılabilecek taksonomiler: Bilişsel, Duyuşsal, Devinsel Ders ve Ünite Planlarından Örnekler Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Örnek Ders Planı Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Örnek Ünite Planı Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Düşünelim - Tartışalım Taksonomi nedir? Bloom tarafından önerilen yapı ne şekilde kategorize edilmiştir? Bu sınıflandırmalar konusundaki görüşleriniz nelerdir? Planlar derse ve öğretmene göre farklılık gösterebilir, sizce iyi planlarda bulunan ortak özellikler nelerdir? Zaman çizelgelerinin planlama aşamalarındaki rolü nedir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Zaman ve Mekan için Planlama Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Düşünelim - Tartışalım Öğretime ayrılan süreci etkileyen faktörler nelerdir? Bir öğretmen bu faktörleri nasıl kontrol altında tutabilir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
Öğretim Planlaması Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw-Hill Companies, Inc.