TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI Haziran 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

.com İletişimde Kökten Çözüm...
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
İstanbul /Tüyap Kongre Merkezi
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
“Perakendecilerin Veteriner Hekimlikten Beklentileri” Şeref SONGÖR Türkiye Perakendeciler Federasyonu Genel Başkanı.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Küresel Büyüme Oranları (%)
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Tanıtım Etkinlikleri. Promosyon malzemesi dağıtımı Yer: kayıt masası Kapasite: maks. 5 firma Ücret: 5,000 Euro* / adet Üretim maliyeti dahil değildir.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
 Proje ve Kümelenmeyi esas alan, İşbirliği Kuruluşlarını ön plana çıkararak bürokrasiyi azaltan Yeni Nesil Destek Modelimizin, kurulacak ticaret merkezleri.
DIŞ TİCARET’İN TANIMI DIŞ Ticaret Nedir ?
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
17 Şubat 2015 DENİZLİ SONUÇ RAPORU. TİMAKADEMİ 2023 Seminerleri dizisinin 2015 yılında başlayan Şehirler turu kapsamında altıncı seminer, 17 Şubat 2015.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
MONOGRAFİ 5:Getiri Ltd. Şir.’nin Haziran 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız
Lezzet, Sağlık ve Güven..
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BÖLÜM 3 TARIMIN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ ÖNEMİ
Faktoring : Gelişen Finans Sektörü
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
İSG, Yangın, Çevre ve Risk Yönetimi Periyodik Sektörel Dergi Ocak 2008 ilk sayısı çıktı.
TİCARETTE TEKNİK ENGELLER Şubat 2013 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ (ÜGD) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
KONYA 8 Eylül 2016 SONUÇ RAPORU. TİMAKADEMİ 2023 HEDEF PAZARLAR Seminer dizisinin üçüncüsü 8 Eylül 2016 tarihinde Konya’da gerçekleşmiştir. Seminerin.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Ekonomik Bir Değer Olarak “TEKİRDAĞ BAĞCILIĞI VE ÜZÜM”
Ocak-Mayıs Dönemi Verileri
FUAR TURİZMİ FUAR NEDİR?.
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI Haziran 2008

TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI TİM, yeni açık adı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi, ülkemizin en büyük meslek örgütlerinden birisidir. Dış Ticaret Müsteşarlığı kanalıyla Başbakanlık’a bağlıdır. TİM’in (1/10/2005 itibari ile) üyesi var. Bu üyelerin adedi düzenli bir biçimde ihracat yapmaktadır adedi ise büyük üye tabir edilen şirketlerdir. TİM, tüm Türkiye’ye yayılmış büyük bir ağa sahiptir. TİM’e bağlı 59 İhracatçı Birliği vardır ve bu birlikler 13 Genel Sekreterlikle yönetilmektedir. TİM’in ve İhracatçı Birlikleri’nin yönetimi seçimle iş başına gelen sivil yönetim kurulları tarafından yapılırken yürütme, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca atanan genel sekreterlere bağlı personel tarafından yapılmaktadır. Söz konusu nedenlerle TİM ve İhracatçı Birliklerimiz, sivil toplum-kamu işbirliğinin hibrit örneklerinden biridir. TİM yönetimi, 59 ihracatçı birliğinin seçimle iş başına gelen yönetim kurullarının, iki senede bir kendi aralarında yaptıkları seçimli bir genel kurul aracılığı ile belirlenir. TİM’in ve ihracatçı birliklerinin sanayi ve ticaret odaları, barolar gibi meslek örgütlerinden farklılaştırılmasına neden olan önemli ve dikkat çekici özellikleri vardır. Bunlar, üye sorumlulukları ve bağlanma biçimi ile data meselesinde ortaya çıkar. İhracatçı Birliklerine üye olan şirketler, yaptıkları her ihracatı, İhracatçı Birliklerine fatura ve yükleme bazında bildirmek ve onay almak zorundadırlar.

TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI Bu, iki sonuca yol açar: n Müthiş Bir Data n Organik Ve İnteraktif Bağlantı

MÜTHİŞ BİR DATA TİM ve İhracatçı Birliklerinin elinde Türkiye’nin en detaylı ve en düzenli güncellenen datası birikir. (Hangi ülkeye, hangi gün, kaç paralık ihracat yaptıkları, mallarını hangi bedelle sattıkları, üye şirketlerinin sahiplerinin kimler olduğu, çalışan miktarı, kapasite kullanımı vs) Bu data, henüz bilgi toplumu olmamış Türkiye için muazzam önemlidir. TİM’in ve İhracatçı Birlikleri’nin üyesi konumundaki şirketler ile ilişkiler, hiçbir meslek örgütünde bulunmayan seviyede organik ve günceldir. Bu durum Birliklerin ve TİM’in sektör üzerindeki çağrı gücünü yükseltir. TİM’i, Türkiye’nin en büyük ekonomik grubu ile interaktif bağlantıda olan büyük bir iletişim platformu haline getirir.

BÜYÜK NÜFUS TİM üyesi şirketlerin %98’i aile şirketleridir. Bu şirketlerin ’i aşkın patronu vardır. TİM üyesi şirketlerde yönetici konumunda ’e yakın beyaz yakalı çalışmaktadır TİM üyesi şirketlerin gerçekleştirdikleri istihdam 7.5 milyon kişi civarındadır. Bu rakam, Türkiye’nin çalışan işgücü nüfusunun %30’nu (Bağkur hariç) oluşturmaktadır. Yukarıdaki rakamlar, büyük bir üretim gücüne işaret ettiği kadar, büyük bir tüketim gücüne de işaret etmektedir.

TİMREPORT TİMREPORT, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin sadece ihracat dünyasına ve onun dinamiklerine hitap eden ihracat dünyası dergisidir. Toplamında adet basılmaktadır. 22 ihracatçı sektörde faaliyet gösteren ve ihracat sıralamasında başı çeken ilk ihracatçı firma yöneticisine elden imza karşılığı dağıtılmaktadır. Dış ticarete dair bütün bilgiler, haberler, veriler, sektörlerin avantajları ve dezavantajları bu dergide ele alınmaktadır. İhracatçı sektörlerin dinamikleri, Türkiye’nin dış pazarlardaki yeri, dış tanıtım stratejileri ve pazarlamaya dair tüm iletişim modelleri, fuarlar, yeni pazarlar, DTM’nin yönelimleri, İGEME’nin çalışmaları, KOSGEB’den haberler bu dergide ele alınmakta ve değerlendirilmektedir.

TİMREPORT TARIM VE GIDA SEKTÖRÜ ÖZEL ÇALIŞMASI Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, Tarım ve Gıda sektörünü konu alan kapsamlı çalışmasını, sektörün ihracatçı birliği olan İstanbul İhracatçıları Birlikleri,Akdeniz İhracatçı Birlikleri,Ege İhracatçı Birlikleri,Tarım Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu ile işbirliği içerisinde hazırlamak arzusundayız Sektörün önemli tüm detaylarını kapsayan çalışma, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin resmi mecrası olan TİMREPORT dergisinin Haziran’08 sayısı içinde ayrı bir dosya olarak yer alacaktır. Yapılan çalışmanın gönderimi adet isme postalama yoluyla yapılacaktır. Ayrıca sektörün önemli fuarlarında dağıtılacaktır. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, Tarım ve Gıda sektörünü anlatan bir çalışmayı bu sektörün en nitelikli dernekleri ve firmalarıyla birlikte yapma arzusu, aşağıda sunduğumuz teklifin temelidir. Meselenin değerlendirilmesi dileğiyle, sevgi ve saygılarımızı sunarız.

İÇERİK ÖZELLİKLERİ Türkiye Tarım-Gıda sektörü ile ilgili olarak aşağıdaki iştigal konuları içerecektir. Bakliyat ve Hububat Bitkisel Yağlar İşlenmiş Gıdalar ve Konserve Şeker ve Şeker Mamulleri Süt ve Süt Ürünleri Meyve Suları Et Ürünleri n Analizi-Gelişimi, sistemi, potansiyeli, kapasitesi, avantajları n Tarihçesi n Mevcut kapasitesi ve potansiyeli n Son durum fotoğrafı n İstatistiki veri analizleri n Hedef pazar ve alternatif pazar değerlendirmesi n Vizyonu n Ayrıca, sektörünün uluslararası alandaki yeri, gelişim stratejileri, vizyonu ve hedefleri, sektörün kanaat liderleriyle yapılacak röportajlarla anlatılacaktır.

Tarım ve Gıda Özel Çalışmasında Reklam Bedelleri: Arka Kapak: YTL+KDV Arka Kapak İçi: YTL+KDV Ters Kapak: YTL+KDV Ön Kapak İçi: YTL+KDV Sektör Ara Kapak İçi: YTL+KDV Tek Sayfa İnsert: 2.500YTL+KDV (cilde monte,kapak kalınlığında) Karşılıklı Çift Sayfa: YTL+KDV İçeride Sağ Sayfa: YTL+KDV

Türkiye İhracatçılar Meclisi adına yapmış olduğumuz davet ve teklifi olumlu karşılamanızı umuyor, iyi çalışmalar diliyoruz. Rezervasyon: