TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI Haziran 2008
TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI TİM, yeni açık adı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi, ülkemizin en büyük meslek örgütlerinden birisidir. Dış Ticaret Müsteşarlığı kanalıyla Başbakanlık’a bağlıdır. TİM’in (1/10/2005 itibari ile) üyesi var. Bu üyelerin adedi düzenli bir biçimde ihracat yapmaktadır adedi ise büyük üye tabir edilen şirketlerdir. TİM, tüm Türkiye’ye yayılmış büyük bir ağa sahiptir. TİM’e bağlı 59 İhracatçı Birliği vardır ve bu birlikler 13 Genel Sekreterlikle yönetilmektedir. TİM’in ve İhracatçı Birlikleri’nin yönetimi seçimle iş başına gelen sivil yönetim kurulları tarafından yapılırken yürütme, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca atanan genel sekreterlere bağlı personel tarafından yapılmaktadır. Söz konusu nedenlerle TİM ve İhracatçı Birliklerimiz, sivil toplum-kamu işbirliğinin hibrit örneklerinden biridir. TİM yönetimi, 59 ihracatçı birliğinin seçimle iş başına gelen yönetim kurullarının, iki senede bir kendi aralarında yaptıkları seçimli bir genel kurul aracılığı ile belirlenir. TİM’in ve ihracatçı birliklerinin sanayi ve ticaret odaları, barolar gibi meslek örgütlerinden farklılaştırılmasına neden olan önemli ve dikkat çekici özellikleri vardır. Bunlar, üye sorumlulukları ve bağlanma biçimi ile data meselesinde ortaya çıkar. İhracatçı Birliklerine üye olan şirketler, yaptıkları her ihracatı, İhracatçı Birliklerine fatura ve yükleme bazında bildirmek ve onay almak zorundadırlar.
TİM VE İHRACATÇI BİRLİKLERİNİN YAPISI Bu, iki sonuca yol açar: n Müthiş Bir Data n Organik Ve İnteraktif Bağlantı
MÜTHİŞ BİR DATA TİM ve İhracatçı Birliklerinin elinde Türkiye’nin en detaylı ve en düzenli güncellenen datası birikir. (Hangi ülkeye, hangi gün, kaç paralık ihracat yaptıkları, mallarını hangi bedelle sattıkları, üye şirketlerinin sahiplerinin kimler olduğu, çalışan miktarı, kapasite kullanımı vs) Bu data, henüz bilgi toplumu olmamış Türkiye için muazzam önemlidir. TİM’in ve İhracatçı Birlikleri’nin üyesi konumundaki şirketler ile ilişkiler, hiçbir meslek örgütünde bulunmayan seviyede organik ve günceldir. Bu durum Birliklerin ve TİM’in sektör üzerindeki çağrı gücünü yükseltir. TİM’i, Türkiye’nin en büyük ekonomik grubu ile interaktif bağlantıda olan büyük bir iletişim platformu haline getirir.
BÜYÜK NÜFUS TİM üyesi şirketlerin %98’i aile şirketleridir. Bu şirketlerin ’i aşkın patronu vardır. TİM üyesi şirketlerde yönetici konumunda ’e yakın beyaz yakalı çalışmaktadır TİM üyesi şirketlerin gerçekleştirdikleri istihdam 7.5 milyon kişi civarındadır. Bu rakam, Türkiye’nin çalışan işgücü nüfusunun %30’nu (Bağkur hariç) oluşturmaktadır. Yukarıdaki rakamlar, büyük bir üretim gücüne işaret ettiği kadar, büyük bir tüketim gücüne de işaret etmektedir.
TİMREPORT TİMREPORT, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin sadece ihracat dünyasına ve onun dinamiklerine hitap eden ihracat dünyası dergisidir. Toplamında adet basılmaktadır. 22 ihracatçı sektörde faaliyet gösteren ve ihracat sıralamasında başı çeken ilk ihracatçı firma yöneticisine elden imza karşılığı dağıtılmaktadır. Dış ticarete dair bütün bilgiler, haberler, veriler, sektörlerin avantajları ve dezavantajları bu dergide ele alınmaktadır. İhracatçı sektörlerin dinamikleri, Türkiye’nin dış pazarlardaki yeri, dış tanıtım stratejileri ve pazarlamaya dair tüm iletişim modelleri, fuarlar, yeni pazarlar, DTM’nin yönelimleri, İGEME’nin çalışmaları, KOSGEB’den haberler bu dergide ele alınmakta ve değerlendirilmektedir.
TİMREPORT TARIM VE GIDA SEKTÖRÜ ÖZEL ÇALIŞMASI Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, Tarım ve Gıda sektörünü konu alan kapsamlı çalışmasını, sektörün ihracatçı birliği olan İstanbul İhracatçıları Birlikleri,Akdeniz İhracatçı Birlikleri,Ege İhracatçı Birlikleri,Tarım Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu ile işbirliği içerisinde hazırlamak arzusundayız Sektörün önemli tüm detaylarını kapsayan çalışma, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin resmi mecrası olan TİMREPORT dergisinin Haziran’08 sayısı içinde ayrı bir dosya olarak yer alacaktır. Yapılan çalışmanın gönderimi adet isme postalama yoluyla yapılacaktır. Ayrıca sektörün önemli fuarlarında dağıtılacaktır. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, Tarım ve Gıda sektörünü anlatan bir çalışmayı bu sektörün en nitelikli dernekleri ve firmalarıyla birlikte yapma arzusu, aşağıda sunduğumuz teklifin temelidir. Meselenin değerlendirilmesi dileğiyle, sevgi ve saygılarımızı sunarız.
İÇERİK ÖZELLİKLERİ Türkiye Tarım-Gıda sektörü ile ilgili olarak aşağıdaki iştigal konuları içerecektir. Bakliyat ve Hububat Bitkisel Yağlar İşlenmiş Gıdalar ve Konserve Şeker ve Şeker Mamulleri Süt ve Süt Ürünleri Meyve Suları Et Ürünleri n Analizi-Gelişimi, sistemi, potansiyeli, kapasitesi, avantajları n Tarihçesi n Mevcut kapasitesi ve potansiyeli n Son durum fotoğrafı n İstatistiki veri analizleri n Hedef pazar ve alternatif pazar değerlendirmesi n Vizyonu n Ayrıca, sektörünün uluslararası alandaki yeri, gelişim stratejileri, vizyonu ve hedefleri, sektörün kanaat liderleriyle yapılacak röportajlarla anlatılacaktır.
Tarım ve Gıda Özel Çalışmasında Reklam Bedelleri: Arka Kapak: YTL+KDV Arka Kapak İçi: YTL+KDV Ters Kapak: YTL+KDV Ön Kapak İçi: YTL+KDV Sektör Ara Kapak İçi: YTL+KDV Tek Sayfa İnsert: 2.500YTL+KDV (cilde monte,kapak kalınlığında) Karşılıklı Çift Sayfa: YTL+KDV İçeride Sağ Sayfa: YTL+KDV
Türkiye İhracatçılar Meclisi adına yapmış olduğumuz davet ve teklifi olumlu karşılamanızı umuyor, iyi çalışmalar diliyoruz. Rezervasyon: