Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTOR DERSİNE HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!!! 
Advertisements

TCS:Sistem Eğitimi Servis.
FİZİK PERFORMANS ÖDEVİ
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ 2 “GELECEĞİN FREN SİSTEMLERİ”
RENAULT TRAFIC MULTIX GRAND CONFORT 6M3 2
SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni
Ders 5 AKTUATÖRLER.
ABS’nin “Teknik Onaylı” ve “Arızasız” olduğu nasıl anlaşılır?
RETARDER NEDİR?.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
Yeni Nesil Asansörler: GeN2
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
Sensörler Öğr. Gör. Erol KINA.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
MOTOR DERS NOTLARI.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
PARÇACIĞIN KİNEMATİĞİ
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
Otomatik Şanzıman.
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ-II ÖDEVİ
GSM & ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM)
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Kavrama ve Transmisyon
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
DSG.
Multitronik Şanzıman.
TEMEL TAŞLAMA İŞLEMLERİ
Elektrik Enerjisi Üretimi
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
ARDUINO İLE SERVO MOTOR KONTROLÜ
ROBOT KONTROLÜ HAZIRLAYANLAR Kenan ÖZTEKTEN Sıla KARASU Arif ADALAR
TRANSPORT KÜVÖZ.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Test Sistemleri.
BÖLÜM 14 DA Sürücüler. BÖLÜM 14 DA Sürücüler.
CCS C İLE PIC PROGRAMLAMA DERS-4-
Sensörler - Algılayıcılar
ALGILAYICILAR-IV MANYETİK SENSÖRLER
TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli,
FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERİN ÖLÇÜLMESİ
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
EtherCAT(Ethernet for Control Automation Technology) Ethernet Tabanlı Otomasyon Kontrol Teknolojisi: Açık, yüksek performanslı.
GÜVENLİ AMBULANS SÜRÜŞLERİ AMBULANSIN TEKNİK EKİPMANLARINI,FONKSİYONU,ARIZASINDA OLACAKLAR,BUNLARIN KONTROLÜ VE BAKIMI.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
PRES MAKİNESİ Bir pres makinesi operatör tarafından çalıştırılmaktadır. Operatör kontrol panosu üzerindeki anahtarlı butona anahtarı takıp butonu 1 konumuna.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
VK-35 Page 1 Status 04/01 TI Contents X Servis Eğitimi EX 303 Dış lambalar.
GÖKHÖYÜK TARIM MESLEK LİSESİ
Hasan Esen ZKÜ FEN BİL. ENST. MAKİNE EĞT.BL. ÖĞRENCİSİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
GENEL BİLGİLER Demir gözden funda edildiğinde kuvvetli akacağından zincirden neta durulmalı, can emniyeti gözetilmelidir. Operasyon süresince mutlaka koruma.
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
ARAÇ TEKNİĞİ BİLgİSİ.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
DİFERANSİYEL.
0.7 SANİYE.
Sunum transkripti:

Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz. 03.2005 Hoş geldiniz.

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Elektro Mekanik Park Freni Train the Trainer 2005 / 01, Volkswagen'de Güncel Teknolojiler Park frenine müşteri hizmetlerinde elektro mekanik park freni denir. Zaman zaman EPB ifadesi de (elektro mekanik park freni) kullanılır.

Genel bakış J104 J540 Fren aktörleri Debriyaj konum sensörü Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Genel bakış J104 J540 Fren aktörleri Yeni Passat'ın tüm donanım tiplerine bir elektro mekanik park freni takılır. Sıradan el freninin yerine elektro mekanik bir el freni kullanılması çok sayıda avantaj sağlar, örneğin iç mekan tasarımında daha fazla özgürlük (el freni kolu iptal), müşteriler için genişletilmiş fonksiyonlar, aracın üretim prosesinde avantajlar. Ayrıca, saf mekanik sistemlerin elektronik ve mekanik sistemi yönünden kendi kendine teşhis özellikleri, sistemin mevcutluğu sürcüye şeffaf olarak gösterildiği şekilde düşünülmüştür. Tasarıları ve hedefleri gerçekleştirmek için, TRW otomotivle birlikte bir elektro mekanik park freni geliştirilmiştir. Debriyaj konum sensörü Auto Hold tuşu

Arka tekerlek fren aktörleri Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Arka tekerlek fren aktörleri Elektro motor Triger kayışı dişlisi 1:3 Çalpara dişlisi 1:50 EPB'nin merkezi ana parçaları, elektro motor parçaların, çok kademeli dişlinin ve de pinyon grubunun (dönüş hareketinin düz bir harekete dönüşü) yardımıyla elektro mekanik tahriki gerçekleştiren her iki fren aktörüdür. Bu sırada, EPB'nin devreye girmesinden sonra sistemin akımsız durumda kilitli kalacağı şekilde pinyon mekanizması kendinden durdurmalıdır. Pinyon grubu Fren pistonu

Çalpara dişlisi Dişli disk, büyük (Çalpara dişlisi girişi ) Tırnak Mil Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Çalpara dişlisi Dişli disk, büyük (Çalpara dişlisi girişi ) Tırnak Mil Çalpara iki tırnakla dönmeyecek şekilde bir muhafazanın içindedir. Çalpara 51 dişli Çıkış dişlisi 50 dişli Tırnak

Çalpara dişlisi Çalpara/çıkış dişlisinin müdahalesi Göbek Açı kayması Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Çalpara dişlisi Çalpara/çıkış dişlisinin müdahalesi Göbek Açı kayması Pozisyon 1 Pozisyon 2 Mil Büyük fişli bir tur atarken çalparanın ve çıkışı dişlisinin ikişer dişi temasta olur. Kavrama her zaman, kasnağın en düşük malzeme yoğunluğuna sahip olduğu yerde gerçekleşir. Böylece büyük dişli yarım tur döndükten sonra çalpara / çıkış dişlisi grubu çalparanın 2. pozisyonunda temasa geçer. Çalpara/çıkış dişlisinin müdahalesi

Çalpara dişlisi Çalpara Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Paylaşım hatası (50 –51 dişler) sonucunda, çalparanın dişlisi her zaman çıkış dişlisinin kenarına denk geliyor. Bu hareket safhası sonucunda, çıkış dişlisi her yarım turla yarım bir diş genişliği kadar hareket ettirilir. Yani çıkış dişlisinin 50 dişi olduğundan dolayı çıkış dişlisinin 1 tur yapabilmesi için büyük dişli 50 tur yapmalıdır.

Pinyon grubu Baskı somunu Fren pistonu Pin Pin dişi Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Pinyon grubu Baskı somunu Fren pistonu Pin Baskı somunu boylamasına hareket edecek şekilde yataklanmıştır. Fren pistonun ve baskı somunun içe doğru şekillenmesiyle baskı somunu dönmeye karşı korunmuştur. Pin dişi bir sağa doğru vida dişidir ve kendinden durmalıdır. Pin dişi

Arka tekerlek fren aktörlerinin çalışması Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Arka tekerlek fren aktörlerinin çalışması Elektro mekanik Keçe Keçe Pin Çalpara dişlisi Baskı somunu Pim, elektor motordan dişli üzerinden tahrik edilir. Pinyonun dönüş hareketi sayesinde baskı somunu ileri hareket eder. Baskı somunu fren pistonuna dayanır ve bunu fren balatalarına karşı bastırır. Baskıdan dolayı elektro motor daha fazla akım çeker. Çekilen akım belirli bir değeri aşarsa, kontrol ünitesi, akımı kapatır. Elektro motor Fren pistonu Baskı somunu Fren diski Fren pistonu Fren balatası

Arka tekerlek fren aktörlerinin çalışması Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Arka tekerlek fren aktörlerinin çalışması hidrolik Keçe Keçe Fren hattının hidrolik bağlantısı Fren hattının hidrolik bağlantısı Fren hidroliği Fren pistonu Fren pistonu Fren diski Fren balatası

Sisteme genel bakış Sol sabitleme motoru V282 Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Sisteme genel bakış Sol sabitleme motoru V282 Debriyaj konum sensörü G476 J540 E538 Sağ sabitleme motoru V283 E540 K213 K118 E 538, elektro mekanik park freni tuşu E540, Auto Hold tuşu J540, Elektro mekanik park freni kontrol ünitesi J104 ABS kontrol ünitesi K213 Elektro mekanik park freni kontrol lambası K118 Fren sistemi kontrol lambası K214 Elektro mekanik park freni arıza lambası K237 Auto Hold kontrol lambası J104 K214 K237

Debriyaj pozisyonu sensörü Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Debriyaj pozisyonu sensörü Yatak mesnedi İtici Mıknatıslı piston İtici Debriyaj üst merkezi Hall sensörü 1 Hall sensörü 2 Hall sensörü 3 Debriyaj pozisyon sensörü Debriyaj pozisyon sensörü Debriyaj konum sensörü üst merkeze klipslenmiştir. Mıknatıslı piston Pedal yolu

Debriyaj pozisyonu sensörü Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Debriyaj pozisyonu sensörü Motor kontrol ünitesine giden sinyal gerilimi Soket çıkışı Motor kontrol ünitesi Platin Elektro mekanik park freni kontrol ünitesine giden sinyal Hall sensörü 1 Elektro mekanik park freni kontrol ünitesi Hall sensörü 2 Hall sensörü 3 Merkezi elektrik kontrol ünitesine giden sinyal gerilimi Hall sensörü 1, dijital bir sensördür. Sinyal, hız sabitleme sisteminin kapatılmasını etkiler. Hall sensörü 2, analog bir sensördür. Elektro mekanik park freni kontrol ünitesine bir PWM sinyali yollar. Kontrol ünitesi, debriyaj pedalının konumunu ve basılma hızını değerlendirir ve park freninin en uygun açılış zamanını dinamik kalkışta hesaplar. Hall sensörü 3, dijital bir sensördür. Bu sinyal, motorun çalışması için ön şarttır.(Interlock fonksiyonu) Merkezi elektrik kontrol ünitesi

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Sensör Auto Hold, düz şanzımanlı araçlar için bir M donanımdır. Elektro mekanik park freni tuşu AUTO HOLD tuşu E538 E540

Kontrol lambaları Elektro mekanik park freni kontrol lambası K 213 Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Kontrol lambaları Elektro mekanik park freni kontrol lambası K 213 Elektro mekanik park freninin kontrol lambası elektro mekanik park freni tuşunda bulunur. Tuşa basıldığında ve park freni etkinleştirildiğinde, bu kontrol lambası yanar. Fren sistemi kontrol lambası K 118 Fren sistemi kontrol lambası gösterge tablosunda bulunmaktadır. Park freni etkinleştirildiğinde bu kontrol lambası yanar.

Kontrol lambaları Elektro mekanik park freni arıza lambası K 214 Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Kontrol lambaları Elektro mekanik park freni arıza lambası K 214 Elektro mekanik park freni arıza lambası gösterge tablosunda bulunmaktadır. Fren sisteminde bir arıza varsa, bu arıza lambası yanar ve en kısa sürede bir atölyeye başvurulmalıdır. AUTO HOLD kontrol lambası K 237 AUTO HOLD kontrol lambası AUTO HOLD tuşunda bulunur. Tuşa basıldığında ve AUTO HOLD fonksiyonu etkinleştirildiğinde, bu kontrol lambası yanar.

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Kontrol ünitesi J540 Elektro mekanik park freninin kontrol ünitesine bir sensör grubu entegre edilmiştir. Sensör grubunun sinyalleri ( yanlamasına, boylamasına ve Gier oranları sensörü) gerek park freni için gerekse ESP için kullanılır. Boylamasına hızlanma sinyalinde eğim açısı çıkarılır.

CAN veri yolu elektro mekanik park freni Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 CAN veri yolu elektro mekanik park freni Veri aktarımı CAN veri yolu elekto mekanik park freninde 500 kbit/s'dir. Elektro mekanik park freni kontrol ünitesi, bir Gateway fonksiyonu oluşturan ve elektro mekanik park freni kontrol ünitesini tahrik CAN ile bağlayan özel bir veri yolu üzerinden ESP kontrol ünitesiyle bağlanmıştır; EPB'nin tüm konfor ve güvenlik fonksiyonları için önemli bir ön şarttır. Ayrıca, EPB kontrol ünitesi, sinyalleri gerek EPB için gerekse ESP ayar fonksiyonları için kullanıldığı sensör grubunu (yanlamasına, boylamasına ve Gier oranları sensörü) entegre eder. ABS kontrol ünitesi Veri yolu teşhis arabirimi Elektro mekanik park freni kontrol ünitesi

Elektro mekanik park freninin fonksiyonları Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Elektro mekanik park freninin fonksiyonları Frenleme başlangıcı 7 km/saat Aracın durması Park freni fonksiyonu Dinamik kalkış asistanı Dinamik acil fren fonksiyonu elektro mekanik frenleme AUTO HOLD fonksiyonu hidrolik frenleme

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Park freni fonksiyonu Park freninin kilitlenmesi kontak kapalıyken de mümkündür - kontrol lambası 30 saniye açık kalır. Park frenin açılması ancak kontak açıkken ve fren pedalına basılmışken(ykl. 10bar) veya motor çalışırken ve gaz pedalına basılmışken mümkündür. Araç durduktan sonra fren soğursa, frenlere duruma göre daha gerilir. Elektro mekanik park freni yalnızca kontak açıkken açılabilir, çocuk kilidi.

Dinamik acil fren fonksiyonu Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Dinamik acil fren fonksiyonu Çalışma süreci Tuşa basın ve tutun Optik ve akustik uyarı sinyali Aracın yavaşlaması 6m/s² Fren lambası kumandası Klasik el frenli araçlar örneğin fren pedalı arızalandığında sürücü tarafından el freni kolundan acil olarak yavaşlatılabilir. Bu sırada daha güçlü acil fren fonksiyon gerçekleştirilmiştir, çünkü aracın yavaşlaması aktif bir fren basınç kurulumu üzerinden 4 tekerleğin tümünde uygulanır. Sonuç, güvenli araç durumuna göre ABS/ESP ayarlı 6 m/s2 ile araç yavaşlamasıdır. Yavaşlama talebi, tuşa E538 basılırken 7km/saatten fazla hızlarda elektro mekanik park freni ve ESP kontrol ünitesinin iletişimiyle gerçekleşir. Aynı anda motorun tahrik torku devre dışı kalır ve de CCS veya ACC gibi yardımcı fonksiyonlar devre dışı bırakılır. Tuş bırakıldığında yavaşlama hemen iptal edilir.

Dinamik kalkış asistanı Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Dinamik kalkış asistanı Ön şart Sürücü kapısı kilitlidir Emniyet kemeri takılmıştır Motor çalışıyor Parametre değerlendirmesi Eğim açısı Motor torku Gaz pedalı konumu Debriyaj pedalı sensörü Sürüş yönü Dinamik sürüş yardımcısı, sürücüye park edilmiş aracın durumundan sarsıntız ve kaymasız bir kalkış izni verir. Sürücü, örneğin hareketli trafiğe ayak uydurmak için bir rampada aynı anda debriyajı ve gaz pedalını kullanmak zorunda olduğu esnalarda park frenini dozajlı bir şekilde açmak görevinden kurtulur. Sürücü, kalkış işlemini başlattığı ve aracın ön tahrik torku, elektro mekanik park freni kontrol ünitesi tarafından hesaplanan negatif rampa torkundan büyükse, elektro mekanik park freninin açılması otomatik olarak gerçekleşir. Otomatik şanzımanlı araçlarda seçili olan vites kademesi hakkındaki bilgi CAN'da mevcutsa, düz şanzımanlarda ek olarak debriyaj basma süresi değerlendirilmelidir. Burada özel bir debriyaj sensörü (Hall prensibi) mevcut debriyaj sensörü modülüne entegre edilmiştir. DAA'nın etkinleşmesinin ön şartı sürücünün araçta olmasıdır; bu, takılan emniyet kemeri ve kapalı sürücü kapısı ile ilgili bir sorgulama sayesinde sağlanır. Çözülmesi Tahrik torku hesaplanan negatif rampa torkundan büyükse

Auto Hold Auto Hold etkinleştirmek Kalkış asistanı Otomatik park Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Auto Hold Auto Hold etkinleştirmek Sürücü kapısı kilitlidir Emniyet kemeri takılmıştır Motor çalışıyor Kalkış asistanı Otomatik park Dur-kalk asistanı Sürüş güvenliğinin ve konforun sürekli artması sonucunda, yeni Passat Auto-Hold fonksiyonuyla donatılmıştır. Aracın durdurulmasında ve kalkış işlemlerinde sürücüyü destekleyen yardımcı bir fonksiyondur. Auto-Hold fonksiyonu, araca entegre edilmiş her iki farklı fren sistemi (ESP ve EPB) üzerinden aracın otomatik ve ayarlanmış olarak durmasını sağlar. Sürücü bir durma safhasından sonra tekrar kalkmayıu isterse, bu durum sistem tarafından algılanır ve frenler otomatik olarak açılır. Sürücü, aracın frenleri üzerinden durdurulmak zorunda olduğu görevde kurtulur. Ayrıca, bir rampada kalkış yapılırken, aktif sürüş güvenlik artışına ek olarak gösterilen geri kayma tehliklesini - özelliklem düz şanzımanlı araçlarda - en aza indirger. Auto-Hold fonksiyonunu gerçekleştimenin ve entegrasyonunun ön şartları elektro mekanik park frenniyle bağlantılı olarak elektronik dengeleme sistemidir (ESP). ESP, fren torku üzerinden dört tekerleğin tümünde araç durdurma fonksiyonunu büyük oranda üstlenir. Elektro mekanik park freni tüm kapatma ve devre dışı bırakma işlemlerinde veya gerekli sistemlerin hatalı fonksiyonlarda bile, sürücünün müdahalesi olmadan mutlak güvenli ve sürekli park edebileceği önemli "son örneğe" yaramaktadır. Gerek güvenliğin gerekse konforun bakış açısından vazgeçilemeyen bir sistem özelliğidir Auto-Hold fonksiyonu sürücü tarafından, orta konsoldaki ayrı bir tuşla etkinleştirilir. Auto-Hold'u etkinleştirmek için şartlar/kriterler: • Sürücü, araçta bulunmaktadır. Bu şekilde, sürücünün "otomatik duran aracı“ ile ilgili mutlak kontrole sahip olması sağlanır. Sürücünün araçta olması –tıpkı DAA'da olduğu gibi- kapalı sürücü kapısı ve takılan emniyet kemeri üzerinden sağlanır. • Yanmalı motor çalışıyor. Çalıştırılan yanmalı motor, dinamo üzerinden, tüm durumlarda aracın güvenli parkı için EPB'nin kilitlenmesi mümkün olacağı şekilde yeterli düzeyde bir enerji beslemesini sağlar. Auto-Hold, yukarıda açıklanan koşullara uyulduğu sürece toplama ateşleme işlemi için aktiftir.

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Hava boşluğu ek ayarı Fren balata kalınlıkları, araç sabitken döngüsel olarak belirlenir. Elektro mekanik park frenine bu süre içerisinde basılmazsa, bu kontrol, yaklaşık her 1000 km'de başlar. Bunun için fren balatası sıfır konumundan fren diskine karşı hareket ettirilir. Baskı somunu sıfır konumu Yeni bir sıfır konum uyarlanır. aşınmış fren balatası Fren balatasının fren diskine temas edene kadar baskı somununun yolu

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Balata değişimi modu Balata değişimi elektro mekanik park freni çalıştırılmamışken uygulanır. Araç teşhis, ölçüm ve bilgi sistemi VAS 5051’in yardımıyla pin üzerindeki baskı somunu tamamen geri alınarak elektro mekanik park freni tamamen açılır. Elektro mekanik park freninin kapatılması VAS 5051 araç teşhis, ölçüm ve bilgilendirme sisteminin yardımıyla gerçekleşir. Fren balatalarının yeni pozisyonu otomatik olarak uyarlanır. Fren pistonu Baskı somunu

Tüv modu Çıkış Aşağıdaki durumlarda TÜV modu otomatik olarak algılanır Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Tüv modu Aşağıdaki durumlarda TÜV modu otomatik olarak algılanır kontak açık AUTO Hold fonksiyonu kapalı ön tekerlekler sabit ve arka tekerlekler en az 5 saniye boyunca 2,5 ile 2,5 km/saat arasında sabit dönüyor. Çıkış Aşağıdaki durumlarda TÜV modu sonlandırılır: kontak kapatılmışsa ön tekerlekler 0 km/saatten yüksek bir hızla dönüyorsa veya Arka tekerlekler 2,5 km/saatten küçük veya 9 km/saatten yüksek bir hızla dönüyor. Elektro mekanik park freni tuşuna üst üste dört kez basılmasıyla fren pistonu belir bir miktar hareket ettirilir ve park freninin germe kuvveti artırılır. Tuşa beşinci kez basılması elektro mekanik park freninin çözülmesine neden olur.

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Çalışma planı

Servis Eğitimi, VK-21 03.2005 Teşekkürler.