Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Multitronik Şanzıman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Multitronik Şanzıman."— Sunum transkripti:

1 Multitronik Şanzıman

2 CVT (Continuously Variable Transmission)
Sürekli değişebilen aktarım. Sarmal şanzıman prensibine dayanır. Bu prensipte “varyatör” yardımıyla en kısa ve en uzun aktarım arasındaki oran kademesiz olarak ayarlanabilir. Motorun güç aktarımından optimal bir şekilde fayadalanabilmek için kademesiz bir aktarım en uygun olanıdır.

3 Temel Prensip Multitroniğin temeli varyatördür. Bunun yardımıyla kalkış aktarımı ve son aktarım arasındaki aktarım oranları kademesiz bir şekilde değiştirilebilir. Varyatör, iki konik disk çifti ve her konik diskin kama aralığında çalışan özel bir zincirden oluşur. Zincir güç aktaran elemandır. Birinci disk seti motordan tahrik alır. Tork zincir üzerinden ikinci disk setine aktarılır ve oradan difransiyel dişli takımına iletilir.

4 Motorda her silindirde eşit miktarda yanma gerçekleşemediği için krank mili üzerinde burulma titreşimleri meydana gelir. Bunu en az seviyede şanzımana iletmek için bir volan dişlisi sönümleme ünitesi ya da iki kütleli volan dişlisi üzerinden motor torku şanzımana iletilir.

5 İleri ve geri hareket için kalkış kavraması olarak bir ıslak disk kavraması kullanılır.

6 Bir planeter dişli takımı yardımıyla geri hareket sırasında dönme yönü değişikliği gerçekleştirilir.

7

8 Planeter dişli takımı, planeter dönme seti olarak üretilmiştir
Planeter dişli takımı, planeter dönme seti olarak üretilmiştir. Sadece geri hareket için dönme yönünün değiştirilmesini sağlar. Geri hareket için planet dişli takımındaki aktarım oranı 1/1 dir. Kavrama boşta iken tork güneş dişlisinden birinci planet dişliye oradan da ikinci planet dişli vasıtasıyla iç dişliye aktarır. İç dişli motorun dönme yönünde boşa döner.

9 İleri hareket kavramasının çelik diskleri güneş dişlisine, balatalar ise planet taşıyıcısına bağlıdır. Araç ileri harekete geçeceği zaman ileri hareket kavramaları sıkıştırılır ve güneş dişli ile planet taşıyıcısı beraber dönerler, tork giriş miline akrarılmış olur, araç ileri harekete geçer.

10 Geri vites kavramasının balata diskleri içi boş dişliye, çelik diskler ise şanzıman muhafazasına bağlıdır. Araç geri harekete başlayacağı zaman kavrama balataları içi boş dişliyi sabitler ve ikinci planet dişli iç dişli üzerinde geri harekete başlar dolayısıyla planet taşıyıcısı motorun dönüş yönün tersinde harekete geçer. Araç geri harekete başlar.

11 Tork aktarımı

12

13 Varyatör çift piston prensibiyle çalışır.
1.ve 2.disk setleri, konik disklerin preslenmesi için ayrı birer silindir (presleme silindiri) ve aktarımın konumlanması için ayrı birer silindire (konumlama silindiri) sahiptir. Çift piston prensibiyle daha düşük miktarda basınçlı yağ kullanarak çok hızlı bir şekilde aktarım oranının değiştirilmesi ve daha düşük basınç seviyesinde, konik disklerin her zaman yeterli bir şekilde preslenmesini sağlamak mümkündür.

14

15 Konumlama Uygun miktarda basınçlı yağ hazır tutulması gerekmektedir. Yağ miktarını düşük tutmak için konumlama silindirleri presleme silindirlerinden daha küçük bir yüzeye sahiptir. Yağ pompasının düşük besleme gücüne rağmen daha yüksek bir konumlama etkisi sağlanır. 1.disk setindeki konik yay diski ve 2.disk setindeki helezonik yay, basınçsız hidrolik sisteminde zincirin belirli bir miktarda temel gerilime sahip olmasını sağlar. 2.disk setindeki helezonik yayın yay kuvveti sayesinde, basınçsız durumda varyatör kalkış aktarımına konumlanır.

16 Vites Değişimi Makara çiftinin konik yüzeyleri birbirine doğru itildiğinde, zincir dışarı doğru kayar ve zincirin hareket çapı büyür. Konik yüzeyler birbirinden uzaklaştığında, zincir içeri doğru kayar ve çap azalır. İki makara çiftinin çapları arasındaki oran vites oranını belirler. "Aktarma adımları" teorik olarak sonsuzdur çünkü hareket çapları sonsuz bir şekilde değiştirilebilir.

17 Çalışması

18


"Multitronik Şanzıman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları