2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Havayolu maLİYETLERİNİN YAPISI
Advertisements

1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
İç Hatlarda Havayolu Yolcu Taşımacılığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
-Demografik- Nüfus Analizi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR.
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
TEMEL GÖSTERGELER.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş
RAKAMLARLA TÜRKİYE
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
SERBEST VETERİNER HEKİMLİĞİN SORUNLARI (PET SEKTÖRÜ)
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
İSTATİSTİKLERLE TÜRK DERİ SEKTÖRÜ İTKİB GENEL SEKRETERLİĞİ AR & GE VE MEVZUAT ŞUBESİ.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
Hangi bölümlere geçiş mümkün?
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Bankacılık Sektörü Temel Göstergeler (Aralık 2007)
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ.
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ-2.
Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı
Sunum transkripti:

2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005

SERMAYE YAPISI TABLO-1 Kasım 2004 öncesi durum Kasım 2004 sonrası durum Halka Arz %1,83 Halka Arz %24,82 Özelleştirme İdaresi Başkanlığı %75,18 Özelleştirme İdaresi Başkanlığı %98,17 2

UÇAK FİLO YAPISI TABLO-2

UÇUŞ NOKTALARI (31 Mart 2005) TABLO- 3

Koltuk Kapasitesi ve Günlük Uçak Kullanımı TABLO- 4 Koltuk Kapasitesi 2004 yılında toplam koltuk sayımız 2003 yılına göre %14,3 artarak 12.109 2005 yılında toplam koltuk sayımız 2004 yılına göre %19,1 artarak 14.419 olmuştur. 2008 yılının sonuna kadar filomuza katılacak yeni uçaklarla beraber toplam koltuk sayımızın 2005 yılına göre %27,5 artışla 18.388’e ulaşması planlanmıştır. Ortalama Günlük Uçak Kullanımı Ortalama günlük uçuş saatinin artması ile uçak sahiplanme maliyetlerinde düşüş kaydedilmiş ve sektördeki düşük maliyetli taşıyıcılar karşısında rekabet gücü artmıştır.

Toplam Trafik Faaliyetleri 2002 - 2005 TABLO- 5 2002 – 2005 Yolcu Trafik 2003’e göre 2004 de Arz Edilen Koltuk Kilometre %10,1 , Ücretli Yolcu Km %15,4 oranında 2004’e göre 2005 de ise Arz Edilen Koltuk Kilometre %12,6 , Ücretli Yolcu Km %14,6 oranında artmıştır.

2002-2005 Taşınan Ücretli Yolcu Sayısı ( 000 ) TABLO- 6 2004-2005 %17,9 Artış 2003-2004 %15,1 Artış

AEA Üye havayolları 2004 / 2005 Tarifeli Yolcu sayısı % değişimi TABLO- 7 Spanair taşıdığı yolcu (6.850.120) bakımından THY’nın yarısı büyüklüğünde bir şirketdir. Kaynak: AEA Trafik Raporları

Toplam Trafik Faaliyetleri 2002 - 2005 TABLO- 8 Taşınan Kargo ve Posta Taşınan Kargo ve Posta sürekli olarak artarak 2004 de 134.851 tona 2005 de ise 144.974 tona ulaşmıştır.

Uçak Başına Düşen Personel Personel Başına Düşen Yolcu Sayısı Personel Verimliği TABLO- 9 Genel Personel Sayısı 2003 - 2004 Değerlendirmesi: 2003 yılına göre uçak sayısı %12 artarak 73’e ulaşırken çalışan sayısı %7 artarak 10.956 olmuştur. Uçak başına düşen personel sayısı 2003 yılına göre %5,3 azalarak 150 olarak gerçekleşmiştir. Yolcu başına düşen personel sayısı ise %7,1 artarak 1.095’e ulaşmıştır. 2000 - 2005 Değerlendirmesi: 2000 - 2005 döneminde uçak sayısı %12 artarak 83, personel sayısı %11 azalarak 11.121 olmuştur. 2000-2005 döneminde uçak başına düşen personel sayısı %21,6 azalarak 134 olarak gerçekleşmiştir. 2000-2005 döneminde yolcu başınaa düşen personel sayısı %30,6 artarak 1.271 olarak gerçekleşmiştir. Uçak Başına Düşen Personel Personel Başına Düşen Yolcu Sayısı 2004-2005 16.1% artış 2003-2004 5.3% azalış 10.7% azalış 2004-2005 2003-2004 7.1% artış

Finansal Performans - 2004 TABLO- 10 EBİTDAR ( Amortisman ve Kira Öncesi Faaliyet Karı ) THY Avrupa’nın En yüksek Ebitdar (Earning Before Interest Tax Depreciation Amortization Rent) Marjına sahip havayolu şirketidir. Kaynak:Şirketlerin 2004 Yıllık Raporları Arz Edilen Koltuk Km Başına İşletme Maliyeti (US Cent) THY birim maliyetlerini düşük tutarak Avrupalı Bayrak Taşıyıcı şirketlerle ayni yüksek kalitede hizmet vermektedir. Kaynak:Şirketlerin 2004 Yıllık Raporları

TÜRK HAVA YOLLARI A.O. 2005 Mali Sonuçları %11 %14 Milyon ABD$ %65 %29

PROMOSYONEL UÇUŞLAR HAFTANIN HATLARI: - THY, 365 GÜN DEVAM EDECEK, YOLCULARIMIZIN YÜZÜNÜ GÜLDÜRECEK PROMOSYON UYGULAMASI. - YAZ-KIŞ, DÜŞÜK-YOĞUN SEZON AYRIMI OLMAKSIZIN EKONOMİ SINIFI 111 AVRO, BUSINESS SINIF 333 AVRO GİDİŞ-DÖNÜŞ ÜCRETİYLE HER HAFTA YENİLENECEK FARKLI DIŞ HAT UÇUŞ FIRSATI SUNULUYOR. - YOLCULARIMIZ HER DÖNEM SON KOLTUK SATILANA KADAR 111 VE 333 AVRO’DAN UÇABİLECEĞİ YURTDIŞI DESTİNASYONU BULABİLECEK. - HER AYIN 15’İNDE BİR SONRAKİ AYIN PROGRAMI BELLİ OLACAK. - İSTANBUL VE TÜM YURTDIŞI ÇIKIŞ NOKTALARINDA GEÇERLİDİR. * DUŞANBE VE DOHA ÇIKIŞI HARİÇ

PROMOSYONEL UÇUŞLAR 2. SALI FIRSATLARI: A) DIŞ HATLAR(MAYIS 2006 SONUNA KADAR GEÇERLİDİR) - SALI VE ÇARŞAMBA GÜNLERİ İSTANBUL VE TÜM YURTDIŞI ÇIKIŞ NOKTALARINDAN KARŞILIKLI GİDİŞ-DÖNÜŞ GEÇERLİ OLACAK PROMOSYONEL FİYATLAR UYGULANACAK. - SALI VE ÇARŞAMBA GÜNÜ TARİFELİ SEFER OLAN TOPLAM 34 DIŞ NOKTADA GEÇERLİ OLACAK UYGULAMADA 69 AVRO’DAN 299 AVRO’YA DEĞİŞEN ÜCRETLER OLACAK. - ÖRNEĞİN; ERCAN 69 AVRO, ALMANYA 109 AVRO, İTALYA 149 AVRO

PROMOSYONEL UÇUŞLAR 2. SALI FIRSATLARI: B) İÇ HATLAR (NİSAN 2006 SONUNA KADAR GEÇERLİDİR) - SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANINDAN HAFTANIN 7 GÜNÜ TÜM UÇUŞLARDA İLK 69 KOLTUK 69 YTL’DEN SATILACAK. DİĞER İÇ HAT UÇUŞ NOKTALARINDA SALI GÜNLERİ EKTEKİ LİSTEDE VERİLEN UÇUŞLARDA İLK 69 KOLTUK 69 YTL’DEN SATILACAK. * AKARYAKIT HARCI VE VERGİLER HARİÇ