Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
Advertisements

Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Meriç Belediyeler Birliği
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK ŞEBEKE DÜZENLEMELERİ VE DENGELEME PİYASALARI
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
1 Hububat ve Çeltik Alım ve Satış Esaslarına İlişkin Uygulama Yönetmelikleri İle Gelen Yenilikler
ISLAHÇI HAKLARI BAŞVURUSU VE UYGULAMALARI
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat.
UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Ürün Güvenliği Sistemi ve İthalat Denetimleri
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Evrensel Hizmet Kavramı ve Politikalarının Değerlendirilmesi
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
Telekomünikasyon Sektöründe Serbestleşme (Düzenleme ve Yetkilendirmeler) Dr. Tayfun ACARER Kurul Başkanı Telekomünikasyon Kurumu.
Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul ve Esaslar.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı
LOGO EJDER ORUÇ Teknik Düzenleme ve Standardizasyon Dairesi Başkanı.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ELEKTRİK ELEKTRONİK VE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ SANAYİ ŞUBESİ EKO TASARIM VE ENERJİ ETİKETLEMESİ.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
1  Ankara  Ağrı  Kars  Muş  Erzincan  Erzurum  Erciş  Malatya  Çarşamba  Eskişehir  Kırşehir  Susurluk  Adapazarı  Alpullu  Uşak  Kayseri.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ KANUNLAR 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması.
Vet. Hekim Ahmet SAFRAN Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Türkiye Elektrik Piyasaları CIGRE 2015
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Muhammed Emin ALTINTAŞ
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Sunum transkripti:

Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul

2 İçerik Giriş Kiralık Devre Hizmet Kalitesi ve Kiralık Devreler Kiralık Devrelerde AB Mevzuatı AB Uygulaması Ülkemiz Mevzuatı ve Hedefler

3 Giriş Türk Telekom’un diğer işletmecilere toptan seviyede sunduğu altyapı unsurlarında uluslararası ve AB standartlarına uygun bir hizmet standardının getirilmesi ve bu seviyenin denetime tabi tutulması sektördeki rekabetin, hizmet kalitesinin ve son kullanıcı memnuniyetinin artması açısından gerekli olmaktadır.

4 Kiralık Devre Kiralık hat veya devre hizmetleri girdi niteliği de taşıyan temel telekomünikasyon hizmetlerinden biri olup, verilerin bir noktadan başka bir noktaya taşınmasında kullanılmaktadırlar. Söz konusu hizmetleri diğer telekomünikasyon servislerinden ayıran özelik ise, telekomünikasyon ortamında kullanıcıya münhasır bir kapasitenin tahsis edilmesi ve bu kapasitenin sürekli olarak açık bulundurulmasıdır.

5 Hizmet Kalitesi ve Kiralık Devreler Yöntemler: Mevzuata Dayalı Yaklaşım Teşhir Etme ve Utandırma Hassas Nokta Tekel, Hakim Konumdaki İşletmeciyi Düzenleme İhtiyacı: SLA

6 Hizmet Kalitesi ve Kiralık Devreler SLA hem müşterilerin hem de tedarikçinin korunmasına yarayacak bakım onarım süreleri, tedarik süreleri, mücbir sebepler gibi durumlara ilişkin hükümler içermektedir.

7 Kiralık Devrelerde AB Mevzuatı Kiralık Hatlara Açık Şebeke Tedarikinin Uygulanmasına ilişkin 92/44/EEC sayılı direktif 7 Mart 2002 tarihli 2002/21/EC sayılı Çerçeve Direktif 21 Ocak 2005 tarihli 2005/57/EC sayılı Komisyon Tavsiyesi Kiralık devrelerin tahsis süresi, onarım süresi, geri ödemelere ilişkin bilgiler, şikayet mekanizması, mücbir sebep tanımı.

8 AB Uygulaması Belçika’da yerleşik işletmeci Belgacom’un ulusal kiralık devreler için hazırlamış olduğu hizmet seviyesi anlaşması; “Giriş”, “Hizmetin Sunumu”, “Arıza Giderme Hizmetleri”, “Bakım Hizmetleri” ve “Cezalar” olmak üzere 5 ana bölümden oluşmaktadır

9 Ülkemiz Mevzuatı ve Hedefler İçerik: Türk Telekom tarafından sunulan yurtiçi kiralık devre hizmetinin başvuru, tahsis ve tesisi ile arıza takip ve ıslah süreçlerine ilişkin usul, esas ve standartlar Kapsam, Tanımlar, Arıza Takip ve Islah Süreci, Sorumluluklar

10 Ülkemiz Mevzuatı ve Hedefler Yaklaşık %99,5 den başlayan yıllık kullanılabilirlik oranının 2010 yılında yaklaşık %99,9 oranına ulaştırılması hedeflenmektedir. Aynı şekilde arızanın giderilebileceği süre de 2008 için şehir içinde 6, iller arasında 9 ve kırsal kesimde 18 saat olurken; 2009 için sırasıyla 4, 6 ve 14 saat olarak belirlenmiştir.

11 Ülkemiz Mevzuatı ve Hedefler Hizmet kalitesi boyutunda temel farkın arıza giderme sürelerinde olduğu görülmektedir. Her ne kadar Türkiye’nin coğrafi açıdan önemli farklılıklar içerdiği ve bu nedenle diğer AB ülkeleriyle bir miktar farkın bulunmasının normal olduğu kabul edilse bile, halen arıza giderme sürelerinin oldukça uzun olduğu düşünülmektedir. Nitekim, hedefler kısmında da ifade edildiği gibi 2009 yılında bu sürenin şehir içinde 4 saat gibi nispeten AB ortalamalarına yakın bir rakama çekilmesi hedeflenmektedir.

12 Ülkemiz Mevzuatı ve Hedefler AB üyesi ülkelerde olduğu gibi kamuoyu bilgilendirilmesinin sağlanması açısından raporlama prosedürünün geliştirilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca geri ödeme, ücretsiz kullanım gibi maddelerde de ileriye yönelik hedeflerin getirilmesinin ve bunların daha detaylı bir şekilde tadat edilmesinin, hem hizmet kalitesini hem de altyapı sağlayıcı işletmecinin bu konuya verdiği önemi artırıcı bir sonucu olacağı değerlendirilmektedir.

İlginiz için Teşekkürler. Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,İstanbul