SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Advertisements

Kadın istihdamına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
TAKIM RUHU.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar…
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERK İSG&İK – –
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Liderlik tarzları ve Yenilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bölüm 10 Takımlar.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
TEMEL BECERİLER-3.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Yönetim ve Organizasyon
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
5.3. İLETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Davranış Bilimlerine Giriş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Matriks Organizasyon Yapısı
GRUP İLETİŞİMİ.
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI EĞİTİM YÖNETİMİ, TEFTİŞİ, PLANLAMASI VE EKONOMİSİ BİLİM DALI EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÖRNEK OLAY İNCELEME DERSİ TAKIM YÖNETİMİ Hazırlayan Bahattin KARAHAN 095226004 05.04.2017

SUNUŞ PLANI TAKIM ÇALIŞMASI VE YÖNETİMİ Takım Kavramı, Türleri ve Oluşumu Takım Çalışmasının Amacı ve Önemi Etkin ve Verimli Bir Takımın Özellikleri Takım Yönetimi 05.04.2017

TAKIM ÇALIŞMASI VE YÖNETİMİ Günümüz toplum anlayışında örgütlerin başarısı çevresel değişimlerin etkili yönetimi ile mümkündür. Bu bağlamda etkili yönetim, örgütlerin mali ve fiziki kaynakları kadar insan kaynaklarının da etkili kullanılmasına bağlıdır. Örgütsel verimliliğin ve etkinliğin arttırılmasında, misyon ve vizyon kararlarının oluşturulmasında ve amaçların gerçekleştirilmesinde, kararlı, tatmin duygusuna sahip ve motive olmuş insan kaynağının varlığı bir zorunluluktur. Bu amaçla günümüzde örgütlerde takım olgusu motive olmuş insan kaynağının sinerjik etkisinden yararlanmanın bir aracı olarak görülmelidir. 05.04.2017

Takım Kavramı “Takım önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için bir araya gelmiş, birbirine bağımlı ve birlikte hareket eden iki veya daha fazla kişinin oluşturduğu topluluktur.” Bu tanımda üç önemli öğe bulunmaktadır: 1) Takımın oluşması için iki veya daha fazla kişi gerekir. 2) Takımı oluşturan kişiler birbirine bağımlıdır veya birlikte hareket ederler. 3) Takımı oluşturan kişiler belli bir amacı gerçekleştirmek için çalışırlar. 05.04.2017

Takım Türleri Yapılan çalışmaların vardığı ortak sonuca göre takımlar ikiye ayrılır: Biçimsel takımlar: Belirli görevleri yerine getirmek amacıyla örgüt tarafından kurulan takımlardır. Biçimsel olmayan takımlar: Sosyal iletişim ihtiyacını karşılamak üzere iş çevresinde oluşan doğal yapılanmalardır. 05.04.2017

Biçimsel Takımlar Biçimsel takımlar örgüt içerisindeki ilişkiler bakımından ele alındığında; Dikey takım; bir yöneticiden ve biçimsel bir emir-komuta zincirinden, ona bağlı kişilerden oluşan takımlar, Yatay takım; aynı hiyerarşik seviyeden ancak değişik uzmanlık alanlarından gelen elemanların oluşturduğu takımlar olmak üzere ikiye ayrılır. Ayrıca; Özel amaçlı takımlar; resmi örgütlerde örgütün biçimsel yapısı dışında kalan özel öneme sahip ve yaratıcılık gerektiren projelerin gerçekleştirilmesi için kurulan takımlar söz konusudur. 05.04.2017

Takımların Oluşum Evreleri -1- Araştırma sonuçları takımların şu beş evreden geçerek olgunluğa eriştiğini ortaya koymuştur: Kuruluş Evresi: Tanışma ve yöneliş evresidir. Üyeler birbirlerini tanımaya ve birbirlerine ısınmaya çalışırlar. Bu evrede grup üyeleri resmi ve gayrı resmi liderlerin gücünü ve otoritesini kabullenme eğilimindedirler. 05.04.2017

Takımların Oluşum Evreleri -2- Karışıklık veya Karmaşa Evresi: Takım üyeleri kendilerinden beklenenler ve takım içindeki rolleri konusunda daha bilinçlidirler. Çatışma ve anlaşmazlıklar bu evrenin en önemli özelliğidir. Bu evrede lider her elemanı takım amaçlarını gerçekleştirme yolunda aktif rol almaya teşvik etmelidir. 05.04.2017

Takımların Oluşum Evreleri -3- Biçimlenme Evresi: Davranış biçimleri yerleşmeye başlar. Çatışmalar çözüme kavuşur ve takımda birlik ve uyum hakim olur. Liderin kim olduğu, gücün kimin elinde olduğu ve takım elemanlarının rolleri hakkında fikir birliğine varılır. Elemanlar arasında takım ruhu gelişir. 05.04.2017

Takımların Oluşum Evreleri -4- Başarma Evresi: Sorunların çözümü ve takımdan beklenen görevlerin yerine getirildiği evredir. Amaca ulaşmak için bütün sorunlar tek tek ele alınmalı ve çözüme ulaşılmalıdır. Bu evrede liderin görevi takımdan yüksek bir verim elde etmek olmalıdır. 05.04.2017

Takımların Oluşum Evreleri -5- Dağılma Evresi: Takımın görevi süreklilik arz ediyorsa bu durum icra aşamasında belirtilmelidir. Aksi taktirde görevin sona ermesi ile takım dağılır. 05.04.2017

Takım Çalışmasının Amacı ve Önemi Günümüze kadar, geleneksel tepe yönetimi odaklı klasik örgüt modelleri olarak; formalleşmiş ve bölümlere ayrılmış örgüt anlayışları uygulanmıştır. Bu anlayış günümüzde yerini, dış çevreye duyarlı ve yüksek performanslı yapılanmalara yani takım çalışması uygulamalarına ve farklılıkların yönetiminden değer elde etmeye dayalı örgüt yaklaşımlarına bırakmaktadır. 05.04.2017

Takım Çalışmasının Amacı ve Önemi Takımlara dört açıdan gereksinim duyulur: 1) Takımlar, çalışanlarının yetenek ve deneyimlerini kullanarak daha üstün tamamlayıcı beceri ve yetenekleri bir araya getirmektedir. Yeteneklerin ve işin nasıl yapılacağı konusundaki bilginin geniş bir tabanda birleşmesi; takımların yenilenme, kalite ve vatandaşa hizmet götürme gibi çok yönlü zorluklarla daha kolay baş edebilmelerini sağlamaktadır. 05.04.2017

Takım Çalışmasının Amacı ve Önemi 2) Takımlar, kesin hedef ve yaklaşımları takım çalışanlarıyla birlikte beraberce geliştirmek suretiyle, gerçek zaman çözümünü ve inisiyatif kullanmayı destekleyerek iletişim sağlamayı kolaylaştırmakta, değişen olaylar ve taleplere karşı duyarlı yani esnek oldukları için yeni bilgi ve değişimlere daha çabuk, daha doğru, daha hızlı ve daha etkili olarak uyarlanabilmektedirler. 3) Takımlar, işin ekonomik ve yönetsel yönlerini geliştiren eşsiz bir sosyal boyut yaratmaktadırlar. 4) Takımların performansları onlar için bir eğlence haline gelebilmekte ve takım başarısı üyelerin motivasyonunu ve bağlılıklarını artırmaktadır. 05.04.2017

Etkin ve Verimli Bir Takımın Özellikleri Son yıllarda yapılan araştırmalar etkin ve verimli bir takımda bulunması gereken nitelikleri şu şekilde ortaya koymaktadır: Üyelerce açıkça bilinen takım hedefleri vardır. Takım üyeleri amaçlara uygun becerilere sahiptir. Üyeler karşılıklı olarak birbirlerine güven duyarlar. Takım amaç ve misyonuna bağlılığın yanı sıra üyeler birbirlerine de bağlıdırlar. Üyeler arası iyi bir iletişim vardır. Görev dağılımı esnek ve yeni ayarlamalara açıktır. Başarıyı destekleyici ve ödüllendirici bir alt yapı vardır. 05.04.2017

ETKİN TAKIMIN ÖZELLİKLERİ Destekleyici ve Ödüllendirici Tutum Takım Amaç ve Misyonuna Tam Bağlılık Üyeler arası Açık ve İyi İletişim Yol Gösterici,Yardım Edici, Destek Sağlayıcı Liderler Üyelerce Açıkça Bilinen Takım Hedefleri Esnek Görev Dağılımı ve Yeni Ayarlamalara Açıklık Amaçlara Uygun Becerilere Sahip Üyeler Üyelerin Birbirlerine Karşılıklı Güveni 05.04.2017

Takım Yönetimi Günümüzde yöneticiliğin en belirgin başarısı bireyleri tek tek yönetmekten çok, takım kurabilmek ve otokratik olmayan bir biçimde onlara liderlik edebilmektir. Takımı yönetmenin çeşitli yolları vardır. İyi bir lider çeşitli yönetim tarzlarını bilir ve bunları duruma göre uygular. Takım yönetim biçimleri daha çok otoritenin takım elemanlarıyla paylaşımı oranında ve insana mı yoksa işe mi odaklandığına bağlıdır. 05.04.2017

Takım Çalışmasında Bir Liderin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli Nitelikler İletişim: Yöneticinin bireyler arası ilişki kurma ve haberleşme yeteneğine sahip olmasıdır. Yönetici çalışanları ikna edebilmeli ve etkileme gücüyle onları daha fazla yapabilir hale getirebilmelidir. İlgi: Yönetici işlerin ve görevlerin yapılması zorunluluğu ile kişilerin insan olarak sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarına dengeli bir biçimde önem vermelidir. Dinleme: Yönetici, hep kendisi konuşup olayları ve konuşmaları kontrol altına almaya çalışmak yerine dinleyen ve anlayan, hak veren bir yönetici olmalı, tarafları anlayarak, onları konuşturarak onların birbirlerini anlamalarını sağlamalıdır. Hedefler: Yönetici amaç ve hedefler üzerinde odaklanmalı, başarının yavaşlamasına, ertelenmesine veya başarıdan vazgeçilmesine izin vermemelidir. 05.04.2017

Takım Çalışmasında Bir Liderin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli Nitelikler Davranışlarda tutarlılık: Liderler takım üyelerine karşı davranışlarında tutarlı olmalıdırlar. Takımı bazen cesaretlendirme, bazen de takımın çalışmasıyla alay etme halinde üyelerden hiçbirinde takımı ciddiyeti kalmayacaktır. Takıma örnek olma: Yönetici, takıma tutum ve davranışlarıyla örnek olmalıdır. Üyeleri dinlememe, kişiler arası kurallara uymama, toplantıya geç kalma, takım çalışmasını küçültücü espriler yapma sonuçta liderin takım çalışanları tarafından ciddiye alınmamasına neden olur. Sorunların çözümüne yardımcı olma: Bazen takım belli bir sorunun çözümünde bir darboğaza girebilir. Bir üyenin işbirliği yapmak istememesi, kaynak sorunu, yetenek ve bilgi yetersizliği gibi konularda yönetici gruba yardımcı olmalı ve destek vermelidir. 05.04.2017

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SUNUM SONA ERDİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 05.04.2017