TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI
Liderlik ve Örgütsel Adalet
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
DAĞITICI LİDERLİK.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
ROL OYNAMA.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
Öğrenen Örgütler.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇATIŞMA NEDİR?.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KARİYER GELİŞTİRME.
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Davranış Bilimlerine Giriş
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
KURUM KÜLTÜRÜ.
GRUP İLETİŞİMİ.
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME DOÇ. DR. RECAİ COŞKUN Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN TAKIM NEDİR? Küçük bir grubun (3-12 kişi) rahat, samimi, katılımcı, olumlu eleştiri ve tartışmaların yapıldığı bir ortamda..... Bütün üyelerce anlaşılan ve benimsenen bir amacı ve/veya görevi gerçekleştirmek üzere..... Belli bir süre için bir araya gelmeleri ile oluşan yapı. Takım = sinerji = 2+2 = 5 Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM ÇALIŞMASININ ALTYAPISI Takım çalışması üyeler için bir anlam ifade etmeli (paylaşılan vizyon) Takım üyeleri birbirlerinin bilgi, beceri ve tecrübelerine ihtiyaç duymalı Takım üyeleri, birlikte çalışmanın bireysel çalışmadan daha verimli olduğuna inanmalı Takım üyeleri, çalışmalarının organizasyona katkı yapacağına inanmalı Takım çalışmaları organizasyon tarafından teşvik edilmeli. Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM BAŞARISINA KATKI YAPAN GÜÇLER Kişisel Motivasyon: üyelerin bireysel gelişme ve tamamlaşmaya olan inanç ve arzuları Kişiler-arası Etkileşim: üyeler arasında (ast-üst denk) birbirlerini destekleyici ve işbirliğine yönelik etkileşimin varlığı Örgütsel Yapı ve Kültür: Örgütün birlikte çalışmayı teşvik etmesi, yetki ve sorumluluk devretmesi, kişilerin sorumluluk ve karar alma arzusunda olması Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM BAŞARISINI ENGELLEYEN GÜÇLER Bireysel Güçler: bireyin yetenek ve kapasitesini değerlendirememesi veya kendisinin takım için önemini algılayamaması; Bireyler-arası Güçler: Bireylerin bir arada olmalarından doğan yanlış anlama, çatışma ve düşmanlıklar sonucu oluşan saldırgan tutumlar; Örgütsel Güçler: Örgütün veya yönetimin sahip olduğu gücü/otoriteyi yanlış ve keyfi kullanımı; örgütsel iletişimin eksikliği. Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM ÇALIMASININ FAYDALARI Bireysel Faydalar: bireyin birlikte çalışmayı öğrenmesi, söz ve davranışlarının başkaları üzerindeki etkisini görmesi, ast-üst arasındaki etkileşim-iletişim engellerinin /korkularının ortadan kalkması, bireylerin birbirlerini dinlemeyi öğrenmesi başkalarının his ve ilgilerine duyarlı olunması hiddet yerine olumlu yaklaşım, yapıcı eleştiri birbirine dürüst davranma, söz tutma, güvenme... Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM ÇALIŞMASININ FAYDALARI Göreve Yönelik Fayfalar: Takımın amaç, hedef ve öncelikleri üzerinde fikir birliği sağlanması; Takımın amaçlarına ulaşmasını engelleyen sorunların tanımlanıp, tartışılması; Takımın planlama, amaç belirleme, sorun çözme ve karar verme becerisi kazanması; Takım üyeleri arasında yıkıcı rekabet yerine işbirliği anlayışının oluşumunun sağlanması; Takım üyelerinin potansiyellerinden daha fazla yararlanılması Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM ÇALIŞMASININ FAYDALARI Örgüte Yönelik Faydalar: Örgüt içinde bulunan diğer takımlarla etkin ve birlikte çalışma ortamının sağlanması Karşılıklı bağımlı birim veya gruplar arasındaki ilişkilerde yeterliliğin artırılması Örgütsel hedeflere ulaşmada takım çalışmasının sağlayacağı sinerjinin olumlu etkisi Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIM KURMA İHTİYACININ BELİRLENMESİ Bir organizasyonda üyeler arasında tartışma, sürtüşmeler, gerginlik, anlaşmazlık varsa.... Bireyler karar almaktan çekiniyorsa... Bireyler görüş belirtmekten çekiniyorsa... Bireyler arasında güvensizlik varsa Ast-üst veya yatay düzeyde iletişim eksikliği yaşanıyorsa... Becerilerin heba edildiği düşünülüyor, yeni fikirler ortaya konmuyorsa .... TAKIM ÇALIŞMASINA İHTİYAÇ VARDIR! Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN TAKIM KURMA SÜRECİ 1. AMAÇ BELİRLEMEK: Takımın hangi amaç veya görevi gerçekleştirmek üzere ve ne süre için kurulacağının belirlenmesi 2. Takımın amacına uygun bilgi ve becerilerin tespit edilmesi, 3. Bu bilgi ve becerilere sahip üyelerin tespit edilmesi, 4. Atama veya gönüllülük esasına uygun olarak mümkün en az sayıda ve becerileri birbirlerini tamamlayan kişilerden takımın oluşturulması.... Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN TAKIM KURMA SÜRECİ 5.İlk toplantı yer, zaman ve süresinin belirlenmesi 6. Toplantıda görev ve görevlere talip olanların belirlenmesi 7. Takım liderinin belirlenmesi (eğer, takımı kuran kişi lider değilse) 8. Buluşma yeri, sıklığı, kayıtların kimin tarafından tutulacağı, takım üyeleri arasında iletişimi kimin sağlayacağı, hangi haberleşme araçlarının kullanılacağı konuları belirlenir 9. İlk görev taksimi yapılır ve takım fiilen göreve başlamış olur. Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

TAKIMIN PERFORMANS SÜRECİ Takımın kurulduktan sonra yüksek performans sergileyebilmesi şu süreçleri geçiş hızına bağlıdır: 1- KURULUŞ (FORMING) 2- FIRTINA (STORMING) 3- KURAL OLUŞTURMA (NORMING) 4- İCRAAT (PERFORMING) Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

İYİ BİR TAKIMIN ÖZELLİKLERİ Kurallar bellidir, Roller bellidir, Beceriler birbirlerini tamamlar, Görevler üyeler arasında eşit dağıtılmıştır, Üyelerin rahat edeceği, gayri resmi, sıcak bir atmosfer oluşturulmuştur, Katılımcılık vardır Astlık-üstlük ilişkisi yerini karşılıklı saygı ve güvene bırakmıştır Takım üyelerince paylaşılan ortak değerler, inançlar ve normlar geliştirilmiştir Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

İYİ BİR TAKIM LİDERİNİN ÖZELLİKLERİ Takımla üst-yönetim arasında iyi bir iletişim köprüsü oluşturur Üst yönetimin takıma olan desteğinin tam ve sürekli olmasını sağlar Takım üyelerini destekler, teşvik eder Adil ve güvenilirdir Üyelerin risk almaları halinde yanlarında olur Takıma ve oturumlara gerekli müdahaleleri yaparak amaçlardan sapmayı önler Destekleyici, yönlendirici, teşvik edicidir. Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

İYİ BİR TAKIM ÜYESİNİN ÖZELLİKLERİ Kurallara uyar, Becerileriyle uyumlu görev almaktan çekinmez, Görüş belirtmekten kaçınmaz, katılımcıdır, Risk alır, Güvenilirdir, Çatışmalardan kaçınır, Takım arkadaşlarına ve liderine geri-besleme verir Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN

Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN TARTIŞMA SORULARI 1- Bulunduğunuz sınıf bir takım oluşturmak için uygun mudur, niçin? 2- Bir takımın üyesi olabilmek için uygun olan iki, uygun olmayan iki özelliğiniz nelerdir? 3- Takım halinde çalışmanın bireysel çalışmadan verimli olacağını düşünüyor musunuz, niçin? 4- Bugüne kadar fiilen içinde bulunduğunuz, veya yakından gözlemleyebildiğiniz bir takım çalışması oldu mu? Gözlemleriniz…? 5- Bir takım içerisinde liderin olması gerekli midir? Takım Kurma ve Geliştirme Recai COŞKUN