ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
ÇATIŞMA ÇÖZME EĞİTİMİ PROGRAMI
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Similasyon (Benzetim)Tekniği
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Çatışma: Tarafların istek ve ihtiyaçlarının uymadığı için kişiler arasında ortaya çıkan sürtüşmeye çatışma denir.
Çatışma ve Çatışma Çözme
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
V. REHBER VAİZ YETİŞTİRME PROGRAMI SUNUM VE DEĞERLENDİRME GRUPLARI
PEER SUPPORT TEAM.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
AKRAN EĞİTİMİ AKRAN ARABULUCULUĞU.
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÇATIŞMA ÇÖZME.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
MODÜL 6.6 arabuluculuk sözleşmesinin hazırlanması
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA 1- Arabuluculuk kavramı ile ilgili bilgi sahibi olma, 2- Arabuluculuk becerilerinin kazanılması, 3- Arabuluculuk sürecinin adımlarını uygulama becerisinin kazanılması. Taraflarla ön görüşme yapılması Fiziksel çevrenin oluşturulması Rollerin ve kuralların belirlenmesi Problemin tanımlanması Duyguların paylaşılması Çözüm bulma Kapanış: Anlaşmanın yazılması

AKRAN ARABULUCULUĞU EĞİTİMİ PROGRAMININ İÇERİĞİ Oturum: Arabuluculuğa ilişkin bilgi sahibi olma: 1. Bireysel amaç belirleme, 2. Grupta uyulması gereken kuralları kararlaştırma, 3. Arabuluculuk programının amacı ve içeriği ile bilgi sahibi olma, 4. Arabuluculuk kavramı, arabuluculuk süreci ile ilgili bilgi sahibi olma.

AKRAN ARABULUCULUĞU EĞİTİMİ PROGRAMININ İÇERİĞİ 2. Oturum: Arabuluculuk sürecinin adımlarının kavranması: 1. Taraflarla ön görüşme becerisi kazanma, 2. Fiziksel çevrenin oluşturulması becerisi kazanma, 3. Arabuluculuk süreci rollerini öğrenme, 4. Arabuluculuk süreci kurallarını öğrenme.

AKRAN ARABULUCULUĞU EĞİTİMİ PROGRAMININ İÇERİĞİ 3. Oturum: Arabuluculuk sürecinin adımlarının kavranması: 1. Problemi tanımlama becerisi kazanma, 2. Duyguları paylaşma becerisi kazanma, 4. Oturum: 1. Çözüm bulma becerisi kazanma, 2. Arabuluculuk sürecinin bitirilmesi becerisi kazanma, 3. Arabuluculuk süreci anlaşmasının yazılması becerisi kazanma.

AKRAN ARABULUCULUĞU EĞİTİMİ PROGRAMININ İÇERİĞİ 5. Oturum: Arabuluculuk sürecinin adımlarının kavranması: 1. Taraflarla ön görüşme becerisi kazanma, 2. Fiziksel çevrenin oluşturulması becerisi kazanma, 3. Arabuluculuk süreci rollerini öğrenme, 4. Arabuluculuk süreci kurallarını öğrenme, 5. Problemi tanımlama becerisi kazanma, 6. Duyguları paylaşma becerisi kazanma, 7. Çözüm seçenekleri üretme becerisi kazanma, 8. Arabuluculuk sürecinin bitirilmesi becerisi kazanma, 9. Arabuluculuk süreci anlaşmasının yazılması becerisi kazanma.

1. Oturum

ÇATIŞMALARIMIZI DEMOKRATİK BİR ORTAMDA ÇÖZELİM

BÜYÜK KOLEJ & BÜYÜK FEN LİSESİ ……………… sınıfı öğrencisi ………………………………………………………………….......... PDR Servisi tarafından düzenlenen «Akran Arabuluculuğu Eğitimi Programını» başarıyla tamamlamıştır ve akran arabulucusu olmaya hak kazanmıştır. Tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim. 29.08.2013 Naci Özonay Büyük Kolej ve Büyük Fen Lisesi Müdürü

AMAÇLARIM FORMU AMAÇLARIM Ad Soyad:………………………………………………. Akran Arabuluculuğu Eğitimi Programına katılmakla yaşamımda nelerin değişmesini bekliyorum? 1- ………………………………………………………………………………………………………………… 2- ………………………………………………………………………………………………………………… 3- ………………………………………………………………………………………………………………… 4- ………………………………………………………………………………………………………………… 5- ………………………………………………………………………………………………………………… 6- ………………………………………………………………………………………………………………… 7- ………………………………………………………………………………………………………………… 8- …………………………………………………………………………………………………………………

AKRAN ARABULUCULUĞU EĞİTİMİ PROGRAMININ UYGULANMASINDA GRUBUN UYACAĞI KURALLAR 1. Arabuluculuk programı, 1-2, 3-4 ve 5. oturum şeklinde 8-9. ders saatinde yapılacaktır. 2. Grup üyelerinin, çok zorunlu durumlar dışında, her oturuma katılmaları beklenir, 3. Grupta konuşulan özel durumlar kesinlikle grup dışındaki kişilere anlatılmayacak ve paylaşılmayacak, 4. Grup üyelerinin birbirlerine zarar verici davranışlarına izin verilmeyecektir, 5. Ev ödevi varsa ertesi günkü oturuma hazırlanmalıdır, 6. Grupta her üye birbirini dinleyecek ve anlamaya çalışacaktır, 7. Her grup üyesi diğerine saygılı davranacaktır, 8. Grupta her üye birbirini görecek şekilde oturacaktır, 9. Arabuluculuk süreci anlaşmasının yazılması becerisi

Akran arabuluculuğu, eğitim almış bir arabulucunun, çatışma yaşayan tarafların bir araya gelmesini ve her iki tarafın yüz yüze gelerek, konuşmaları hiç kesilmeden oturup karşılıklı konuşabilmesini sağlamasıdır.

Öner’den (1999) alınmıştır. ÇATIŞMA ŞEMASI Çatışma Kaynağı Sınırlı kaynaklar (zaman, para, mal) Farklı değerler (inançlar, tutumlar,öncelikler, ilkeler) Karşılanmamış temel gereksinimler -Ait olma -Güç -Özgürlük -Eğlenme Çatışma Çatışmaya gösterilen tepkiler Kaçma Kavga Problem Çözme -Çekilme -İnkar -Görmezlikten gelme -Tehdit -Saldırı -Öfke -Anlayış -Saygı -Çözüm Kaybet-Kaybet Kaybet-Kazan Kazan-Kaybet Kazan-Kazan Öner’den (1999) alınmıştır.

AKRAN ARABULUCULUĞU SÜRECİ ADIMLARI FORMU Ad Soyad:………………………………………………………….. Akran Arabuluculuğu Sürecinin Adımları ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Akran Arabuluculuğu süreci adımları Taraflarla ön görüşme Fiziksel çevrenin düzenlenmesi Roller ve kurallar ile ilgili anlaşma sağlanması Problemin tanımlanması Duyguların paylaşılması Bir çözüm bulma Kapanış: Anlaşmanın yazılması

ARABULUCULUK SÜRECİNİ KULLANARAK ADIM ADIM ADİL ÇÖZÜMLERE DOĞRU GİDELİM.

ARABULUCUK SÜRECİ ŞEMASI ARABULUCUK Arabuluculuk için hazırlık Arabulucunun açılış konuşması Tarafların problemi sunmaları Arabulucunun problemin çözümü için durumu tekrar tanımlaması Problemin çözümü - Problemi bulmak ve çıkarları gözden geçirmek - Seçenek bulma - Seçenekleri değerlendirme - Seçeneklerin en uygununu seçme Uzlaşma Çözümün yazılıp imzalanması ve kapanış

Taraflarla ön görüşme Fiziksel çevrenin düzenlenmesi Roller ve kurallar ile ilgili anlaşma sağlanması Problemin tanımlanması Duyguların paylaşılması Bir çözüm bulma Kapanış: Anlaşmanın yazılması

ARABULUCU VE TARAFLARIN OTURMA BİÇİMİ ŞEMASI ÇIKIŞ A T

5. Oturum

KALICI VE İŞLEVSEL SÜREÇLERE ULAŞMA İÇİN EL ELE VERELİM

ARABULUCULUK SÜRECİNİN ADIMLARI TARAFLAR İLE ÖN GÖRÜŞME YAPILMASI FİZİKSEL ÇEVRENİN OLUŞTURULMASI ARABULUCULUK SÜRECİ ROLLERİNİN BELİRLENMESİ ARABULUCULUK SÜRECİ KURALLARININ BELİRLENMESİ PROBLEMİN TANIMLANMASI DUYGULARIN PAYLAŞILMASI ÇÖZÜM BULUNMASI ARABULUCULUK SÜRECİNİN BİTİRİLMESİ ARABULUCULUK SÜRECİ ANLAŞMASININ YAZILMASI

ADIM ARABULUCULUK SÜRECİNİN BAŞLAMASI

2. ADIM OLAYIN İKİ TARAFIN BAKIŞ AÇISINDAN ANLATIMI VE DUYGULARIN PAYLAŞIMI

3. ADIM HER İKİ TARAFIN GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLEMESİ VE ÇÖZÜM SEÇENEKLERİNİ ÜRETMESİ

4. ADIM ANLAŞMA

HİÇ BİRŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİDİR http://www.youtube.com/watch?v=gan-pqIZ_Dw

ÖRNEK ARABULUCULUK http://www.youtube.com/watch?v=VAb00pBwZ2E

ARABULUCU NE HİSSEDER http://www.youtube.com/watch?v=k0qqdb8dvDI