Hugo Alvar Henrik Aalto

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Igor Ivanovich Sikorsky
Advertisements

Jean Lurcat Lisesi.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER GENEL MERKEZİNDE EĞİTİM SEMİNERİ
BETT IN LONDON.
20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
Coop HImmelb(l)au SELİN ÇİRÇİR,
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
HAZIRLAYAN: BERFİN TAN
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
HAZIRLAYAN: ÖMER SAMİ ÖZTOPALOĞLU
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
ALVAR AALTO
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
I.M. PEI Ieoh Ming Pei.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
PARÇADA ANLAM.
JAMES STIRLING.
HAZIRLAYAN : EBRU ÖZÇİFTÇİ NO: 1257 SINIF: 6-B
14 2) 19. ve 20. YÜZYIL STADYUMLARI
Brüksel.
STADYUM BİNALARI Stadyum güncel olarak, çeşitli spor müsabakalarının yapılabilmesi için uygun fiziksel mekanı sağlayan spor tesisine verilen isimdir. Tarihten.
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
İRAN UYGARLIĞI.
3 Ağustos 1776; Milano’da, büyük bir yangın sonucu harap olan tiyatro binasının yerine, üç senede yepyeni bir opera binası yapıldı: “Teatro alla Scala”
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NDE TIP EĞİTİMİNİN MODERNİZASYONU
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
DOĞAN HASOL ŞAHİN ÇELİK
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ROBERT VENTURI MELİH KURNALI
Haldun Taner’İn hayatI
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
TABANLIOGLU MİMARLIK.
Muhammed kahraman İçt-3
MİMAR : SEYFİ ARKAN MÜRVET AKYOL
TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Frank Lloyd WRIGHT Ulas YILDIRIM (TOBB ETU-Sanat ve tasarım)
Hazırlayan: Naz Yılmaz
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
HANS HOLLEIN KÜBRA ÖZDEN İÇT-2.
NEVZAT SAYIN. NEVZAT SAYIN HAKKINDA GENEL BİLGİ Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mimarlık Bölümü mezunudur.( ) Yüksek lisans çalı ş ması.
1/500 Çizim Tekniği Topografya; arazinin eğim çizgilerinin gösterilmesi, eğim kotlarının yazılması, Ev/çok katlı bina ve bahçe girişlerinin gösterilmesi,
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
REM KOOLHAAS Barış Kılıç.
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
ANLATIMDA SINIRLANDIRMA
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Proje I.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
SivasKayseri Afyon Adana İ zmir Isparta Bursa İ stanbul Burdur.
5146-IZZET YALÇIN. BİRMİNGHAM KÜTÜPHANESİ PROJE YERİ: Birmingham İLGİLTERE PROJE OFİSİ: Mecano Arhitecten PROJE TİPİ :Kütüphane PROJE TİPİ GRUBU: Kültür.
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
ÇEVRE KAVRAMI 1. Çevre, bugünkü anlamıyla bir çok dilde yeni bir terimdir. Yakla ş ık 50 yıl önce üretilen bu yeni sözcükler dünyanın büyük bir bölümü.
YAZI KARAKTER ANAL İ Z İ GOTHAM FONT:. Gotham, yirminci yüzyılın ba ş larındaki en ba ş arılı yazılardan biridir. Gotham, oldukça yüksek x uzunlu ğ una.
Sunum transkripti:

Hugo Alvar Henrik Aalto 3 Şubat 1898 — 11 Mayıs 1976, Hugo Alvar Henrik Aalto

HAYATI

Aalto 1898 yılında Finlandiya’nın Kuortane kasabasında doğdu Aalto 1898 yılında Finlandiya’nın Kuortane kasabasında doğdu. İsveçli mimar Arvid Bjerke’nin asistanlığını yaptıktan sonra, 1921 yılında Helsinki Teknoloji Üniversitesi’nden mezun oldu ve 10 yıl içinde yapıları ve mobilyalarıyla sesini uluslararası alanda duyurmayı başardı. 1927-1933 arasında Turku'da çalıştı.

1933'te Helsinki'ye yerleşti 1933'te Helsinki'ye yerleşti. 1935'te ilk eşi mimar Aino Marsio'yla, kayınağacı levhalarının üstüste yapıştırılıp bükülmesiyle elde edilen mobilyalar üreten Artek şirketini kurdu. Pekçok ulusal ve uluslararsı ödüle değer görülen Aalto, 1963-1968 yıllarında Finlandiya Akademisi başkanlığında bulundu.

Aalto kendine özgü mimarlık üslubunu, konferans salonundaki akustik dalgalı tavanıyla ünlü Viipuri kütüphanesinde (1927-1935; 1943'te yıkıldı) ve basım odasındaki koni biçiminde sütunlarıyla ilgi çeken Turun Sanomat gazetesi binasında (1927-1930) geliştirdi. Paimo sanatoryumuyla (1929-1933) uluslararası üne kavuştu

1937'deki Paris Sergisi ve 1939'daki New York Dünya Fuarı için hazırladığı Finlandiya pavyonlarıyla ve New York Modern Sanat Müzesi'nde çalışmalarına ayrılan 1938 sergisiyle ününü pekiştirdi.

Harvard Üniversitesi'nde ders verdi, bir yandan da Cambridge'deki Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde Baker House yatakhanelerinin tasarımını yaptı (1947-1948). Rusya-Finlandiya savaşının (1940) ve II. Dünya Savaşı'nın Finlandiya'da yol açtığı yıkım, ülke boyutunda bir yeniden yapılanma ve kentleşme planı gerektirince söz konusu plan (özellikle Helsinki kent merkezinin düzenlenmesi) Aalto'nun başkanlığı altında bir komisyon tarafından tasarlandı.

Bir adada yer alan Saynatsalo kasabası için de, çevredeki göl ve ormanlarının manzaralarını vurgulayan bir belediye merkezi yapan (1950-1952) Aalto'nun sonraki yıllardaki yapıları daha sadedir. Ancak anıtsal Kongre Evi'nde (1962-1975) ve Helsinki Kültür Merkezi'nde de sanatın insancıl boyutlarını ortaya koymuştur. Alvar Aalto 1976 yılında Helsinki, Finlandiya’ da Hayatını kaybetmiştir.

TASARIM ANLAYIŞI

Kıvrımları ve doğayı seven Aalto uluslar arası modern akımın net çizgileriyle doğa figürlerini tasarımlarında sık sık bir araya getirmiş bütün işlerinde doğadan referans almış ve çalışmalarını bu yönde sürdürmüştür. Bir bina tasarlarken önce dağa, güneşe, suya bakmış; sonra da bu binaya göre iç mekanını, mobilyalarını tasarlamıştır.

Örneğin 1936 yılı ürünü olan ve biyomorfik kıvrımla sahip Savoy vazo bu felsefeyle ortaya çıkmıştır. Bu vazo, geçtiğimiz' yüzyılın en popüler cam ürünü kabul edilmiştir.

Klasik ahşap mobilyalarını, esnek kereste ve huş ağacı kullanarak daha da geliştiren tasarımcının ürünleri böylece sadece estetik değil aynı zamanda ergonomik sıcak ve dayanıklıdır.Finlandiya’daki huş ağaçlarından tasarladığı basit ve kıvrımlı mobilyalar bugünün en çok satan ürünleri arasındadır

Yapı ve peyzaj ilişkisi, genç bir mimar olduğu dönemde de Alvar Aalto’nun işlerinde ve yazılarında kendini gösterir. Aalto, mimarlıkla ilgili metinlerinde doğaya ve bahçelere de değinir; mimarı arazinin “verimini” artıran, gereksiz sürgünleri budayan bir bahçıvanla özdeşleştirir.

Arazinin topoğrafyasına göre yapılarını biçimlendiren Aalto’nun mimarisinde, iç ve dış mekanlar sıklıkla birbirine gölgelikler, pergolalar ve asmalı çardaklarla bağlanır; dış mekandan iç mekana geçiş aralıklarla olur. Heykelsi iç ve dış duvarların dolambaçlı görünümleri de doğayla psikolojik bir bağlantı kuruyor.

Bina ve doğa arasındaki ilişki, içeriden çevredeki peyzaja ve bahçeye açılan manzaralarla da sağlanır. Binanın yönü, Aalto’nun konut mimarisinde çok önemli olduğu gibi, kamu binalarının tasarımında da incelikle ele alınır. Doğal ışığı iç mekanlara taşımak, özellikle Kuzey’in karanlık kış aylarında daha çok önem kazanır.

Son dönemde Aalto’nun tasarladığı yapılar, kütüphaneler ve konser salonları Finlandiya kimliğine  uyarlandı ve çağdaş olanlarına oranla daha sıcak bir hal aldı. Yaptığı çalışmalar  bireysel  ifadeye göre yönelen ve modern akıma getirilen ‘ karşı akım’ niteliğindeydi. Aalto kendi  felsefesini şöyle açıklar: ‘ Sizden tek istediğim eğlenmeyi unutmamanız’

ESERLERİ

Turun Sanomat Gazete Ofisi 1928 – 1929, 1930

1932 Tammekann Villası Estonya

1934: Corso Tiyatrosu

1937 – 1939: Mairea Villası, Finlandiya

1939 Fin Pavyonu Finlandiya

1947 – 1948 Baker House

1949 – 1952: Saynatsalo Kent Merkezi , Finlandiya

1949 – 1966: Helsinki Teknoloji . Üniversitesi Finlandiya

1952 – 1958 Kültür Evi

1959: 1988: Essen Opera Evi

1965: 1968: İskandinav Evi İzlanda

1970 Angel Abbey Dağı Kütüphanesi ABD

Paimio Sanatoryumu 1928-1929

Savaş yıllarında Finlandiya’da tüberküloz hastalığının yayılması, yüzyıl boyunca tüm ülkede birçok sanatoryumun açılmasına yol açar. Bunlardan biri de 48 belediye ve dört kasabanın finansal destekleriyle gerçekleştirilen Varsinais-Suomi tüberküloz sanatoryumudur. Sanatoryumun yeri için Paimio’ya karar verildikten sonra, tasarımına 1929 Ocak ayının sonlarında bir yarışma ile karar verilir. Alvar Aalto, projeye hastanın perspektifinden bakar; dingin ama neşeli bir ortam tasarlar. Hiçbir detayı gözden kaçırmaz.

merdivenlerin kanarya sarısı renginden ısıtma sistemine, hastaları rahatsız etmemek için suyun sessizce aktığı özel musluk tasarımına kadar… Paimio sandalye (1931-1932) dahil sanatoryumun tüm mobilyaları Aalto’nun imzasını taşır. Evindeki Marcel Breuer çelik boru sandalyelerden de esin alan Paimio sandalye, tüberküloz hastaların nefes almasını kolaylaştıran bir tasarımdır. Aalto, şekillendirilmiş ahşap ve kontrplağın birleşiminden yapılan sandalyenin metalden daha sıcak ve konforlu olduğunu düşünüyordu.

Paimio Sanatoryumu’nda binanın temel işlevleri, bütünsel bir formla her kanadın kendi içinde çözümlenmiştir. A- kanadı en önemli arkitektonik unsur olan güneşli balkonlarıyla hastaların kanadıdır ve güneye bakar. B-kanadı genel alanları içerir: muayene odaları, dinlenme salonu, kütüphane ve ortak mekanlar.

C-kanadında çamaşırhane, mutfaklar ve personel birimleri bulunur C-kanadında çamaşırhane, mutfaklar ve personel birimleri bulunur. Tek katlı D-kanadı ise kazan dairesi ve ısıtma tesisi bulunur. Sirkülasyon alanları A-kanadı ve B-kanadı arasında kalan ana girişi merkezine alır ve ona bir binanın diğer kanatlarına geçişi de sağlayan merdiven boşluğuyla bağlanır.

Fuayenin girişi farklı işlevlere hizmet eden kanatlar arasında geçiş sağlayan bir sirkülasyon alanı olarak iş görür. Fuayenin -hastaların terlik dolabı dahil- orijinal mobilyaları, uzun süre kalacak hastaların ev ortamında hissetmesini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır

KAYNAKÇA http://www.hafelegateway.com/finlandiya%E2%80%99nin-kulturel-ronesansinin-mimari-alvar-aalto/ http://tr.wikipedia.org/wiki/Alvar_Aalto Benan Kapucu görsel arşivi:alvar aalto museum Alvar aalto http://www.muhakeme.net/alvar-aalto-alvar-aalto-kimdir-hakkinda-hayati-t35410.html feyza nur dişkaya 20945873