ALVAR AALTO 1898-1976.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Advertisements

Mobilya ve Oda Tasarımı
İÇ MİMARLIK.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
Hugo Alvar Henrik Aalto
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
I.M. PEI Ieoh Ming Pei.
İç Mimar Tünay Ar'ın özel olarak tasarladığı TV odası mobilyalarını Metin Kaşo uygulumış. Bu mekânın döşemelik kumaşları Vakko'dan, aplikler Element firması.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Içmimarlık nedir?.
ATAŞEHİR FİNANS MERKEZİ
JAMES STIRLING.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
LONDRA.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Muhammed kahraman İçt-3
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
Görsel Tasarım İlkeleri
Dorothea Lange ‘Göçmen Annesi’
REM KOOLHAAS Barış Kılıç.
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM 2
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
TASARIM ÖĞELERİ.
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
Dijital kütüphane işlevleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
GECEKONDU OLGUSU VE GECEKONDU KÜLTÜRÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kentbilimin Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ALVAR AALTO 1898-1976

Alvar Aalto Şubat 1898 yılında Kuortane’de doğmuş,11 Mayıs 1976 Helsinki’de yaşamını yitirmiş Finli mimardır. Alvar Aalto, modern mimarlık ve tasarımının ile en büyük isimlerinden biridir.

Alvar Aalto, Helsinki Teknoloji Üniversitesi Mimarlık mezunudur. Aalto İkonik çalışmaları arasında iç mekan tasarımlarını, endüstriyel tasarım ürünlerini, grafik tasarımı ve tekstili sayabiliriz.

‘’… Mimarlık bir bilim değildir ‘’… Mimarlık bir bilim değildir. Yine de binlerce insani işlevi birleştirmeye yönelik aynı büyük bireşimsel işlemdir, ama buna karşın, mimarlık olarak kalmaya devam eder. Amacı hala maddi dünyayı insan yaşamıyla uyumlu hale getirmektir. Mimarlığı daha insani kılmak iyi mimarlık demektir ve bütünüyle teknik bir işlevcilikten daha geniş kapsamlı bir işlevcilik demektir.’’ ‘’The Humanizing of Architecture,’’ 1940

Yaşama daha kişisel bir yapı kazandırmak mimarın görevidir”. “ Finlandiyalı A. Alto, 20. yy’ın en önemli mimarlarındandır. En büyük katkısı Bauhaus’un ve uluslararası üslubun öbür türevlerinin katı mimarlık öğelerini insanileştirmiş olmasıdır. İnancını kısaca şöyle özetlemiştir: Yaşama daha kişisel bir yapı kazandırmak mimarın görevidir”. “

Alvar Aalto'nun en önemli özelliklerinden biri,hangi akıma dahil olursa olsun , yaşamın boyunca kendi ulusal değerlerinden hiç kopmamış ve bunu her tasrımında göstermiştir.

BAŞLICA ESERLERİ Viipuri kütüphanesi Akustik dalgalı tavanıyla Alvar AALTO kendine özgü mimarlık üslubunu bu eserinde göstermiştir.

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) Baker Yurdu Aalto İkinci Dünya Savaşı esnasında MIT’de öğretmenlik yaptığı için üniversitenin fiziksel çevresini ve konumlandığı yeri yani Boston’a hakim Charles Nehri’nin kıyıları çok iyi biliyordu. Yatakhaneyi tasarlaması istendiğinde Aalto’ya Charles Nehri’nin kenarında bir yapı yeri verildi. Aalto odaları nehre doğru yönlendirdi, böylece odalarda kalanlar kenti ve nehri seyredebileceklerdi.

Dalgalı formu yalnızca uzun bir yapıyı sınırlı bir yapı yerine yerleştirme yolu olarak değil, aynı zamanda Aalto’nun öğrencilerin hoşlandıklarını düşündüğü Charles Nehri’nin karşısındaki eğimli manzaraya bir yanıt olarak da kullanmıştır.

Paimio Chair, Alvar Aalto’nun 1932 yılında Artek firması için tasarlamış olduğu bir sandalyedir.

Paimio ismini Alvar Aalto’nun Finlandiya’daki çok sevdiği şehirden almıştır. Alvar Aalto Paimio’yu tüberküloz hastalarının her gün uzun süre oturabilmeleri için tasarlanmış. Koltuğun sırt kısmına hastaların daha kolay nefes alabileceği şekilde uygun açı verilmiş. Ürün önce ülkesinde ses getirmiş, güneybatı Finlandiya’da tüberküloz sanatoryumu Paimio Chair’i satın almış, sonrasında Helsinki’de İskandinav yapı forumu ile birlikte yapılan standart ürünler bir sergide ilk kez halka gösterilmiş. Paimio Chair ilk üretildiğinde kayın ağacından üretilmiş ve çıtaları bükme yöntemi ile tasarlanmış. Sonrasında huş ağacının daha sağlam ve esnek olduğuna karar verilip bu materyal ile üretilmiş. Paimio Chair %100 Finlandiya üretimi olduğu için Alvar Aalto’nun göz bebeği tasarımlarındandır.

Paimo Sanatoryumu Paimo Sanatoryumu ile Aalto, uluslararası üne kavuştu: Altı yapıdan oluşan bütün, balkonlarının her biri gün ışığını en çok alacak biçimde tasarlanmıştır

II. Dünya Savaşı'nın Finlandiya'da yol açtıgı yıkım, ülke boyutunda bir yeniden yapılanma ve kentleşme planı geerektirince söz konusu plan (özellikle Helsinki kent merkezinin düzenlenmesi), Aalto'nun başkanlıgı altında bir komisyon tarafından tasarlandı. Bir adada yer alan Saynatsalo kasabası için de, çevredeki göl ve ormanlarının manzaralarını vurgulayan bir belediye merkezi yapan bir plan oluşturuldu.

Saynatsalo Town Hall

Helsinki Kültür Binası Sanatın insancıl boyutlarını ortaya koymuştur.

Villa Mairea Alvar Aalto tarafından Harry ve Mairea Gullichsen için tasarlanmış bir konut yapısıdır. Kereste fabrikasına sahip olan Harry ve Mairea Gullichsen bir dönem Aalto’nun mobilyalarının üretildiği ve pazarlandığı Artek firması ile çalışmıştır. Ev sahibesi, Mairea Gullichsen, 1920 lerde Paris’de resim çalışmalarında bulunmuş, bir ressamdır. Alto bu dönemde konut yapıları üzerine birçok çalışmada yapmıştır.

Daha önce de belirtildiği üzere, Paris’de Le Corbusier’in konut çalışmalarını incelemiştir. Villa Mairea, Aalto’nun konut konusunda birçok farklı deneyim edindikten sonra tasarladığı bir yapıdır. Bunun yanı sıra, kullanıcının istekleri, yapının oluşumunda en az Aalto’nun estetik yaklaşımları kadar etkin olmuştur. Mairea Gullichsen, Aalto’dan villanın “Finlandiyalı, fakat bugünün ruhunu taşıyan” bir yapı olmasını istemiştir. (Richard, 1992). Bu yaklaşım doğrultusunda Aalto yapıyı tasarlarken çıkış noktası olarak hem kendi kültürünü, hem de modernist yaklaşımları değerlendirmiştir.

HAZIRLAYANLAR AYŞE LİSA YAKUPOĞLU DENİZ SEZGİ ALANOĞLU MAHSUM ÇETİNKAYA OSMAN GÖKTUĞ TÜRKMEN