Bodrum Algısı ve Konumlandırma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Advertisements

Kıbrıs Gündem Araştırması Araştırma Sonuçları Sunumu BRT 22 Ocak 2003.
• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
DOĞAL SAYILAR.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
PAZAR RAPORLARI_2013.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
PAZAR RAPORLARI_2013.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Otizm Farkındalık Araştırması
Sunum transkripti:

Bodrum Algısı ve Konumlandırma Araştırması 2012

Yönetici Özeti

Tablo 1: Bodrum 2011 Turist Dağılımı Bodrum Algısı ve Konumlandırma Araştırması Bodrum doğal güzellikleri, tarihi dokusu ve gece hayatıyla öne çıkan turizm beldelerimizden biridir. Bodrum’a 2011 yılında toplam 3.183.424 turist gelmiştir. Tablo 1: Bodrum 2011 Turist Dağılımı Gelen turistlerin % 82’ si ilkbahar ve yaz aylarında geldiklerinden ötürü, Bodrum Ocak ve Mayıs ayları arasında ‘ölü sezona’ girmektedir. Bodrum konumlandırma araştırmasının amacı, Bodrum’u yeniden konumlandırma stratejisini geliştirmek için data toplamak ve global bir şehir olarak tanınmasını sağlayacak önerileri belirlemek üzere yürütülmüştür. Araştırma için hedef kitleler belirlenmiştir. Bunlar aileler, genç profesyoneller, üniversite gençleri, A Plus ve ticari paydaşlardır. Hem hedef kitleler hem de ticari paydaşlar için araştırmalar yurtiçi ve Almanya, İngiltere ve Rusya ‘ da yönetilmiştir. 2011 Turist Sayısı Gelen Turist Sayısı % 1. Çeyrek Toplamı 28.387 1 2. Çeyrek Toplamı 551.312 17 3. Çeyrek Toplamı 1.777.399 56 4. Çeyrek Toplamı 826.326 26 Genel Toplam 3.183.424 100

Araştırmanın Yöntemi Araştırma kapsamında farklı 11 paydaş ile yüz yüze anket, online anket, derinlemesine görüşme ve fokus grup yapılmıştır.   Yurtiçi Yurtdışı ÖRNEKLEM Online Fokus Grup Derinlemesine Görüşme Yüz Yüze Görüşme Hedef Grup Ticari Paydaş LOKASYON

Araştırmanın Yöntemi Yurtiçi paydaşlar kapsamında: Online anket yöntemiyle anne-babalar (500 örneklem), genç profesyoneller (1.000 örneklem), üniversite gençleri (1.000 örneklem) ile, Fokus grup yöntemiyle anne-babalar (10 örneklem), genç profesyoneller (22 örneklem), üniversite gençleri (22 örneklem), A+ SES Grubu (4 örneklem) ile, Derinlemesine görüşme yöntemiyle organizatörler (45 örneklem) ile, Yüz yüze görüşme yöntemiyle Bodrum Esnafı (300 örneklem) olmak üzere toplam 2.913 örneklem ile görüşme yapılmıştır. Yurtdışı paydaşlar kapsamında: Online anket yöntemiyle üç farklı ülkede ayrı ayrı olmak üzere (Rusya, İngiltere, Almanya) anne-babalar (200’er örneklem), genç profesyoneller (200’er örneklem), üniversite gençleri (200’er örneklem) ile, Yüz yüze görüşme yöntemiyle Bodrum’da tatilini geçirmekte olan turistler (200 örneklem) ile, Derinlemesine görüşme yöntemiyle yurtdışı organizatörler (6 örneklem) olmak üzere toplam 2.006 örneklem ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada kalitatif ve kantitatif olmak üzere farklı araştırma teknikleri kullanılmıştır. Bu teknikler doğrultusunda hem nitel hem de nicel veriler elde edilmiştir. Kantitatif yöntemde saha çalışması kapsamında online ve yüz yüze versiyonlar olmak üzere 8 farklı anket formu tasarlanmış ve uygulanmıştır. Kalitatif yöntemde ise saha çalışması kapsamında fokus grup ve derinlemesine görüşme olmak üzere 5 farklı akış tasarlanmış ve uygulanmıştır.

Araştırmanın Yöntemi Araştırmanın saha çalışmasına 6 Şubat 2012’de başlanmış ve 1 Mart 2012 tarihi itibariyle tamamlanmıştır. Saha çalışması başlamadan önce soru formları yapılan pilot çalışmalarla test edilmiş, gerekli görülen değişiklikler yapılmıştır. Anketleri yapacak görüşmeciler itinayla seçilmiş, çalışmaya katılan anketörlere görüşme teknikleri eğitimi verilmiş, tüm anketörlerin proje brifi toplantısında katılmaları sağlanmıştır. Görüşme Teknikleri Eğitimi kapsamında; Xsights görüşmecileri soruları nasıl sormaları gerektiği, vücut dili, tarafsızlık ve örneklem konularında eğitilmiş, proje bilgilendirmesi toplantısında araştırmanın niteliği hakkında bilgilendirilmişlerdir. Saha çalışması boyunca Xsights’ın kadrolu süpervizörleri saha çalışmasını rutin aralıklarla kontrol etmiş, yapılan anketlerin belirli bir kısmını tekrar aramış ve elde edilen verilen doğruluğunu teyit etmiştir. Veri girişi ve mantık kontrolü aşamalarında veri dosyası oluşturulduktan sonra elektronik ortamda verilerin mantık kontrolü yapılmış, denekten veya anketörden kaynaklı olabilecek hataların tamamı ortadan kaldırılmıştır. Açık uçlu soruların kodlanması için ise saha araştırması devam ederken, ilk yüz anketten sonra kod çerçevesi oluşturulmuştur. Açık uçlu soruların tamamı belirlenmiş kod çerçevesine göre sınıflandırılmıştır. Focus grup yapılacak katılımcılar itina ile seçilmiş, Xsights şirket merkezinde ve katılımcılara uygun toplantı mekanlarında görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine görüşme yapılacak katılımcılar Xsights ve Boom Pazarlama tarafından belirlenmiş, katılımcılar araştırmanın kapsamı ve görüşme süresiyle ilgili bilgilendirildikten sonra görüşmeler yapılmıştır.

Hedef Paydaşlar: Aileler Yurtiçinde hedef paydaşlardan biri olan aile paydaşı için Türkiye genelinde 1.000 anne ve baba ile online araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmada sorular, ailede tatil kararını veren ebeveyn tarafından cevaplanmıştır. Yapılan kantitatif araştırmadan başka bu hedef kitle ile kalitatif araştırma da yürütülmüş, anne ve babalarla Ocak ayında iki fokus grup toplantısı düzenlenmiştir. Yapılan araştırma sonunda tatil kararını verenlerin %52’sinin anneler, %48‘inin babalar olduğu tespit edilmiştir. Kalitatif araştırmadan çıkan sonuçlar ‘ tatil araştırması ve seçiminin ’ anneler tarafından yapıldığını, daha sonra babalar tarafından ‘ onaylandığını ‘ desteklemektedirler. Araştırmaya katılan anne ve babaların çoğu ( %68) yılda bir kere, %25’i iki kere, %7’si ise üç kere ya da daha çok sıklıkla tatile çıktıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan aile hedef kitlesinin %98’i tatile Haziran, Temmuz, Ağustos aylarında tatile giderken; % 7‘si kışın, % 7’si ilkbaharda, %3‘ü ise sonbaharda tatile gittiklerini belirtmişlerdir. Tatil seçiminde yakın çevre (%42) ve aile (%39) büyük rol oynarken, internet siteleri (%55) ve tur şirketleri (%26) önemli ve güvenilir bilgi kaynakları arasında sayılmaktadır. Aile paydaşı araştırmasına katılanların %52‘si online alış-veriş yaptıklarını, %38’i online tatil satın aldıklarını belirtirken %19‘u tatili kesinlikle online olarak satın almayacaklarını ifade etmişlerdir. Bu kitlede dikkat çeken bir bulgu etstur.com, tatilsitesi.com ve gezisitesi.com’un anne ve babaların en çok ziyaret ettikleri web siteleri olduğudur. Aileler gazete ve dergilerde gördükleri tatil reklamlarını daha çok hatırladıklarını ifade ederken, web siteleri ve televizyon gibi basılı mecrayı da takip etmektedirler. Geleneksel basın mecralarında hatırlanan reklam öğeleri deniz, kum, güneş olurken; web sitelerinde görülen reklamlardan en çok promosyon ve indirimler ebeveynlerin hatırlarında kalmaktadır.

Hedef Paydaşlar: Aileler Anne ve babaların %81’i sosyal paylaşım sitelerine üye olduklarını belirtmektedirler ve bunların arasında Facebook birinci, Twitter ikinci, Google + da üçüncü sırada yer almaktadır. Ailelerin yarısından biraz fazlası seyahat ederken internete bağlanmaktadır ve bağlananların %85‘i telefonlarından internete girerken %63‘ü bilgisayar ya da laptoplarından, %14‘ü ise tablet bilgisayardan internete erişim sağlamaktadırlar. Ebeveynlerin internete girme sebepleri arasında sosyal paylaşım sitelerini ziyaret etmek (%81) , haberleri takip etmek ( %63) ve e-postaları kontrol etmek ( %56) gelmektedir. Bu paydaşın %64’nün cep telefonuna uygulama indirmesi mümkündür. Hâlihazırda kullandıkları uygulamaların başında facebook, oyunlar ve twitter gelmektedir. Aileler tatile çıkarken kendi otomobillerini tercih etmektedirler (%38), otobüs (%35) ve havayolu (%19) diğer tercih edilen ulaşım yollarıdır. Aileler tatil süresince konaklamak için tatil köyü/büyük otel (%32) ile pansiyon (%26) ve küçük oteller (%23) ile kendi yazlıklarını tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Bu paydaş tatil boyunca gidecekleri yerleri daha çok arkadaş ve aile tavsiyesi üzerine seçtiklerini belirtirken (%61), online siteler (%32) ve sosyal medyanın da (%26) rol oynadığı görülmektedir. Anne ve babaların % 65’i tatil boyunca yaptıkları harcamaları nakit yaparken, kredi kartı kullanan %35’lik kesim daha çok Master kartı (%82) tercih etmektedirler. Bodrum aile paydaşında tatil denince ilk akla gelen yerdir (%48). Bodrum’u, Antalya (%36) ve Marmaris takip etmektedir. (%16). Araştırmaya katılan anne ve babaların %45’i Bodrum’a daha önce gitmiştir. Ailelerin en çok gitmek istedikleri beldeler Bodrum, Çeşme ve Marmaris’tir. Ailelerin beklentileri ucuz konaklama imkânları bulunması, sevilen otellerin olması ve tatil yapacakları beldenin tarihi yerlere yakın olmasıdır. Bodrum ailelerin tüm bu beklentilerini karşılamaktadır.

Hedef Paydaşlar: Aileler Bodrum deyince aile paydaşının aklına ilk deniz, kum ve güneş gelmektedir. Anne ve babalara göre Bodrum‘u en iyi mavi ve beyaz temsil ederken, Bodrum’un çağrıştırdığı hisler mutluluk, eğlence ve huzurdur. Kalitatif araştırma sonucunda ortaya çıkan algı haritasında Bodrum ebeveynlerin aklında ‘ ucuz tatil ’, ‘deniz /kum ’,‘ doğal güzellikler ’ ve ‘eğlence’ gelmektedir. Bu kavramlar içerisinde masmavi deniz, huzur, konfor gibi olumlu kavramlar bulunurken; kalabalık, çarpık yapılaşma, ulaşım zorlukları gibi üzerine gidilmesi gereken noktalar da belirtilmiştir. Ailelerin % 80‘i, Bodrum’a yaz aylarında gitmek isterken % 33’ü kış sezonunda kesinlikle Bodrum’a gitmek istemeyeceklerini belirtmişlerdir. Bunun sebebi olarak da işletmelerin kapalı olmasını ( %50), hava koşullarını (%25) ve zamansızlığı (%25) göstermişlerdir. Anne ve babalar Bodrum da turizmin canlanması için festivaller, müzik festivalleri, spor festivalleri düzenlenmesini önermişler ve %38’i bu tarz aktivitelere katılmakla ilgilenebilecekleri belirtmişlerdir. Bodrum aileler için çekici bir tatil mekânıdır (%60). Bodrum‘u çekici bulmayan ebeveynler, sebep olarak kalabalık, gürültü ve ailelere yönelik eğlence imkânları olmamasından şikâyet etmişlerdir. Yapılan fokus grup çalışmalarında Bodrum’ u aileler için daha çekici bir belde haline getirmek için akvaryum, çocuklara yönelik su parkları, Disneyland tarzında eğlence yerleri açılmasını önermişlerdir. Aileler tatillerinde doğayı daha yakından tanımak (% 77) ve tarihi yerleri gezmek (% 71) istemektedirler. Bodrum bu konuda sunduğu imkânlarla bu paydaş için öne çıkabilir. Bodrum‘un aileler tarafından en iyi bilinen koyları Gümbet (%73), Turgutreis (%67) ve Türkbükü (%53) ve Gümüşlüktür (% 53). Öte yandan Bitez ve Yalıkavak, ailelerin aradığı özelliklere sahip koylar olmakla beraber, bu hedef kitle arasında diğer koylara oranla fazla bilinmemektedir. Bu paydaştaki katılımcıların %6’sı Bodrum eşsiz derken, %22’si Bodrum’u Yunan Adalarına, %7’si Barcelona’ya ve %7si Dubrovnik’e benzetmiştir. Bu hedef kitledeki katılımcılar en çok Facebook, Youtube ve Twitter’ ı kullanmaktadırlar.

Hedef Paydaşlar: Genç Profesyoneller Bu araştırma kapsamında 24-34 yaş arasında 1.000 bekâr, genç profesyonelle online anket yapılmış, buna ek olarak bu hedef kitlesiyle dört fokus grup gerçekleştirilmiştir. Yapılan online araştırmadan çıkan sonuçlara göre bu hedef gruba ait gençlerin %65’i yılda bir kez, %27’si iki kez, %8’İ üç ya da daha fazla sıklıkla tatile çıkmaktadırlar. Aile paydaşında da olduğu gibi bu hedef kitlenin de tatil için tercih ettiği aylar çoğunlukla yaz aylarıdır (%89). Bu grup için tatil konusunda en önemli haber kaynakları arkadaşları (%50), web siteleri (%46) ve aileleridir (% 46). Bu kategorideki gençler en çok arkadaşlarından (%92), ailelerinden (%92) ve sosyal paylaşım sitelerinden (%66) aldıkları bilgilere güvenmektedirler. Bu grup arasında en sık bilgi edilen websiteleri etstur.com (%50), tatil.com (%33) ve tatilsepeti.com (%33)dur. Bu hedef kitle en çok gazete ve dergilerde gördükleri tatil reklamlarını hatırlamaktadırlar. Bu hedef kitlede her on kişiden altı tanesi (%62) online alış-veriş yapmıştır, ne var ki bu grubun sadece %25‘i, tatillerini online satın almışlardır. Genç profesyonellerin %31‘i kesinlikle online tatil almayacaklarını belirtmişlerdir. Bu hedef kitledeki katılımcılar ulaşım konusunda otobüs şirketleri (%39) ile havayollarını (%31) tercih etmekte, konaklama için ise pansiyon (%31), butik oteller (%27) ya da arkadaş ve ailenin (%27) yazlık evlerini tercih etmektedirler. Bu grup için arkadaşları en önemli referans grubudur. Dolayısıyla arkadaşlarının öneri ve deneyimleri tatil seçimi yapma konusunda en önemli faktördür (%81).

Hedef Paydaşlar: Genç Profesyoneller Tatil denilince bu paydaşın aklına Bodrum(%73), Fethiye (%32) ve Marmaris (%27) gelmektedir. Bu gruptakiler en çok Antalya (%46), Bodrum(%43) ve Ayvalık’a (%31) gitmişlerdir. Bodrum bu paydaşın en çok gitmek istediği tatil beldesi olarak başı çekmektedir (%73). Bu grubun tatilden beklentileri spor aktiviteleri (%41), doğa keşifleri (%25) ve dinlenmektir (%25). Yapılan kalitatif çalışmalarda, özellikle bu gruptaki erkeklerin, ekstrem sporlara yüksek ilgi gösterdikleri ve günlük hayatlarında yapamadıkları spor aktivitelerini (paintball, ralli, yamaç paraşütü) gibi aktiviteleri tatilde yapmak istedikleri gözlemlenmiştir. Bu grup için Bodrum’u simgeleyen renkler, mavi (%42) ve beyazdır (%36). Bu grubun Bodrum’la özeleştirdikleri duygular ise sırasıyla eğlence, aşk ve özgürlüktür. Bu hedef kitledeki katılımcıların %72’si Bodrum’a yaz sezonu dışında da gidebileceğini belirtmiştir. Uluslararası spor organizasyonları, festival ve konserler bu grubu yaz ayları dışında da Bodrum’a çekebilecektir. Bu grup en iyi Gümbet (%83), Turgutreis (%67) ve Türkbükü (%67) koylarını tanımaktadır. Yalıkavak (%42) ise en çok gitmek istedikleri koydur. Bu grup için Bodrum Yunan adaları, Barcelona, Girit ve İbiza'yı çağrıştırmaktadır.

Hedef Paydaşlar: Üniversite Öğrencileri Bu araştırmada Türkiye genelinde, 18-24 yaşları arasında, 1. 000 üniversite öğrencisiyle görüşülmüştür. Görüşülen üniversite öğrencilerinin % 58’i erkek, % 42’ si kadındır. Bu hedef kitledekiler tatil konusundaki bilgi kaynakları aileleri (%51) , yakın çevreleri (%45) ve web siteleridir(%37) . Bu hedef kitlesinin en çok güvendiği bilgi kaynakları arasında ise aile (%58), sosyal çevre (%81) ve üniversite kulüpleri (%63) bulunmaktadır. En çok bilgi alınan websiteleri arasında etstur.com (%43), tatil.com (%33) ve tatilsepeti.com ( %32) bulunmaktadır. Bu hedef kitlesinin % 43’ü daha önce online alış-veriş yaptıklarını, %12‘si daha önce online tatil aldıklarını belirtmişken, % 30‘u ise kesinlikle online tatil satın almayacaklarını belirtmiştir. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin %60’ı tatil süresince internete bağlandıklarını belirtmişlerdir. Tatil sırasında internete bağlananların %81’i telefonlarından, %61’i ise dizüstü bilgisayarlarından bağlandıklarını ifade etmiştir. Üniversite öğrencileri arasındaki en popüler sosyal paylaşım siteleri Facebook (%85), Youtube (%61) ve Google + (%49) dır. Bu hedef grubun cep telefonlarının %70’i mobil uygulama indirebilecek özellikleri taşımaktadır. Cep telefonlarında en çok Facebook, oyun ve Twitter uygulamaları bulunmaktadır.

Hedef Paydaşlar: Üniversite Öğrencileri Bu hedef kitle ulaşım için otobüs ile özel araç tercih ederken, konaklama için tatil köyleri ile kendi yazlıklarını tercih etmektedirler. Tatil denince ilk akla gelen yerler Bodrum (%48) ve Antalya(%44) dır. Bu paydaşın %36’sı Antalya’da, %22’si ise Bodrum da tatil yapmışlardır. Bu hedef kitlesinin en çok gitmek istedikleri tatil destinasyonları Bodrum (%60), Çeşme (%40) ve Marmaris(%60) tir. Doğayı keşfetmek (%66), tarihi yerleri gezmek (%51) ve spor yapmak (%55) bu hedef kitlenin yapmak istediklerinin başında gelmektedir. Bodrum denince üniversite öğrencilerinin akıllarına özgürlük, deniz, kum ve güneş gelmektedir. Yapılan kalitatif çalışmada Bodrum‘un üniversite öğrencilerinin ‘ temel deneyimlerinden’ biri olduğu ortaya çıkmaktadır. Bodrum’a tatile gitmek bir ‘ özgürlük ‘ ifadesidir. Bodrum’un doğal güzellikleri, eğlence hayatı, spor imkânları ve tarihi dokusu üniversite öğrencileri için özel bir yer tutmaktadır. Bodrum’un renkleri mavi (%35) ve beyaz (%32), temsil ettiği duygular ise özgürlük (%14), huzur (%10) ve eğlence (%8) dir. Üniversite öğrencilerinin %71’i Bodrum’u çekici bulmaktadır. Bodrum’u çekici bulmayanların gösterdiği neden ise Bodrum‘un çok kalabalık (%15) ve pahalı (%57) olmasıdır. Gümbet, Turgutreis ve Türkbükü üniversite öğrencilerin en çok bildikleri koylardır. Yalıkavak, Turgutreis ve Türkbükü en çok gitmek istenilen koylarıdır. Bu paydaş Bodrum’u Barcelona, Dubrovnik ve Yunan Adalarına benzetirken, %58’i Bodrum'a yaz sezonu dışındaki aylarda gitmeye sıcak bakmaktadırlar. Bunun için eğlence/gece hayatının canlı olması uluslararası organizasyonlar yapılmasını önermektedirler.

Hedef Paydaşlar: A Plus Bu araştırma kapsamında bir fokus grup ve 10 tane derinlemesine görüşme yapılmıştır. Toplamda görüşülen katılımcıların %50'sinin Bodrum‘da yazlığı bulunmaktadır. Bu paydaştaki katılımcılar, Bodrum’a ‘nostaljik’ yaklaşımlarıyla öne çıkmaktadırlar. Katılımcılar Bodrum’un doğal güzelliklerini, tarihi ve orijinal yapısını öne çıkartırken, şu anda Bodrum’un bulunduğu durumdan memnuniyetsizliklerini de ifade etmektedirler. Bodrum’daki kalabalık, gürültü seviyesinin yüksek olması, çarpık yapılaşma ve yaz sezonu dışında işletmelerin kapalı olması başlıca şikâyet nedenleridir. Bu grup için Bodrum’un rakibi Kalkan ve Çeşme’dir. Bu gruptaki katılımcılar tatil için Yunan Adalarını (Kos, Somos, Mikanos), Cannes, Monoco ve Saint Tropez‘i de tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Bu hedef paydaştaki katılımcılar Bodrum’da her sezon açık işletmeler ile kaliteli hizmet üzerinde durmaktadırlar. Plastik sandalyeler, tenteler, iskeleler, taklit/sahte markalı ürünler, floresan lambalı mağazalar Bodrum’u çirkinleştirmektedir. Bodrum’a gelen yerli ve yabancı turistlerin kalitesinin her yıl biraz daha düştüğünü üzülerek izlediklerini ifade etmektedirler. A plus katılımcılar kendilerine ayrıcalıklı davranılmasından çok ‘doğal’ mekânlarda bulunmak istemektedirler. Dolayısıyla kendilerine verilecek ‘özel’ bir hizmeti değil; standartları yüksek olan tatil lokasyonları ve işletmeleri seçmektedirler. Yapılan çalışma sonucunda bu gruptaki katılımcıların Bodrum’a yaz ayları dışında gelme olasılıklarının çok yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak bundan önce en azından bazı tanınmış butik otel ve restoranların her sezon açık olması gerekmektedir. Bu gruptaki katılımcılar yaz sezonu dışında düzenlenecek festival, konser, yarışma ve fuar aktivitelerine kesinlikle katılacaklarını belirtmişlerdir. Bu paydaş Bodrum’un yüksek bir potansiyeli olduğuna diğer tüm paydaşlardan daha çok inanmakta ama Bodrum’un tanıtımının iyi yapılmadığına ve iyi yönetilmediğine işaret etmektedirler. Sınırlı sayıda olmakla beraber bu grubun bir kısmı Bodrum‘a yerleşmek istemektedir. Bodrum’daki sağlık hizmetlerinin iyi olduğunu belirtirken, eğitim ve ulaşım konularında ciddi çekinceleri bulunmaktadır.

Hedef Paydaşlar: Turistler Bodrum araştırması kapsamında Bodrum’u tanıyan toplam 200 turist ile görüşülmüştür. Görüşülen turistlerin %70‘i daha önce Türkiye‘ye geldiklerini belirtmişlerdir. İstanbul (%56) ve Antalya (%37) turistlerin daha önce gittikleri şehirlerin başında gelmektedir. Bodrum denince turistlerin akıllarına mavi (%56) ve beyaz (%23) renkleri ile dinlenmek (%24), barış (%20) ve mutluluk (%13) hisleri gelmektedir. Ocak ayında görüşülen turistlerin %80‘i Bodrum’u arkadaşlarından, % 73‘ü web sitelerinden, % 52‘si seyahat dergilerinden ve % 52’si sosyal medyadan duymuştur. Bodrum gezgin paydaşı için marinası ve gece hayatıyla öne çıkmaktadır. Bodrum’un turistlerin beklentilerini karşılamadığı noktaları ise spor olanakları ile uygun fiyatlı konaklama tesislerinin olmamasıdır. Bodrum‘a gelen turistlerin %46’si cep telefonlarını tatilde de kullanmaktadırlar ve cep telefonlarını kullananların %86’sı operatörü otomatik, % 14’ü ise manuel olarak seçmektedirler.

Hedef Paydaşlar: Ticari Paydaşlar Bodrum Algı ve Konumlandırma Araştırması kapsamında 300 esnaf, 45 yerli tur operatörü ve organizasyon şirketi, altı tane de yabancı tur operatörü ile görüşülmüştür. Yapılan görüşmeler sonunda Bodrum esnafının ekonomik açıdan zor bir durumla karşı karşıya kaldığı ve yaz ayları dışındaki dönemlerde de Bodrum’a yerli ve yabancı turist çekmenin hem esnafın hem de beldenin ekonomik durumunu düzeltmek açısından çok büyük bir önem ve aciliyet taşıdığı ortaya çıkmıştır. Bodrum esnafının %40’ı Bodrum’da durumun her geçen gün daha da kötüleştiğine inanmaktadırlar. Araştırma kapsamında görüşülen esnafın % 72’si 1 ile 5 kişi arasında işçi çalıştıran küçük işletmelerden oluşmaktadır. Esnafın %69’u 6 ile 9 ay arasında ‘ölü sezona’ girdiklerini ve bu dönemde %65’lik iş kaybına uğradıklarını, %85‘i ise eleman sayısını azalttıklarını belirtmişlerdir. Bodrum esnafının %75‘i bir çeşit ‘tanıtım’ yaptığını, %31’i ise facebook’u kullandığını belirtirken, esnafın yılda ortalama 2.326 TL tanıtım amaçlı harcadığı ve bu bütçenin büyük bir bölümünün (%48) ‘el broşürlerine’ harcandığı tespit edilmiştir. Yerli tur operatörleri üçte biri Bodrum’daki durumun her geçen gün kötüye gittiğini ifade ederken (%33), % 42’si Bodrum’un durumunda bir değişme olmadığını belirtmiştir. Bu paydaştaki görüşmecilerin %56’sı kış ve bahar aylarında Bodrum’la ilgilenmediklerini, %60’ı da Bodrum’un Nice, Cannes, Valencia gibi global bir şehir olabileceğine inanmadıklarını dile getirmişlerdir. Görüşülen yerli ticari paydaşlarda Antalya’da çalışmayı tercih eden organizatörlerin sayısı Bodrum’da çalışmayı tercih edenlerin altı katı olarak belirlenmiştir. Bodrum’da çalışmayan şirketlerin %36’sı Bodrum’da ‘kesinlikle’ çalışmayacaklarını belirtirken, bunun sebebini ise Bodrum’da hizmet kalitesinin düşük olması ile tesislerin yeterli olmaması olarak göstermişlerdir.

Hedef Paydaşlar: Ticari Paydaşlar Yerli ticari paydaşlar, belediyenin daha etkin bir rol oynaması gerektiği konusunda hemfikirdir. Belediyeden daha fazla organizasyon, daha fazla hizmet ve daha geniş bir vizyon beklemektedirler. Görüşülen esnafın çoğu Bodrum’da fark yaratabilmenin çok zor olacağının altını çizerek daha önce yapılan denemelerin başarısızlıklarını dile getirmişlerdir. Bu paydaş Bodrum’un doğal güzelliklerini ortaya çıkarmak, tarihi yapısının altını çizmek, Bodrum’un ulaşım sorununun çözülmesi gerektiğinin ve daha fazla tanıtım yapılması ve hepsinden önemlisi yurtdışından direkt uçuşların başlatılmasının aciliyetini ifade etmişlerdir. Bu araştırma kapsamında görüşülen yabancı tur operatörlerin Bodrum’a ilgisinin yüksek olduğu görülmüştür. Bu paydaş Bodrum’un potansiyelinin yüksek olduğunu ama tanıtıma daha çok önem vermesi gerektiğini belirtmiştir. Ölü sezonu canlandırmak için festival düzenlemek, uluslararası yarışmalara ev sahipliği yapmak, Bodrum’da geçen kitapların yazılması, filmlerin çekilmesi, lüks spaların, gurme restoranların, AVM’lerin açılması gibi önerilerde bulunmuşlardır. Görüşülen altı şirketin de altısı Bodrum’ da yeni turlar düzenlemekle ilgilenebileceklerini ifade etmişlerdir.

1 Araştırmanın Yöntemi

Araştırmanın Yöntemi

Araştırma Sonuçları Çalıştayı Araştırmanın Yöntemi Yurtiçi Yurtdışı Online Fokus Grup Derinlemesine Görüşme Online Yüz yüze Görüşme Hedef Grup Araştırma Sonuçları Çalıştayı ÖRNEKLEM Yüz yüze anket Derinlemesine Görüşme Ticari Paydaş Derinlemesine Görüşme LOKASYON

Araştırma Sonuçları Çalıştayı Araştırmanın Yöntemi Yurtiçi Yurtdışı Ebeveyn Genç Profesyoneller Üniversite Gençleri Turistler Ebeveyn Genç Profesyoneller Üniversite Gençleri A Plus Hedef Grup Araştırma Sonuçları Çalıştayı ÖRNEKLEM Esnaf Tur operatörleri/ organizasyon şirketleri Tur operatörleri/ organizasyon şirketleri Ticari Paydaş LOKASYON

ÖRNEKLEM 4,919 LOKASYON Araştırmanın Yöntemi Yurtiçi Yurtdışı 2,568 2,000 Hedef Grup ÖRNEKLEM 4,919 345 6 Ticari Paydaş LOKASYON

Araştırmanın Örneklem Dağılımı Yurtiçi Yurtdışı Paydaş Yöntem Örneklem Hedef Grup Üniversite Gençleri Online Araştırma 1000 Üniversite Gençleri- Almanya 200 Genç Profesyoneller Genç Profesyoneller -Almanya Anne-babalar Online Araştırma 500 Anne-babalar -Almanya Fokus Gruplar 22 Üniversite Gençleri -İngiltere Genç Profesyoneller -İngiletere 10 Anne-babalar -İngiltere A+ SES grubu mensupları Fokus Grup 4 Üniversite Gençleri -Rusya In-depth görüşmeler Genç Profesyoneller -Rusya Anne-babalar -Rusya Turistler Yüz yüze görüşme Toplam 2568 2000 Ticari Paydaş Organizatörler 45 6 Bodrum Esnafı 300 345

2 Hedef Kitle – Ebeveyn

Genel Algı Haritası – Türk Anne-Baba Yazlık için iyi bir yer Çocuklarla vakit geçirme Ucuz tatil Huzur Dinlenmek Deniz kum güneş Eşimle vakit geçirme Çocukların büyümesine fayda Her şey dahil Konfor BODRUM Masmavi deniz Çarpık yapılaşma Magazin programları Doğal güzellikler Ulaşım pahalılığı Yazınki canlılık Kalabalık Eğlence Çocuklara farklı yerler gösterme Çocuklar için yapacak bir şey yok Rahat kızlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Türk Anne-Baba 4,32 4,08 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum’un Konumu – Türk Anne-Baba Eğlence Bodrum Fethiye Çeşme Marmaris Alanya Kaş Doğal Güzellik Foça Gelişmişlik/şehirleşme Antalya Kalkan Ayvalık Kapadokya Alaçatı Dinlenme Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Hedef Kitleden Alıntılar – Türk Anne-Baba Bodrum’daki oteller harika, biz her şey dahil bir otele gittik, hala aklıma geldikçe mutlu oluyorum. Çocuklarla vakit geçirmek, onlara tarihi yerleri göstermek çok faydalı. Çocuklar için yapacak bir şeyler olmalı, aqua parklar, akvaryum gibi yerler… Ulaşım bizim için büyük sorun oldu, gittiğimiz koydan dışarı fazla çıkamadık… Biz gece eğlencelerine katılamasak da, eşim de ben de Bodrum’ da olduğumuz için kendimizi daha özgür , daha genç hissettik.

Tanıma ve Beğeni – Rus Anne-Baba 3,63 4,25 Kaş Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Ebeveyn, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – İngiliz Anne-Baba 4,02 4,20 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Ebeveyn, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Alman Anne-Baba 4,41 4,56 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Ebeveyn, Şubat 2012

Demografik Özellikler Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Alışkanlıkları Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Seçiminde Bilgi Alınan Kaynaklar ve Güven % % Toplam 100 85 83 75 60 53 50 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Web Siteleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Online Tatil Satın Almaya Karşı Tutumlar % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Sitelerine Duyulan Memnuniyet ve Güven Düzeyi Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Reklamları Hatırlanma Oranları % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Online Tatil Satın Alma Online Alışveriş Online Tatil Satın Alma % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Sosyal Medya Araçları Kullanımı % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Seyahat Ederken İnternete Bağlanılan Cihaz % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Amacı Tatilde Yanlarında Bulunulan Online Cihazların Kullanıldığı Yerler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Cep Telefonuna Uygulama İndirilebilme Kullanılan Uygulamalar % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Ulaşım ve Konaklama % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatildeyken Gidilecek Mekan Kararını Etkileyen Faktörler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tercih Edilen Kredi Kartı Türü Seyahat ve Tatillerde Tercih Edilen Ödeme Şekli Tercih Edilen Kredi Kartı Türü % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Denince Akla Gelen Beldeler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatil Geçirilen Beldeler Tatile Çıkılmak İstenen Beldeler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum Karnesi

Bodrum Denince İlk Akla Gelenler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu Bodrum’un Rengi Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum’a Gitme Sıklığı Bodrum’a Gitmek İçin Tercih Edilen Aylar % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’da Tatile Yapmak Sezon Dışı Bodrum’a Tatile Çıkmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’a Gidilebilmesi İçin Öneriler Kışın Bodrum’da Düzenlenecek Festivale Katılım % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum Kış Festivalinde Olması İstenen Etkinlikler Bodrum Kış Festivaline Katılmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum’un Tatil Merkezi Olarak Çekiciliği Bodrum’u Çekici Bulmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Tatilde Yapmak İstenilen Aktiviteler Bodrum’un Tatil Aktiviteleri Performansı % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum Koylarının Bilinme Durumu Ziyaret Edilen Bodrum Koyları % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

Bodrum’un Dünyadaki Benzerleri Benzerlikler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Ebeveyn, Şubat 2012

3 Hedef Kitle – Genç Profesyonel

Yabancı arkadaşlıklar Genel Algı Haritası – Türk Genç Profesyoneller Yasak ama çekici Özgürlük Yazınki canlılık Deniz, kum, güneş Spor, adrenalin Tekne turları Aile baskısı Hak etmek İskeleler BODRUM Yabancı arkadaşlıklar Pahalılık Mazin programları Deneyim Eğlence ve Engelleri Arabasızlık Cinsellik Arkadaşlara anlatma Kültür Konseler Bilgisizlik Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Türk Genç Profesyoneller 3,59 3,95 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Bodrum’un Konumu – Türk Genç Profesyoneller Eğlence Bodrum Çeşme Fethiye Kaş Marmaris Antalya Alaçatı Doğal Güzellik Foça Gelişmişlik/şehirleşme Alanya Kalkan Ayvalık Kapadokya Dinlenme Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Bodrum extrem sporlar için ideal bir yer. Ben heyecanı çok seviyorum Hedef Kitleden Alıntılar – Türk Genç Profesyoneller Mykanos’ta kendine özgü doku çok daha iyi korunmuş gibi, Bodrum’da ise İstanbul’un bir parçasını alıp Bodrum’a yerleştirmiş gibi bir durum söz konusu… “Gözümle gördüğüm denize giremeyeceksem neden oraya gidip acı çektireyim kendime?” Bodrum extrem sporlar için ideal bir yer. Ben heyecanı çok seviyorum “Bodrum hakkında yaz ayları dışında bir şey bilmiyoruz. Bodrum’un yazı, gece hayatı dışında bir tanıtımı olmuyor. Sokakta bir kedisinin gösterildiği ya da farklı yanlarının, tarihi özelliklerinin tanıtıldığı reklamlar göremiyoruz”. Rus ve Alman kızlar Türk kızlarından daha özgürler. Ben sevgilimle değil, arkadaşlarımla gitmeyi tercih ediyorum.

Tanıma ve Beğeni – Rus Genç Profesyoneller 3,67 3,96 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – İngiliz Genç Profesyoneller 4,06 3,98 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Alman Genç Profesyoneller 4,06 4,05 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı , Genç Profesyoneller , Şubat 2012

Demografik Özellikler Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil Alışkanlıkları Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil Seçiminde Bilgi Alınan Kaynaklar ve Güven % % Toplam 92,3 91,7 66,7 62,5 50 33,3 16,7 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bilgi Alınan Web Siteleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil Sitelerine Duyulan Memnuniyet ve Güven Düzeyi Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

İletişim Kanalı Etkinliği % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Online Tatil Alışverişi Yapma Durumu Online Alışveriş Online Tatil Alışverişi Yapma Durumu % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Online Tatil Satın Alma Tutumları % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanılan Cihaz Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Seyahat Ederken İnternete Bağlanılan Cihaz % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Amacı Tatilde Yanlarında Bulunulan Online Cihazların Kullanıldığı Yerler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Sosyal Medya Araçlarından Faydalanma % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Kullanılan Sosyal Medya Araçları % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Kullanılan Uygulamalar Cep Telefonuna Uygulama İndirilebilme Durumu % % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil İçin Tercih Edilen Konaklama Türü Tatil İçin Tercih Edilen Ulaşım Yolu Tatil İçin Tercih Edilen Konaklama Türü % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Seyahat ve Tatillerde Tercih Edilen Ödeme Şekli Tercih Edilen Kredi Kartı Türü % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatilde Gidilecek Mekan Kararını Etkileyen Faktörler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’un Tatil Aktiviteleri Performansı % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil Denince Akla Gelen Beldeler Tatil Geçirilen Beldeler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Tatil Yapmaktan Keyif Alınan Belde Tatile Çıkılmak İstenen Beldeler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum Denince İlk Akla Gelenler Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu Bodrum’un Rengi Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’a Gitme Sıklığı Bodrum’a Gitmek İçin Tercih Edilen Aylar % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’a Tatile Çıkma Durumu Sezon Dışı Bodrum’a Tatile Çıkmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’a Gidilebilmesi İçin Öneriler Kışın Bodrum’da Düzenlenecek Festivale Katılım % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum Kış Festivalinde Olması İstenen Etkinlikler Bodrum Kış Festivaline Katılmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’un Tatil Merkezi Olarak Çekiciliği Bodrum’u Çekici Bulmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’un Çekici Bulunan Özellikleri Bodrum’un Öne Çıkan Özellikleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum Koylarının Bilinme Durumu Ziyaret Edilen Bodrum Koyları % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Ziyaret Edilmek İstenen Bodrum Koyları Yalıkavak Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Türkbükü Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Turgutreis Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Gümbet Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Bitez Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Gümüşlük Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Torba Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

Bodrum’un Dünyadaki Benzerleri Benzerlikler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Genç Profesyonel, Şubat 2012

4 Hedef Kitle – Üniversite Öğrencileri

Genel Algı Haritası –Türk Üniversite Gençleri Yasak ama çekici Özgürlük Tekne turları Spor, adrenalin Aile baskısı Flört etmek Deniz kum güneş Masmavi deniz Yetişkinliğe ilk adım Yazınki canlılık BODRUM Konserler Pahalılık Etkileyici Eğlence Beach partileri Bodrum’ da tek başına! Arabasızlık Kültür Magazin programları Kalabalık Yeterince bilmemek Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Türk Üniversite Gençleri 3,59 3,95 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Konumu – Türk Üniversite Gençleri Eğlence Bodrum Çeşme Fethiye Kaş Marmaris Antalya Alaçatı Doğal Güzellik Foça Gelişmişlik/şehirleşme Alanya Kalkan Ayvalık Kapadokya Dinlenme Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Hedef Kitleden Alıntılar – Türk Üniversite Gençleri Kültürle ilgili festivaller, konserler yapılsın, daha çok gidelim. Geçen yaz Türkiye’nin dört bir yanından tüm üniversitelerden öğrencilerin katıldığı Muğla Köyceğiz’de bir festivale gitmiştim. Yedi gün süren festivalde haftanın beş günü tekne gezisi, Marmaris ve Dalyan’a turları, tarihi yer gezileri vardı. İsteyen otelde, isteyen çadırda, isteyen bungalovlarda kalıyordu, fiyat da buna göre değişiyordu. Çok keyifli bir tatildi. “ Tarihi özellikleri ortaya çıkarılsın.. Annemle babam çok zor izin verdiler Bodrum’ a , güvenli bir yer olduğu anlatılsın. Sanatçılar Bodrum’ a yerleşsin, bu sayede daha çok insan Bodrum’a gelir” Bodrum’ da kendimi özgür hissediyorum.

Tanıma ve Beğeni – Rus Üniversite Gençleri 4,09 4,00 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – İngiliz Üniversite Gençleri 3,59 3,96 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – Alman Üniversite Gençleri 3,62 3,98 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Demografik Özellikler Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil Alışkanlıkları Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil Seçiminde Bilgi Alınan Kaynaklar ve Güven % % Toplam 89,1 81,4 62,7 57,2 55 54,7 48,2 43,8 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bilgi Alınan Web Siteleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil Sitelerine Duyulan Memnuniyet ve Güven Düzeyi Bodrum Konumlandırma Araştırması - 2012 Ebeveyn, Genç Profesyonel, Üniversite Öğrencileri A06. Belirtilen web siteleri için memnuniyet derecenizi belirtir misiniz? A07. Belirtilen web siteleri için güven derecenizi belirtir misiniz?

İletişim Kanalı Etkinliği % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Online Tatil Alışverişi Yapma Durumu Online Alışveriş Yapma Durumu Online Tatil Alışverişi Yapma Durumu % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Online Tatil Satın Alma Tutumları % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanılan Cihaz Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Seyahat Ederken İnternete Bağlanılan Cihaz % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Seyahat Ederken İnternete Bağlanma Amacı Tatilde Yanlarında Bulunulan Online Cihazların Kullanıldığı Yerler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Sosyal Medya Araçlarından Faydalanma % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Kullanılan Sosyal Medya Araçları % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Cep Telefonuna Uygulama İndirilebilme Durumu Kullanılan Uygulamalar % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil İçin Tercih Edilen Ulaşım ve Konaklama % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Seyahat ve Tatillerde Tercih Edilen Ödeme Şekli Tercih Edilen Kredi Kartı Türü % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatilde Gidilecek Mekan Kararını Etkileyen Faktörler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil Denince Akla Gelen Beldeler Tatil Geçirilen Beldeler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Tatil Yapmaktan Keyif Alınan Belde Tatile Çıkılmak İstenen Beldeler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum Denince İlk Akla Gelenler % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu Bodrum’un Rengi Bodrum’u En İyi İfade Eden Duygu % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’a Gitme Sıklığı Bodrum’a Gitmek İçin Tercih Edilen Aylar % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’a Tatile Çıkma Durumu Sezon Dışı Bodrum’a Tatile Çıkmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Sezon Dışı Bodrum’a Gidilebilmesi İçin Öneriler Kışın Bodrum’da Düzenlenecek Festivale Katılım % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum Kış Festivalinde Olması İstenen Etkinlikler Bodrum Kış Festivaline Katılmama Gerekçeleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Tatil Merkezi Olarak Çekiciliği Bodrum’u Çekici Bulmama Gerekçeleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Çekici Bulunan Özellikleri Bodrum’un Öne Çıkan Özellikleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Geri Planda Bırakılan Özelliklerinin Olma Durumu Bodrum’un Geri Planda Kalan Özellikleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Tatil Aktiviteleri Performansı % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum Koylarının Bilinme Durumu Ziyaret Edilen Bodrum Koyları % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Ziyaret Edilmek İstenen Bodrum Koyları Yalıkavak Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Türkbükü Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Turgutreis Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Gümbet Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Bitez Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Torba Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Gümüşlük Koyunun Tercih Edilme Nedenleri Torba Koyunun Tercih Edilme Nedenleri % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

Bodrum’un Dünyadaki Benzerleri Benzerlikler % % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Üniversite Öğrencileri, Şubat 2012

5 Hedef Kitle – A plus

Genel Algı Haritası – A Plus ilk flörtler/ ilk gece çıkmaları Bütün bir yıl yaşama planları Sosyal çevre Kişisel Anılar/ Nostalji Doğal Güzellik/ Huzur Kendini yeniden tanımlama Uluslararası arkadaşlıklar Özgürlük İstanbul’ dan kaçış BODRUM Kışın kapalı tesisler Çarpık yapılaşma Bodrumluluk hakkı Bodrum Cumhuriyeti Çevre gürültüsü Kalitesizlik Kalabalık Rüşvet, yolsuzluk, standartsızlık Denetimsizlik Görgüsüzlük, ucuz tatilciler Plastik sandalye tente ve iskeleler Yolların durumu Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , A Plus , Şubat 2012

Tanıma ve Beğeni – A Plus 4,67 4,27 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , A Plus , Şubat 2012

Bodrum’un Konumu – A Plus Eğlence Bodrum Çeşme Fethiye Antalya Alaçatı Kaş Doğal Güzellik Gelişmişlik/şehirleşme Marmaris Alaçatı Alanya Kalkan Dinlenme Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , A Plus , Şubat 2012

Hedef Kitleden Alıntılar – A Plus Estetik, diş turizmi başlasın, gelsin insan kimse göremeden ameliyatını olsun Glastonbury tarzı festival düzenlensin Gucci, LV satan mağazalar, sahte ürünlerin toplatılması Çocukların gidebileceği, uluslararası bir okul açılsın Herşey dahil uygulaması kalksın! Boat Show neden Bodrum’da olmasın? Bodrum guletleriyle ünlü bir şehir Thomas Cook Bodrum’a sefer kaldırsın Bodrum Tanıtma Vakfı’na destek olun

Ben ‘pavyon uygulamalarından’ yoruldum... A Plus Hizmetler Ayrıcalıklı hizmet almak ister misiniz? Ben ayrıcalıklı hissetmek istemiyorum. Gittiğim yer ayrıcalıklı olsun istiyorum. % Bu Bodrum’ u ucuzlatan bir uygulama olur. Büyük bir indirim kampanyasına dönmesin? Evet Hayır Ayrıcalıklı hizmet vermek için kumsala iskele diken tüm işletmeler kapatılmalı Ben ‘pavyon uygulamalarından’ yoruldum... Yerli Hedef Grup – A plus Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

6 Turistler

Tanıma ve Beğeni – Turistler 4,30 4,21 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Bodrum Beklenti ve Performans – Turistler İP, Toplam Etkiler: %91,5 Kamuoyu, Toplam Etkiler: %56,6 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

İstanbul % 10 Rome %8 London %7 Turistlerin Ölmeden Önce Görmek İstedikleri Şehirler ve Nedenleri % İstanbul % 10 Paris %4 Rome %8 New York %4 Berlin %4 London %7 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Bodrum’ a gelen turistlerin % 70 ‘ i Türkiye ‘ ye daha önce gelmiş Türkiye’ de başka hangi şehirlere gittiniz? İP, Toplam Etkiler: %91,5 Kamuoyu, Toplam Etkiler: %56,6 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Turistlerin Ölmeden Önce Görmek İstedikleri Şehirler ve Nedenleri % Bodrum’ u nereden duydunuz? Bu bilgi kaynaklarına ne kadar güveniyorsunuz? İP, Toplam Etkiler: %91,5 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Bodrum Karnesi Önem ve Performans İP, Toplam Etkiler: %91,5 Kamuoyu, Toplam Etkiler: %56,6 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Bodrum’u Tanımlayan Renk Hangi renk Bodrum’u en iyi tanımlar? % Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Bodrum‘u tasvir eden duygular Sizce hangi duygular Bodrum’u tasvir ediyor? % Bir daha Bodrum’ a gelir misiniz? Eğlence, huzur, sakinlik, insanlar, ucuz Farklı yerler görmek için, pahalı, kalabalık, yollar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

Cep Telefonu Kullanımı İP, Toplam Etkiler: %91,5 Kamuoyu, Toplam Etkiler: %56,6 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Turistler , Şubat 2012

7 Ticari paydaşlar - Yurtiçi

Algı Haritası – Esnaf Yüksek Potansiyel Ucuz Tatil BODRUM Kötü Yönetim Doğal Güzellikler Popülarite Eğlence Ucuz Tatil Ünlüler Tarihi Zenginlik Koylar Gece Hayatı BODRUM Çarpık yapılaşma Kapalı tesisler Kötü Yönetim Vizyonsuzluk Alt yapı eksıiklikleri İmkansızlıklar Yolların durumu Denetimsizlik Tanıtımsızlık Yetersiz uçak seferleri Kalitesiz hizmet Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Esnaf, Şubat 2012

Genel Bakış – Esnaf Esnaf Esnafın % 72’ si 1 ile 5 kişi arasında işçi çalıştırıyor. Esnaf her müşteriye ortalama 62 TL’lik satış yapıyor. Müşterilerin % 79’u kredi kartı kullanmıyor. Esnafın % 69‘u 6 ile 9 ay arasında ‘Ölü sezona’ giriyor. Ölü sezonda % 65’ lik iş kaybına uğruyorlar. % 85 ‘i eleman sayısını azaltıyor. Esnafın % 75 ‘i bir çeşit ‘tanıtım’ yapıyor, % 31’i Facebook’u kullanıyor. Esnaf yılda ortalama 2,326 TL ‘tanıtım’ için ayırıyor. Bu bütçenin % 48’i ‘el broşürlerine’ ayrılıyor. Esnaf Çoğu işletme gelecekteki bir iki yılın gelirini ipotekleyerek ayakta kalıyor… Bodrum Esnafı , 2012 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Esnaf, Şubat 2012

Farklı Alanlarda Faaliyet Gösteren 45 Organizasyon Şirketi, 300 Esnaf % Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Genel Bakış – Esnaf Esnaf Esnafın % 72’ si 1 ile 5 kişi arasında işçi çalıştırıyor. Esnaf her müşteriye ortalama 62 TL’lik satış yapıyor. Müşterilerin % 79’u kredi kartı kullanmıyor. Esnafın % 69‘u 6 ile 9 ay arasında ‘Ölü sezona’ giriyor. Ölü sezonda % 65’ lik iş kaybına uğruyorlar. % 85 ‘i eleman sayısını azaltıyor. Esnafın % 75 ‘i bir çeşit ‘tanıtım’ yapıyor, % 31’i Facebook’u kullanıyor. Esnaf yılda ortalama 2,326 TL ‘tanıtım’ için ayırıyor. Bu bütçenin % 48’i ‘el broşürlerine’ ayrılıyor. Esnaf Çoğu işletme gelecekteki bir iki yılın gelirini ipotekleyerek ayakta kalıyor… Bodrum Esnafı , 2012 Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Bodrum’ un alt yapısı bizim organizasyonlarımız için uygun değil. Genel Bakış - Organizatör Organizatör Antalya’da çalışmayı tercih eden organizatörlerin sayısı Bodrum’ da çalışmayı tercih edenlerin altı katı. Bodrum’ da çalışmayan şirketlerin % 36’ sı Bodrum’ da ‘ kesinlikle’ çalışmayacaklarını ifade ediyorlar Organizasyon şirketlerinin % 56 kış ve bahar aylarında Bodrum’ la ilgilenmediklerini, % 60’ı da Bodrum’ un Nice, Cannes, Valencia gibi global bir şehir olabileceğine inanmadıklarını belirtiyorlar . Bodrum’ un alt yapısı bizim organizasyonlarımız için uygun değil. Yerli Organizatör , 2012 Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Bodrum’un Rakipleri Eğlence İbiza Bodrum Çeşme Yunan Adaları İstanbul Marmaris Fethiye Doğal Güzellik Gelişmişlik/alt yapı Cannes Alaçatı Alanya Antalya Kapadokya Ayvalık Dinlenme Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

 X X     X Bodrum Karnesi Organizasyon Şirketleri için Önemli Faktörler  Ölü sezonda Bodrum doğal güzelliklerini öne çıkarmalıdır. Hizmet kalitesini artırmak gerekmektedir. Belediye eğitimler düzenlemeli, ödüller vermelidir. X Ulaşım imkanları genişletilmeli, direkt uçak seferleri başlamalı yollar yapılmalıdır Konferans ve kongre merkezleri ile AVMler kurulmalıdır. X  Turizm potansiyeli, festivaller, konserler düzenlenmeli, Bodrum’ da 12 ay hayat devam ettirilmelidir.  Bodrum ve ünlüleri dikkat çekmektedir. Büyük otel zincirleri gelmelidir. . Bodrum’ un tarihi dokusu öne çıkarılmalı, tarihi hakkında daha fazla bilgi verilmeli, kaleden daha fazla faydalanmalıdır.  Son tüketicide talep yaratacak pazarlama faaliyetleri yapılmalıdır.  % X Bodrum’ da kültürel ve sanatsal faaliyetler çoğaltılmalı, dikkat çeken fikirlerle Bodrum öne çıkmalı ve sanatçı, yazar, şairleri kendine çekebilmelidir. Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Esnafın Gözünden, ‘ Ben olsam…. ‘ Çözüm % Altyapı sorununu çözerim(Su, Kanalizasyon Vs.) 19 Yerel halkın kafa yapısını değiştiririm 12 Yapılaşmayı durdururum/düzenlerim 11 Şehir içi ulaşım altyapısını düzenlerim 9 Turizmi tüm yıla yayarım Belediye yapısını ve başkanını değiştiririm 8 "Herşey dahil" sistemini kaldırırım 6 Ticari kazançta adaleti sağlarım 5 Personeli eğitirim 4 Kira ücretlerini indiririm 3 Ulaşım ücretlerini düzenlerim 2 Kumarhaneleri yeniden açarım 1 Kültür Turizmini canlandırırım Spor Turizmini canlandırırım Taklit ürün satışını engellerim Sanayinin yerini değiştiririm Kongre Turizmini canlandırırım Kentleşmeyi düzenlerim Gece hayatını düzenlerim/hareketlendiririm Bodrum’ u il yapardım Otogarı şehir dışına çıkarırım Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Organizatörlerin Bodrum İkonları ve Renkleri Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

Doğru Koya Doğru İnsan Müşterilerinizin Bodrum’un hangi koyunu en çok tercih ettiklerini belirtir misiniz? % Bitez Doğal güzellik, sakinlik Gümbet Eğlence, hareket Gümüşlük Balık restoranları, doğal güzellik Gündoğan Ortakent Doğal güzellik,denizin güzelliği Torba Turgut Reis Denizin güzelliği, sakinlik Türkbükü Yüksek gelirde turist, eğlence Yalıkavak Elit kesim, doğal güzellik Yerli Ticari Paydaşlar Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Şubat 2012

8 Ticari Paydaş - Yurtdışı

B2B Görüşme Süreci B2B görüşmelerden en yüksek verimi almak için aşağıdaki adımlar izlenmiştir: 1. İlk temas 2. Bilgilendirme 3. Randevulaşma 4. Görüşme Uluslararası Tur Operatörleri Ticari Paydaşlar – Yurtdışı , Şubat 2012

Dünya Çapında Tur Düzenleyen Operatörler Sanatsal faaliyetler, kültürel turlar düzenleyen Sadece ‘elit ‘ kesime hizmet veren Düğün ve balayı konusunda uzmanlaşmış Bir otel zincirine bağlı çalışan Özellikle Türkiye’ ye birçok tur organize eden Aile turizminde büyük yeri olan farklı altı organizasyon şirketi İngiltere Rusya Almanya Uluslararası Tur Operatörleri Ticari Paydaşlar – Yurtdışı , Şubat 2012

Farklı Ülke, Farklı Beklenti En önemli faktör konaklama imkânları Ruslar için doğal ve tarihi güzellikleri öne çıkarırken, İngiliz turistler için maliyet, Alman turistler için ise hizmet kalitesi öne çıkmakta Uluslararası Tur Operatörleri Ticari Paydaşlar – Yurtdışı , Şubat 2012

Bodrum Karnesi Performans Önem Uluslararası Tur Operatörleri Sosyal/eğlence imkanları Performans Ulaşım kolaylığı Önem Uluslararası Tur Operatörleri Ticari Paydaşlar – Yurtdışı , Şubat 2012

Bodrum’ un alt yapısı bizim organizasyonlarımız için uygun değil. Genel Bakış – Organizatör Tur Operatörleri Organizatör Antalya’da çalışmayı tercih eden organizatörlerin sayısı Bodrum’ da çalışmayı tercih edenlerin altı katı. Bodrum’ da çalışmayan şirketlerin % 36’ sı Bodrum’ da ‘ kesinlikle’ çalışmayacaklarını ifade ediyorlar Organizasyon şirketlerinin % 56 kış ve bahar aylarında Bodrum’ la ilgilenmediklerini, % 60’ı da Bodrum’ un Nice, Cannes, Valencia gibi global bir şehir olabileceğine inanmadıklarını belirtiyorlar . Bodrum’ un alt yapısı bizim organizasyonlarımız için uygun değil. Yerli Organizatör , 2012 Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtiçi , Organizatörler, Şubat 2012

Bodrum Karnesi: Yabancı Tur Operatörleri ve Organizasyon Şirketleri Sosyal/eğlence imkanları Performans Ulaşım kolaylığı Önem Bodrum Konumlandırma Araştırması – Yurtdışı, Tur Operatörleri, Şubat 2012

Bodrum Karnesi: Yabancı Tur Operatörleri ve Organizasyon Şirketleri Uluslararası organizasyon şirketlerini davet etmeli, kendi fuarını yapmalı. Biz daha çok festival, bale, konser, sergi gibi sanatsal faaliyet turları düzenlediğimiz için bu tarz aktivitelerin sezon dışında da herhangi bir yere turistleri çektiğini düşünüyoruz. Kültürel yerleri, farklı gastronomi lezzetleri, 5 yıldızlı otelleri ve çiftlerin genelde istediği SPA hizmetleri ve diğer sosyal aktiviteleri olmalı. Ödül törenleri, uluslararası organizasyonları çekmek gerek Uluslararası bir film ya da best seller bir kitap şehrin potansiyelini bir anda artırabilir. SPA, kişisel bakım, gastronomi gibi faaliyetleri içeren tatil paketleri satarız. Bu tip hizmetler yaz veya kış sezonu fark etmez, her zaman talep edilir. Lüks, konfor ve zevk müşteriyi her yere çeker.» Yaz dışında genelde insanlar ya sağlık amaçlı ya da ruhsal arınma için alternatif turlara katılırlar.

Teşekkür ederiz