SUNUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
 Önemli siyasi ve ticari bir partner olan AB’nin KOBİ ve esnaf-sanatkar mevzuatını ve ilgili diğer mevzuatını incelemek, gerekli olanlarını tercüme etmek,
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
SUNUM.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
SUNUM.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
SUNUM. HAYAT BOYU EĞİTİM ANLAYIŞI Dünyada 1960’lı yıllarda “Hayat Boyu Eğitim” bir kavram olarak gelişmeye başlamış ve bu eğitim anlayışı epeyce taraftar.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
SUNUM. GÖRÜŞECEĞİMİZ YÖNETMELİK “ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARINCA YAPILACAK MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR YÖNETMELİK”TİR.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜBİTAK BİLİM FUARI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Destek Eğitim Odaları.
T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

SUNUM

HAYAT BOYU ÖĞRENME STRATEJİSİNİ BİRLİĞİMİZDE NASIL UYGULARIZ?

GİRİŞ: Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü ile Bahçeşehir Üniversitesi işbirliğinde hazırlanan Hayat Boyu Öğrenme Çalıştayı 18 Mart 2011 Cuma günü Üniversite’de yapıldı. Toplantıya Üniversite Rektör Yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdür Vekili, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon ve Bilgi Merkezi Koordinatörü konuşmacı olarak katıldı.

Öğleden sonra da çalışma grupları teşkil edilerek; Hayat boyu öğrenme kavramı ve kapsamı Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesinin değerlendirilmesi Hayat boyu öğrenmede koordinasyon, işbirliği ve hukuki konular incelenerek raporlar hazırlandı.

TESK adına katılması planlanan Genel Sekreter Yardımcısı Nuran SENAR Hanım adına Birlik Başkanımız’ın talimatları ile toplantıya katıldım. Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi, içinde TESK’in de bulunduğu ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak hazırlanmış, Sayın Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN ve 7 Bakan ile Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşar Vekili’nin imzaları ile kabulüne karar verilmiştir (05.06.2009).

Belgenin Amacı: Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesinin hazırlanmasındaki amaç, Türkiye’de toplumun ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilecek bir hayat boyu öğrenme sistemi oluşturmak ve bu sistemi işler ve sürdürülebilir duruma getirmektir.

Yapılan gözlem sonucu görülmektedir ki bilim ve teknolojideki gelişmeler 1,5 yılda değişmektedir. Bu gelişim ve değişime uyum sağlamak, sadece okul dönemlerinde öğrenilen bilgilerle mümkün olmadığından kişinin kendini sürekli yenilemesi ancak hayat boyu öğrenme ile mümkün olabilmektedir. Bir doktorun, mühendisin, öğretmenin, iş adamının, esnaf ve sanatkârın, aldığı diploma ve mevcut bilgileri ile mesleklerini devam ettirmeleri artık mümkün görülmemektedir.

KİT’ler özelleştirilmekte, çalışanlar açıkta kalmaktadır KİT’ler özelleştirilmekte, çalışanlar açıkta kalmaktadır. Her bireyin sahip olduğu bilgi ve becerisinin, tüm yaşamının ihtiyaçlarını karşılamasının mümkün olmayacağı açıktır. Bu nedenle yaşam boyu eğitimin zorunlu olduğu bir gerçektir.

Hayat boyu öğrenme, yalnız meslekle ya da üretimle sınırlı da değildir Hayat boyu öğrenme, yalnız meslekle ya da üretimle sınırlı da değildir. Ailede, okulda, toplumda yani her yerde hayatının sonuna kadar insanlar bir şeyler öğrenir. Meselâ şeker hastası olan, hastalığı ile ilgili her şeyi öğrenir. Kültürümüzde de olan bir deyim, bu öğrenmeyi özetlemektedir: “Beşikten mezara kadar eğitim.”

Nelerin Yapılmasına İhtiyaç Var? Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere hayat boyu öğrenme kapsamında birçok kamu, özel ve sivil toplum kuruluşları eğitim ve öğretim yapmaktadır.

Ancak bu çalışmaların verimli olabilmesi için ilgili tarafların görev ve sorumluluklarının açıkça belirtildiği Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Kanunu ve Yönetmeliklerinin yürürlüğe girmesi gerekmektedir. Bu konudaki çalışmalar, yapılan çalıştaylarda son şeklini almıştır. Kısa zamanda kanunlaşacağı kanaatini taşımaktayız.

Birliğimiz Hayat Boyu Öğrenmede Neler Yapabilir? Birliğimize bağlı üretim ve hizmet sektöründeki odalarımız kanalı ile esnaf ve sanatkârlarımızın eğitim ihtiyaçlarını tespit etmeli, bu eğitimi verebilecek uzmanlarla, üniversitelerin ve yüksekokulların yöneticileriyle sözleşmeler yaparak planlı ve programlı bir çalışma ile eğitimlere başlamalıyız.

Ülkemizde 4. 863. 000 kişinin okuma-yazma bilmediği ifade edilmektedir Ülkemizde 4.863.000 kişinin okuma-yazma bilmediği ifade edilmektedir. Birliğimizin hizmeti olarak Halk Eğitim Merkezleri ile ortaklaşa çalışma yaparak, okuma-yazma kursları açarak, toplumdaki saygınlığımızı arttırabiliriz.

Eğitim kurumlarının fiziki altyapısı ve eğitici personellerinden faydalanmayı planlayıp (yiyecek içecek hizmetleri, bilgisayar destekli mobilya tasarımı, bilgisayarlı muhasebe vb.) kurslar açılabilir.

Yabancı dil eğitimi (İngilizce, Fransızca, Almanca) kurslarını Birliğimizde açabiliriz. Temel bilgisayar kullanma eğitimi, internet eğitimi verebiliriz. Girişimcilik eğitimine devam edebiliriz. Eğitimlerin finansmanı için odaların ve Birliğimizin eğitim bütçelerinden yararlanma imkânını kullanabiliriz.

Hayat Boyu Eğitim Kanunu ve Yönetmelikleri çıktıktan sonra da görev ve sorumluluklarımız çerçevesinde yeni planlamalar ve çalışmalar yaparak bu projede etkin ve verimli bir yer alabilme için Birliğimizde Hayat Boyu Eğitim Birimi kurabiliriz.

153 odamızın sektör bazında ayrım listesini yapmış bulunuyoruz. Her sektörün ulaşması gerekli çağdaş teknik ve hizmet bilgilerini Birliğimiz web sitesinde yayımlayarak ulaşılmasını sağlamakla birlikte, panel, konferans, seminerler düzenleyerek gelişmelerini temin edebiliriz.

Yıllık geliştirme ve uyum kurs planımızı tespit edip, Yönetimimizin onayını aldıktan sonra ilgili kamu ve özel kurum ve kuruluşlarla ya da ilgili uzmanlarla çalışmalara başlayarak, örnek çalışmalarla esnaf ve sanatkârlarımıza hayat boyu eğitim ve öğretim konusunda yardımcı olabiliriz.

Metin İÇTEM Birlik Eğitim Müdürü Birliğimizin yönetim kadrosunun ve birimlerimizin yetkililerinin deneyim, bilgi ve birikimlerinin, hayat boyu öğrenme stratejisini en üst düzeyde ve örnek bir çalışma ile yürütebilecek kabiliyette olduğuna olan inancımla Sayın Başkanım ve Eğitim Birimlerimizin üyelerine saygılarımı arz ediyorum. Metin İÇTEM Birlik Eğitim Müdürü

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU