PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SelCPU Temmuz 2008 Bilg.Bil.Müh.Selçuk BAŞAK SelSistem Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Advertisements

Dijital Dünyada Yaşamak
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
TEKNOLOJİNİN GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ YERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BULUT DEPOLAMA Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
MİMARİ ESASLAR Bir bilgisayarın komut kümesi, programcının makineyi programlarken kullanabileceği ilkel emirleri veya makine komutlarının tamamının oluşturduğu.
Programlamanın Yapı Taşları
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
X Box oyun konsolu Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Intel Pentium II Mikroişlemcisi
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
CES 2014 FUARI 8.G RUP Ceyhun YAKUT Ufuk ÖZKAR Onurcan PALABIYIK Omeed KADHİM Çağrı TUNCAY Erdem ONAN Koray AVCI.
Intel P6 Architecture Mustafa Çayır.
Ankara T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmen Eğitimi Programı Bilişim Teknolojileri.
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
GAZİ OSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
DONANIM YAZILIM KAVRAMI
Bulut Depolama.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit 1 ANKARA 2014.
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Lütfen fikirlerinizi bizimle payaşınız
Grup 4-Apple TV Emre KARAKAŞ Okan YİĞİT Halil GÜVEL Fatih AKKAYA Emine Şeyda KERVAN Hüseyin ÖZKAN Kübra KANTARCIOĞLU.
İŞLEMCİ MİMARİLERİ – Derya Işık
Giyilebilir Bilişim Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit Hüseyin Özkan
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni İsmail ÖZTÜRK
Bilişim Teknolojileri Alanı
Gesture-Based İnterfaces
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Google Glass İnceleme Hafta 3 Grup 4: Emre KARAKAŞ Fatih AKKAYA
21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Smart Watch Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Şeyda Kervan
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
KURULUŞ KURULUŞ Ses Kayıt Cihazı G-Type.
BULUT BİLİŞİM İKRAM DARA BİLEM
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Make.believe.
YAZILIM.
İŞLETİM SİSTEMİ.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
GENEL KAVRAMLAR 1. Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Bilişim Ortağınız.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ SAYAR.
BİLGİSAYAR DONANIMI ANAKART ,RAM-ROM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
İntel Mikroişlemci Ailesi ve Genel Özellikleri
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Sunum transkripti:

PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit ANKARA 2014

Playstation Kuruluşu Sony'ye bağlı Sony Computer Entertainment şirketi, Nintendo'nun Sony'ye verdiği cdrom siparişini iptal etmesiyle ürünü geliştirerek PlayStation oyun konsollarını üretmiştir. Şirket 16 Kasım 1993 tarihinde Japonya'nın başkenti Tokyo'da kurulmuştur.

Playstation SCEI, PlayStation konsollarının üretimi, yazılım ve donanımsal ürünlerin gelişimi gibi görevleri üstlenmektedir. Şirket, ayrıca video oyunu geliştiricisi ve dağıtıcısı olup, Avrupa, Kuzey Amerika, Asya ve Okyanusya pazarlarında birçok yan kuruluşa sahiptir.

Playstation Kurucusu Şirketin PlayStation projesinin başında ise Ken Kutaragi yer almaktaydı. Sonraları şirketin başına geçen Ken Kutaragi, "PlayStation'ın Babası" olarak da bilinmektedir.

Playstation Playstation 1 den yola çıkıp milyonlarca satarak çıktığı konsol dünyasında devrim yaptı diyebiliriz. 1-2-3 ve son olarak 4 olarak dünyadaki konsol piyasasına nitelik katmasıyla dikkat çekiyor.

Playstation Playstation deyince bir grubun aklına Winning Eleven ( PS1 ), bir grubun aklına PES 2008 (PS2), bir grubun aklına PES2009 ve PES 2013 (PS3) gelmektedir. Bu ciddi kullanıcı kitlesinin görüşleri ve kullanma amacı yadsınamaz. Futbol oyunlarıyla oyun dünyasına damga vursa da, diğer bir çok oyunla da kullanıcıların hafızalarına kazındı.

Playstation Dünya da oyun turnuvaları düzenlenen online oyunlarla yarışır nitelikte bir hal almış durumda. Bu turnuvalarla birlikte, oyun geliştiricileriyle ortak çalışmalar yürüterek konsolun sağlayacağı olanakları kullanılabilecek oyunlarda gün yüzüne çıkmaya devam ediyor.

Playstation Son olarak piyasaya Playstation 4 ile konsol piyasasına giren konsol, sağladığı özelliklerle gelişen bilişim dünyasına ayak uydurduğunu da kanıtlar nitelikte. Özellikle Bulut teknolojisi, 3D teknolojisi ve online olarak dünyadaki bütün kullanıcıları bir araya getirmeyi başaran bu konsol uzun yıllardır piyasada nasıl var olduğunun cevabını da vermekte aslında.

Playstation Playstation zaten insanların eğlenmeleri ve içinde bulunduğumuz yüzyıldaki oyunseverler diye nitelendirilen topluma hitap eden bir ürün. Şu an bir çok kullanıcı için bir aktivite haline gelen ‘playstationla vakit geçirmek’ mantığını bilen Playstation üreticileri, bu yüzden sosyal medyanın da kullanılabileceği bir ürünü piyasaya sürdü.

Playstation O yüzden özellike son ürünündeki, anında oyun paylaşımı özelliği, bulut teknolojisi ki bahsetmiştik bundan, ayrıca Move teknolojisiyle de rakip olarak görülen Nintendo adlı konsolun da özelliklerini içinde barındırabilen komple bir konsol haline gelmiş durumda.

Playstation Kimine göre bir tutku olarak da nitelendirilen bu konsol, hiç de bu tabiri haketmeyecek bir yapıda değil. İnsanların akıllarına kazınan « Üçgen- yuvarlak-kare- x» şekilleri, playstationun ulaşmak istediği amaca( mümkümn olduğunca çok kullanıcı) ulaştığını da kanıtlıyor.

Playstation Ayrıca PsVita ile mekandan bağımsız olarak kullanıcılarına oyun oynama imkanı sunmayı da ihmal etmiyor. Telefon büyüklüğünde üretilen PSVitalar, konsollorla paralel olarak benzer teknolojilerileri içinde bulundurarak, konsollorla PSVitalar beraber bilişim çağında ilerlemeye devam ediyor.

Playstation İlk Adım Playstation 1’ de 33.8 Mhz hızında çalışmakta olan 32-bit R3000A RISC işlemcisi bulunmakta idi. Burada hepimizin yakından tanıdığı RISC tipi işlemciyi hatırlatmakta fayda var. CISC mimarisinin karmaşıklığının önüne gemek için üretilmiş olan bu mimari;… (Örnek bir RISC, tabi ki Playstation 1’ dekiler çok daha mikro düzeyde bulunmakta idi donanım olarak.)

Playstation RISC Bütün komutlar tek bir çevrimde yapılmaktaydı. Belleğe sadece Load ve Store komutları ile erişilebiliyordu. Tüm birimler mikrokod kullanmadan donanımdan çalıştırılmaktadır. Küçültülen komut kümesi ve azaltılan adresleme modlarına sahiptir. Yüksek seviyeli dilleri desteklemekteydi Playstation’ ın da bu mimariyi tercih etmesi tesadüf olmasa gerek.

Playstation Gördüğümüz Zararları Eğitsel anlamda bir çok aşamada, kazanımda ve basamak eğitiminde kullanılabilecek olan PlayStation özelikle ilkokul ve öncesi düzeyde henüz somut düşünme becerileri gelişmemiş olan bireyler için gerçeği kavramada zorluklar çıkarabileceğini düşünmekteyiz.

Playstation Gördüğümüz Zararları Önceki slaytta da bahsettiğimiz gibi özelikle somut düşünme becerisi gelişmemiş olan bireylerin henüz gerçeği kavramayamadan çok uzun süreler konsol başında vakit geçirmeleri uzmanlarca zararlı bulunmaktadır. Öncelikle somut düşünme becerileri geliştirilmeli, ailelerinin denetiminde bu konsollar ile iletişime ve etkileşime girmelidirler.

Playstation Ekranda görülen fotoğrafta görüldüğü gibi, Playstation bir çok teknolojiyi içinde barındıran komple bir ürün.