Hazrlayan: Sebiha Şafak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Okul Başarısında Ailenin Rolü
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
Program akışı Kayıt ve açılış Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal Ara Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma.
Yıl Sonu Veli Toplantısı
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Aile Eğitimi Etkinlikleri
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
İNTERNETTE SOHBET ETMEK. Kontrol edilemeyen sohbetler. Anne babalar çocuklarının arkadaşlarını ve hatta arkadaşlarının ailelerini tanımaya gayret ederlerken,
SEVGİ BAYRAKTAR ANAOKULU
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
KAYSERİ -MELİKGAZİ BİRLİK MENSUCAT İLKOKULUNDA OKULLAR HAYAT BULSUN PROJESİ.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
KİTAP OKUMA ÜZERİNE ….
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
3-A SINIFI 2.DÖNEM VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ!
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
«Annem Varsa Ben De Varım»
HAZIRLAYAN ERTUĞRUL KAÇMAZ
OKUMA.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Neden kitap okuyoruz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

Hazrlayan: Sebiha Şafak Familielesing Okul –Aile işbirliğini geliştirmek için yapılan bir proje Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak Fjell skole Fjell okulu Drammen şehrinde bulunan bir ilkokul. Okul 1971 yılında yapılmış. 36 farkli dil konuşan 640 öğrencinin okuduğu % 79 u iki dilli öğrencilerden oluşan Öğrencilerin çoğunluğu Türkçe, Urdu, Arnavutça ve Somalice konuşuyor Çoğunluğu oluşturan bu öğrenciler Anadili egitimi aliyor Hazrlayan: Sebiha Şafak

Projenin amacı Kitap okumanın alışkanlık haline gelmesini sağlamak Zengin bir kelime hazinesine sahip olmak Kitap okuyarak bilgi edinip, edindiği bilgiler sayesinde duygusal zekayı geliştirmek Çocukların kendine olan güveninin artması HVORFOR MYNDIGGJØRE? Mange av foreldrene lever i en Underlegenhetsposisjon i samfunnet. De er fabrikkarbeidere, vasker osv. , den underlegne posisjonen, uten krav til språk. Mange opplever seg selv som annenrangs. Vi har også sett at foreldre kan komme i en underlegenhetsposisjon i foreldrerollen. Skjev fordeling som må justeres, slik at det er foreldrene som har kunnskapene og kan veilede barna. De må se seg selv som ressurser og medspillere i barnas skolegang. Hazrlayan: Sebiha Şafak

Kitap okuma alışkanlığını nasıl kazandırabiliriz? Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak Okuma-Yazma projesi Çocuklar 1.sınıfa başladıklarında Anadili Türkçe olan öğrencilerin velileriyle Yaptığım ilk veli toplantısında velilere kitap okumanın önemini ve bu konuda bize yardımcı olmalarını rica ediyorum. Ikinci toplantıda her anne ve babanın çocuklarını çok sevdiğini ve onlar için yapamayacaklarının olmadığını söylüyorum. Öğrencilere evde okunması için bir kitap veriyorum. Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak 1. toplantı Çocuklarınızın okulda başarılı olabilmesi için neler yapabilirsiniz? Derslerini yapmaya yardımcı olma Okulda yapılan konuları takip etme Okulda neler yaptıklarını sorma Dersin konusunu kendi dilinde konuşma Kitap okuma Veliler cocuklarına bu şekilde yardımcı olabileceklerini sçöylüyorlar Vi inviterte til et dialogmøte. Her sa vi til foreldrene at vi ønsket et samarbeid om elevenes leseutvikling. Vi spurte: Vi presenterte veiledet lesing som metode. Foreldrene viste utrykk for at de ønsket å lære om veiledet lesing, slik at de kunne hjelpe barna. Samarbeidet kunne starte. Foreldrene fulgte opp elevenes lesing på to arenaer: Hjemme og på skolen. Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak 2. Toplanti : Bir yılda 4 defa 1.sınıfta veliler, daha sonra da okumaya başlayan çocuklar velilerine kitap okuyor Veliler kitap okurken nelere dikkat etmeliler Cocuk bakicisi Velilerin bir araya gelmesi Birlikte hos vakit geçirmeleri Cocuk eğitimi konusunda fikir alış-verişi Stolthet Rollemodeller Reell veileder Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak 3.toplantı Velilerin okuma-yazma konusunda bilgilendirilmeleri Çocuklara sorumluluk verilmesi konusunda öneriler Velilerin birbirlerinden bilgi alis-verisi Çocuklarıyla birlikte kitap okuyan veliler Førlesing, underveislesing, lesestrategier. Hva kan jeg gjøre når barnet mitt ikke vil….råd og tips. 3. en tyrkiskspråklig ramme, foreldrene bruker sitt morsmål i trygge omgivelser Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak Okul kütüphanesi Okul kütüphanesi boyandı-yenilendi Yeni kitaplar alındı Kütüphane görevlisi %100 çalışmaya başladı Anadilinde okuma saatleri düzenlendi (bok-kafe) Hazrlayan: Sebiha Şafak

Hazrlayan: Sebiha Şafak Projenin devamı Yazılı ve sözlü kitap okumalarının takibi Her iki dili de kullanmaları Ev ödevlerinin yapılması konusunda beklentiler Kitap okuduğunu belirten –özeti yazılı defterler Okudukları kitaplar sayesinde kendi dil ve kültürüne ait kitapların okunması Yaptigimiz calisma amacina ulasti mi? Sözlü ve yazili anlatim. Sordugumuz sorular ve yaptigimiz arastirma sonucu velilerden aldigimiz yanitlar: Hazrlayan: Sebiha Şafak

Yaptığımız çalışma sonucu Veliler Kitap okumanın çocukların eğitimindeki faydalarını Kendi bilgilerini bildiği bir dilde çocuklarına daha kolay öğrettiklerini Norveç okulkültürünü daha iyi anladıklarını Aynı konumda olan diğer velilerle daha iyi tanışma fırsatı bulduklarını Norveçli öğretmenlerin bu konuda kendilerini desteklediklerini Çocuklarının ilerde daha başarılı olacaklarına olan umutlarını - Opplevd identitesbekreftelse - perspektivutvidelse Hazrlayan: Sebiha Şafak

Velilerin durum değerlendirmesi Kendilerine güven ve saygı duyulması Kendi dilleriyle gurur duymaları Çocuklarının yanında daha bilgili olduklarını hissetmeleri Okul ve öğretmenlere karşı iyi ilişkiler Çocukların derslerine karşı ilgi ve destek Kendi çocuklarıyla daha iyi iletişim kurmaları Hazrlayan: Sebiha Şafak

Öğrencilerden edinilen sonuç Daha iyi okuması Dil gelişimi Anne ve babasıyla daha iyi iletişim kurması Kitap okuma sevgisi Kitap okuma gayreti Hazrlayan: Sebiha Şafak

Projenin sevilmesinin nedenleri Velilerin yeterince bilgilenmesi Öğretmenler tarafından düzenli takibi Norveççenin yanında anadilini kullanması Ikidilli öğretmenlerle sık iletişim kurulması Okul kütüphanesinde yeterli kitap olması Okuma gecelerinde çocuk bakıcısının olması Baska velilerle bir araya gelerek sosyalleşme Düzenli ve sistemli çalışma Yaptigimiz okul –aile okuma projesi cok olumlu sonuçlar verdi. Bu çalışmanın her okulda yapılmasını tavsiye ederim. Isteyen herkes yaptığım çalışmayı gelip görebilir. Bu yil 6 değişik dil grubuyla çalıiıyoruz. Ilk okuma gecesini 12 Kasım tarihinde yaptık. Yaptığım projeyi anlatma fırsatı verdiğiniz için hepinize çok çok teşekkür ederim. Hazrlayan: Sebiha Şafak