Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of the West of England, Bristol. UK. Penelope.Harnett@uwe.ac.uk
Eğitim Basamakları Key Stage 1 Yıl 1 5-6 yaş Yıl 2 6-7 yaş Key Stage 2
Tarih Programları İçeriği: Her yaş grubu için spesifik tarihsel bilgi Tarihsel bilgi ve beceriler: Çeşitli bilgi laynakları hakkında soru sorma ve soruları yanıtlama ( Aletler, fotograflar, tablolar, haritalar, belgeler, binalar vs.) Değişimin ve sürekliliğin farkında olma, nedenleri ve sonuçları Geçmişle ilgili kronolojik taslak geliştirmek Geçmişi temsil etme ve yorumlama
Key Stage 1 ( 5-7 yaş) Hayvanat bahçesinde bebek arabamdaydım. Kalemim ile oynadım Hayvanat bahçesinde bebek arabamdaydım.
Kişisel Zaman Çizelgesi Önemli Sözcükleri Geliştirmek Önce / Sonra Şimdi / Daha Önce Geçmiş / Gelecek Yeni / Eski
Anıları Paylaşmak
Anıları Paylaşmak
Yaşayan Hafızalardan Geçmişi Öğrenmek
Sayfa İçerikleri
Kalkma Zamanı
Okulda Çalışma
Eve Gitme
Yatma Zamanı
İçerik ve Tanıtım Yazısı
Marjorie’nin Kutusu
Marjorie’s box Onun kız mı yoksa erkek mi olduğunu düşünüyorsunuz? Hoş şeylere sahip olduğu için o bir kızdır. (Taslak bilgiden sonuç çıkarır ve sonuç doğrulanır) Bak, o bir günlük – İçinde bir isim olup olmadığını merak ediyorum? (Tarihsel bir soru soru gündeme getirmek ve tarihsel soruşturma geliştirmek.) Onun ne yaptığını düşünüyorsun? (Soruşturmaları geliştiren başka bir soru) Belki bir mağazada çalışıyor –İnsanların alışkın olduğu işlerden biri değil mi? (Şüpheli dil-belki kelimenin kullanımı. Bir hipotezi desteklemek için tarihi bilginin varlığından yararlanır).
Marjorie’s box Onun ünlü olduğunu düşünüyor musun? Şu eldivenlere bir bak, eğer biz onları deneseydik o bunu umursar mıydı? (Farkındalık gerçek kişinin objeleriyle ve objelerin sahiplerinin empatisiyle çalışma – onları deneseysik umursar mıydı? Oh- onlar gerçekten çok sevimli - Dikkatli et! (Tarihi objelerin elle tutulması sırasında dikkatlı olunur). Bak, Burada eski bir kitap var, Onun adı … bunu okuyamıyorum-yazı gerçekten çok eski ama o M harfiyle başlıyor. Bayan bu ismi okumama yardım edebilir misiniz – Marjorie-valiz Marjorie’ye ait, ama o kimdi? (Tarihi kaynaklardan sahibin ismiyle bağlantılar kurar- tarihsel sorularla geliştirir).
Büyük Olaylar; Anma Günü; Büyük Londra Yangını, Olimpiyat Oyunları
Önemli Kişiler- Guy Fawkes, Brunel Mary Seacole, bru
Önemli Kişiler- Florence Nightingale
Daha fazla önemli kişileri öğretme imkanları:, Bilim adamları, artistler, mucitler, kaşifler ve yazarlar
Ibn Battatu İbn Battatu kimdi ve nerede yaşadı? Onun hayatındaki en önemli olay neydi? Onun yaşadığı anda toplum nasıldı? Hangi bilgi kaynakları Ibn Battatu hakkında bilgi sahibi olmak için faydalıdır? İbn Battatu hakkında neyi ve neden hatırlamamız gerekir?
The importance of play based activities in the early years Çok eski bir oyuncaktır. Samandan yapılmıştır. Yumuşak değildir. Bayan Paddock’un babasına aitti.Kürkü vardı . Delikleri var. Tek bir gözü bulunmaktadır. (Sınıf müzesindeki ayıcık için bir katalog girişi örneği)
Key Stage 2 history 1066’ya kadar İngiliz tarihi Taş Çağı’ndan Demir Çağı’na kadar İngiltere’de değişim Roman İmparatorluğu ve İngiltere’ye etkisi Anglo-Sakson’lar ve İskoçlar tarafından İngiltere’de yerleşim Edward’a kadar, Vikingler ile Anglo-Saksonları’n İngiliz Krallığı mücadelesi Yerel tarih çalışması Katılımcıların 1066’dan sonraki İngiliz Tarihi’ne ilişkin kronolojik bilgilerini genişleten bakış açıısı ya da tema kazandırma çalışması İlk medeniyetlerin başarısı- ayrıntılı çalışma ile genel bakış Antik Sumer Hint Vadisi Antik Mısır Antik Çin’de Shang Hanedanlığı Antik Yunanistan Yunan hayatı , başarıları ve Batı dünyasına katkıları ile ilgili çalışma İngiliz toplumu ile Avrupalı olmayan bir toplumu karşılaştırmak Erken İslam Toplumu, )00’lerde Bağdat 900’lerde Maya UYgarlığı Benin ( Batı Africa) 900-1300
Yerel Çalışmalar– Bristol’un Merkezi – Şimdi ve Önce
Bristol Merkez1866
Key Stage 2 Konuları Birbiriyle bağlantılı geçmiş anlatısını geliştirme İngiliz tarihi ile ilgili anahtar olayları bilme
Key Stage 2 Konuları Çok kültürlü toplumlarda tarihin rolü – Anlatıda birinin kendi hikayesini bulması
Key Stage 2 Konuları 1066’dan önceki topluluklar
Key Stage 2 Konuları İlköğretim öğretmenlerinin tarih konuları bilgisi
Tarih Öğrenmenin İlkeleri – Konuşmanın Önemi Sınıf ortamında çeşitli konular hakkında konuşmanın fırsatları nelerdir? görüşme, araştırma ve kümülatif? Öğrenciler tarihsel keşiflerinden yola çıkarak, fikirlerinin paylaşmak ve kararlar almak için nasıl organize oluyorlar? Sınıf ortamı öğrencilerin fikirlerini paylaşması ve fikirlerinin değerli olduğunu hissetmeleri için destek verir nitelikte mi?
5 Haziran
Kişisel Zaman Çizelgesi
Okulda Oyun