Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Eğer hepimiz, yapabileceğimiz her şeyi yapsaydık, şaşkınlıktan kendi aklımızı başımızdan alırdık ”
Advertisements

Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Dersimiz.com Katkılarıyla
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
ROL OYNAMA.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
ANADOLU MEDENİYETLERİ
Gerçek Anlam Mecaz Anlam
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
Temiz Su Türleri Koruyucuları
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
KİTAP OKUMANIN YARARLARI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
ŞEHİT İBRAHİM CENGİZ İMAM HATİP ORTA OKULU
SORUMLU OLMAK ROMANYA’DA OKUL-TOPLUM HİBELERİ PROGRAMI Ana Maria Sandi Danışman Dünya Bankası.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Bilgilendirme Toplantısı
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim Programı Tasarım Soruları
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of the West of England, Bristol. UK. Penelope.Harnett@uwe.ac.uk

Eğitim Basamakları Key Stage 1 Yıl 1 5-6 yaş Yıl 2 6-7 yaş Key Stage 2

Tarih Programları İçeriği: Her yaş grubu için spesifik tarihsel bilgi Tarihsel bilgi ve beceriler: Çeşitli bilgi laynakları hakkında soru sorma ve soruları yanıtlama ( Aletler, fotograflar, tablolar, haritalar, belgeler, binalar vs.) Değişimin ve sürekliliğin farkında olma, nedenleri ve sonuçları Geçmişle ilgili kronolojik taslak geliştirmek Geçmişi temsil etme ve yorumlama

Key Stage 1 ( 5-7 yaş) Hayvanat bahçesinde bebek arabamdaydım. Kalemim ile oynadım Hayvanat bahçesinde bebek arabamdaydım.

Kişisel Zaman Çizelgesi Önemli Sözcükleri Geliştirmek Önce / Sonra Şimdi / Daha Önce Geçmiş / Gelecek Yeni / Eski

Anıları Paylaşmak

Anıları Paylaşmak

Yaşayan Hafızalardan Geçmişi Öğrenmek

Sayfa İçerikleri

Kalkma Zamanı

Okulda Çalışma

Eve Gitme

Yatma Zamanı

İçerik ve Tanıtım Yazısı

Marjorie’nin Kutusu

Marjorie’s box Onun kız mı yoksa erkek mi olduğunu düşünüyorsunuz? Hoş şeylere sahip olduğu için o bir kızdır. (Taslak bilgiden sonuç çıkarır ve sonuç doğrulanır) Bak, o bir günlük – İçinde bir isim olup olmadığını merak ediyorum? (Tarihsel bir soru soru gündeme getirmek ve tarihsel soruşturma geliştirmek.) Onun ne yaptığını düşünüyorsun? (Soruşturmaları geliştiren başka bir soru) Belki bir mağazada çalışıyor –İnsanların alışkın olduğu işlerden biri değil mi? (Şüpheli dil-belki kelimenin kullanımı. Bir hipotezi desteklemek için tarihi bilginin varlığından yararlanır).

Marjorie’s box Onun ünlü olduğunu düşünüyor musun? Şu eldivenlere bir bak, eğer biz onları deneseydik o bunu umursar mıydı? (Farkındalık gerçek kişinin objeleriyle ve objelerin sahiplerinin empatisiyle çalışma – onları deneseysik umursar mıydı? Oh- onlar gerçekten çok sevimli - Dikkatli et! (Tarihi objelerin elle tutulması sırasında dikkatlı olunur). Bak, Burada eski bir kitap var, Onun adı … bunu okuyamıyorum-yazı gerçekten çok eski ama o M harfiyle başlıyor. Bayan bu ismi okumama yardım edebilir misiniz – Marjorie-valiz Marjorie’ye ait, ama o kimdi? (Tarihi kaynaklardan sahibin ismiyle bağlantılar kurar- tarihsel sorularla geliştirir).

Büyük Olaylar; Anma Günü; Büyük Londra Yangını, Olimpiyat Oyunları

Önemli Kişiler- Guy Fawkes, Brunel Mary Seacole, bru

Önemli Kişiler- Florence Nightingale

Daha fazla önemli kişileri öğretme imkanları:, Bilim adamları, artistler, mucitler, kaşifler ve yazarlar

Ibn Battatu İbn Battatu kimdi ve nerede yaşadı? Onun hayatındaki en önemli olay neydi? Onun yaşadığı anda toplum nasıldı? Hangi bilgi kaynakları Ibn Battatu hakkında bilgi sahibi olmak için faydalıdır? İbn Battatu hakkında neyi ve neden hatırlamamız gerekir?

The importance of play based activities in the early years Çok eski bir oyuncaktır. Samandan yapılmıştır. Yumuşak değildir. Bayan Paddock’un babasına aitti.Kürkü vardı . Delikleri var. Tek bir gözü bulunmaktadır. (Sınıf müzesindeki ayıcık için bir katalog girişi örneği)

Key Stage 2 history 1066’ya kadar İngiliz tarihi Taş Çağı’ndan Demir Çağı’na kadar İngiltere’de değişim Roman İmparatorluğu ve İngiltere’ye etkisi Anglo-Sakson’lar ve İskoçlar tarafından İngiltere’de yerleşim Edward’a kadar, Vikingler ile Anglo-Saksonları’n İngiliz Krallığı mücadelesi Yerel tarih çalışması Katılımcıların 1066’dan sonraki İngiliz Tarihi’ne ilişkin kronolojik bilgilerini genişleten bakış açıısı ya da tema kazandırma çalışması İlk medeniyetlerin başarısı- ayrıntılı çalışma ile genel bakış Antik Sumer Hint Vadisi Antik Mısır Antik Çin’de Shang Hanedanlığı Antik Yunanistan Yunan hayatı , başarıları ve Batı dünyasına katkıları ile ilgili çalışma İngiliz toplumu ile Avrupalı olmayan bir toplumu karşılaştırmak Erken İslam Toplumu, )00’lerde Bağdat 900’lerde Maya UYgarlığı Benin ( Batı Africa) 900-1300

Yerel Çalışmalar– Bristol’un Merkezi – Şimdi ve Önce

Bristol Merkez1866

Key Stage 2 Konuları Birbiriyle bağlantılı geçmiş anlatısını geliştirme İngiliz tarihi ile ilgili anahtar olayları bilme

Key Stage 2 Konuları Çok kültürlü toplumlarda tarihin rolü – Anlatıda birinin kendi hikayesini bulması

Key Stage 2 Konuları 1066’dan önceki topluluklar

Key Stage 2 Konuları İlköğretim öğretmenlerinin tarih konuları bilgisi

Tarih Öğrenmenin İlkeleri – Konuşmanın Önemi Sınıf ortamında çeşitli konular hakkında konuşmanın fırsatları nelerdir? görüşme, araştırma ve kümülatif? Öğrenciler tarihsel keşiflerinden yola çıkarak, fikirlerinin paylaşmak ve kararlar almak için nasıl organize oluyorlar? Sınıf ortamı öğrencilerin fikirlerini paylaşması ve fikirlerinin değerli olduğunu hissetmeleri için destek verir nitelikte mi?

5 Haziran

Kişisel Zaman Çizelgesi

Okulda Oyun