Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
UZAKTAN EĞİTİM.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Resimlerin Kullanımı.
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Similasyon (Benzetim)Tekniği
1. Genel materyal kullanım ilkeleri 2. Materyal kullanım kılavuzu
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
EĞSOZ DUMANLARI ÖNLEYEREK İÇİN FİLTRE TAKMALIYIZ FABRİKA DUMANLARINI ÖNLEMELİYİZ ATIKLARI ÇÖPE ATMALIYIZ FİDAN DİKMELİYİZ YEŞİLLİKLERİ KORUMALIYIZ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
BBY 105 Bilginin Organizasyonu I
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN DERSLERDE ETKİN KULLANIMI
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Fatih İlköğretim Okulu Merve ÖZDEMİR
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Temel Bilgi Teknolojileri
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğrenme Öğretme Süreci
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde FATİH Projesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı

Kapsam Video ve Animasyon Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eğitim Ortamlarında Video ve Animasyon Kullanımının Faydaları Video Türleri Ders anlatım videoları Belgesel tarzı tanıtım videoları Animasyonlar Ekran kayıt videoları Örnek olay videoları Video ve Animasyon Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Video ve Animasyon Kullanım Kılavuzu Ön Hazırlık Gösterim Gösterim Sonrası Etkinlik

Eğitim Ortamlarında Video ve Animasyon Kullanımının Faydaları Uygulama gerektiren konuların gösterimi için uygundur. Sınıfta gösterilemeyecek veya uygulaması yapılamayacak olgu ve olayları sınıf ortamına taşıyarak gösteri ve modelleme için kullanılabilir. Hareket, renk, ses boyutlarıyla birden fazla duyu organına hitap ederek öğrenmeyi kolaylaştırır. Gösteri, animasyon, çizgi film, diyalog, canlandırma vb. farklı biçimlerde zengin, ilgi çekici sunum imkânı sağlar. Öğrencilerde yaşanmışlık hissi uyandırarak somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlayarak karmaşık bilgilerin ya da olayların anlaşılmasını kolaylaştırır.

Video Türleri Ders Anlatım Videoları Bir konunun tamamının veya belli bir kısmının anlatımını içeren videolardır. Ders anlatım videoları örneği Kaynak: http://www.youtube.com/watch?v=MTOgjnBI7fM&feature=related

Belgesel Tarzı Tanıtım Videoları Genel olarak hazırlanmış fen, doğa, tarih vb. konulardaki belgeseller ders içinde kullanılabilir. Belgesel tarzı video örneği Kaynak: http://www.youtube.com/watch?v=S8DMoDJ8FWA&feature=related

Animasyonlar Genellikle bir olayın gerçekleşme adımlarını veya bir işin yapılış şeklini açıklama eşliğinde hareketlendirilmiş temsili gösterimleri içerir. Animasyon türü video örneği Kaynak: http://www.youtube.com/watch?v=36o6RnXcYF0&feature=related

Ekran Kayıt Videoları Bir yazılımın kullanımının aşama aşama anlatılması ve ekranın kaydedilmesi ile elde edilen videolardır. Ekran kayıt türü video örneği Kaynak: http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/Uzak/egitim/wpcs4/player/index.html?dosya=../cs4/dw/0103.flv

Örnek Olay Videoları Eğitsel amaç için hazırlanmamış ancak konuyla ilgili reklam, tanıtım ve film kesitleri gibi videolardır Örnek olay türü video örneği Kaynak: http://www.youtube.com/watch?v=iQfdl7y-blE

Video ve Animasyon Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Öğretimsel boyut ve öğrenci seviyesine uygunluk göz önünde bulundurulmalıdır. Video ve animasyon sunuları kısa tutulmalıdır. Fazla dikkat dağıtıcı unsurlara yer verilmemelidir. Bu materyaller derste gösterilmeden önce incelenip ona göre hazırlıklar yapılmalıdır Bütün öğrencilerin görüp duyabileceği şekilde teknik alt yapı hazırlanmalıdır. Animasyon veya videonun sınıfta öylesine bir gösteri aracı olmadığı, öğretimsel boyutu ve öğrenci seviyesine uygunluğu göz önünde bulundurulmalıdır. Buna göre materyallerin bir kısmı ya da tamamı gösterilmelidir. Video ve animasyon sunuları kısa tutulmalıdır. Fazla dikkat dağıtıcı unsurlara yer verilmemelidir. Bu materyaller derste göstermeden önce incelenip ona göre hazırlıklarını yapmalı, bütün öğrencilerin görüp duyabileceği şekilde teknik alt yapıyı hazırlamalıdır.

Video ve Animasyon Kullanım Kılavuzu Anlatılan dersin doğası ve öğrenci seviyesine göre materyaller ders içerisinde farklı etkinlikler için kullanılabilir. Bu sunumda video ve animasyon kullanımı üç aşamada anlatılmıştır. Ön Hazırlık Gösterim Gösterim Sonrası Etkinlik

Kılavuz-Ön Hazırlık Video ve animasyonların gösterimlerinin etkili olabilmesi için gösterim öncesinde ön hazırlıklar yapılmalıdır. Materyallerin çalıştığından emin olun Gösterim esnasında ya da bitiminde yapılacak etkinlik hakkında bilgi verin

Gösterim Video ve animasyon kullanımının belki de en önemli noktası gösterim süresince öğretmen ve öğrencilerin rollerinin belirlenmesidir Sessizce izleme: Video veya animasyon kesintisiz izlenir. İletişim kurulmaz. Durdurup açıklama yapma: Öğretmen gösterim esnasında önemli görülen noktalarda video ya da animasyonu durdurarak aralarda açıklamalara yer verebilir. Akış eşliğinde anlatım: Video veya animasyon durdurulmadan ek bilgi verilerek dersin anlatılmasına devam edilir.

Gösterim Sonra Etkinlik Video veya animasyon gösterimi esnasında veya sonrasında; Tartışma, Grup Çalışması, Çalışma Yaprağı Doldurma, Özetleme Karşılaştırma Soru-cevap gibi etkinlikler yapılabilir.

Örnek Kılavuzdaki Video ve Animasyon bölümü sonunda yer alan örnek uygulamayı açınız Aşağıdaki dakikalarda ki eylemlerin sebepleri sizce neler olabilir Dakika 01 Dakika 20 Dakika 21 Dakika 23 Dakika 30

Özet Bu sunumda eğitimde video ve animasyon kullanımı hakkında genel bilgiler sunularak video ve animasyon kullanımının faydalarına, video türlerine ve video ve animasyon kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalara dikkat çekilmiştir. Ayrıca video ve animasyonların ders içerisinde kullanımına yardımcı olması amacıyla kullanma kılavuzu bölümü hazırlanmıştır.